LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportdrankentest

Hier jouw mening over de tests, uitgevoerd door Radar.
VincZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2012 09:30

Sportdrankentest

Ongelezen bericht door VincZ »

Ik zag de trailer en zag ze weer komen met die suikerklontjes! :roll:
Ok, wie heeft er ooit een kilopak suikerklonjes gekocht met 1000 suikerklontjes?
Conclusie: een suikerklontje weegt veel meer dan 1 gram.
De verbinding 1 gram suiker = 1 suikerklontje slaat dus nergens op zeker als je bedenkt dat 1 gram druivensuiker heel iets anders is dan 1 gram suikerbieten suiker.
Ik ben zulke stemmingmakerij niet van Radar gewend en hoop dat jullie hier iets aan zullen doen.

Vinc Z.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sportdrankentest

Ongelezen bericht door sjohie »

Een standaard suikerklontje weegt ~5 gram, er zitten dus 200 in een kg suiker. Maar misschien doelen ze op de calorische waarde?

VincZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2012 09:30

Re: Sportdrankentest

Ongelezen bericht door VincZ »

Dat denk ik niet, in dit soort vergelijkingen hebben ze het daar niet over, ze zeggen alleen dat er zeg 15 gram suiker in zit dus 15 suikerklontjes en houden totaal geen rekening met het feit dat een suikerklontje een stuk zwaarder is en nog belangrijker ze houden geen rekening met het feit dat er veel verschillende soorten suikers zijn die het lichaam heel anders verwerkt dan de suiker uit suikerbieten die in het gemiddelde suikerklontje zit.
De vergelijkingen die in zo een stemmingmakend "dit is slecht voor je" verhaaltje worden gemaak raken kant noch wal, ze lijken geloofwaardig omdat ze gebruik maken van het feit dat mensen vaak denken dat wanneer hij 1 waarheid (die iedereen al kent) - veel suiker is ongezond - verteld de rest van het verhaal ook wel waar zal zijn.
Je moet die verhalen met een flinke korrel zout.......... erhm... een flinke suikerklont nemen.

Vinc Z.

Gesloten