LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
paul kraus

autoverzekering

Ongelezen bericht door paul kraus »

Geachte redactie,

mestal is Radar een goed geinformeerdprogramma. Echter met de schadevrije jaren van d everzekering slaan jullie de plank volledig mis.

Nadat ik ruim 5 jaar in een auto van d ezak heb gereden, kon ik problemloos en verzekering krijgen met behoud, wat heet zelfs met doortelling, van de schade vrije jaren. Het enige wat gevraagd werdt, was een verklaring van de werkgever dta ik in de tijd dat ik een auto van de zaak reed, geen schade heb veroorzaakt. Omdat ik drie werkgevers had in die tijd, zijn er drie verklaringen en de royementsverklaring opgestuurd naar de verzekering. Ik zat bij Groene Land en wilde terug. Ook bij een andere maatschappij gaf dit geen enkel probleem!!

Volgens mij is de vraagstelling verkeerd geweest; inderdaad de royementsverklaring is 1 jaar geldig, wellichjt met coulance wat langer, maar als je toch in een auto hebt gereden, is een verklaring niet moeilijk te overleggen.

Meestal zijn de verzekeraars ook voor mij de boemannen, maar hier laat RADAR helaas een steek vallen, een correctie is dan ook zeker gewenst.

Mvg,

P. Kraus

uitzondering

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door uitzondering »

Dat is meer uitzondering dan regel hoor
Je hebt gewoon geluk gehad dus

Monn

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Monn »

Ik vind het geen uitzondering, ik heb jarenlang op de afdeling schade gewerkt van de grootste leasemaatschappij van Nl. Berijders die weggingen konden een schadevrij-verklaring aanvragen en anders een schade-overzicht. Dit konden ze zo inleveren bij hun nieuwe verzekeraar, vooral de gerenommeerde maatschappijen gingen hier zonder slag of stoot mee akkoord.

Ik heb daarom gisteren met enige verbazing naar het programma gekeken!

R. Peters

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door R. Peters »

Beste redactie

Zoals voorgaande berichten ook aangeven bent u niet volledig geinformeerd. Ik werk momenteel als leasecoördinator bij een grote verzekeringsmaatschappij. Als de berijders een eigen auto gaan rijden kunnen zij zonder problemen bij de leasemaatschappijen een verklaring opvragen voor hun gereden schadevrij jaren. Deze kan aaneengesloten met een originele royementsverklaring worden ingediend bij het aangaan van een nieuwe verzekering.
Misschien dat u hier in een andere uitzending dit aan kan kaarten.

M.vr. groet
R. Peters

Monn

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Monn »

Ik denk niet dat ze dat doen...

theodoorJ2

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door theodoorJ2 »

Kunnen we eigenlijk niet stellen dat men zijn werk niet goed doet bij Tros radar. Mijn ervaring is hetzelfde als eerdere berichten.
Foei, Tros radar kan ik jullie in aanmerking laten komen van de loden leeuw, gezien alle verkeerde voor publiciteit bij de aankondiging van het programma.

Gast

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

misschien een koude douche voor tros radar?

Leaserijder

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Leaserijder »

Diverse leaseauto's gereden bij verschillende leasemaatschappijen (w.o. Leaseplan, ING Car Lease....). Tot op heden altijd een royementsverklaring / opgaaf van het aantal schadevrije jaren ontvangen die door de verzekeraars zijn geaccepteerd. Tros Radar had op dit punt haar huiswerk wat beter moeten doen..... :oops:

1143257
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2011 10:08

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door 1143257 »

Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste poging via dit medium. Ik ben ook voormalig leaserijder.
De tussenpersoon van mijn werkgever geeft aan dat door het type autoverzekering, dat mijn werkgever heeft afgesloten (afkoopregeling) de verzekeringsmaatschappij geen verklaring afgeeft. Ik heb dit eerst telefonisch besproken met Verzekeruzelf waarbij ik vroeg of ik er dan vanuit kan gaan, dat ik bij 32 jaar rijden minus 10 jaar leaseauto met 2 schades, 22 jaar schadevrij als uitgangspunt kon nemen. Dit werd telefonisch bevestigd door vermoedelijk weer zo'n callcenter medewerkster. Vervolgens nog aantal keren per e-mail contact gehad. In de tussentijd mijn autoverzekering afgesloten op voorlopige basis (check autovrije jaren). Uiteindelijk krijg ik, bijna te gelijker tijd met de factuur, de mededeling dat ik 0 jaren opbouw heb en dus een giga bedrag per maand moet betalen.
Kan iemand mij aanraden wat ik hiermee moet?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je in een 'bijzondere situatie' zit, zoals dat je schadevrije jaren niet op de normale manier via een vorige verzekering op jou naam is opgebouwd, dan is het verstandiger om via een tussenpersoon af te sluiten. Die weten precies welke maatschappijen moeilijker doen met zulke zaken. Of je kunt het zelf doen via een grotere maatschappij waarvan je al weet (bv van collega's) dat ze niet moeilijk doen. De low-budget maatschappijen zoals verzekeruzelf werken voornamelijk met de meest normale standaard situaties en geven bij afwijking daarvan al snel niet thuis. Ik zou dus alsnog snel naar een tussenpersoon gaan en de situatie uitleggen. Misschien dat je dan nog op tijd een andere verzekeraar kunt vinden.

1143257
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2011 10:08

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door 1143257 »

Dank voor je antwoord. Ik ga er direct achteraan.
Ik vind het trouwens wel schrijnend, dat mijn werkgever indertijd wel gebruik heeft gemaakt van mijn schadevrije jaren en vervolgens een verzekering regelt, waarbij de werknemer de klos is. Misschien iets voor andere leaserijders iets om in de garen te houden!

monkeytail
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2011 11:30

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door monkeytail »

Een maatschappij heeft het recht een leaseverklaring niet te accepteren. Dit geeft hun de mogelijkheid om ex-leaserijders (die gemiddeld genomen een grote schadelast met zich meebrengen) te weigeren of te accepteren met een hogere premie of andere voorwaarden.
Ik heb dit volgens mij nog niet echt meegemaakt, maar in theorie zou dit kunnen.
Het feit dat je geluk hebt dat een maatschappij een leaseverklaring accepteerd is niet van toepassing. Het gebeurt doorgaans.

Gesloten