LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] discriminatie ziekenfonds

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
hanny [[email protected]]

discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door hanny [[email protected]] »

Mag dit wel, ik kende wel de zogenaamde regiokorting bij autoverzekeringen, maar dat ook binnen de ziekenfondpremie rekening wordt gehouden met regiokortingen. Zijn de mensen in het noorden gezonder als in het midden van het land. Lopen zij meer risico. Ik vind dit discriminatie. In een dorpje wonen aan het water, geen fabrieken enz. En toch woon ik dus in een zgs. risicogebied? Mag men dicrimineren met de ziekenfondspremie?????????????//// :twisted:

Gast

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, men mag verschillende prijzen handhaven, maar jij mag ook bij een ziekenfonds in het noorden zitten, terwijl je in de randstad woont. Voordelen: goedkoper Nadelen: als er wat is, moet je ver rijden. Ook de samenstelling van het ziekenfondsen pakket kan mega verschillen, dus let daar dan wel op! Straks gaan toch de prijzen weer omhoog en dan kan je uitzoeken welke het beste bij je past, met de daarbij behorende prijs. Dus hou alles goed in de gaten.

Gast

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, en ook informeren of je wel in hun zf mag en kan! Want als je een ziekteverleden hebt gehad of nog hebt, kun je vaak alleen maar met extra hoge premie,s in hun ziekenfondspakket. Dus let daar ook goed voordat je je eigen zf opzegd! Is maar ff een tip!

J.J.Boor [[email protected]]

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door J.J.Boor [[email protected]] »

mijn vraag is deze ze hebben het steeds over dat je kan kiezen naar welke ziekenfonds je wil. maar wat als je afgekeurd bent en in d ewao zit, dan heb je toch geen keuze of wel. met vr groet J.J.Boor

Gast

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Ook dan je ze moeten je altijd aannemen.

resp00171925 [[email protected]]

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door resp00171925 [[email protected]] »

Ik werk zelf bij een ziekenfonds. Acceptatie bij een ziekenfonds is verplicht, wat wel via medische selectie gaat is de aanvullende verzekering. Dit is nl een particuliere tak van het ziekenfonds en daarop kan een afwijzing plaats vinden als er gezondheidsproblemen zijn. Wilt u overstappen vraag dan eerst een aanvullende verzekering aan bij een ziekenfonds, wordt dit geaccepteerd stap dan pas over en let op de opzegtermijn. Binnen 1 a 2 maanden na bekendmaking van de nieuwe premie(opzegtermijn is per ziekenfonds verschillend) onder vermelding van ... ik wil mijn verzekering bij uw bedrijf opzeggen ivm de premiewijziging.... Ook belangrijk, let niet alleen op de hoogte van de nominale premie maar let ook op de aanvullende verzekering en de daaraan gekoppelde premie. Deze kan soms uitgebreid zijn met een betaalbare premie terwijl de nominale premie bij de maatschappij iets hoger ligt dan de rest. Maak dan een totaal plaatje. Misschien is de premie hoger maar de dekkingen in de aanvullende verzekering uitgebreider en krijgt u meer terug als er iets gebeurd... Het is maar een weet. Veel info maar wel belangrijk lijkt me. succes[/b]

Leve de SP

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Leve de SP »

Als je dus veel ziek bent heeft het dus helemaal geen zin om naar een ander te lopen. Je wordt gewoon niet geacepteerd . De zieken moeten ook steeds meer gaan betalen want als je wat mankeert kan je niet zonder aanvullende verzekeringen. Nu moet ik in 2004 25% van me tandartskosten (eigen risico)gaan betalen terwijl ik dadelijk al €20 premie alleen al voor de tandarts betaald. Hierdoor kom ik op een bedrag van €61.90 per maand. Ze hebben volgens mij liever dat je zonder gebit loopt want een prothese krijg je wel. Een nominale premie verlaging is ook weer gunstiger voor de mensen die toch al meer hebben.Want als je gezond bent maak je al minder kosten.En kan je ook zonder er aanvullingen. Allemaal te danken aan dit *** kabinet. Die alleen maar de zieke mensen pakt die al minder hebben. Ze denken zeker dat ik voor me plezier naar de tandarts ga. Maar dat geld geven ze liever aan het Catshuis .

Gast

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Gast »

1. De renovatie van het catshuis is al heeel lang bezig, is dus niet door dit kabinet beslist. Dus ik snap je redenering niet. 2. Klasse dat de nominale premie omlaag gaat. Worden de ziekekosten eens lager, gaat er nog steeds iemand z e i k e n.

Cok van der Kruk [[email protected]]

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Cok van der Kruk [[email protected]] »

[quoteStapt ze echter over op een ziekenfonds bij Stad Rotterdam, dan kan ze dat geld lekker voor haarzelf houden, want deze verzekeraar rekent voor scholieren onder de 18 geen premie. ] Dat is pas goedkoop!

Wendy

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Wendy »

Wie kan mij zeggen, ik zit bij de Agis ziekenfonds, of het ziekenvervoer naar het ziekenhuis, nog in het pakket zit. Er word in hun folder niets over geschreven, en ik ben n.m. afhankelijk van de VZA..

Leve SP

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Leve SP »

Geplaatst op 22 Dec 2003 16:18 door Gast -------------------------------------------------------------------------------- 1. De renovatie van het catshuis is al heeel lang bezig, is dus niet door dit kabinet beslist. Dus ik snap je redenering niet. 2. Klasse dat de nominale premie omlaag gaat. Worden de ziekekosten eens lager, gaat er nog steeds iemand z e i k e n.
Daar heb je weer z`on eentje van het CDA of VVD die het weer niet snapt. 1 Balkenende heeft wel degelijk het groene licht gegeven hiervoor. 2. Wat heb je er aan als de nominale premie een klein beetje omlaag gaat ,maar als de aanvullende verzekeringen veel en veel duurder worden. Leuk weer voor mensen die niks mankeren of ze er wat aan kunnen doen dat ze ziek zijn.Die maken al genoeg andere kosten Maar als je nooit wat mankeert begrijp je dat niet. En eerst me verhaal goed lezen wat daar staat dit ook al in. De fraude aanpakken en mensen die dat doen uit de verzekering . En zo kan ik nog meer dinegn waar je een hoop kan besparen maar wat doen ze alleen maar verhogen.

Gast

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Ach, ik had voordat ik reageerde eerst even via google gezocht naar de verbouwing van het Catshuis. En daar kwam ik tegen: "Wim Kok heeft de verbouwing van de woning geïnitieerd." Is Wim Kok de premie van dit kabinet?

Gast

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Ach, ik had voordat ik reageerde eerst even via google gezocht naar de verbouwing van het Catshuis. En daar kwam ik tegen: "Wim Kok heeft de verbouwing van de woning geïnitieerd." Is Wim Kok de premie van dit kabinet?
Je bedoelt dat hij iets heeft ingevoerd . Dat betekent iets van start laten gaan. Normaal praten is voor de heren politici ook zo moeilijk. Waarvoor hebben ze dan later daar nog over vergaderd . Juist over de kosten . Maar hij vond het heel goed. Het gaat me ook niet dat er verbouwd wordt maar waarvoor kan dit niet soberder. Het ging hier over het ziekenfonds trouwens . En bezuinigingen moeten wel maar niet op deze manier. Maar bij het CDA phorum mag je niet kritisch zijn want ze worden gewoon niet geplaatst.

orfy29 [[email protected]]

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door orfy29 [[email protected]] »

Weet je wat de regering eens in moet voeren.... de ziekenfonds premie en aanvulling naar inkomen doen.... de rijken meer betalen en de armen wat minder... hoeft er waarschijnlijk niet bezuinigt te worden want rijken mensen genoeg... en de armen gaan er ook niet op achteruit... Mijn vriend is alleen verdiener en we zitten bij de Amicon... we moeten wel ff 91,60 per maand betalen om verzekerd te zijn... is toch van de zotte... laatst een brief gehad dat de premie iets omlaag ging... ja 2 euro per maand.... Waarom kijken ze altijd op jaarbasis... er moet eens gekeken wat je per maand kwijt ben... dan zie je pas dat het allemaal de pan uitrijst... Ik word er gewoon niet goed van... je moet voor dit verzekerd zijn en voor dat en voor zus... en je maar blauw betalen... Van mij mogen ze dat hele kabinet opdoeken... zij hebben daar geen last van met hun tonnen per jaar salaris... Het is toch ook belachelijk dat Balkallende en een appartementje zit die 7000 euro per maand kost... laat hun ook maar eens een jaar rond zien te komen van 1200 euro per maand... kijken hoe ze dan tegenover hun eigen politiek staan... Zowwww das eruit pfffffffffffffff....hahaha lucht wel ff op... Groetjes

Leve de SP

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door Leve de SP »

Ik heb amper 1000,- in de maand. En niet voor me plezier want ik heb hier ook niet voor gekozen. En inderdaad voor zichzelf zorgen ze wel. Voor hun gewoon nog een doorbetaalde WAO . En nog veel meer .Er verandert helemaal niks voor hun zelf. Ook het belachelijke wachtgeld wat een heleboel krijgen. Zelfs als je opstapt en de boel bedondert. Nou ,als dat bij mijn bedrijf gebeurde kon je gewoon ********. Dat is boven de macht staan . Al jaren proberen een hele boel partijen er wat aan te doen. Maar wie willen dat zo houden .Juist : de VVD en CDA. Ook nu wordt het weer uitgesteld omdat er weer onderzoek naar moet worden gedaan. Weer alles verhogen maar daadwerkelijk wat aan de kosten doen gebeurt heel weinig.Erg wordt erg veel gefraudeerd met passen. Maar ik hou maar op .


J.Kuijl
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:34

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door J.Kuijl »

[/b]
Laatst gewijzigd door J.Kuijl op 07 nov 2004 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ge
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 sep 2004 18:28

Re: discriminatie ziekenfonds

Ongelezen bericht door ge »

heb je wel eens gehoord van een maatschap, dat is een groep artsen die vallen onder een hoofdbehandelend arts bv.prof of drs? heb je wel eens gehoord van een arts in opleiding of een arts die nog geen z.g.n. liszcode heeft? Ik denk het niet het komt nl vaker voor dat een naam van een hoofdbehandeld arts op de nota voorkomt maar dat er daadwerkelijk een andere arts de patient heeft behandeld die onder de maatschap van de hoofdbehandelend arts zijn werk verricht en deze nog geen code heeft om als arts geregistreerd te staan ook al is hij/zij wel arts!

Gesloten