LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons heeft voor mij afgedaan

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Beantwoorder

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Beantwoorder »

Gast schreef:Misschien dat een dixons medewerker dit kan uitleggen. Ik snap niet hoe de omzet per werknemer wordt berekend. Vaak word ik geholpen door 1 persoon en kom na wat nadenken terug en koop het bij een ander persoon. Of de persoon die mij helpt geeft het door aan de collega en die rekent af (die andere gaat dan naar achteren toe ofzo). Of de ene collega zit wat te klooien met papieren/ praatje maken met elkaar en ik zie ze niet vechtend op mij afkomen om die omzet op hun naam te krijgen.
In principe doen we niet zo moeilijk. Grotendeels verdienen alle parttimers hetzelfde en de fulltimers ook. Door de drukte wordt er vaak niet eens gekeken hoeveel premie je kan verdienen bij een bepaalde verkoop. En soms verkoop je wat aan een klant die eerder is geweest en vraag je even later aan je collega's wiens klant dat was, en vervolgens sla je het volgende artikel rond die prijsklasse aan op naam van de collega. Heel collegiaal dus...

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Maar ja Its was wel veruit de goedkoopste. It's is ook van vendex-kbb !!!!!!!

Mark van Dam

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Mark van Dam »

TROS Radar Redactie Geplaatst op 26 Mar 2004 12:13 door TROS Radar -------------------------------------------------------------------------------- Quote: De filmpjes van radar zijn een selectie van 5 uit veel meer opnames waarvan ze alleen de filmpjes in hun voordeel hebben laten zien om meer kijkcijfers = meer budget = meer loon binnen te halen. Prestatie dwang bij de tros, zullen we maar zeggen. De getoonde opnames die TROS Radar maakte, zijn geen selectie uit veel meer opnames. De redactie bezocht 5 winkels, en de resultaten hiervan zijn getoond in de uitzending. Van prestatiedwang en het vooruitzicht op loonsverhoging is geen sprake geweest. Zo werken serieuze redacties niet. TROS Radar Naar boven
Ik begrijp dat ik mij op glad ijs ga begeven door een niet al te positieve reactie op dit bericht te geven, maar goed toch hier mijn bericht. Eenserieuze redactie zal inderdaad niet op zo'n manier werken, maar naar mijn mening is er van een serieuze redactie bij u geen sprake. De informatie die in de uitzending zogenaamd als feiten naar voren zijn gekomen komen allemaal erg suggestief over en zoals al eerder op dit forum vermeld is, is er ook bij het geven van percentages geen goed onderbouwde verklaring/ bewijslast gegeven. Verder raad u in uw programma consumenten aan om in zijn algemeenheid de garantie niet te verlengen op producten omdat het toch maar weinig voorkomt en als er iets gebeurd de consument toch wel zijn geld krijgt. Dit is echt er allebei pertinent onwaar. Het is weliswaar zo dat een product redelijkerwijs meerdere jaren mee zou moeten gaan, alleen moet er bij een probleem na de (meestal standaard) 1 of 2 jaar fabrieksgarantie door de CONSUMENT aangetoond worden dat het een fout is van de producent. En dat kan niet door zelf een brief te schrijven en daarin te zetten dat het de fout van de producent is. Daarvoor moet dus een onafhankelijke expert in de arm genomen worden. Die kosten zijn voor de consument en worden ook bij een eventuele uitbetaling van reparatiekosten niet vergoed door de fabrikant. Daarnaast moeten de kosten voor verzenden en manuren altijd betaald worden door de consument. Dus ook wanneer het een productfout was. Dit komt bij allerlei andere consumentenprogramma's regelmatig naar voren en zelfs de consumtenbond heeft zich in het verleden hier over uitgelaten. Verder maakt u in uw reportage gebruik van een overzicht van premies van dixons personeel welke u verkregen heeft van een ex-medewerker. Heeft u er wel aan gedacht dat het in dit tijdperk eenvoudig is om een tekst aan te passen al naar gelang het die persoon zint. Zo kan een concurrent bijvoorbeeld er op deze manier voor zorgen dat de Dixons in een kwaad daglicht komt. Verder ben ik ook van mening dat u vooral zichzelf heel erg serieus neemt aangezien de enige reactie van uw kant komt op de bewering dat er in de filmpjes geknipt is terwijl er bij vele voorgaande berichten op dit forum ook vragen aan u en reacties van uw kant gevraagd worden. En daar geeft u geen reactie op. Mij lijkt de actie van afgelopen maandag in uw uitzending dan ook meer een poging om kijkcijfers te winnen dan daadwerkelijk de consument te willen helpen of beschermen.

Viperdesign
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2003 21:49

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Viperdesign »

Volgens mij reageren hier alleen maar groot en deels Pro-Dixons persoontjes. Gezien het weekbericht van Dixons(nr.13) struinen medewerkers van het hoofdkantoor regelmatig dit forum af. En het premiesysteem wekt wel degelijk ergenissen op. Klant wint dag1 informatie in bij medewerker1 en koopt het product dag2 bij medewerker2. Je kan er over twisten wie dan eigenlijk de premie zou moeten krijgen. En als ik collega's hoor zeggen "Mevrouw X heb ik weer eens MP3 speler met een dikke premie aangesmeerd" dan denk ik niet dat het premiesysteem zo goed werkt.

Viperdesign
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2003 21:49

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Viperdesign »

Dan nog iets anders, ik las dat je bij Dixons geen eerlijke produkt informatie krijgt, men zou alleen verkopen waar hoge marges op zitten en waar het personeel premie op krijgt. Allereerst wil ik hierover kwijt dat Dixons bijna uitsluitend bekende merken (zogenaamde A-merken) verkoopt, en daardoor de klant geen rommel aan smeert.
Maar dat wil niet zeggen dat de klant het beste advies krijgt. Je kan je wel fijn verschuilen achter het feit dat Dixons geen rommel verkoopt, (MUV Trust), maar tussen het verkopen van een product waar jij veel aan hebt of wat de klant eigenlijk nodig heeft zit een wezenlijk verschil.

CosmoReizen
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 mar 2004 19:54

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door CosmoReizen »

:D :lol: :P Wij zijn meer dan happy met onze bij Duxons in Soest gekochte HP computer - inderdaad ook op afbetaling, maar geen woord over verplichtte extra garanties en/of andere flauwekul. Ook werd ik niet in de richting van een andere computer gepraat en kreeg precies die informtie waar ik om vroeg. Er werd geen misbruik gemaakt van mijn onkunde op het PC terrein en niet gegooid met dure termen en afkortingen. Ook bij een kleine storing werd ik direct en snel geholpen. Zo zie je maar weer dat er veel verschillen bestaan tussen de filialen, de verkopers en natuurlijk de klant, want het blijft een wisselwerking tussen koper en verkoper. TROUWENS - HET GETUIGT VAN WEINIG MORAAL OM JE ALS EX-VERKOPER ZO UIT TE LATEN OVER JE WERKGEVER EN ZEKER OM "BEDRIJFSGEHEIMEN" OPENBAAR TE MAKEN - DAAR KAN HIJ JE ZEKFS VOOR VERVOLGEN. Als je zo´n moeite hebt met dat systeem, waarom begin je er dan mee? Eerst even lekker zelf je zakken gevuld zeker?

CosmoReizen
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 mar 2004 19:54

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door CosmoReizen »

Vergeet ik bijna. Bij Dixons hanteren ze de Comfort Card als betalingsmiddel - dat heeft een nadeel. Dit bedrijf - DUS NIET DIXONS - blijft je bestoken met post en aanbiedingen.

wel_eerlijk_blijven!

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door wel_eerlijk_blijven! »

Inderdaad is het zo dat een "verlengde garantie" mogelijk een hoop correspondentie scheelt als een produkt na de fabrieksgarantie stukgaat. Iedereen moet uiteraard zelf weten of hij of zij zin heeft (of in staat is) later moeite te doen om haar of zijn recht te halen. Wat echter niet netjes is van Dixons en ook van de andere electronicaketens, Dixons is zeker niet de enige wat dat betreft, dat men je probeert wijs te maken dat je na dat jaar garantie geen rechten meer zou hebben, want dat is absoluut niet zo. De mensen die hiervoor een berekening maakten over de dure reparatiekosten na dat jaar garantie maken een oneerlijk rekensommetje als zij de volledige reparatiekosten die je zou "moeten" betalen na dat eerste jaar garantie in hun berekening meenemen, want de volledige reparatieprijs hoef je ook na het jaar garantie (tot een bepaalde termijn) zonder dat je de verlengde garantie hebt aangeschaft niet te betalen!!! Ik ben het er zeker mee eens dat de extra garantie het voordeel biedt van "geen gezeur" als er na dat jaar eens iets kapot gaat en ik geloof er ook best wel in dat je mogelijk voordeliger geholpen wordt, maar de vergelijking moet wel eerlijk blijven en de verkopers moeten de (onwetende) consument niet wijs proberen te maken dat het na het jaar fabrieksgarantie is afgelopen, want dat is een leugen. Verder wil ik daar nog aan toevoegen dat de reparatiekosten niet alleen uit de onderdeelprijzen bestaan, maar ook uit het arbeidsloon en onderzoekstkosten: Al deze kosten behoren op evenredige wijze in rekening te worden gebracht na dat jaar garantie uit hoofde van het recht dat je als consument hebt. Dat dit alleen van toepassing zou zijn op de prijs van het vervangen onderdeel is een leugen.

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Correctie: Je krijgt alleen de onderdelen vergoed na het eerste jaar en niet het arbeidsloon en verzendkosten. Je zit er dus behoorlijk naast meneer/mevrouw wel_eerlijk_blijven :)

wel_eerlijk_blijven! [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door wel_eerlijk_blijven! [[email protected]] »

Beste meneer of mevrouw "Gast", Na een jaar krijg je gewoon een deel van de volledige reparatiekosten vergoedt. Binnen de termijn waarin je mocht verwachten dat het apparaat normaal zou functioneren (bij bijvoorbeeld computers is dat een jaar of 3 dacht ik....) kun je je apparaat goedkoper laten maken, dit geldt voor de hele reparatie, niet alleen voor de onderdelen, maar ook het arbeidsloon.... Lees het consumentenrecht er maar op na (en dat is dus niet het garantiebewijs, de documentatie of het verhaaltje van de verkoper!

bedet
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 16:29

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door bedet »

Ikzelf heb ook slechte ervaringen met Dixons sinds kort. Een laptop met extra garantie is in maart ter repartie gegaan en telkens met gebreken terug gekomen. We zouden hem nu voor de vierde keer moeten binnendoen ... je wordt er zo moedeloos van, en de verkoper van Dixons krijgt ook niets voor mekaar en zegt ons dat we er beter zelf achter aan kunnen gaan .... logisch toch dat de klant zelf moet opkomen voor hetgene waaraan de verkoper verdiend heeft. Bedonderen en belazeren doen ze de mensen tegenwoordig en wij hebben hier besloten nooit meer bij Dixons te kopen en nooit meer veel geld te besteden aan computers, want stuk gaan ze toch VEEL te vlug.

harrypros
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2008 09:12

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door harrypros »

Bij de dixons in zutphen heb ik voor mijn dochter zo'n ipod shuffle gekocht op zaterdagmiddag. Thuis gekomen, zie ik dat de sticker/zegel er al eens af is geweest en terug geplakt. Geen probleem. maar.. je raad het al het apparaat werkt niet.
Er is mij dus bewust een kapot apparaat verkocht, als zijnde nieuw en werkend. Bij ons heet dit oplichterij en heb de dixons gemaild hierover. En...
je raad het al.... geen antwoord, zelfs nu nog niet, weken later...Het hoofdkantoor vind het kennelijk normaal, dat hun filialen dit doen en laten de klant barsten...
IK heb ze opgebeld en verteld wat er aan de hand was en ook verteld dat ik zo verstandig ben om niet zelf langs te komen. Uiteindelijk heb ik een werkend apparaat gekregen.
Wees gewaarschuwd en loop om de Dixons heen. Oplichters horen in de gevangenis en niet in een winkel thuis.
Groet van Harrypros :(

nelson1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:46

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door nelson1971 »

Ik vraag mijzelf ondertussen af hoe vaak Dixons op websites als Radar en bij consumenten belangenverenigingen moeten worden gemeld voordat ze wat aan hun aftersales gaan doen. Gewoonweg opgelicht zelfs medewerkers welke niet zo hoog in de boom zitten bij Dixons beaamde dit maar om klanten dan ook nog te schofferen is jammer. Wel garantie maar geen dekking op computer welke notabene een week eerder bij vara's kassa ook al aan de kaak was gesteld. Slechte mond op mond reclame is in tijden van recessie funest heren.

Gesloten