LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons heeft voor mij afgedaan

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
BigJohn [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door BigJohn [[email protected]] »

Er zat een foutje in mijn vorige bericht: "de kosten van de reparatie wogen niet op tegen de verzekering" moet zijn "de kosten van de verzekering wogen niet op tegen de reparatie" :wink:

nog steeds niet belangrij [ook niet belangrijk]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door nog steeds niet belangrij [ook niet belangrijk] »

Hoi.. Bij deze laat ik even weten door de Forum Master van Radar te zijn gebanned. Dit kennelijk aan de hand van mijn IP of een of ander Cookie. ik heb nu dus in zijn geheel geen toegang meer tot alle forums. (zoals je ziet !) Ik heb mijn mening gegeven en kennelijk wordt die niet gewaardeerd. Ik heb mij absoluut niet verkeerd of ongepast uitgelaten, slechts een mening gegeven, zoals dit in dit lang is toegestaan (art. 10. EVRM / Art 10 GW) Het is overigens wel grappig dat radar denkt met zo'n truuk een Dixons medewerker te kunnen weren van het Forum. Wij hebben namelijk wel verstand van zaken. Slechte verliezers hoor !

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn ook goede ervaringen met dixons; ik daar een camera en een telefoon gekocht en in beide gevallen werd het aangeraden, en dus NIET verplicht, om een vgv te nemen om de doodeenvoudige reden dat als het app. stukgaat ik enkel en alleen maar met de papieren en het app. naar de winkel hoef te gaan en dan een nieuw app. krijg.

[[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ik heb mijn Sky computer nu al 2 en een half jaar. En deze heb ik bij de Dixons gekocht. Toen ik 'm kocht werd door de verkoper NIKS gezegd over een VERPLICHTE verlengde garantie. Er werd wel op gewezen dat je de fabrieksgarantie een paar jaar KON uitbreiden. Omdat computer nou eenmaal verschikkelijk snel kapot kunnen gaan heb ik dat maar gedaan. En dat was maar goed ook! In het tweede jaar ging de diskettedrive kapot en laatst (nu zit ik dus in het derde jaar van de garantie) ging de ventilator van de processor kapot. na het te gemeld te hebben bij de fabrikant werd in beide gevalllen KOSTENLOOS het defecte onderdeel vervangen. Zonder deze garantie zat ik nu nog met een defecte computer. Nou dat was mijn persoonlijk ervaring met de dixons. Echter ik ben ook niet overtuigd van de zogenaamde berekening van het aantal mensen dat er werkelijk profijt van heeft (ze hebben mij niks gevraagd). Zomaar cijfers roepen kan ik ook wel! Kans van een op 330 miljoen dat Radar fout zit, hiermee? Onzin! Het is een storm in een glas water en stemmingmakerij als je het mij vraagt!

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Na de uitzending van gisteravond die ik met aandacht bekeken heb, dacht ik gelijk: is dit om Dixons slecht te maken of gewoon echt zo... Allereerst over de VGV zoals dat heet, Ik denk dat je een extra garantie toch echt voor jezelf afsluit en niet voor de verkoper! En zo'n garantie is dus vrijblijvend, een Dixons medewerker biedt het u alleen aan, maar verplicht u het niet, dat dat door radar is bewezen kan tien keer zo zijn maar zo wordt dat niet in alle filialen vertelt, er zijn namelijk filialen die het wel aanbieden maar nooit verplichten! (uit eigen ervaringen) En denken jullie nu echt dat alleen Dixons Verlengde garantie verkoopt? Ookal zou dat zo zijn, het is zeker niet verkeerd om het erbij te nemen want, hier komt het: Er zijn zelfs fabrikanten die na een jaar al geen onderdelen meer voor een apparaat leveren! Ik zie het zo: het is eigenlijk een stukje service van DIXONS!!! toch geweldig gewoon? Ik weet zeker dat een Dixons medewerker het niet voor de bonus doet, 6% van de premie? daar gaat nog wel de helft van naar de belasting, reken daar maar wel op!

Bierfles [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Bierfles [[email protected]] »

Niet alleen een bedrijf als Dixons geeft bij uitgestelde betaling aan dat je verplicht gesteld wordt (door Comfort Card) om deze verzekering erbij te nemen. Ook een bedrijf als de Block (witgoed) geeft exact de zelfde rede op als je om uitgestelde betaling vraagt,geven ook aan dat comfort card de gene is die dit verplicht. Maar ook kleine bedrijven (zoals Pielanen en van Unen uit Gouda) maken zich al schuldig door al deze zelfde redenen te noemen bij het verkoop praatje over uitgestelde betalingen. Het lijkt er dus wel heel veel op dat Comfort card dus wel iets minder vrijblijvend is met deze verzekering. Mischien is het aan Radar om dit toch nog eens verder te onderzoeken,want Dixons is dus niet alleen in het verplichten van deze verzekering. groetjes van Karin en Ben van der Burg

V&D medewerker

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door V&D medewerker »

Ik begrijp ook niet waarom alleen dixons in een kwaad daglicht wordt gesteld. Bij V&D worden zulke truckjes ook uitgehaald. Bij V&D heb je ook geen enkel recht meer als het apparaat is vervangen door een ander exemplaar en de voor de hele periode betaalde premie ben je ook nu meteen kwijt. Maar er is wel 1 verschil Je mag voor het nieuwe artikel wel weer een garantiecertificaat kopen. Maar ook deze garantie vervalt meteen als het geleverde product zo slecht is dat het moet worden vervangen en ook dan ben je je premiebedrag (dat toch enkele honderden euro's kan zijn) kwijt.

Dhr. D. Sons [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Dhr. D. Sons [[email protected]] »

Ik wilde tevens mijn mening geven over het gebeuren van het VGV dat aangeboden wordt en niet verplicht is. Ten eerste: Zoals alle andere bezoekers (met uitzondering van ex-verkopers) moet ik zeggen dat ik uiterst tevreden ben met de behandeling alszijnde klant van Dixons. VGV wordt inderdaad aangeraden/aangeboden om gewoon een stukje zekerheid te kopen betreffend het aangekochte produkt. Maar niet zoals RADAR het zegt/uit heeft gesproken dat het verplicht is. Hierdoor krijgt de consument een foutief beeld van Dixons en kan klantonvriendelijk over komen. Maar goed, het VGV verhaal is al meermalen verteld op dit forum. Ten tweede wilde ik mijn ei kwijt over de redactie van RADAR. Ik vind het maar een kleinzielig programma dat onderzoek voor het voordeel van de consument doet. Ik krijg een beeld van RADAR dat ze bedrijven 'onderuit' proberen te halen d.m.v. onderzoeken waar ze zowiezo niets aan hebben. Ik weet niet hoe ze aan het idee komen om dit op deze manier te doen. Dan zou ik zeggen; "doe eens onderzoek hoe je het beste herpes kunt genezen of doe onderzoek hoe jullie het beste Osama Bin Laden kunt arresteren". Dit is gewoonweg zielig. Laat de maatschappij in zijn waarde en zoek een ander onderwerp. Maar goed. Dit is mijn mening. Het heeft totaal geen nut om mijn frustraties te uiten. Maar het heeft me wel geholpen :wink: Maar goed. Dixons-people, keep up the good work, Een trouwe klant van Dixons.

Mennio [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Mennio [[email protected]] »

Ga alsjeblieft niet af lopen geven op het feit dat je geen eerlijk advies krijgt als winkels met een premiesysteem werken. Ik ben naast part-time verkoper ook student bedrijfskunde. Er zijn maar weinig bedrijven die geen targets stellen en daar iets aardigs mee doen. Vroeger had mijn OPA een schoenenzaak in Haarlem, zelfs daarin werkten ze toen al met een premiesysteem om "oude" schoenen eerder te verkopen. En dan heb je het over 75 jaar geleden.

Ja [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Ja [[email protected]] »

Ik zal even iedereen wakker schudden!!! Welke winkelketen werkt nou niet met een soort premie-systeem. Loop bij wijze van spreken een telefoonwinkel binnen en die zullen je altijd proberen een soort provider te verkopen. Daarop heeft die winkel keten de meeste marge. Loop je vervolgens bij de buurman naar binnen zal die weer een andere provider eerder advieseren omdat daar de marge hoger van is. En ook hier krijgt die verkoper dan weer bonus op. Dus een eerlijk advies krijg je nooit.

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Dhr. D. Sons, Volgens mij heb je de radar uitzending niet goed gevolgd. In de uitzending kwamen 2 dingen naar voren. 1) VGV moest je erbij nemen, wat toch duidelijk in de filmpjes naar voren kwam. Misschien de volgende keer een andere bril nemen. 8) 2) VGV is een zinloze verzekering. Stel dat het apparaat binnen een maand kapot gaat en het moet vervangen worden door een nieuwe. Dan heeft het nieuwe apparaat helemaal geen GARANTIE meer!. Maar de premie moet je wel doorbetalen. Dus hoe kun je nou zeggen dat het een stukje zekerheid is. Als je het niet gelooft, zal ik als ik jou was maar eens de polis voorwaarden doornemen, en je zal zien dat je door de verkooppraatjes van zo'n K*T medewerker erin gestonken bent.

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

2) VGV is een zinloze verzekering. Stel dat het apparaat binnen een maand kapot gaat en het moet vervangen worden door een nieuwe. Dan heeft het nieuwe apparaat helemaal geen GARANTIE meer!. Maar de premie moet je wel doorbetalen. Dus hoe kun je nou zeggen dat het een stukje zekerheid is.
Jammer, als het apparaat tijdens de fabrieksgarantie omgeruild wordt dan neemt dixons het certificaat ook mee voor het nieuwe apparaat. Alleen als het apparaat vervangen wordt tijdens de VGV periode dan vervalt de garantie. [/quote]

De winkelketes van NL

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door De winkelketes van NL »

Beste redactie van Radar, Als u de consument wilt beschermen: zullen we dan alle grote winkelketen in onze centrums in Nederland dan maar sluiten? Belcompany, Orange, Megapool, Primafoons, It's, T-for-telecom, Phone House, BCC en alles wat binnen deze branche(s) valt werkt zo. En nou noem ik waarschijnlijk maar een paar procent van alle winkels die zo werken. Een premissysteem kennen de meeste en als niet dan zijn er actie van bijvoorbeeld een merk als je wat van dat merk verkoopt krijg je per artikel een Iris-VVV Bon of kun je punten sparen voor een leuk cadeau als je een bepaalde provider verkoopt. Ik ken zelf winkelketens (zal geen namen noemen) die met het verkopen van genoeg abonnementen met het hele filiaal een vakantie hebben gewonnen. Dus dan heeft u nog wel wat thema's voor de volgende afleveringen. En nou is mijn vraag: wat is het probleem van premies? Als de klant een goede service gehad heeft en tevreden is met zijn aankoop waar maakt u zich dan druk om? Radar, ik geloof dat Dixons een goed bedrijf is en ik hoop dat u kijkcijfers het goed heeft gedaan maar u bent wel 99% van de andere winkelketens vergeten.....

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer, als het apparaat tijdens de fabrieksgarantie omgeruild wordt dan neemt dixons het certificaat ook mee voor het nieuwe apparaat. Alleen als het apparaat vervangen wordt tijdens de VGV periode dan vervalt de garantie.
Dan is niet waar wat je zegt. Het certificaat wordt NOOIT meegenomen voor het nieuwe apparaat. Als je de polisvoorwaarden doorneemt, dan zie je dat VGV alleen geldt voor het gekochte(eerste) apparaat. Dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat ze de certificaat van het oude apparaat meenemen naar het nieuwe.

[[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Dan is niet waar wat je zegt. Het certificaat wordt NOOIT meegenomen voor het nieuwe apparaat. Als je de polisvoorwaarden doorneemt, dan zie je dat VGV alleen geldt voor het gekochte(eerste) apparaat. Dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat ze de certificaat van het oude apparaat meenemen naar het nieuwe.
Het gaat erom dat het niet geld na vervanging van het apparaat door vendorisk niet opnieuw verzekerd wordt. Ik heb het zelf gehad met een laptop, gewoon serienummer vervangen, filiaalstempel en handtekening verkoper. Niks aan de hand. Ik vergeet trouwens, de verkoper wist het niet zeker hoe het zat, na een belletje met hoofdkantoor bleek dit de procedure te zijn.

ex-medewerker [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door ex-medewerker [[email protected]] »

kom nou toch, je denkt toch niet dat het bij Dixons er anders aan toe gaat dan bij de andere winkelketens op de NL markt? jullie zijn toch wel slimmer... wat betreft extra garantie mag nog wel aagemerkt worden dat inderdaad de fabrieksgarantie in de EU 2 jaar is. dus ook voor Nederland, maar dat zijn lang niet altijd de kosten, de kosten (die niet onder de fabrieksgarantie vallen) zijn de portokosten en degene die de reparatie uitvoert! en een extra garantieverzekering dekt dit wel!!! Dus denk nu als Nederlands volk aub na wanneer iedereen weer begint te schreeuwen en laat zien dat je wat meer IQ hebt dan de gemiddelde Nederlander of medewerker van RADAR. Mijn Dank.

R.P. [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door R.P. [[email protected]] »

Een Dixons Verlengde Garantie is een garantie verzekering die aan het product gekoppeld is op basis van serienummer. Indien een product binnen het eerste (fabrieksgarantie) jaar defect gaat en door de fabrikant vervangen is wordt op het certificaat een correctie aangebracht en loopt de garantie door zonder problemen. Indien een apparaat in de VGV periode maar wel door de fabrikant wordt geruild voor een zelfde type dan is dat eender. "VGV is een zinloze verzekering. Stel dat het apparaat binnen een maand kapot gaat en het moet vervangen worden door een nieuwe. Dan heeft het nieuwe apparaat helemaal geen GARANTIE meer!. Maar de premie moet je wel doorbetalen. Dus hoe kun je nou zeggen dat het een stukje zekerheid is. " De VGV komt alléén te vervallen als de reparateur het product niet kan of mag repareren en de verzekeraar tot uitkering van (een deel van) het aankoop bedrag over gaat. Een deel? ja, een deel. In de eerste twee verlengings jaren geldt: 100% dekking, 100% vergoeding, geen eigen risico. Bij een derde of vierde jaar verlenging geldt een éénmalige afschrijving van 25%. Niet meer dan normaal voor een op dat moment drie jaar oud product, immers; doorgaans is een product al na drie jaar afgeschreven. Premie doorbetalen??????? De premie is al betaald dus van doorbetalen is geen sprake. Zinloos??? Zeker niet. Voorbeeldje: Compaq Notebook. Aankoopprijs: € 1814 (4000 gulden, bijna drie jaar oud) Scharnier van scherm defect: hele scherm moet vervangen worden (aldus de reparateur): € 950. Premie vgv: ongeveer € 160. Klant betaald: € nul-komma-noppes. Klant voordeel: € 790. Leg die klant maar eens uit zinloos die vgv is geweest. Betaal jij hem het verschil terug??? Wie ben jij om te bepalen of die vgv zinloos is??? Dat moet elke klant toch voor zich bepalen? Als je nog eens wat voobeelden wilt zien; loop een Dixons filiaal binnen. Vraag naar een paar voorbeelden van rekeningen van reparaties buiten garantie. Dan hoor ik graag nog eens hoe zinloos die vgv is. "Als je het niet gelooft, zal ik als ik jou was maar eens de polis voorwaarden doornemen, en je zal zien dat je door de verkooppraatjes van zo'n K*T medewerker erin gestonken bent." Zo ken ik er nog wel een paar. het feit dat je hier post betekent dat je een computer hebt en ongetwijfeld met Windows. Heb je de voorwaarden wel eens gelezen van Windows??? Moet je voor de gein eens doen en dan iedereen vertellen dat ze geen windows meer mogen gebruiken. Zelfde onzin. Oh, en nog één ding; "zo'n K*T medewerker". Ook al heb je de U gemaskeerd met een asterisk; dit soort taal is ontolereerbaar. Wij, Dixons medewerkers, laten elke klant, ieder persoon in hun waarde. Het is dan niet meer dan normaal dat jij dat ook doet. Remon

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Even over de opmerking dat dixons duur is. Er zal best in Nederland een winkel zijn die sommige producten net iets goedkoper heeft. Maar mijn ervaring is dat ze echt wel scherpe prijzen kunnen hebben op bepaalde producten en overige een normale prijs. Je shopt toch altijd rond voor een betere prijs en ik heb al meerdere producten bij dixons gezien die ik zelfs op internet niet goedkoper kon krijgen of bij andere winkels. Voor het krijgen van objectief advies kun je bij geen enkele winkel terecht.Ze proberen natuurlijk allemaal hun eigen producten aan te prijzen terwijl er best een beter product is dat niet in het assortiment zit. Je bent ook wel een drol als je iets van een camera of computer koopt zonder zelf eens rond te gaan kijken wat je nu echt nodig hebt. Verder heb ik bij de plaatselijke dixons prima ervaringen, altijd netjes geholpen en ze hebben ook voldoende verstand van de producten. Het lulligste vind ik dat nu goede verkopers wel een beetje door de stront worden gesleept. Als Dixons geen bonussen had ging de uitzending over hoe slecht de medewerkers behandeld worden :roll:

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Als een product binnen het eerste jaar defect gaat en door de fabrikant vervangen is, dan loopt de garantie door zonder problemen, zeg je. Met andere woorden Radar loopt dus te liegen. Hieronder conclusie 2 van het onderzoek. CONCLUSIE 2: Van de apparatuur waarvoor een Verlengde Garantie Verzekering is afgesloten, was dit voor 92.5 % van de gevallen onnodig. Reden: het apparaat is niet kapot gegaan, of het apparaat is binnen de fabrieksgarantietermijn kapot gegaan. Er staat dus als een apparaat binnen de fabrieksgarantietermijn kapot gaat, de vgv onnodig is. Precies het tegenovergestelde wat jij beweert. Tja wie moet ik dan geloven, aangezien jij een verkoper(geen verzekeraar) bent en Radar de kleine lettertjes bestudeerd heeft, geloof ik het verhaal niet dat de garantie zonder problemen doorloopt. Tenzij het inderdaad klopt, dat er een correctie aangepast wordt op het certificaat, maar of elke medewerker, dat zal doen, dat betwijfel ik ten zeerste. Als je ziet hoe 5 medewerkers je verplichten om een VGV af te nemen. Met premie doorbetalen bedoelde ik de premie voor de Comfort Card. Je betaalt namelijk door voor een apparaat dat stuk is, waarvan de garantie niet meer geldig is(als ik Radar mag geloven). "Als je nog eens wat voobeelden wilt zien; loop een Dixons filiaal binnen. Vraag naar een paar voorbeelden van rekeningen van reparaties buiten garantie. Dan hoor ik graag nog eens hoe zinloos die vgv is." Die rekeningen van reparaties, die hoef ik echt niet te zien hoor, daar draait het ook niet om. Al zal je wel gelijk hebben als je zegt dat reparaties buiten de garantie prijzig zijn, indien je geen vgv afgesloten hebt. Het gaat om het feit hoe groot de kans is dat een apparaat binnen 3 jaar begeeft en de kans is niet echt groot volgens het onderzoek. En mocht een apparaat inderdaad tussen het 1e en het 3e jaar begeven, dan ben je voordelig uit met een vgv. Helemaal mee eens. Maar zeg nou zelf hoevaak maak jij dat nou mee, dat een apparaat binnen 3 jaar ermee ophoudt. En mocht je het vaak meemaken, vraag dan eens bij jezelf af waarom je het product dan nog verkoopt.

aat de vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2004 15:55

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door aat de vries »

Ik vind het uistekende zaak dat Dixons de consument beschermd tegen een eventuele kater. Ik juich het innitiatief toe dat de consument die op afbetaling koopt zijn produckt verplicht moet laten verzekeren ondanks het feit dat de verkoper daar financieel voordeel bij heeft. Dit is altijd beter dan met een afbetalings verplichting te zitten en geen apparaat meer te hebben wat naar behoren functioneert. De onderbouwing in uw programma dat het een uitzondering is dat een apparaat defecten vertoont in de verlenge garantie periode staat hier van los. Dit zou betekenen dat iedere verzekeringin deze denkwijze zinloos zou zijn b.v Brand en opstal,rechtsbijstand,reis,enz enz. Ik vind eigenlijk dat u in uw volgende uitzending deze negatieve bericht-geving dient te herroepen.
Laatst gewijzigd door aat de vries op 23 mar 2004 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten