LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPod

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
AdriaanDuBuisson
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:53

iPod

Ongelezen bericht door AdriaanDuBuisson »

Och gotte god, de iPod.
Klagen over de mooi vormgegeven iPod.....
In het voorbeeld gaat het al fout: een iPod koppelen aan een PC... :( :(
Jullie zouden eens moeten weten hoeveel problemen en onbegrip wij door de jaren heen hebben moeten doorstaan met (girotel)telebankieren.
Formulieren invullen etc. etc.
Heeft u een Mac?
Nee meneertje/mevrouwtje, dan kunnen wij u niet helpen!!!

Wen er maar an....

tuur020
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2006 21:06

Re: iPod

Ongelezen bericht door tuur020 »

itunes is een van de betere softwares voor PC en Mac, goed doorontwikkeld en bugs zullen er altijd zijn, bij apple is dat minder als bij andere software ontwikkelaars.

Met een gekochte apple computer of ipod of ander apple dingen zou je naar iedere winkel terug moeten kunnen volgens apple (helpdesk). Er zijn verschillende soorten apple winkels retailers en service providers, en ook online stores.

Voordat je een Apple product koopt kijk goed naar de kwaliteit van de winkel, geven ze een goede service? hebben ze een eigen technische dienst?
Kijk dus of ze een door apple geautoriseerde service privider zijn, dan handelen ze ook garanties af. in principe moeten alle ASP's garantiewerk van Apple afhandelen ongeacht in welke winkel gekocht.
Als het alleen maar een retail store is raad ik aan er niet te kopen, die doen geen garantie werk en reparaties, geven geen service....

Het probleem is dan dat bij garantiewerk je dan alsnog naar een zg autorised service provider moet.
Ook al zegt Apple (helpdesk) dat je terecht kan bij alle service providers, let op dat de autorised service providers niet om geld te vragen voor de service (ook al valt het binnen de garantie) je betaald vreemd genoeg per service provider hele andere bedragen van 25 tot wel 50 euro zg. administratiekosten, terwijl ze bij de Apple helpdesk beweren dat je er gratis terecht kan en dat dat de kracht is van de apple service...... niet dus.

Er wordt maar lukraak wat gevraagd, en hoe kan het zijn dat die zogenaamde administratiekosten voor een reparatie zo uiteen lopen????? en volgens apple (en een dealer die ik ken) er helemaal niet zouden mogen zijn ????

--------------------------------mijn ipod probleem------------------
ik heb een ipod shuffle gehad van een wanadoo - aktie ruim een jaar geleden, die hield er al snel mee op, ik ben bijna alle apple dealers en retailers en service providers geweest (heel veel uren bezig geweest), allemaal vroegen ze een rib uit mn lijf , terwijl een nieuwe ipod maar 70 euro is werd soms wel 50 euro administratiekosten gevraagd, men was kortaf en onvriendelijk en bovenal arrogant, waanzinnig.

Als enige winkel was het Apple Centre bij het Centraal station, deze nam zonder te morren mijn i-pod in, reageerden normaal en vriendellijk en laagdrempelig als enige store, en zonder kosten werd deze omgeruild voor een nieuwe. terwijl ik hem er zelfs niet had gekocht maar had gekregen via de wanadoo-aktie.

Dat was ook standaard zeiden ze bij apple centre cs.... om service te geven binnen de garantie en erna ook nog, de tweede ipod shuffle kreeg dezelfde gebreken na een paar dagen en werd niet meer herkend door computer en itunes, dood dus..... deze werd ook weer door de apple store zonder kosten in rekenig te brengen gewisseld voor een nieuwe shuffle. Een dooie ipod die niet meer wordt herkend is dus al een heel oud probleem.

De derde doet het nu al heel lang vlekkeloos, heel fijn,
maar je moet wel oppassen en netjes de pod uitwerpen in itunes
De nummer van de ipod staan sowieso in de bibliotheek en die raken dus nooit zoek, en je hebt ook software die de nummers van de ipod afhaalt, verder is het zaak om de voorkeuren goed na te lopen in itunes (maar dat geld voor alle software).

Apple is een merk, maar de detaillist bepaald de service, kijk dus goed waar je wat koopt en gooi nooit dozen weg en bewaar de bonnen altijd goed.

Apple is een stabiel merk, met goede consumenten software, gebruikersvriendelijk en ik heb nooit last met mijn computers gehad, een ipod is natuurlijk nogal teer dus ik kan me voorstellen dat er sneller iets kapot kan gaan. service en klantvriendelijkheid heeft jammergenoeg bij de meeste stores geen hoge prioriteit, behalve bij de apple centre cs (en ik heb meerdere malen alle winkels gehad.

apple is cool,
maar de verkopers mogen van mij over het algemeen wel iets minder koel zijn , minder arrogant en wat beter op de hoogte zijn van de producten en software.

tuur020

madman
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2006 23:45

Re: iPod

Ongelezen bericht door madman »


tuur020
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2006 21:06

Re: iPod

Ongelezen bericht door tuur020 »

PS
de zogenaamde dode ipod probleem die nergens meer op reageert is al zo oud als het bestaan van ipod zelf.

dus geen "nieuw probleem"

rogzz
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:53

Re: iPod

Ongelezen bericht door rogzz »

Een tip voor de volgende keer: Ontkoppel je iPod als je een nieuwe versie download

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: iPod

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ipod is echt een ramp van een product, hoeveel mensen er al niet zijn langs geweest omdat de batterij het niet meer goed deed of dat ie vast zat en dat de enige oplossing nog was wachten tot de batterij leeg was.. kansloze apparaten.

Gesloten