LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI proefpakket voor studie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
markoen [[email protected]]

NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door markoen [[email protected]] »

Hallo lezers, Enkele maanden geleden kreeg ik al via dit forum (14 mei 2004) het advies niet te betalen. Mijn zoon kreeg een proefpakketvan het NTI, legde dat opzij en kreeg na ruim een maand de eerste rekening. Spul teruggestuurd (aangetekend), geschreven dat we geen overeenkomst zijn aangegaan (aangetekend). Inmiddels overgenomen door CIB (Centraal Incasso Bureau), nu dreigen met inbeslagname. Vandaag gebeld en gezegd: "Ik betaal niets, toon maar aan op grond waarvan wij een overeenkomst hebben!" Telefonisch contact opgenomen met Juridisch Loket (0900 8020). Volgens hen is er wel degelijk sprake van een overeenkomst (wie kan mij dit uitleggen!). Volgens hen is de bijgevoegde brief in het proefpakket duidelijk genoeg. Adviseerde mij te vragen aan NTI en NIB op grond waarvan er een overeenkomst is en of er een geschillencommissie is. Dit ook vandaag aangetekend per post verzonden, zowel aan NTI als aan CIB. Ik heb nogal wat bijdragen gelezen, maar echt duidelijk is het mij nog niet. Is het raadzaam nu te betalen (opgelopen tot ruim driehonderd euro)? Is het raadzaam de gerechtsdeurwaarder af te wachten? Volgens mij is er geen overeenkomst en proberen zowel NTI als NIB kost wat kost aan hun geld te komen, wat in de meeste gevallen wel zal lukken. Wie kan mij gemotiveerd adviseren? Marcel Koenders

Els Beltman [[email protected]]

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door Els Beltman [[email protected]] »

Geachte heer Koenders, Bij inschrijving onder proefmaandgarantie wordt zowel telefonisch als de dag van inschrijving ook schriftelijk in een apart schrijven, de voorwaarde voor gebruik van een proefmaand uitgelegd. De enige voorwaarde is het binnen 31 dagen aangetekend retourneren van het studiepakket. Het betreft hier een volwaardige zending van studiematerialen die vaak een waarde van enkele honderden euro's vertegenwoordigt. Als het pakket niet binnen de afgesproken termijn retour is, gaan wij er dus vanuit - zoals ook in de brief staat - dat de cursist door zal gaan met de studie en is betaling verschuldigd. Wilt u via mijn e-mail adres [email protected] contact met mij opnemen om de situatie na te gaan. Met vriendelijke groet, NTI - Els Beltman

markoen [[email protected]]

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door markoen [[email protected]] »

Hallo Els, Uit het telefoongesprek dat NTI met mijn zoon voerde bleek daar niets van. Sterker nog, de door de medewerker van NTI gehanteerde argumenten waren "proefpakket" en "zonder enige verplichting". Het simpele feit dat mijn zoon het proefpakket enige tijd terzijde heeft gelegd is terug te voeren op dat opgewekte vertrouwen. Prachtig al die verhalen waaruit blijkt wat hij had moeten lezen en wat hij had moeten doen. Hij wilde dat proefpakket zonder enige verplichting, zoals jullie zelf telefonisch aanboden, wel ontvangen en nu wordt hij geconfronteerd met een vordering van ruim 300 euro en het eind is nog niet in zicht. Aanbieden, zenden, van kracht verklaren en innen. Dat is wat anders dan integer en oprecht. Integer en oprecht is in dit geval vaststellen dat het proefpakket klaarblijkelijk niet was wat degene aan wie het NTI het aanbod had gedaan ervan verwachtte. Integer en oprecht is het alsnog per aangetekende brief ontvangen proefpakket als afdoende te beschouwen en niet overgaan tot het vaststellen dat niet aan de voorwaarden is voldaan. Voorwaarden waar de telefonist van het NTI met geen woord over heeft gerept. Integer en oprecht is navragen waarom mijn zoon niet van het door NTI toegezonden proefpakket gebruik had willen maken en niet hem direct als cursist inschrijven. Daar had hij trouwens niet om gevraagd. Integer en oprecht is niet iemand een leeg inschrijfformulier toezenden met het verzoek dit ingevuld en ondertekend te retourneren. Integer en oprecht is niet op een blanco inschrijfformulier "Kopie" te zetten. Kopie van wat, van een ander leeg inschrijfformulier? Integer en oprecht. Spaar me die antwoorden die leiden tot het verklaren van de regels die het NTI hanteert. Wees eens integer en oprecht. Geef eens toe dat het NTI er ook wel eens naast zit en duidelijk te ver gaat, dan ben je pas integer en oprecht. Proefpakket zonder enkele verplichting (integer en oprecht). Vordering inmiddels ruim 300 euro (integer en oprecht. Ik hoop van harte dat veel, heel veel mensen lezen waartoe het NTI in staat is. Ik hoop van harte dat veel, heel veel mensen de juiste betekenis van integer en oprecht kennen. Ik hoop dat veel, heel veel mensen het NTI laten voor wat het is. Marcel Koenders

Gast

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door Gast »

Nou meneer Koenders. Ik vind het best lef hebben en ook netjes dat mevrouw Els de moeite neemt om je hier een antwoord te geven en een persoonlijk emailadres. Misschien kan Els er nog iets aan doen. Ik zou nog maar even iet zo hoog vban de toren blazen....met stroop vang je tenslotte meer vliegen!

markoen [[email protected]]

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door markoen [[email protected]] »

Hallo Gast, Bedankt voor je reactie en je goed bedoelde advies. Ja, met stroop vang je vliegen. Daarin geef ik je volkomen gelijk. Graag stel ik je de brieven ter beschikking die wij inmiddels van het NTI en het NIB ontvangen hebben. Je zult zien dat daarin weinig stroop te herkennen is. Wat hoog van de toren blazen betreft het volgende: De afgelopen maanden ontvangt mijn zoon uitsluitend brieven waarin termen als "sommeer" en "in beslagname" worden gebruikt. Els Beltman van het NTI reageert op deze site van Radar op enkele artikelen van mensen die, net als mijn zoon, een onbevredigende ervaring met het NTI hebben gehad. Verder dan het uitleggen van de regels die het NTI hanteert komt zij niet. Ook stelt Els Beltman dat het NTI een integere en oprechte organisatie is en gaat zij feitelijk niet in op wat zich heeft afgespeeld. Nee, zij doet het voorstel dit onder vier ogen uit te zoeken en stelt daartoe haar emailadres ter beschikking. Dapper? Beste Gast, het getuigt van meer lef als je op zo'n site als deze op zijn minst open staat of misschien zelfs toegeeft dat wat mijn zoon nu overkomt niets met opleiden te maken heeft maar niet meer en minder is dan een ijskoude incasso. Maakt iemand als Els gebruik van kreten als integer en oprecht, zorg dan tenminste dat je dat ook bent. In deze situatie kan je niet anders dan vaststellen dat wat nu gebeurt niets, maar dan ook niet met opleiden te maken heeft. Marcel Koenders

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door Keesjan »

Nee, zij doet het voorstel dit onder vier ogen uit te zoeken en stelt daartoe haar emailadres ter beschikking. Dapper?
Het is vrij logisch. Je komt vrij anoniem op een forum je gal spuwen over een bedrijf. Niemand weet wie je bent en niemand kent de echte situatie. Om tot een degelijk onderzoek te komen is echter meer nodig dan jouw woord op een openbaar forum. Er wordt hier een handreiking gedaan tot het uitzoeken van waar de problemen komen. Het is een normaal verzoek waar je dan ook normaal op in kan gaan. Of niet dan?
het getuigt van meer lef als je op zo'n site als deze op zijn minst open staat of misschien zelfs toegeeft dat wat mijn zoon nu overkomt niets met opleiden te maken heeft
Om een oordeel over een situatie te geven is het noodzakelijk om de betrouwbaarheid van de beschuldigingen na te gaan. Het is echt niet zo dat je op een forum negatief over een bedrijf kan zijn en het bedrijf meteen verplicht is om dat te bevestigen.
of misschien zelfs toegeeft dat wat mijn zoon nu overkomt niets met opleiden te maken heeft maar niet meer en minder is dan een ijskoude incasso.
Hoe vervelend het ook is: regels zijn regels. NTI is een commercieel bedrijf en alle commerciële bedrijven streven winst na. Noem dat ijskoud of hoe je het wilt: dat is de praktijk. Je doet voorkomen alsof het een schande is dat een bedrijf geld wil zien voor geleverde diensten. Een opleiding kost nu eenmaal geld. Je kan je niet beroepen op sociaalheid en dergelijke om onder betalingen uit te komen. "Oprecht" betekent niet dat je de regels kan overtreden en dat het bedrijf dat maar moet accepteren. Waar zijn regels en algemene voorwaarden anders voor?

malleeppie

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door malleeppie »

De voorwaarde die het NTI stelt aan het proefpakket deugt niet. De voorwaarde wordt pas gesteld na ontvangst van het pakket. Dit is gewoon te laat. Als ik ongevraagd goederen verstuur naar onbekende klanten met een briefje dat zij onder de koop uitkunnen als zij het artikel aangetekend terugsturen, dat zou een mooie business zijn! Ik koop dan direct aandelen Ptt-Post en ga vervolgens vanalles rondsturen in de hoop dat ik niets terugkrijg. Komt er wel iets terug, dan heb ik altijd nog de enorme dividenduitkering van mijn aandelen! Mevrouw Beltman, volgens mij heeft u geen poot om op te staan. Regel deze zaak aub met deze klant en pas uw voorwaarden aan. Verdiep u eens in de wijze waarop Durion een overeenkomst per telefoon sluit. (niet dat dit helemaal juist is, maar juridisch degelijker)

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door Keesjan »

Nadeel is dat er wel degelijk toestemming wordt gegeven tot het opsturen van het pakket. Je had, voordat je die toestemming geeft, eerst de algemene voorwaarden moeten lezen. Mondelijke overeenkomsten zijn ook geldig.

markoen [[email protected]]

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door markoen [[email protected]] »

Hallo Els, Keesjan, Gast en Malleepie, Bedankt voor jullie reacties. Ja ik reageerde wellicht wat heftiger dan te doen gebruikelijk, maar het zit mij ook erg hoog. Dreigen met inbeslagname is niet niks en dat trof mij diep, vooral omdat contacten tussen NTI en NIB tot nu toe niets opleverde. Het aanbod van Els dit per email uit te zoeken is op zich zeker mooi, maar ik zie dar eerlijk gezegd geen heil in, ooral omdat er al zoveel contact heeft plaats gevonden. Mocht Els iets willen betekenen dan kan zij dat vast ook wel zo. . Ik vind alle reacties zonder meer goed en ben daar blij mee. Ik zal hier zoveel mogelijk mijn voordeel mee doen. Bedankt voor jullie tijd en bijdragen. Ik sluit het bij deze af. Met vriendelijke groet, Marcel Koenders

Els Beltman [[email protected]]

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door Els Beltman [[email protected]] »

Beste allemaal, heel graag wil ik toch nogmaals bevestigen wat ik volledig meen wat ik in een eerdere reactie stelde, NTI biedt de mogelijkheid tot een proefmaand om de student tevoren goed te informeren over een opleiding. Wij vinden de 7 dagen termijn die de wet aangeeft te kort om een objectief oordeel te vormen. Maar omdat het een kostbaar geheel is, willen wij wel zekerheid voor het retourzenden inbouwen dmv het aangetekend verzenden verplicht te stellen. De student heeft dan echt ook de zekerheid van afhandeling als hij het bewijs heeft. De voorwaarde wordt zeker niet achteraf bij het pakket alleen kenbaar gemaakt, maar ook in een aparte brief die verzonden wordt op de dag van inschrijven. Bovendien behoort het echt telefonisch gemeld te worden. Wat ik jammer vind is dat Marcel Koenders nog steeds niet naar mij gereageerd heeft, zodat ik de kwestie nog steeds niet kan nagaan in ons systeem. Geef ons de informatie die nodig is om e.e.a. te achterhalen svp. Vriendelijke groet, NTI - Els Beltman

MAXIEM

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag els, Als het NTI geen malafide organisatie is en haar administratie op orde heeft, dan zoek je heel simpel M.Koenders op in je systeem en handel je de zaak binnen 24 uur af. Sukses, groeten, Ton.

Els Beltman [[email protected]]

Re: NTI proefpakket voor studie

Ongelezen bericht door Els Beltman [[email protected]] »

Beste Ton, Deze discussie is inmiddels over diverse topics verdeeld, dus dit bericht was mij even ontgaan. Helaas kan ik niets vinden op M. Koenders, heb ik geprobeerd, maar wij hebben 56 personen met die combinatie in het systeem, bovendien is zijn zoon ingeschreven en die zal een andere voorletter hebben. Wat ik nodig heb is een cursistnummer, of een postcode-huisnummer combinatie. En nogmaals, heel graag ontvang ik die gegevens. Vriendelijke groet, NTI - Els Beltman

Gesloten