LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: NTI

Ongelezen bericht door topery »

Mw. Beltman heeft haar nek uitgestoken op dit forum, dat is een compliment waard, echter we zijn wel 25 pagina's klachten bij radar verder, het zou voor NTI beter zijn de klachten meteen op te lossen, zodat er geen forum nodig is.

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

daar ben ik het mee eens topery!
het compliment was ook alleen bedoelt voor mevr. beltman en niet de NTI . zal ook zeker nooit meer iets bestellen daar. inderdaad jammer dat het zo heeft moeten gaan maar ikben blij dat het op deze manier wel gelukt is, dus eigenlijk bij deze tros radar ook bedankt!

groetjes, moessie

danielle21

Re: NTI

Ongelezen bericht door danielle21 »

Moessie, mooi dat het is opgelost!!! Hoop dat het bij ons ook snel is opgelost!!

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Beste inzenders,

ik ben heel blij dat de kwestie met Moessie naar ieders tevredenheid is opgelost. Daniëlle wil ik natuurlijk ook graag vragen naar mijn e-mail adres te reageren als er een probleem is.
Overigens wil ik wel graag melden dat van de 25 pagina' s die hier gepubliceerd staan heel veel inzenders in rechtstreeks contact de oplossing hebben gekregen die hen voor ogen stond maar door ofwel een misverstand of een administratieve verwerking niet automatisch goed is gegaan.
Circa een jaar geleden, dus rond de uitzending, was er inderdaad een probleem bij een opleiding op het gebied van begeleiding door docenten en het aanbod van praktijktrainingen. Dit probleem is door ons zo snel mogelijk aangepakt en de studenten die hierdoor vertraging hebben ondervonden zijn allemaal schadeloos gesteld, hetzij door een gratis digitale camera, hetzij door korting op het lesgeld.
Het is natuurlijk wel jammer dat voor de nieuwe bezoeker van dit forum niet duidelijk is wat er allemaal op dit gebied is gebeurd en ik kan me voorstellen dat dan een verkeerd beeld ontstaat.
Overigens heb ik na mijn voorstel aan Brian van der Wege, dat ik dus zowel naar hem persoonlijk als (enigzins gedwongen) op dit forum heb geplaatst, geen reactie meer van hem gehad. Ik weet dus nog steeds niet of hij zich kan vinden in mijn voorstel.

Als laatste wil ik nog opmerken dat wij als NTI ons echt betrokken voelen bij de student en er ook altijd ons tot het uiterste voor in zullen spannen om de student een prettige studietijd te bieden. Al eerder heb ik aangeboden aan iedereen die twijfels heeft: kom eens bij ons kijken, maak een afspraak via mij en wij zullen je kennis laten maken met een heel goed en enthousiast onderwijsinstituut!

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman

brian van de wege

Re: NTI

Ongelezen bericht door brian van de wege »

beste lezers,

Via dit forum ben ik na een periode van schrijven en bellen met het NTI wee in contact gekomen met mevrouw Beltman, troubleshooter van het NTI.

En de discussie draaide eigenlijk weer uit op het zelfde antwoord dat ik destijds al kreeg, als ik met de commissie aan de slag gaat kan het NTI niet mijn geld terug storten!

Nu heb ik dan zonder aankondiging een bedrag mogen ontvangen op mijn giro namens het NTI onder de noemer restitutie.

Hiermee is dan eindelijk deel één opgelost en kan dit ook geen discussie meer zijn van mijn andere geschil met het NTI.

bedankt voor zover

brian

norvug

Re: NTI

Ongelezen bericht door norvug »

Nou..Ik heb alle nieuwe berichten op dit forum nog eens gelezen en toch maar een keer geprobeerd om mevrouw beltman in te schakelen.Ben benieuwd. Na heel veel ellende was ik zover dat ik mijn klacht naar de beroemde onafhankelijke commissie van beroep had gestuurd. Wordt de brief niet afgehaald door de commissie en de NTI reageert niet. Hoe bedoel je impasse?

nti-klachtenforum.nl

Re: NTI

Ongelezen bericht door nti-klachtenforum.nl »

Beste Norvug,

Ik neem aan dat je van je brief naar de commissie een code heb zodat je kan traceren waar deze brief is. Je kunt ons helpen bij ons onderzoek naar deze commissie.

Hiervoor zijn wij op zoek naar deze code's en verzamelen zo de verzendgegevens. Vaak blijkt inderdaad dat een poststuk niet aankomt en binnen enkele weken retour komt.

De code bevat geen persoonlijke informatie en wij willen jou ook vriendelijke vragen deze code aan ons te e-mailen; [email protected]

Op onze site staat een tussentijds verslag over de commissie. Zo valt er ondermeer te lezen wat de commissie moet doen bij de behandeling van onze klachten. Het antwoord daarop is NIETS!!! De commissie is niet erkend en heeft daarom ook geen enkele verplichting.

Helaas is nog de commissie nog het NTI met commentaar gekomen nadat wij per post en per e-mail een aantal vragen hebben voorgelegd. Vandaag is er nogmaals een brief verzonden in de hoop nu wel antwoord te krijgen. Ook een ambtenaar van het Ministerie van Justitie neemt onze vragen serieus en onderzoekt via zijn bronnen wat de commissie doet.

Voor meer informatie kijk gerust op onze website; www.nti-klachtenforum.nl

met vriendelijke groeten,

A. van Elswijk
NTI-klachtenforum

norvug

Re: NTI

Ongelezen bericht door norvug »

Beste Brian,

Als ik het niet vergeet ga ik je de barcode mailen.
Ik heb ondertussen wel een brief van de commissie gekregen nadat ik verzocht had om info (dit duurde 2 maanden).
Ze bestaan uit twee peronen en beoordelen de klachten op juridische basis.De NTI is gebonden aan de uitspraak maar het staat de klager vrij om naar een afwijzing naar de rechter te gaan.Dat is eigenlijk de aanvullende info die ik heb ontvangen.

Voor het overige..Ik heb contact opgenomen met Els Beltman en zij gaat de 5.50 vergoeden van het aangetekende stuk wat niet is opgehaald door de commissie, erg netjes. Verder heeft zij ook toegezegd dat mijn opleiding wordt gecrediteerd. Dus zoals het nu schijnt ben ik van de NTI af.

Gerty

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gerty »

Tja, allemaal leuk en wel maar ikzelf ben dik tevreden met mijn cursus van het NTI. Korte verhalen en romans schrijven. Ben nu bijna een jaar bezig en heb geen enkele klacht. Dat mag toch ook gezegd worden?

ralf westerling

Re: NTI

Ongelezen bericht door ralf westerling »

Goede middag Gerty,

Bedankt voor dit compliment deze cursus wil ik ook volgen !

alex beckers

Re: NTI

Ongelezen bericht door alex beckers »

nou ik wacht al eeuwen op mijn uitslag van me stage en wordt er letterlijk doodziek van hier van. ze beloven de uitslag binnen 3 weken te geven als het 1 week later is hoor je mij echt niet klachen hoor maar dit gaat echt te ver.

danielle21nl

Re: NTI

Ongelezen bericht door danielle21nl »

Ik dacht er van af te zijn... Sinds juli niets meer gehoord, maar kreeg vrijdag een brief dat er een rechtzaak wordt voorbereid.... :cry:

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: NTI

Ongelezen bericht door Anand »

Ongekend dit 'bedrijf'. Het bekende verhaal van de ongevraagde toezending heb ik ook mogen meemaken. Nadat incassobedrijf 1 het heeft opgegeven wordt het 2de incassobedrijf ingeschakeld. Die gasten willen geld zien zonder enige vorm van overeenkomst en tegenprestatie. Pure oplichters en eigenlijk ongelooflijk dat dit zomaar mogelijk is in nederland.

Boodschap aan iedereen: blijf zo ver mogelijk weg van deze firma!!
Slechts een aanvraag voor informatie via internet is voor nti aanleiding geweest om incassobureau's op me af te sturen!!

Studiecontact

Re: NTI

Ongelezen bericht door Studiecontact »

Studiecontact is de verzamelplaats (forum) voor mensen met een thuisstudie.
Op dit forum kunnen studenten ervaringen uitwisselen, huiswerk laten
nakijken, vragen stellen over alles wat met thuisstudie te maken heeft en
nog veel meer…

Om dit forum tot een succes te maken vraag ik jullie hulp. Ik neem aan dat
vele van jullie ook het contact missen en hoop daarom op jullie steun! Neem
i.i.g een kijkje op de website en als het jullie leuk lijkt gelieve dan te
registreren. Na registratie kunt u berichten plaatsen en meepraten!

Mocht u nog meer “thuisstudie” studenten weten? Stuur deze email dan door of
verwijs wellicht naar de Website:


http://www.studiecontact.nl

brian

Re: NTI

Ongelezen bericht door brian »

Beste lezers,

Ditmaal van mij een persoonlijkbericht. Als mede oprichter van het nti-klachtenforum, heb ik veel onderzoek gedaan naar het NTI. Hiervan zijn enkele resultaten beschikbaar gesteld op de site en enkele nog in behandeling.

Zelf heb ik niets meer met deze website te maken, alleen de dommeinnaam is nog tot 1 juni 2006 op mijn naam. geinterresseerde kunnen uiteraard een bod doen, haha.

Ik heb een lang gesprek gehad met Els Beltman van het NTI. Zij heeft mij de studie opnieuw aangeboden en omdat ik niet voor niets ooit aan deze studie ben begonnen heb ik deze herkansing van het NTI aangenomen.

Duidelijk mag zijn dat mevouw els Beltman op haar manier toch haar best doet problemen op te lossen. En een vernieuwde studie en een bedrag onterecht geincasseerde kosten terug.

Of de studie echt vernieuwd is kan ik nog geen mededelingen over doen. Ik ben weer van voor af aan begonnen! Ik houdt jullie middels dit forum op de hoogte!

Vanwege deze 'herkansing'vondt ik het ongepast nog deel te nemen aan het nti-klachtenforum. Een forum waar u terecht kunt met klachten over het NTI. Helaas is de sponsoring die de site had door toedoen van het NTI vernietigt. Onze host bleek opeens het NTI als goede klant te beschrouwen en daarom ons "contract" verbroken.

Ik weet dat andere het stokje van mij hebben overgenomen en met het NTI in onderhandeling zijn. Zij willen namelijk niet alleen de problemen kanbaar maken maar ook echt een oplossing bieden. Zo wil men deelnamen aan de onafhankelijke commissie van beroep!

Nogmaals mijn probleem met het NTI is tot op heden opgelost en zoals altijd vindt ik dat dat ook gezegd moet worden.

Met vriendelijke groeten
Brian van de Wege

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: NTI

Ongelezen bericht door Anand »

Brian,

Met alle respect voor je ommezwaai, juist jij zou beter moeten weten. Dit bedrijf heeft het voor jou - en anderen - zo bont gemaakt dat je een klachten website hebt moeten oprichten om je recht te behalen!! En nu besluit je toch om weer met ze in zee te gaan? Was dat een voorwaarde om je geld terug te krijgen?

Besef goed dat de onrechtmatige maar aanhoudende en zeer dwingende handelswijze van NTI ertoe leidt, dat er mensen zijn die hieronder zwichten. Ik doel hiermee op de ongevraagde toezending die al zo vaak is aangehaald in dit forum. Er zijn mensen die door NTI op deze manier worden benaderd en uiteindelijk een betalingsregeling afspreken, om maar van de incasso druk af te zijn! Terwijl er geen sprake is van een overeenkomst of wederdienst!! Dit is de realiteit en het is schandalig dat het gebeurd.

Een ieder die meer wil weten over het bedrijf NTI wil ik dringend aanraden om eens een aantal pagina's op deze website door te nemen. Je krijgt vanzelf een beeld van NTI. Niet oprecht, onkundig en niet geschikt als serieuze onderwijsinstelling is mijn persoonlijke mening die ik hiermee heb gevormd. Lees, huiver en vorm je eigen mening.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door eeliane »

Ik studeer bij t nti (3-jarife mbo opleiding)en heb nooit problemen gehad. Er is wel eens iets onduidelijk maar in de loop van de jaren zijn ze deze goed gaan aanpakken en lost het zich altijd wel op.
Niet alle problmen worden veroorzaakt door de nti hoor als ik alle verhalen hier zo lees. Ook onwetendheid van mensen voordat ze beginnen en het absoluut niet zelfstrandig kunnen leren leidt ook nogal eens tot klachten.
Weet als je thuis gaat studeren er geen leraar naast je tafeltje staat die je alles aanreikt (dan moet je naar school gaan als je dat wilt) en dat je veel zelf moet uitzoeken. Gelukkig bestaat er voor elke richting een studentenforum waarop je samen met anderen al een heel eind komt en waar je altijd je vraag kunt plaatsen. Ook heb ik sinds een half jaar een praktijkbegeleidster en een studiebegeleidster die je kunt mailen wanneer je maar wilt over een probleem/vraag omtrent jouw studie. Dus ik kan wel zeggen dat de begeleiding van mijn studie enorm is verbeterd nadat ik er in 2004 mee ben begonnen.
Ook is er de laatste tijd wat geharrewar geweest over examendata maar ook dat lostte zich weer op doordat er via de mail werd gereageerd.
Al met al ben ik tevreden over t nti...

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: NTI

Ongelezen bericht door Anand »

Hallo Eeliane,

Uit het forum dat ik heb gelezen kan ik allesbehalve afleiden dat problemen zich ‘altijd wel oplossen’, zoals je dat uitdrukt. Ik heb niet de indruk dat het nodig is om dit verder toe te lichten. Meerdere berichten in het forum spreken voor zichzelf.

Je hebt het verder over ‘onwetendheid’ van mensen terwijl NTI cursussen opdringt, waar nooit om gevraagd is. Laat staan dat deze mensen vooraf geinformeerd zijn door NTI. Uit een dergelijke handelswijze kun je op zijn minst afleiden dat het NTI voornamelijk gaat om volume en veel minder om kwaliteit van onderwijs en integriteit.

In je verhaal geef je zelf ook kennis van de gebrekkige informatievoorziening vanuit NTI. Je moet het doen met een studentenforum waarop je een vraag kunt plaatsen. Verder kun je een begeleider mailen bij vragen.
Maar wanneer krijg je dan antwoord? In het forum kom ik telkens weer tegen dat studenten de begeleiders niet kunnen bereiken en dat de informatievoorziening volstrekt ontoereikend is. Dat heb je toch ook gelezen?

De onduidelijkheid over examendata in je verhaal bevestigt opnieuw de onprofessionaliteit van het NTI. Hun belang licht niet bij het leveren van een kwalitatief goed product maar het behalen van een zo goed mogelijk bedrijfsresultaat over de rug van studenten. Dat is wat ik kan afleiden uit het forum en mijn eigen ervaringen. Nogmaals, mijn boodschap aan belangstellenden: lees en vorm je eigen mening. Je zult versteld staan.

snowi

Re: NTI

Ongelezen bericht door snowi »

ik heb ook klachten van het nti ik doe nu al voor de vierde keer examen omdat ik niet slaag omdat de examens inderdaad niet kloppen en ze zijn zelfs een examen kwijtgeraakt die ik gemaakt heb schandalig gewoon en ik maar betalen

bobbeltje

Re: NTI

Ongelezen bericht door bobbeltje »

Ik heb gelukkig zelf nooit met het NTI te maken gehad en als ik dit allemaal lees kijk ik ook wel uit... Als ik zie wat mensen betalen voor een jaartje NTI: 1950,- euro!!! Wat ik echt niet begrijp is waarom mensen dan niet gewoon voor een deeltijd studie HBO of Universiteit kiezen. Dat ben je maar 1455,- euro kwijd én daarvoor krijg je colleges, fatsoenlijke tentamens, volop begeleiding en tot slot NOOIT TWIJFEL OF JE DIPLOMA WEL OF NIET ERKEND WORDT! Ik weet dat telerugestelde cursisten niet op betweterig commentaar zitten te wachten maar ik vraag me werkelijk af waarom mensen dan toch kiezen voor de aanbiedingen van zo'n commecieel bedrijf terwijl er ook veel makkelijkere en betrouwbaardere wegen zijn?

Gesloten