LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jannie16
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2005 21:20

Re: NTI

Ongelezen bericht door jannie16 »

Bobbeltje,

Ook ik volg thuisstudies waarvan 1 helaas bij het NTI. Ik kan jouw vraag wel beantwoorden. Ik zou niets liever willen dan een deeltijdopleiding volgen, maar ik mijn werkdraai ik onregelmatige diensten. Ik loop dan het risico dat ik waardevolle lessen moet missen. Met een schriftelijke opleiding kan ik mijn tijd zelf indelen. Nu met stage is het weer eens wat moeilijker, maar dat lost zich gelukkig elke keer weer goed op.

Mijn vraag aan de overige mensen. Hoe lang gaat NTI in het algemeen door met deurwaarderbrieven. Ik laat ze links liggen, maar wat gebeurt er daarna. Komt er echt een rechtszaak?

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door eeliane »

Nou ik wordt wel aangevallen zeg omdat ik juist GEEN problemen heb met de NTI. Even kijken, mensen krijgen onterecht lesmateriaal opgestuurd??? Ja, en je hebt dus niets ingestuurd en of gemailed of je ingeschreven. Jaja, waarschijnlijk reageren mensen en zeggen ze ZELF niet op tijd weer af. Bij een pakketje zit een begeleidend briefje, wel even lezen...
Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren maar zoalng zij niet kunnen bewijzen dat je ergens voor getekend hebt, of je ergens voor hebt aangemeld (je moet toch je handtekening zetten hoor) dan kunnen ze je nergens op vast pinnen.
Er studeren heel veel mensen bij de nti en ik denk dat daarvan een paar procnet uit hun dak gaat op dit forum, jammer maar helaas. Ik heb net mijn diploma gehaald, alles zelf geregeld (logisch je studeert thuis in je eigen tempo dus moet je ook alles zelf regelen in je eigen tempo, niemand bemoeit zich met mijn studie, houen zo! als ik wat wil weten bel of mail ik wel, ging altijd prima dus...)
Iedereen zijn persoonloijke mening maar ik denk dat niet alle feiten op tafel liggen. Getekend is getekend hoe je t went of keert, geen zin meer/ das dan jammer maar helaas, en ik denk dat dat nou juist vaak genoeg gebeurt, mensen die van hun studie af willen en dat moet dan maar zomaar zonder kosten kunnen gebeuren maar zo werkt t dus niet in werkelijkheid, waarom zouden ze ook??
En voor die mevrouw die iets te laat terugstuurde en daardoor er aan vast zat, wie z'n schuld was dat nou eigenlijk?? Juist ja...

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: NTI

Ongelezen bericht door Anand »

Eeliane,

Niemand valt je aan hoor, het gaat om een juiste weergave van de feiten.

Ik kan me goed voorstellen dat je de onderwijsinstelling waar je zelf lid van bent niet wil afvallen. Dat zou betekenen dat je je eigen opleiding in twijfel trekt. Maar als je met open vizier en realisme de berichten in dit forum leest dan is er maar één terechte conclusie. NTI is geen serieus onderwijsinstituut.

Daarnaast hanteert NTI schandalige praktijken door op grote schaal (lees de vele berichten in dit forum) ongevraagd cursusmateriaal toe te zenden. Om vervolgens onder aanhoudende incassodruk mensen zo ver te krijgen dat ze daadwerkelijk gaan betalen om maar van de claims af te zijn!! Ongevraagd houdt in dat er géén overeenkomst is en dat nergens voor is getekend.

Als je hebt getekend voor een overeenkomst dan is er een verplichting. Zonder een overeenkomst is die verplichting er niet. Bij een ongevraagde toezending mag je het ontvangen product houden en ermee doen wat je wil. Er is geen verplichting om het product te retourneren, laat staan dat je vastzit aan een abonnement omdat je het te laat zou hebben teruggezonden.

jannie16
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2005 21:20

Re: NTI

Ongelezen bericht door jannie16 »

Hiermee is mijn vraag helaas nog niet beantwoord...

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: NTI

Ongelezen bericht door Anand »

Jannie 16,

Antwoord op je vraag staat in een andere nti thread. Deze is te bereiken via de optie zoeken.

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: NTI

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Nieuwe ontwikkelingen:

De advocaat van Scheidegger Opleidingen BV


Mr. H.J. Heynen
van Boels Zanders NV
P/O Dagmar Fleuren
[email protected]
T + 31 (0)77 354 89 51
F + 31 (0)77 467 88 54
Deken van Oppensingel 23
Postbus 490, 5900 AL Venlo

Heeft een kort geding tegen mij aangespannen om te stoppen en geen advies meer te geven aan diegene die zich bij mij gemeld hebben.

Er zijn zoveel zaken geconstateerd van Fraude en Valsheid in Geschrifte dat de enige mogelijkheid is om mij te weerhouden om verdere acties te ondernemen en publicaties te verbieden en mij middels lijfsbehoud (verzoek in exploit) en constatering van waanzinnigheid (zonder expertise) mij aan te klagen.

Ik ben voor openheid van zaken en heb al de contacten gelegd in de media en zullen tijdens de eventuele zitting aanwezig zijn.



Wordt vervolgd!

joyce schaper
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2006 22:13

Re: NTI

Ongelezen bericht door joyce schaper »

Beste mensen,

Het zit me momenteel erg hoog vandaar deze reactie, sinds januari 2006 volg ik de cursus sportmassage bij de nti.
Voor mij een enorme stap eentje waar ik goed voorbereid helemaal voor ben gegaan.
Het leren gaat me goed af en tot juni toe geen klachten.
Half juli ben ik terug gekomen van vakantie en krijg ik een mailtje.
De 6 praktijkdagen waar ik mij voor had ingeschreven die plaatsvonden in leiden zijn komen te vervallen en de nieuwe plek wordt het Zadkine college in Rotterdam.
Nog geen dag later krijg ik een nieuwe mail ook deze locatie kan om praktische redenen niet doorgaan.
En wat gaat het dan worden tot in ieder geval november 2006!!!!!!
ENSCHEDE! .....nee ik dacht even aan een 1 april grap.
Een praktijkdag duurt volgens hun 9 uur plus mijn reistijd 6 uur!
Hiervoor heb ik zeker niet gekozen en er valt volgens hun niets aan te doen.
Dit betekend voor mij dat de dagen die ik met veel moeite had geregeld bij mijn baas weer geswitched kunnen worden en dat 1 praktijkdag voor mij 15 uur gaat duren,gaat de nti ook oppas voor mijn kinderen regelen nou ik dacht het niet!
Ik wilde graag stoppen per direct maar omdat mijn cursus 1 leszending was kon dit niet volgens hun voorwaarden,maar zomaar zonder van te voren aan te geven praktijkdagen schrappen wel!!!!!
Ik heb hier geen woorden voor en helaas is alle enthousiasme die ik had nu ver te zoeken en weer zie ik dit als een falen van mijnzelf.
THANX NTI!

:cry: [/b]

1 week later!!!!

Hallo,

Na mijn laatste reactie op dit forum zijn de nti en ik eruit.
Op een zeer proffesionele en snelle manier heeft de nti mij een goed aanbod gedaan en is deze vervelende situatie naar volle tevredenheid van beide partijen opgelost.
Ik wil mijn mentor Mark Bartels via deze weg nogmaals bedanken voor zijn begrip in deze situatie!

Groetjes, :lol:

Joyce Schaper
Laatst gewijzigd door joyce schaper op 24 aug 2006 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Joyce,

Ook voor het NTI was het heel vervelend dat zo kort voor de planning van het nieuwe seizoen de door ons gebruikte locatie voor praktijktrainingen niet meer beschikbaar was. Het NTI is heel druk bezig zo snel mogelijk een nieuwe locatie te vinden. Tot die tijd is de locatie Enschede (de basislocatie bij deze opleiding) volledig beschikbaar. De data zullen gelijk blijven, niemand hoeft dus op andere dagen dan verwacht te komen voor de praktijktrainingen.
De afstand kan natuurlijk wel een probleem vormen.
Ik heb begrepen dat je inmiddels contact met je mentor hebt gehad en dat er een goede oplossing is gevonden, waardoor je toch in staat zult zijn het begeerde diploma te behalen. Ik wens je dan ook van harte succes bij het afronden van de opleiding.

Vriendelijke groet,
NTI - Els Beltman, hoofd klantenservice

joyce schaper
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2006 22:13

Re: NTI

Ongelezen bericht door joyce schaper »

Hallo,

Ik heb inderdaad contact gehad met mijn mentor en om nog meer teleurstelling in de toekomst te voorkomen wilde ik graag per direct stoppen met de cursus.
We zijn er nog niet uit,maar ik vertrouw erop.

Met vriendelijke groet,

Joyce Schaper[/b]

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: NTI

Ongelezen bericht door elwintje »

ik doe een cursus praktisch beleggen bij het nti, ik heb hem een maand op proef, na een maand stuur ik hem lekker terug

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Erwin,

Dat terugsturen mag uiteraard en is ook precies de bedoeling van inschrijven met een proefmaandgarantie. De studenten die niet exact weten wat zij van een opleiding moeten verwachten kunnen op deze manier heel eenvoudig zien of materiaal en inhoud aan de verwachting voldoet zonder verdere financiele verplichting. Dus indien de opleiding niet passend is, stuur het volledige pakket dan onbeschadigd binnen 31 dagen aangetekend retour, waarna geen verplichtingen meer bestaan.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

joyce schaper
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2006 22:13

Re: NTI

Ongelezen bericht door joyce schaper »

Hallo,

Na mijn laatste reactie op dit forum zijn de nti en ik eruit.
Op een zeer proffesionele en snelle manier heeft de nti mij een goed aanbod gedaan en is deze vervelende situatie naar volle tevredenheid van beide partijen opgelost.
Ik wil mijn mentor Mark Bartels via deze weg nogmaals bedanken voor zijn begrip in deze situatie!

Groetjes,

Joyce Schaper :)
[/b]

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: NTI

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Daar kan Scheidegger Opleidingen BV nog wat van leren!

Voorbeelden te over!

Robbedoesse
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:00

Re: NTI

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

nvt
Laatst gewijzigd door Robbedoesse op 21 aug 2008 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Robbedoesse,

Dit kan natuurlijk niet, en ik wil dan ook heel graag vragen contact met mij op te nemen via [email protected].
Duidelijk is dat het toesturen van cursusmaterialen onder proefmaandgarantie een service is die voor het NTI ook veel kosten met zich meebrengt. Toch is het voor het NTI heel belangrijk dat studenten echt kunnen afwegen of de gekozen studierichting voor hen de juiste is, en wij bieden dan ook graag de gelegenheid uitgebreid kennis te maken met de studie in al zijn facetten voor definitieve ingang van de opleiding.
Als u aangeeft niets aangevraagd te hebben moet sprake zijn van het opgeven door derden, helder is dat het NTI nimmer ongevraagd opleidingen toe zal sturen.
Ik ontvang heel graag de gegevens.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

Robbedoesse
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:00

Re: NTI

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

nvt
Laatst gewijzigd door Robbedoesse op 21 aug 2008 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Robbedoesse,

hartelijk dank voor het toesturen van de documenten en informatie, ik kom hier via je e-mailadres vanmorgen nog op terug.

Vriendelijke groet,

NTI, Els Beltman

Robbedoesse
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:00

Re: NTI

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

nvt
Laatst gewijzigd door Robbedoesse op 21 aug 2008 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ridder80

Re: NTI

Ongelezen bericht door ridder80 »

hoi beste els
ik heb erg veel respect voor u dat u alles zo goed probeert op te lossen
ik denk dat ik zeker een opleiding bij u ga volgen als ik wat meer tijd heb.
mvg

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Ridder80,

Dank voor uw vriendelijke reactie. Natuurlijk zullen wij als NTI er altijd alles aan doen om fouten in zendingen te voorkomen, maar het is voor ons absoluut een voorwaarde om daar waar incidenteel toch iets fout gaat, om wat voor reden dan ook, snel en correct te handelen.
En uiteraard ben ik ook altijd bereikbaar voor informatie over opleidingen!

Vriendelijke groet,

NTI, Els Beltman

Gesloten