LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: NTI

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste Els,

Ik ben dan niet in deze discussie verwikkeld, maar het bedrijf waarbij ik op non-actief sta, zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen. De andere beweringen kunnen ze, sinds 22/23 mei 2003, nog steeds niet staven.

Voor de eventuele 'fouten' niet weglopen maar direct afhandelen, dat helpt.

Ik zet 'fouten' neer, aangezien er bij het bedrijf waar ik de informatie van verzameld heb en van diverse 'gedupeerden' voldoende informatie heb verkregen de aantoonbare 'feiten' van Fraude, Valsheid in Geschrifte en Oplichting bij de komende 'strafzaak' aan zal voeren.

Gelukkig heb ik gisteren het dossier in kunnen zien en 100% van de 'aantijgingen' van de zijde van Scheidegger Opleidingen BV in samenwerking met Comfort Card/RBS (RD Europe) BV zijn pertinent onjuist en geven niet de werkelijkheid weer.

Tot op heden zit mijn advocaat nog steeds (al twee weken) op de zgn 'brief' via de advocaat van Scheidegger Opleidingen BV te wachten. Die is er dus niet, en daarom zitten ze dus met een probleem. N.a.v. het telefonisch onderhoud met de personeelsmanager de heer R.G. kan er opeens niet meer contact opgenomen worden na confrontatie met een aantal zaken, o.a. het voordoen van de heer H.V. die zich voordeed als de 'nieuwe directeur van Scheidegger Nederland'.

D.d. 26-08-2005 die in de aangifte van mevr. A.H.W. G-S in het P.V. van smaad en laster wordt gebruikt en die als een bewering staat aangegeven dat ik zou hebben gebeld naar Scheidegger Opleidingen BV, klopt niet, zeker omdat er staat dat ze met afgeschermde telefoonnummers 'werken'. De heer H.V. belde met z'n mobiele toestel.
Waarom zou ik daarom op 29-08-2005 door Scheidegger Opleidinegn BV teruggebeld worden en dat ik bedreigingen uit tegen Scheidegger Opleidingen BV, het is eerder andersom. De gegevens/punten die staan in de aangifte kunnen stuk voor stuk weerlegd worden. Echter de vorderingen en verhogingen zullen blijven bestaan en worden verhaald.

Vanaf morgen zal er een Juridisch document naar de Fa. Scheidegger Opleidingen BV gestuurd worden waar de sommatie volgt met de vordering van het totale openstaande bedrag, tevens zal dan op termijn ook incl. de strafzaak een clausule opgenomen worden.

Scheidegger Opleidingen BV is een ster om de feiten anders weer te geven dan de werkelijkheid is. Daar kunnen de diverse contacten die met Scheidegger Opleidingen BV alsook Comfort Card en RBS (RD Europe) BV te maken hebben gehad over meepraten. U bent dus gewaarschuwd!

Gelukkig laten de diverse gegevens en correspondentie naar deze die ook in mijn bezit alsook bij mijn advocaat een andere werkelijkheid zien! Met dank aan diegene die tot dusver alle documenten en correspondentie aan mij hebben toegezonden. :D Zal zeer bruikbaar zijn in de rechtzaak als bewijs!

annapositief
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2007 23:20

Re: NTI

Ongelezen bericht door annapositief »

Beste lezers,

Ook ik heb veel klachten over de werkwijze van NTI.
Omdat NTI een adreswijziging niet heeft doorgevoerd zit ik nu voor een dikke 2000 euro in de schulden.
Reageren doen ze slecht en met hun in-house incasso buro doen ze goede zaken. Schandelijk gewoon, dat dit toegestaan is.

Ik ben van origine buitenlands, en volgde een studie Nederlands bij dit bedrijf, omdat ik de taal nog niet volledig beheers.
Hier hebben ze dan ook grof misbruik van gemaakt.

De naam Nederlands Taal Instituut doet professionaliteit aan, maar dit is zeker niet het geval.

Ben benieuwd wat jullie hier op te zeggen hebben.

Met vriendelijke groeten,
Anna, een zeer ontevreden klant.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Anna,

Uit je bericht kan ik niet opmaken hoe de situatie exact is, maar duidelijk is dat een ingezonden adreswijziging, per post of per e-mail, bij ons altijd verwerkt dient te worden. Ik neem aan dat - zeker als dit verzenden per mail is gebeurd, het bewijs van verzenden heel eenvoudig aantoonbaar is.
Neem even contact op via mijn e-mail [email protected], zodat ik de situatie na kan gaan.

Met vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

annapositief
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2007 23:20

Re: NTI

Ongelezen bericht door annapositief »

Beste Els en anderen,

Zoals u toch echt moet weten, gaan jullie adreswijzigingen via jullie eigen site, oftewel onmogelijk na te gaan voor mij.
Verder kan ik ook de correspondentie richting jullie via jullie site niet teruglezen.

Ik heb jullie onder andere via dat berichtensysteem van jullie bericht dat ik post kreeg op mijn oude adres.

Verder heb ik er weinig vertrouwen in dat jullie dit netjes gaan afhandelen, gezien mijn verleden met jullie.

Ook op jullie site wordt ik niet wijzer over mijn rechten en plichten.
Zie: http://www.nti.nl/Taalcursussen/Nederla ... -taal.aspx
De tekst "Aanbevolen studieduur 0 mnd Lesgeld € p/m", duidelijk?

Voor een studie die hoofdzakelijk via internet wordt afgehandeld vind ik een goed functionerende site toch wel broodnodig! Wat dus niet het geval is.

Ik word niets wijzer van jullie site, en daarbij is mijn adreswijziging niet doorgevoerd.

Verder werd ik ook telefonisch verkeerd ingelicht. Zijn er hier slimme mensen aanwezig, om na te gaan, hoe sterk ik sta om al mijn geld terug te vragen? Aangezien ik hier met 1 boek zit opgescheept voor meer dan 2000 euro.

Als laatste Els, beschik je niet over een direct telefoonnummer, dat lijkt me handiger.

annapositief
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2007 23:20

Re: NTI

Ongelezen bericht door annapositief »

Ohja, Els, ik heb zelfs persoonlijk bewijs.

'Beste lezer,

Van 27 mei t/m 10 juni ben ik op vakantie, uw bericht zal dus vanaf 11
juni gelezen worden.
Voor spoedeisende vragen kunt u terecht bij mijn collega's Floris Prins
en/of Mark Bartels.

Vriendelijke groet,
Els Beltman'

Nooit een reactie gehad, niet in mei, niet in juni, niet in juli, niet in augustus, niet in oktober, niet in november en het is nu bijna december he? Zo kun je niet met klanten omgaan, ik betaal, en betaal, en krijg niet eens een fatsoenlijke reactie!



En dan denken jullie dat dat alles is? Nee, het kan niet op.

'Beste lezer,

Van 1 t/m 23 septemberi ben ik op vakantie, uw bericht zal dus vanaf 24
septembergelezen worden.
Voor spoedeisende vragen kunt u terecht bij mijn collega Marianne
Gerring.

Vriendelijke groet,
Els Beltman'


Ik snap dat jullie goed verdienen met het geld dat ik jullie betaal, en dat jullie vaak op vakantie kunnen, maar ook hier heb ik geen reactie op gehad!

Hoe durven jullie, ik ben hier emotioneel kapot van.

Ik zie het somber in.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Anna,

Dank voor de geplaatste informatie, op basis daarvan heb ik je inschrijving kunnen achterhalen, en ook het bericht van juni met de wijziging, een van mijn collega's heeft daarop op 20 juni 2007 een brief naar je gestuurd met de melding dat de wijziging niet duidelijk ontvangen was, en heeft daarbij gevraagd of je de wijziging opnieuw wilde insturen. Dit was twee weken voor de opgegeven ingangsdatum. Wij hebben hierop echter geen reactie meer gehad.

De reactie van september over wijzing van betaalwijze kon door ons niet meer uitgevoerd worden, er is daarover wel bericht gestuurd.

Waarom het aantal lesmaanden bij de door jou gevolgde opleiding op onze website niet gevuld is weet ik niet, ik heb dit doorgegeven naar onze automatiseerder. De bedragen per maand staan wel vermeld.

Als je telefonisch contact wenst, bel dan even naar 071 5610154, men zal je dan direct met mij doorverbinden.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

annapositief
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2007 23:20

Re: NTI

Ongelezen bericht door annapositief »

071 5610154
Beste Els,

Dit nummer werkt niet, ik krijg op 2 afzonderlijke telefoons te horen: nummer niet in gebruik.

Graag een bevestiging.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Anna,

Wellicht heb je het nummer buiten kantooruren gebeld? Van 8.30 uur tot 17.00 uur is deze lijn gewoon open, je kan het van 8.00 uur tot 21.00 uur ook proberen via 071 5610101.

Met vriendelijke groet,
Els Beltman

MarcoDH
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2007 20:18

Re: NTI

Ongelezen bericht door MarcoDH »

Oplichters bij NTI.
Ik had info over een cursus aangevraagd. Ik wilde deze cursus starten en vond het bedrag okee. Betaling ineens bij aflevering aan de postbode. Voordat ik me had opgegeven werd ik gebeld met het aanbod een proefmaand te ontvangen. Zo gezegd, zo gedaan. Als je niet het materiaal terugstuurt binnen een maand, dan ga je akkoord met de cursus. Ook geen enkel probleem, maarrrrr.... je moet opeens méér betalen (inschrijfgeld, wat bij zelf aanmelden en betalen aan de postbode gratis was). Enkele e-mails gestuurd, maar ze blijven er bij dat ik het inschrijfgeld moet betalen. Ja hallo, hadden ze er wel bij mogen zeggen. Ik voel me misleid en ben erg boos. Ik had het cursusgeld excl. inschrijfgeld meteen betaald, maar nu komen ze ook nog met 7,50 euro verhoging vanwege een openstaand saldo. Schandalig.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Marco,

In uw situatie is dus een misverstand ontstaan door de andere wijze van inschrijven. Bij het bestellen van het totale lespakket onder rembours wordt inderdaad een korting op het lesgeld aangeboden, het NTI hoeft in die situatie slechts 1 maal verzendkosten te maken en dat voordeel willen wij graag rechtstreeks naar de student laten gaan.
Bij inschrijven onder proefmaandgarantie wordt een derde gedeelte van het materiaal verzonden, en volgen dus nog twee zendingen.
Natuurlijk moet de voorlichting hierover duidelijk en volledig zijn, en ik vind het heel jammer te begrijpen dat dit hier niet het geval is geweest.
Neem even contact met mij op ([email protected]) zodat ik de kwestie kan nagaan.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: NTI

Ongelezen bericht door jor »

Die Els toch, 355 pagina's met misverstandjes.

http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X& ... rs&spell=1


Sterkte met dweilen.

MarcoDH
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2007 20:18

Re: NTI

Ongelezen bericht door MarcoDH »

Kwestie is opgelost, dank je wel Els! :D

jeroen1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2008 11:32

Re: NTI

Ongelezen bericht door jeroen1984 »

Ook ik heb vreemde ervaringen met het NTI, ook ik heb besloten om met de opleiding HBO psychologie te stoppen, en ook ik heb het daar moeilijk mee gekregen.
De kosten liepen hoog op, het examengeld, kosten voor praktijkdagen, extra boeken die je nog moet aanschaffen, het komt er allemaal als een verrassing nog eens bovenop..Puur omdat het niet glashelder vantevoren wordt aangegeven.
Dus de knoop doorgehakt en een brief gestuurd, een week later (dat was snel,waarvoor wel mijn waardering) Kreeg ik antwoord met de melding dat ik nog 1837,50 moet betalen, zijnde het lesgeld voor het tweede lesjaar.
Een lesjaar waar ik dus geen gebruik van wil maken omdat ik aangegeven heb te stoppen. Te stoppen omdat ik echt geen vertrouwen in de opleiding heb en ik me een beetje bij de neus genomen voel.
Email gestuurd of ik de doos met ongebruikte studieboeken voor t 2e jaar gewoon retour kan sturen,en we zo misschien een schikking kunnen treffen, maar deze blijft onbeantwoord.Van het NTI zelf af, maar ook van [email protected] af geen reactie.
Kortom ook ik heb een sterk gevoel van onvrede over de gang van zaken, helemaal als je met je klacht dus niet terecht kunt en er geen oplossingen worden gezocht.
Groeten Jeroen

Sotto
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2008 12:44

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sotto »

Heeft er iemand een ervaring met HEBO (Hogere Europese Beroepenopleidingen)? Dit opleiding spreekt me aan en vooral dat je hem combeneren kan met de voltijd baan. Was bijna van plan me bij nti in te schrijven en per ongeluk naar deze forum kwam. Ik twijfel nu heel er aan doen of niet? :roll: Op de website staat dat het lesgeld is al inbegrepen met alle studieboeken. Is dat zo of moet je nog zelf iets anschaffen? En is het wel te doen voor degen die nog 40 uur per week werkt?

:roll:

(sorry voor mijn nederlands :oops: )

Werker100
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:35

Re: NTI

Ongelezen bericht door Werker100 »

Ik sloot een cursus Duits af in april. Actie was mits voor de 1e mei korting € 25 ! Ik heb alles ontvangen en moet 26 termijnen betalen. Ik heb de eerste termijn minus € 25 betaald en verder tot heden elke termijn op maandelijkse datum precies op de dag. Na 5 maanden een brief ik ben wanbetaler! Ik stuur uitreksel bank + kortingsbon copie mee en na 1 maand komt een incassoburo opeens voor loonbeslag hele bedrag ineens + boete + kosten. Ik zit in de bijstand en krijg een pro deo advo maar het is te zot voor woorden. Ik wil het antwoord wel eens weten van een rechter hierover. Jammer alleen dat ons rechts systeem zo bezet wordt door een hopeloos bedrijf als NTI. Maar ik ga door laat de incasso maar komen.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Werker,

Graag wil ik uw gegevens na kunnen kijken, want een korting volgens de actievoorwaarden wordt altijd op de laatste lesgeldtermijn van de opleiding verwerkt. Het kan ook nooit zo zijn dat meer termijnen moeten worden betaald. Bij inschrijving wordt het door u gekozen studietempo genomen, dit kan variëren van 8 - 11 - 16 of 21 maanden. Uiteraard hangt aan ieder gekozen tempo een bepaald maandbedrag. Bovendien wordt, indien nog niet eerder een studie bij het NTI is gevolgd, bij de eerste lesgeldtermijn het inschrijfgeld in rekening gebracht. Deze kosten worden bij vervolgcursussen nooit meer berekend. Bovendien kent het NTI bij vervolgcursussen oud cursistenkorting toe.
Ik wil u graag uitnodigen mij uw gegevens te mailen ([email protected]) zodat ik precies na kan gaan wat hier gebeurd kan zijn.

Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd klantenservice

Werker100
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:35

Re: NTI

Ongelezen bericht door Werker100 »

Ik heb cursus nummer 972169604/0629159808 / 8227 duits.
En het is flauwekul achter ctievoorwaarde te verschuilen dat U bepaald na de laatset termijn want die voorwaarden kreeg ik nooit! :evil: Ik betaalde de eerste termijn + de lesgeld termijn samen minus dekorting en verder alle termijn op de datum exact! De 4e van elke kalendermaand. :) En nog steeds! :!: Waarom dan opeens een incassoburo inschakelen? :?: En mijn antwoord krijg ik geen reactievan NTI noch van het incassoburo alleen verharding in de vordering. :twisted:

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Werker,

Zoals u weet heb ik inmiddels naar uw e-mailadres een reactie gestuurd, maar graag wil ik ook hier nog even melden dat inderdaad het misverstand over de termijn waarop de korting wordt ingevoerd de oorzaak van het probleem was. De korting was wel toegekend, maar wordt standaard bij de laatste termijn verwerkt, en niet bij de eerste termijn.
Ook heb ik daarbij aangegeven dat wij de kwestie op een goede manier zullen oplossen.

Met vriendelijke groet,
NTI - Els Beltman

M.R.T.
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 okt 2007 21:13

Re: NTI

Ongelezen bericht door M.R.T. »

Ongelooflijk. Deze topic is langer als 4 jaar oud en staat hier in de top 2 met meer dan 400 reacties. Ik was deze nog niet tegen gekomen. Bij categorie 'MBO / HBO / Universiteit' staan ook nog een berg aan klachten.

Krijg er alleen maar koppijn van. :shock:

koopmans_m
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2008 16:19

Re: NTI

Ongelezen bericht door koopmans_m »

Ik lees vooral slechte recensies hier in het forum. Ik ben zelf op zoek naar een opleiding apothekersassistent en dacht aan een thuis studie. Maar ik begin me af te vragen of dat wel een goede weg is. Heeft iemand ervaring met de studie?

Gesloten