LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Jannet Smid [[email protected]]

NTI

Ongelezen bericht door Jannet Smid [[email protected]] »

Met verbazing heb ik net de aflevering van Radar gezien waarin de cursussen van de NTI aan de orde kwamen. Ik had niet gedacht dat er zoveel klachten zouden zijn over de NTI, hoewel ik zelf wel wat vreemde ervaringen met de NTI heb. Ik ben begin 2003 gestart met de HBO-opleiding Psychologie. Aangetrokken door de vele advertenties in tijdschriften over deze studierichting ben ik enthousiast begonnen. Al snel bleek uit de lesstof dat je je na voltooiing van de opleiding helemaal geen psycholoog noemen. Dat mag pas na een universitaire opleiding, hoewel de advertenties je voorspiegelen bijvoorbeeld als bedrijfspsycholoog aan de slag te kunnen. Verder bleek snel dat niet in het 3e leerjaar, maar al in het 2e leerjaar een stage gelopen moet worden. Hier had ik niet op gerekend. Per studiejaar moeten er enkele verplichte praktijkdagen gevolgd worden (a raison van € 140,--); verder bestaat de mogelijkheid enkele optionele praktijkdagen te volgen. Optioneel betekent voor mij een vrije keuze, maar zo vrij is deze niet. Volgt een cursist de dagen niet kan moeten om de studiepunten te behalen vervangende thuisopdrachten gedaan worden, die overigens ook betaald moeten worden. Tijdens het volgen van de studie blijkt dan ook snel dat in het studiegeld van € 1.960,-- erg weinig inbegrepen is: drie lesboeken en een praktijkboek, een stapel enveloppen en uitwerkblokken, huiswerkopdrachten, een verzamelband en het recht op correctie van het huiswerk. In oktober 2003 legde ik het examen psychopathologie af. Helaas haalde ik het examen niet en velen met mij zakten. Ik ontving bij mijn examenuitslag een brief waarin de NTI aankondigde dat er een kosteloos herexamen in januari 2004 zou zijn omdat er klachten waren geweest over het examen. Ik meldde mij hiervoor in december aan. Op 23 december ontving ik een e-mail dat mijn aanmelding was doorgestuurd naar het examenbureau. Aangezien ik in de eerste week van januari nog niets had vernomen, heb ik telefonisch contact opgenomen. Men kon uit hun systemen opmaken dat ik me aangemeld had, maar er was nog geen datum bekend. Ik moest maar gewoon afwachten. Op 24 januari zag ik dat € 45,-- van mijn rekening was geïncasseerd voor een HBO-examen. Ik belde hierop meteen de NTI. De dame die mijn telefoontje aannam, beweerde eerst dat er nooit gratis examens afgenomen worden, maar na enig navragen bleek dit toch te kloppen. Ook zij zag in de computer dat ik me had aangemeld voor het januari-examen. Helaas bleek het examen psychopathologie al op 20 januari te zijn geweest. Volgens hun was ik dus gewoon niet komen opdagen. Dat klopt, want ik heb nooit een bevestiging ontvangen. Overigens heb ik voor de examenrondes van juni en oktober 2003 keurig een inschrijfformulieren ontvangen, maar voor de ronde van januari 2004 zijn die achterwege gebleven. De dame zou kijken of ze het kosteloze examen kon laten doorschuiven naar de ronde van april 2004, maar enkele dagen later stond ze op mijn antwoordapparaat. Ze meldde dat ik het zelf in de gaten had moeten houden en dat ik mijn kosteloze examen had verspeeld. Ik heb getwijfeld over wat ik hiermee zou doen, maar ik heb vandaag een brief naar de NTI gestuurd, waarin ik een kosteloos examen in april vraag. Omdat ik vanwege ziekte niet voldoende tijd in de studie kon steken en ik al bijna het tweede leerjaar zou moeten betalen, terwijl ik pas 9 van de benodigde 42 studiepunten van het eerste jaar behaald had, heb ik besloten de studie bij de NTI te beëindigen. Het vorenstaande maakte dat ik hierover niet lang heb hoeven twijfelen. Ik heb bij aangetekend schrijven begin november 2003 de studie beëindigd per 3 februari 2004. Ik kreeg een bevestiging van de beëindiging in twee delen: twee brieven gedateerd 17 november 2003. In een van de brieven stond dat de annuleringsregeling van toepassing is en dat ik daarom eventuele kortingen die bij aanvang van de studie waren verleend, waren komen te vervallen. Bij telefonische navraag bleek echter weer, dat in de voorwaarden voor HBO-studies niets staat over het terugbetalen van kortingen, dus ik kon dat gewoon naast me neer leggen. Ik heb hier inderdaad niets meer van gehoord. Tot slot wil ik nog melden dat de NTI niet altijd even consequent is geweest met de overzichten met tentamenuitslagen. Op het ene overzicht staat wel de studiepunt die ik behaald had met een praktijkdag, op een later overzicht is deze weggelaten.

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

nee NTI zuigt alle energie uit je, en daarna je geld ook nog

mon [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door mon [[email protected]] »

Hierbij reageer ik ook op de oproep of je nog klachten had over het NTI Nou die heb ik helaas wel want ik kan niet op hun speciale site komen om te in concat te komen met je mede studenten na maand of 5 verder en de nodige mailtjes met steeds maar nieuwe wachtwoorden waarmee ik ik kon inloggen kwam er iemand op het idee om mijn virus scan uit te zetten en dat werkte wel maar het is toch belachelijk dat het moet vooral omdat het internet toch al zo virus gevoelig is en hierdoor ben ik mijn examen misgelopen doordat ik te laat was met aanmelden want je krijgt niks per post dus als je computer het niet doet of er geen hebt dan ben bij hun nergens . Oh ik heb ook nog opmerking over de studie onderwijsassiste die ik aan het leren ben er staan opdrachten in die mijn stagebegeleider zegt dit krijgen wij bij de pabo opleidingen niet eens en als je het NTI belt zeggen die zoek maar een andere school of het zogemakelijk is om een stage plaats te vinden!!!

Gerda van der Ploeg

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gerda van der Ploeg »

Ook ik kan alleen maar bevestigen wat al meer mensen hebben ervaren bij het NTI. 2,5 jaar geleden begon ik bij het NTI aan een cursus Italiaans. Mijn ervaring: - Er wordt niet gereageerd op e-mail - huiswerk wordt niet teruggestuurd - bij vragen kon ik niet bij iemand terecht Inmiddels volg ik al 2 jaar naar volle tevredenheid de cursus Italiaans aan de vrije universiteit in mijn woonplaats.[/i]

Colette van Dieren [colettevandieren@tiscali.]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Colette van Dieren [colettevandieren@tiscali.] »

Hallo, Ook ik ben studente bij de NTI voor HBO Psychologie en ook ik stop er na het 1e jaar mee en stap over naar de OU. Ik erger me steeds vaker aan de zaken die Jannet Smid in haar bericht ook vermeld en dat er bij de NTI niet geluisterd wordt naar de studenten, alhoewel wij een hele club goed meedenkende studenten zijn. Er is een studentenoverleg waar dan concreet goede zaken besproeken worden maar waar vanuit het NTI nauwelijks reactie op komt. We zitten nu ook weer te wachten op cijfers van een examenronde van de maand januari, en de inschrijving voor de examenronde voor april is over een week teneinde. Ook nu weten enkele studenten niet wat hun cijfer is voor bepaalde vakken. Dit is heel lastig voor je verdere vakkenplanning. Ook stoor ik me aan het aanbod van de huiswerkcorrectoren. Ik kan dan wel mijn huiswerk via de mail versturen en krijg het netjes op tijd gecorrigeerd terug maar dan houdt de funktie van begeleiding ook op. Verder stoor ik me enorm dat er voor elke handeling van het NTI geld tegenover geplaatst wordt. En zonder pardon worden gewoon enorme bedragen van je rekening in één keer afgeschreven als je niet oplet. En dan hoef je van de mensen aan hun telefonische helpdesk niet veel te verwachten. Ik heb me de laatste weken vaker afgevraagd wat die mensen daar doen, een uitzondering misschien daar gelaten. Nee, een hogeschool voeren is voor het NTI zeer zeker niet weggelegd. Jammer, maar ze zullen het wel merken aan het percentage uitschrijvingen lijkt me. Uiteindelijk is de student er toch de dupe van. Colette

greetje

Re: NTI

Ongelezen bericht door greetje »

wat ben ik blij!! even een rondje zappen op tv en dan bij radar terecht komen.... "hé, een item over NTI. is dat niet die klup waar ik al vier keer een studiegids heb aangevraagd?? en vervolgens nooit één heb gekregen??" dank je wel voor deze waarschuwing!! mijn zeer-gewilde HBO psychologie ga ik wel op een andere manier doen en mijn dochter studeert dan lekker met mij mee!!! nogmaals: dank je wel en veel succes met jullie programma!! greetje.

[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

geachte radar ook ik heb de ellende van nti ondervonden.01 aug 2003. Ik zelf wilde een thuisstudie via nti van de cursus duits volgen en dus heb ik die aangevraagd. Ook kreeg ik de kans het huiswerk per email te versturen . Zo gezegt zo gedaan ik heb begin aug 2003 mijn huiswerk verstuurd , eind aug had ik nog steeds geen resultaat terug toen heb ik via email dat gemeld ik kreeg na twee weken antwoord per email dat het gemeld was en dat ze er achter aan gingen, maar na drie mnd nog steeds niks ik heb toen tel. contact gezocht en mijn beklacht gedaan en ook gemeld dat ik de volgende termijn eerst pas zal voldoen eer ik mijn huiswerk terug had .alles werd begrepen ,dacht ik. vervolgens is toen alles per aangetekende brieven gegaan want in dec . had ik nog steeds geen antwoord en geen huiswerk terug ,toen heb ik een brief verstuurd met erin vermeld dat ik de cursus opwil zeggen en eisde mijn geld terug ,nou ik kreeg antwoord met daarin een aanbod van 20%korting op de cusus enof ik die wilde aanvaarden ,nou dat wilde ik wel alleen kreeg ik de kans niet want die zelfde dag kreeg ik ook een incasso binnen van hun.ik had toen ook contact met het consumentenburo die mij helpen. want ondanks dat ik brieven aangetekend verstuur dat ik die korting wil aan nemen blijven ze vasthouden met het incasso . verder krijg je weinig respons van hun en merk ik dat de afdelingen daar erg langs elkaar heen werken . Ik zelf krijg tel. advies van de consumentenbond met het geen wat ik moet doen en vooral het geen wat ik niet moet doen alles volg ik dan ook op. maar of dat ook nu het einde is weet ik nog niet één ding weet ik wel , NTI is NIKS!!!! met vr. gr Sylvia

Helene Wouters [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Helene Wouters [[email protected]] »

Ik heb nog nooit zoiets waardeloos meegemaakt als studeren bij het NTI. Allereerst het huiswerk maken, dat stuur je vervolgens op . Ik krijg mijn huiswerk wel heel snel terug, met als resultaat vaak een 10 terwijl ik veel vragen gegokt heb en zelfs vragen niet ingevuld heb. Ra ra hoe kan dat . Veel dingen gaan verkeerd, dan ga je bellen en krijg je na lang wachten een telefoniste die nergens vanaf weet . (ik zal het eventjes navragen was de reactie). Dan ga je op examen waarbij vragen gesteld worden die niet voorkomen in de lesstof. Bij het laatste examen van beleiden heb ik hierover ter plekke wat gezegd, waarna de examenbeleider ging bellen met het examencommitee, maar die was niet te bereiken. Daarbij werd tegen ons gezegd dat die vragen die er volgens jou niet bijhoren, daar mag je bij schrijven dat die niet bij de lesstof horen. Dit vind ik ronduit belachelijk. Je gaat aan jezelf twijffelen je kunt er ook met niemand over hebben, je studeert thuis. Na lang wachten op de uitslag van het voorlaatste examen kreeg ik bericht: geslaagd. Maar ik heb hierbij toch een naar gevoel. Is het wel goed nagekeken, net alsbij het huiswerk. Al met al vindt ik het NTI een waardeloos bedrijf en ik zal dus nooit iemand aanraden te gaan studeren bij het NTI.

chantal

Re: NTI

Ongelezen bericht door chantal »

Ook ik volg de studie HBO psychologie. Ik had me ook zeer enthousiast op de studie gestort, maar loop constant tegen problemen en gezeur aan. Inhoudelijk is het een zware maar heel interessante studie, die ik persoonlijk overigens wel haalbaar vind. Maar............ het kost veel tijd, energie en vooral geld! Om te beginnen al alle advertenties waarin de NTI adverteerd met 50% korting op hun studies. 50% korting waarop dan, heb ik al meerdere keren gevraagd? Als je de opleiding aan een hogeschool doet, is hij nl maar 500 euro duurder qua collegegeld, maar hoef je geen praktijkdagen en dat soort onzin meer te betalen. Kleine rekensom leert dat de NTI notabene duurder is! Verder het al eerder aangehaalde verhaal over optionele praktijkdagen. Natuurlijk het stageprobleem. Ik ging de studie starten naar aanleiding van een studiegids waarin vermeld stond dat er 600 uur stage gelopen moest worden. Dit bleek ik meen drie weken na aanvang van mijn studie verhoogd te zijn naar 800 uur!!!!!!!!! Na kritische vragen kwam er een vaag antwoord over evt de huidige werkplek waaraan wat stageuren verleend zouden kunnen worden, en dat je dat moest aanvragen bij het stagebureau etc. WAT, ik wil niets aanvragen. Ik ben in zee gegaan voor 600 uur, en wens gewoon een overgangsregeling. Als zij het aantal uren willen verhogen doen ze dat maar bij anderen, die de studie gestart zijn nadat ze de studiegids hebben aangepast oid. Verder voorzag ik een probleem met de stage, omdat ik er al gauw achter was dat Nederland helemaal niet zit te wachten op HBO-psychologen! Er lopen tig WO-psychologen werkeloos in de rondte. Ik weer de HBO helpdesk gemaild: of zij evt kunnen bemiddelen in het vinden van stageplaatsten. Het antwoord luidde dat dat eigenlijk niet de bedoeling was, maar zo nodig zouden zij dat zeker doen. Wat schetst mijn verbazing als ik enige tijd later een email krijg waarin staat dat het vorige antwoord fout was. Zij zouden in geen enkele geval bemiddelen. Dan het punt van het beroepsprofiel: wij zijn dus uiteindelijk niets als we klaar zijn, en er zit geen bedrijf op ons te wachten. Dit in groot contrast met wat de studiegids ons als aankomende studenten beloofd! Maw: Volgens mij worden we constant keihard voorgelogen. Maar wat nu? Overstappen naar de OU, waar ze niet een afstudeerrichting heben die mijn interesse heeft? En het jaar? de energie? de stress? en het geld wat ik in deze studie geïnvesteerd heb? :evil:

Sandra71 [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Sandra71 [[email protected]] »

Ook heb ik problemen gehad met NTI. Ik ben in overleg met NTI gestart met de cursus schoolcounselling, deze zou goed aansluiten op mijn huidige opleiding (HBO Pedagogiek en post HBO HKP). De cursus is mij absoluut niet bevallen, en dan met name de manier waarop de cursus gegeven wordt. De huiswerkopgaven zijn echt heel bizar en je moet complete rollenspelen uitschrijven. Ik dacht toch geen opleiding toneelschrijven te doen....... De opleiding was ook beduidend lager dan het aangegeven nivo. Daarom heb ik ook besloten om de cursus te beeindigen. Na het betalen van drie extra maanden 'boete' in verband met het beeindigen van de cursus, kreeg ik later alsnog een rekening van het NTI voor een hele lesmaand. Hierop heb ik per mail gereageerd met de boodschap dat deze rekening waarschijnlijk een foutje was omdat ik de cursus geannuleerd had. Hier heb ik nooit geen reaktie meer op gekregen (in juli/augustus) IN de maand november mocht in een aanmaning ontvangen van het openstaande lesgeld; Hierop weer gereageerd met een mail en ik kreeg een onpersoonlijk en onvriendelijk mailtje terug> Mijn mail werd niet goed gelezen en ik moest zelf maar met bewijzen komen dat ik betaald had. Terwijl ik dus niet betaald had en een bezwaar op de rekening ingediend had in in juli/augustus. Uit eindelijk kreeg ik een betalingsoverzicht opgestuurd waarop stond dat de rekening nog openstond en ik dus gewoon moest betalen. Dit overzicht heb ik afgelopen vrijdag, 13 februari ontvangen. Op 14 februari ontvang ik een brief van het incassoburo (!) dat ik het openstaande bedrag plus 25 euro administratiekosten moet betalen voor 19 februari. Dit verbaasde mij zeer, omdat ik over deze rekening al ongeveer 3 maanden aan het bespreken ben. Ik vraag me af wat de ervaringen zin van het incassoburo, want hun verwijzen in hun brief heel duidelijk door bij vragen en opmerking naar het NTI. Het was niet de bedoeling dat je kontakt met hun opnam. Uiteindelijk maandag 16 februari de NTI weer gebeld, en na een lange wachttijd, kreeg ik toch iemand aan de telefoon. Ook zij was van mening dat ik de rekening moest betalen. Na het voor de zoveelste keer uitgelegd te hebben dat het volgens mijn niet klopt, besloot zij eens verder te kijken en uit te zoeken. Zij vond het inderdaad apart dat ik eerst een cursus annuleer en hiervoor extra kosten moet betalen en dan alsnog een rekening ontvangt. Gelukkig had ik een vriendelijk en meewerkend persoon aan de telefoon. Na ruim 10 minuten gezocht te hebben, kwam zij inderdaad ook tot de conclusie dat de rekening niet betaald hoeft te worden, omdat het een fout van hun was!! (na een telefoongesprek van bijna 30 minuten en dan nog de wachttijd) Eindelijk iemand die het inzag, maar het heeft me veel tijd en veel mailtjes en telefoontjes gekocht, maar toch.......

mariël [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door mariël [[email protected]] »

Ook ik was ineens heel alert toen NTI ter sprake kwam in Radar. Vanaf vorig jaar mei volg ik een cursus bij NTI samen met 2 collega's. Ook wij hebben vreemde situatie's meegemaakt. Wat vanavond ter sprake kwam klonk ons zeer bekend in de oren. -zeer uitgebreide en achterhaalde lesstof -een examen maken terwijl je denkt dat je het verkeerde examen maakt -absoluut geen kontakt kunnen krijgen met mensen die je hier meer over kunnen vertellen (zelfs mijn werkgever niet) Wij hebben geen goed gevoel bij deze organisatie maar wij zijn ruim over de helft en proberen door te zetten.

AnnemarieF [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door AnnemarieF [[email protected]] »

In oktober 2003 ben ik begonnen aan een korte cursus bij de NTI: medische terminologie. Ik koos voor het NTI vanwege het prijsverschil, maar inmiddels weet ik dat ook dit een wassen neus is. De NTI rekent namelijk bijna tweemaal zoveel examengeld als hun grootste concurrent waardoor het voordeel teniet wordt gedaan. Al na 4 hoofdstukken hield ik het leren voor gezien. Niet vanwege gebrek aan inzet of motivatie, maar vooral door mateloze ergernis over de cursus zelf en de hele organisatie er omheen. Om te beginnen bleek het lesmateriaal vol storende fouten te zitten. Niet alleen veel spelfouten, maar ook vele inhoudelijke fouten. De huiswerkopgaven in het boek bleken regelmatig niet overeen te komen met de vragen op internet. Het huiswerk (via internet!) werd pas weken later verwerkt. Een antwoord op een simpele algemene vraag (via email) duurt minimaal een week... Vervolgens bleek de toegewezen docente te zijn opgestapt. Ik heb hierover nooit enig bericht gehad. Via het cursistenforum kwam ik erachter dat er iemand anders actief was, maar op mijn emails is nooit gereageerd. Telefonisch werd ik voortdurend afgescheept. "Ja hoor mevrouw. We zoeken het voor u uit en dan krijgt u een berichtje of telefoontje terug". Maar ik moet het eerste bericht of telefoontje nog steeds krijgen. Eind november heb ik schriftelijk een klacht ingediend waarbij ik verzocht om ontbinding van de studieovereenkomst en terugbetaling van het cursusgeld. Ik ontving niet eens een ontvangstbevestiging van mijn klacht. Geen enkele reactie volgde ook op de volgende twee aangetekende brieven. De arrogantie waarmee ik genegeerd wordt is misschien wel mijn grootste aanklacht tegen deze belabberde organisatie. Via de kleine lettertjes van de studieovereenkomst vond ik het adres van de "Onafhankelijke Commissie van Beroep", een soort geschillencommissie waarbij het NTI is aangesloten. Nogmaals ging er aangetekend een klacht de deur uit. Deze week (bijna 3 weken na verzending) kreeg ik het bericht dat de commissie mijn klacht gaat onderzoeken. Verwachte behandelingstijd: gemiddeld 6 weken... Om moedeloos van te worden. Als individuele consument voel ik vrijwel machteloos. Ik hoop dat Radar een einde kan maken aan deze praktijken. Welke jurist weet overigens het antwoord op de volgende vraag: Ik heb mijn cursus via internet aangevraagd. Ik heb NOOIT een formulier ontvangen dat ik moest ondertekenen en terugsturen. Intussen werd wel het studiegeld van mijn rekening geincasseerd en word ik geacht me aan de regels van de studieoverkomst te houden. Is een dergelijke overeenkomst eigenlijk wel rechtsgeldig?

E. Meinen [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door E. Meinen [[email protected]] »

Beste Radar, Ook wij hebben een slechte ervaring met het bedrijf NTI. Ik doe een cursus Nederlandse taal foutloos schrijven en spreken. deze cursus kun je doen in je eigen tempo ( minimaal 2 lessen per maand )en heb dan ook gekozen om deze in 1 jaar te doen. De cursus bestond uit 2 delen. Tevens kon je een kiezen hoe je wilde betalen. Maandelijks, danwel in 1 keer. Ik heb gekozen om dit maandelijks te laten doen. Volgens het lesschema heb ik de lessen gevolg, 2 lessen per maand. Deel 1 bevatte 8 lessen en ik was dus na vier maanden al klaar. Ik dacht dat ik het tweede deel kreeg, maar toe begon de ellende. NTI wilde dat deel niet opsturen omdat ik de helft van het geld nog niet had betaald. Ik moest eerst de 6 maanden ( de helft van het bedrag ) vol maken volgens de telefoniste. Ik begrijp hier niets van... ik moet wachten terwijl ze zelf aangeven dat je gespreidt kunt betalen.... ik bracht dit onder de aandacht van NTI...de telefoniste zei dat ik gewoon pech had en dat ik eerst moest betalen anders kreeg ik het 2e deel niet. De manier waarop ik werd behandeld aan de telefoon was gewoon belachelijk en onbeschoft. Ik had het fout en daarmee af. Toen ik vroeg of ik de manager kon spreken... zei ze gewoon dat dit niet mogelijk was. Ik heb toen nog een schriftelijke klacht ingediend bij het NTI... maar ook hier werd niet op gereageerd. Alle keren dat ik het een van de telefonisten sprak waren ze ongemanierd aan de telefoon alsof je een stuk oud vuil was... dat alleen maar moeilijke vragen aan het stellen is. Ik ben nu 2 maanden achter met mijn schema... en heb hierdoor ook mijn examen gemist en nu maar afwachten hoe ze dat gaan oppakken. Voor mij is NTI een slecht bedrijf en zal het zeker niet aanbevelen aan mijn vrienden en kennissen. Met vriendelijke groet en succes E. Meinen

damian [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door damian [[email protected]] »

net zoals velen met mij heb ik ook een klacht over het nti in november 2002 begon ik vol goede moed aan een studie basisopleiding administratief medewerker.de eerste drie vakken zakelijke communicatie,bedrijfsorientatie en secretariaatspraktijk gingen mij erg gemakkelijk af dus toen ik las dat ik in april al examen kon doen greep ik die kans maar helaas het examen was niet voor deze cursus. dus ik gaf mij in april op voor het examen van juni voor de bovenstaande vakken. maar in mei kreeg mijn man een hartinfarct en stond mijn hoofd er niet naar om examen te doen na veel aandringen van mijn man besloot ik de gok te wagen en toch examen te doen ik slaagde voor alle vakken. maar er moest nog 1 examen worden gedaan tekstverwerking dit was een thuisopdracht die wilde ik graag uitstellen totdat mijn man weer hersteld was dit was geen probleem je kon het examen aanvragen wanneer je wilde .dus vroeg ik het in september aan en ik kreeg vrolijk en brief terug dat ik het formulier op tijd moest op sturen maar wanneer dat zou zijn stond er niet bij om een lang verhaal kort te maken ben ik dus maanden aan het bellen geweest elke week minimaal een keer en nu in februari 2004 heb ik dus het examen ontvangen en gemaakt nu maar hopen dat ik slaag en dat ik mijn papier krijg want een cursus bij het nti nooooiiiiiiiit meeeeeer.

e_izaac [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door e_izaac [[email protected]] »

Ik kan me helaas aansluiten bij alle geleverde commentaren: Hoezo 50% korting ? Onbehulpzame telefonisten Onduidelijke examens Vragen via telefoon en helpdesk die onduidelijk of nooit behandelt worden Informatie die steeds weer wisselt. Informatie die beloofd word en niet nagekomen word Registratie die niet klopt en zeer moeilijk te veranderen is Veel mooie woorden, weinig echte en eerlijke actie

Miranda Albers [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Miranda Albers [[email protected]] »

Geachte redactie, Medio Mei 2003 heb ik me ingeschreven bij de NTI om de cursus HBO psychologie te doen. Vol enthousiasme ben ik eraan begonnen en vind het tot op de dag van vandaag nog ontzettend interessant. Ik heb een proefjaar omdat ik geen vooropleiding heb. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het wel ontzettend moeilijk wordt als je nagenoeg geen steun hebt. Ik heb al herhaaldelijk contact met de helpdesk gehad over het verlsag van eigen werkzaamheden en het is me nog niet duidelijk of het nu wel of niet gedaan moet worden in het eerste jaar en hoe het precies gedaan moet worden. Je kunt studiehulp krijgen (maar wel tegen een forse betaling) Wat doen ze nu eigenlijk voor het geld wat ik betaal? In het kort: huiswerk nakijken. Ik ben begonnen met de insteek: ik leer hier atlijd van en weggegooid is het geld nooit (en die mening ben ik nog steeds toegedaan) maar nu ik dit allemaal hoor en zelf aan den lijve ondervind heb ik geen idee meer of ik de examens niet gehaald heb omdat ik zelf niet kundig genoeg ben of omdat ze er daar een rommeltje van maken. Al met al ben ik dus ook hevig telleurgesteld in de hele opleiding. Met vriendelijke groet Miranda Albers

T.Hofkamp [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door T.Hofkamp [[email protected]] »

Beste Radar, Wat voel ik mij gesterkt dat ik niet de enige ben met problemen met het instituut NTI. Verslaglegging: Eind Oktober 2003 wordt ik benadert door de NTI om een aantal proeflessen fotografie te volgen. Met als eis dat wanneer deze niet voldoet ik deze voor 23 december aangetekend terug on sturen. Op 26 november heb ik deze op mijn thuisadres ontvangen. Ik heb het cursusmateriaal vluchtig doorgekeken en binnen 3 werkdagen aangetekend retour gezonden. Op 15 januari 2004 ontvang ik een herinneringsbetaling van 30 Euro. Verbaasd hierover heb ik contact opgenomen met de NTI. Deze geven aan dat zij het cursusmateriaal niet hebben ontvangen. (Het bewijsje heeft mijn vrouw begin januari helaas weggegooid). Diverse zoekopdrachten bij TPG post leveren niet het gewenste resultaat op. Ik heb de NTI telefonisch, schriftelijk en per email de situatie uitgelegd en gevraagd hoe dit op te lossen. De NTI reageert niet op mailtjes (of toch, onlangs heeft u een mail aan ons verzonden, helaas is door een technische storing deze niet aangekomen.) Telkens wanneer je de NTI belt krijg je een andere medewerker aan de telefoon waar je je verhaal weer van voren af aan kunt vertellen. Op 3 februari ontvang ik een tweede aanmaning van 60 Euro met een aangehechte brief dat ik niet gereageerd heb op de eerste betaling. En dat er zelfs wordt gedreigt met inzet van een incassobureau. De NTI wil niet tot een oplossing komen. De tweede aanmaning heb ik inmiddels betaald om mijzelf even wat adem te geven. Ik heb al aangegeven het cursusmateriaal te willen vergoeden. Ook daar gaan ze niet op in. De NTI is van mening ik heb het studiemateriaal niet teruggezonden CONCLUSIE : ik volg een cursus fotografie bij de NTI dus ik heb te betalen. De NTI zit toch ook wel in dat een cursus bestaat uit het opsturen van gemaakte lessen. Ik heb de cursus op 15 februari 2004 per aangetekende brief geanulleerd. (Dit had ik al in de mail van 16 januari gedaan) Ik moet daar wel de kosten voor betalen. Tot op heden heb ik nog geen reactie op vernomen. Eerlijkheidshalve begin ik behoorlijk te twijfelen of het pakket met daarin het cursusmateriaal gewoon bij de NTI ligt. Het is wel duidelijk dat er intern bij de NTI behoorlijk wat misgaat. Helaas zijn cursisten als ik daar de dupe van. Wat moet ik hier verder mee aan. HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP !!!!!!!!

Maja [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Maja [[email protected]] »

Ik sluit me tevens aan bij al die klachten met betrekking tot de informatievoorziening en heel veel onduidelijkheden. Dit betreft o.a. het huiswerk. Het handschrift van de leraar is niet te lezen en het duurt inderdaad wel 3 maanden voordat je het huiswerk terugkrijgt. Dan zeggen ze ook nog: "ik heb geen huiswerk van u, heeft u het wel verstuurd? En heeft u er wel postzegels op gedaan?? Het lijkt wel of je het aangetekend moet versturen!! Verder vergeet men de helft van het huiswerk na te kijken, en als je hierover klaagt, en vraagt dit op te lossen, dan bellen ze terug met de mededeling: "ik bel u even om te zeggen dat ik er nog mee bezig ben!, ik heb echt zin om die trutten daar een schop onder de kont te geven!! Ik betaal niet voor niks natuurlijk. Toen begon het verhaal van al die aanmaningen die ik gekregen heb, terwijl ik zelfs 2 maanden vooruitbetaald had!! Hierover heb ik gebeld, en ik zou een betalingsachterstand hebben, en alles te laat betaald hebben!! Terwijl ik alle acceptgiro's die ik in mijn bezit had maar alvast betaald had om nog meer gezeik te voorkomen. Maar het gaat maar door, ze lijken wel gek daar!!! Volgens mij zijn ze aan de drugs bij het NTI. En als ze het niet meer weten, dan gooien ze de telefoonhoorn gewoon op!! Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Dit was het even. Maja.

Gast133546

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast133546 »

Ik heb ook een nare ervaring met NTI, er wordt een proefcursus aangeboden, als het je niet bevalt stuur je het aangetekend terug binnen een maand..DIt heb ik dus gedaan , ik was niet tevreden over het lesmateriaal en heb het binnen een maand aangetekend verstuurd..Nu claimen ze dat ik toch moet betalen omdat er niks is getekend dat het om een proefcursus ging!!!En dat terwijl mij aan de telefoon werd verteld dat het een mondelinge afspraak is,wat mij al heel erg bevreemde.. Dit is inmiddels bijna vijf jaar geleden en ik heb incassobureau's die mij brieven sturen en dreigen met de rechter .Ik ben naar rechtshulp gegaan en heb wel hulp gekregen.Op een gegeven moment stuurde NTI een brief dat zij wel de helft van de kosten voor eigen rekening zouden nemen om mij tegemoet te komen , maar dan moest ik alsnog €700 betalen !!!In de brief staat een hele andere reden waarom dit zo uit de hand gelopen zou zijn, want ik zou hebben gezegd dat ik de spullen niet heb ontvangen, terwijl dit echt wel zo was. Dit heb ik echter nooit gezegd , het gaat mij erom dat ik alles netjes binnen een maand heb teruggestuurd conform de afspraak en dat je me toch wilt beroven van mijn geld.Inmiddels heeft de rechtshulp het ook opgegeven en gezegd dat ik maar beter kan betalen zodat ik ervanaf ben.Nou mooi niet , ik sta in mijn recht.Ik heb als laatste een brief gekregen dat ze dit gaan overdragen aan de rechter als ik niet met hun voorstel accoord ging.. Nou dus daar wacht ik nu op ...

lucthi [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door lucthi [[email protected]] »

beste radar, ook ik heb jullie programma van 160204 gezien. het is prachtig om te horen dat ik niet de enige ben die zoveel problemen met de nti heb. het stond namelijk op de forum-site van de studentenlogin; dat we opgeroepen werden om te kijken. in juni 2003 heb ik een formulier opgestuurd naar de nti voor informatie over de opleiding schoonheidsspecialiste. in juli wordt ik terug gebeld door de nti, of ik intersse had. dat had want ik was al pedicure, manicure zou ik in september gaan volgen. ik had op de aanvraag mijn meisjes naam ingevuld, ook alle gegevns doorgesproken met de dame van de nti. maar tot mijn grote verbazing en die van mijn man nog meer, stond er zijn naam op. hij was op dat zeer "pissed off". waarom ik iets op zijn naam had aangevraagd. dat had ik niet. 's maandags gelijk bellen, dan krijg je als antwoord maakt niets uit ik kon een overschrijvingsformulier gebruiken om zo te betalen. mijn man wil er niets mee te maken hebben. ze beloven het uit te zoeken en terug te bellen, waar de fout gezeten heeft tot op de dag van vandaag niets meer van gehoord. je moet je huiswerk opsturen naar mevr x. die kent je niet maar op jou lijst staat toch duidelijk dat zij het is. weer bellen met de nti naar wie dan wel. via de telefoon wordt het doorgegeven en als je vraagt om het via de post nog maals toegestuurd te krijgen. staan daar niet voor open je bent aan de lijn soms meer als een kwartier. de volgende stopt er naar een tijdje weer mee. via de e-mail wordt er gezegd dat de nti door zal gegeven wie mijn nieuwe leraar is . ik hoor en zie weer niets weer bellen. wordt ook weer telefonisch door gegeven. adres gegevens krijg ik niet ook niet toen ik er om vroeg. ik deed alles vie e-mail dus was het e-mail adres voldoende.half januari heb ik voor eerst gemaild en in de derde week van januari. ik zag niets meer terug. ben toch maar weer gaan bellen mevr zou vakantie hebben gehad, en zou daardoor mischien wat achterstand hebben. als ik na 28-01-04 nog geen reactie zou hebben gehad, dan zou ik toch maar weer even moeten bellen en dan zou het voor mij uitgezocht worden. ik dus weer bellen, die mevr s. kon niets terug vinden dat er een melding van gemaakt was. of ik wel zeker wist of ik gebeld had. daar werd ik zo boos op, dat ik zei dat ik een grote klacht zou indienen. zij werd dat heel boos op en dreigde me niet verder te helpen als ik dat zou doen. volgens haar zou ik ook gescholden hebben, wat ik niet gedaan heb en haar gevraagd heb of zij wel wist wat schelden is. mevr s. zou er melding van maken en dat er vrijdags zeker iets bekend , moest zijn. ze hebben mijn telefoon nummer, maar weer niets gehoord. vrijdags bel ik weer terug met mijn zelfde vraag of er al iets bekend is, sorry mevr er is geen melding van gemaakt we kunnen u niet verder helpen. als je dan vraagt is s. er nee mevr er werkt hier geen s. raar zeg ik die heb ik van de week aan de lijn gehad. ik ga even kijken of ze er is. na enige tijd komt ze weer terug aan de lijn. ja s. is aan wezig, ik vraag kan ik haar dan even aan de lijn krijgen, nee dat kon niet zij zou bij s. wel navraag doen, na enige tijd komt zij weer terug aan de lijn. of ik wel nog wel weet wat zij gezegd zou hebben, als of ik een klein kind ben. dat er naar alle waarschijnlijkheid vrijdag iets bekend zou zijn. jammer maar helaas op de dag van vandaag niets meer van vernomen. ik zelf denk namelijk dat er geen melding van gemaakt is en dat ik op antwoord kan wachten tot dat ik een ons weeg.ik ben gewoon doorgegaan met het versturen van huiswerk, ik heb er geen zin meer in om nog langer te wachten. en na verloop van tijd stuur ik alles nog een keer in, voor het zelfde geldt is het niet aangekomen. ik heb deze vraag ook gemaild, maar daar heb ik ook nog steeds geen antwoord op gehad. zelfs het aanmelden van een examen zou bekend zijn ik zou maar het studentenlogin moeten gaan, en dan op mijn eigen account in moeten loggen daar zou alles bekend zijn. verschillende keren gekeken, maar het zij niet zo. op mijn werk gekeken, ook niet mogelijk. je belt en vraagt hoe dat kan. met cursistennr kon de nti het wel, en ik niet. ik moest anders maar hulp vragen van iemand die verstand had van computers. ik heb mijn het ook een keer laten proberen. het lukte hem ook niet. waarom mail je niet. zo gezegd zo gedaan. na verloop van tijd kwam er een reactie. ik kon me echt aanmelden vie het internet. weer thuis geprobeerd, op mijn werk, helaas niet mogelijk. we e-mailen nog een keer, de examen-data waren nog niet bekend; k o c bepaalt die namelijk, maar zodra die bekend zijn kan ik me aanmelden. wat is mijn verbazing groot als ik eind december een brief in de bus krijg met de examen data er op. zo val je bij de nti in de ene verbazing in de ander. kort en krachtig samengevat ik heb spijt dat ik bij de nti begonnen ben. vooral als je hoort dat het diploma niet erkend gaat worden. en dat er heel veel typ fouten in de cursus boeken staan. succes verder met jullie programma radar

Gesloten