LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PMA oplichters

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

National Academic duur? Helemaal niet.
Alleen jammer dat bestaande klanten worden achtergesteld op nieuwe klanten.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Duur, nee op zich niet maar vergeleken met anderen die hetzelfde bieden wel duurder :idea:

Eerlijk, nee zeker niet. Niet tegenover bestaande klanten maar ook niet tegenover nieuwe klanten. Kleine lettertjes en nergens duidelijkheid over verborgen kosten en meerjarige contracten.
Ik hou het bij Menzis via National Academic
Komt daar de eerder door Mike en partner aangehaalde cognitieve dissonantie om de hoek kijken of zit je al vast aan een meerjarig contract?

Misschhien voldoe je (gezien je reactie) stiekum niet aan het criterium van National Academic dat je behoort tot de "hoger opgeleiden". Slechts in dat geval geef ik je een kleine kans om toch nog over te stappen naar een ander :lol:

Anyway, veel sterkte :wink:

J. Berenschot

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door J. Berenschot »

Beste Mike en Partner,

Na aanleiding van je verhaal, ik heb de keuze nog niet kunnen maken, via de werkgever een mooie aanbieding gekregen. (€ 80,10 per maand restitutie), maar laat me niet nog eens besodemieteren. Ik ga het goed onderzoeken en eventuele kleine lettertjes (die blijkbaar nog steeds bestaan, heeft PMA bewezen) goed lezen.

Ik heb trouwens al je reacties gelezen op consumentenbond forum, bevat een hoog Menzis - Pma percentage :lol:


Beste Antizeur,

Als je dan toch een reactie geeft doe het dan op de discussie (o.a. de link inzake legio Lease) en niet over wat totaal niet ter zake doet, een goedkope autoverzekering. (moet je trouwens naar Polis Direct gaan, geeft nog eens 10% korting op de tarieven).

ik heb vandaag telefonisch contact opgenomen met Menzis om te vragen of mijn opzegging is verwerkt, de wachttijden vielen me mee, slechts 17 minuten.






Groeten Jeroen

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

. Berenschot
Geplaatst op: 11 Jan 2006 21:14 Onderwerp:


Beste Mike en Partner,

Na aanleiding van je verhaal, ik heb de keuze nog niet kunnen maken, via de werkgever een mooie aanbieding gekregen. (€ 80,10 per maand restitutie), maar laat me niet nog eens besodemieteren. Ik ga het goed onderzoeken en eventuele kleine lettertjes (die blijkbaar nog steeds bestaan, heeft PMA bewezen) goed lezen.
Persoonlijk kan ik maar 1 advies geven en dat is om, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, eerst alle vergoedingen / voorwaarden met elkaar te vergelijken en dan pas een premievergelijk te maken.

Als je uiteindelijk weet welke verzekeraar het het wordt is het een kwestie van bijbehorend collectief zoeken. Veel objectieve informatie is er op de divers forums gegeven.

Over kleine lettertjes kan ik maar 1 ding zeggen, men stelt in het algemeen dat van die lettertjes de grote en mooie verzekeringskantoren zijn gebouwd :lol:

Gelukkig werkt niet iedere organisatie met kleine lettertjes maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
de wachttijden vielen me mee, slechts 17 minuten
Schijnt bij sommige verzekeraars inderdaad nog erger te kunnen heb ik ervaren :roll:

Gast

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even over die helpdesk. Ik heb menzis dus gebeld eerste keer kreeg ik ze aan de lijn en men vertelde dat er veel klachten over pma kwamen. Tweede keer bij nog een vraag kwam ik niet verder dan een bandje bij menzis voor pma kies 1 kies je dat werd de verbinding meteen verbroken om een lange wachttijd te voorkomen. Geen keus huppa de hoorn erop....Over wie twijfelde tussen pma en fnv. Menzis kon mij vertellen dat je via hun website van collectiviteit kan veranderen tijdens je verzekering. Dus ben je pma zat kun je overschakelen op fnv. Je verzekering blijft het zelfde zeggen ze...
groet Nicole

Harald66

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Harald66 »

Heb diverse aanbiedingen ontvangen via de werkgever van mijn vrouw en via mijn eigen werkgever (via CZ met afwijkende collectiviteitskortingen !) en via Menzis (waar ik zelf particulier verzekerd was).
Aangezien Menzis na vergelijking de meest uitgebreide polisvoorwaarden heeft m.b.t. aanvullende verzekeringen (beter dan CZ), heb ik kontakt gezocht met Menzis: mijn werkgever heeft nu een collectiviteitsregeling met CZ en is de eerder aangeboden collectiviteitskorting via Menzis niet meer toepasbaar, dus was Menzis te duur in vergelijking met CZ.
Mijn heeft mij bij Menzis een ziektekostenverzekering via PMA aangeraden: deze konstruktie is in mijn ogen slechts een manier voor Menzis om goedkoper aan te kunnen bieden, doordat men op deze wijze collectiviteitskorting mag geven op zowel de basis- als de aanvullende verzekeringen.
Men wordt gratis lid van PMA en er mag dan collectiviteitskorting worden gegeven; PMA is niets anders dan een consumenten-collectief.
De eenmalige korting van EUR 24,-- over 2006 is mooi meegenomen;
volgende jaar liggen de premies van de basisverzekeringen overal rond EUR 100,-- zijn de verwachtingen. (de verzekeringsmaatschappijen stunten nu om klanten binnen te halen).
De premieverschillen liggen volgend jaar voornamelijk in de aanvullende verzekeringen (de basisverzekering is voor iedereen hetzelfde, dus daar zal de premie niet veel verschillen onderling).
Ik vind trouwens alleen de premies vergelijken niet erg slim:
kies voor waar voor je geld, m.a.w. de beste polisvoorwaarden (voor de aanvullende verzekeringen) voor de gunstigste prijs.
Wie alleen op premiehoogte selekteert kan in de toekomstig bedrogen uitkomen de dekkingen volgens de polisvoorwaarden verschillen onderling ook : goedkoop is duurkoop !
Let maar eens op bijv. het max. aantal fysiotherapie behandelingen per jaar dat vergoed wordt bij de verschillende polissen (dat is o.a. het kenmerkende verschil tussen CZ en Menzis).
In mijn geval was het aanbod van de werkgever MET collectiviteitskorting (via CZ) zowel qua premie-hoogte als polisvoorwaarden voor de aanvullende verzekeringen NIET het beste aanbod.

Wat betreft mijn netto te besteden maandsalaris: deze is met
ca. EUR 105,-- achteruitgegaan (ca. EUR 50,-- door de wijzigen in premies voor de sociale verzekeringen en de invoering van de verplichte basisverzekering EN nog eens EUR 55,-- doordat mijn werkgever de vergoeding voor de collectieve particuliere ziektekostenverzekering maandelijks niet meer uitbetaald
(de werkgever betaalde een gedeelte van het werkgeversdeel dat hij anders betalen moest indien ik ziekenfonds verzekerd zou zijn aan mij uit: een secundaire arbeidsvoorwaarde zeg maar)
Mijn salaris is - inkl. de 1 % wettelijke CAO-verhoging - nagenoeg hetzelfde gebleven, echter ik moet nu ca. EUR 110,-- per maand aan premie voor mijn ziektekostenverzekering zelf betalen.
Ondertussen is de laatste jaren (sinds invoering van de ook al aan ons opgedrongen Euro) het levensonderhoud behoorlijk duurder geworden en mijn salaris dus minder geworden.
Hoe legt minister Hoogervorst dit aan mij uit ?
Hem is onbehoorlijk bestuur aan te rekenen (wacht maar eens af als volgend jaar de premies gestegen blijken te zijn: de minima worden dan weer gekompenseerd en de middeninkomens vergeten).
Werken is in Nederland niet meer lonend lijkt het; iemand die met werken iets wil opbouwen moet emigreren lijkt het (volgend jaar weer meer emigranten dan de 25.000 van afgelopen jaar ?),
misschien ben ik er dan wel een van.
Getekend een gefrustreerde werknemer van de B.V. Nederland

jana36

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door jana36 »

Als de minima zoals jij zegd, wel weer gecompenseerd zal worden, zul jij waarschijnlijk genoeg verdienen om je verzekering zelf te kunnen betalen.

Ik denk, dat menigeen met jou zou willen ruilen.

Voor de rest, over het alles zoveel duurder worden door die euro, ben ik met je eens!

Hitchhiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2014 12:30

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Hitchhiker »

Premie berekening is MISLEIDEND !

Na het nalopen van diverse vergelijkingssites op het Internet kwam PMA Zorgverzekering (die is ondergebracht bij Menzis) als goedkoopste uit de bus.

Op haar website http://www.pmazorgverzekering.nl/ heb ik een premieberekening laten uitvoeren voor twee personen met een eigen risico van € 860,-- hetgeen resulteerde in een premie van 147,80 per maand.
Na ontvangst van de polis van Menzes bleek deze premie ineens € 158,46 te zijn. Bij navraag bij Menzis kreeg ik te horen dat dit een "truc" was van PMA om consumenten te lokken en dat men het daar ook zeer misleidend vond. Bij navraag bij PMA kreeg ik te horen dat de premie wordt berekend INCLUSIEF de z.g. "eenmalige" bonuskorting die echter pas eind van het jaar is op te vragen. Men vertelde mij dat dit duidelijk op de website vermeld staat??
Ik begrijp nu waarom PMA bij praktisch alle vergelijkingssites als PMA als z.g.goedkoopste wordt aanbevolen :(

Pure MISLEIDING want in geval dit duidelijk aangegeven was geweest had ik nooit voor deze verzekering gekozen.
Bij navraag blijkt overigens dat deze z.g. "bonus" korting maar eenmalig is zodat men i.i.g. weer verplicht is om eind van het jaar over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

Heb overigens een klacht ingediend bij de Nederlandse Zorg Authoriteit http://www.nza.nl en raad iedereen, die met deze misleiding te maken hebben (gehad) aan, dit ook te doen.

Gesloten