LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zo krijg je de Senseo weer open

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
smeets

Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door smeets »

Hallo allemaal,

Zit je Senseo verstopt en krijg je hem niet meer open door een vacuum, ga NIET zitten klooien met messen of schroevendraaiers, maar volg onderstaande gebruiksaanwijzing:

- haal de stekker uit het stopcontact
- haal de watertank van je Senseo
- aan de achterkant zit een soort van 'tuitje', draai dit voorzichtig los, tegen de klok in
- haal voorzichtig de achterkant los door een platte schroevendraaier te steken in de gleuven links en rechts
- nu zie je binnenin een plastic, doorzichtig slangetje. Dit zit vast met een tie-rap (een bandje), snij dit bandje heeeel voorzichtig door zonder het slangetje te beschadigen.
- het vacuum wordt nu opgeheven....
- maak het slangetje weer vast met een tie-rap (Gamma/praxis)
- zet de achterkant er weer op (maak evt. eerst het gaatje waar de watertank op aansluit droog, dit rubbertje moet droog zijn ivm lekken)
- zet het tuitje er weer op
- watertank er weer op
- etc.

NU NOG EVEN KIJKEN OF DE PADHOUDER NIET VERSTOPT IS, ER ZIT NORMAAL IN HET MIDDEN EEN HEEL KLEIN GAATJE, EVT. EVEN DOORPRIKKEN MET EEN SPELD. ZELFS EEN KORRELTJE KOFFIE KAN DE PADHOUDER AL VERSTOPT DOEN RAKEN!!!

ALS JE HET VOORZICHTIG DOET, ZAL JE SENSEO WEER WERKEN!

Ik aanvaard geen aansprakelijkheid bij evt. schade oid, op eigen risico.

SUCCES!!!

h.van der worp

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door h.van der worp »

Het openen van een Senseo kan veel sneller en makkelijker:

Benodigheid:

- stukje flexibel plastic ter groote & vorm van een slanke duim (dus 1 ronde kant).

Werkwijze:
Schuif het stukje plastic met de ronde kant voorzichtig links of rechts naast de uitlooptuit tussen deksel en apparaat naar binnen tot en met de rubber ring. Het geheel ontlucht nu: klaar! Een fluitje van nog geen eurocent!
Oh ja: er kan wat oude koffie uitlekken: niet boven het nieuwe tapijt doen, dus..

Tips & tricks:
Ik heb dit tweemaal met succes gebruikt voor een Senseo die al zeker meer dan een week dicht zat. De "duim" heb ik geknipt uit de doorzichtige, stevige plastic folie van een "naamkaarthouder". Ik denk dat plastic van een platte plastic fles ook wel wil. 't Moet m.i. wel een plat stripje zijn. Gebruik je fantasie en knip een mooie duim! Maak NU alvast zo'n ding en probeer het in de open Senseo: dan weet je waar en hoever (zet streepje) je het moet inschuiven. In de keukenla neemt het nauwelijks ruimte in.
Succes!

Henk van der Worp, Groningen

Mariska

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door Mariska »

Helaas, voor mij kwam de uitzending te laat. We kregen in de winkel een advies hoe de Senseo weer te openen. Doordat teveel kracht werd gezet is de onderkant van de Senseo losgeschoten (zeg maar waar het binnenwerk inzit). Ik heb de Senseo ingeleverd bij de witgoedleverancier en die heeft deze keurig (volgens de milieunormen) laten vernietigen. Uiteraard zegt Senseo nu "jammer maar helaas". Ook met een verklaring van de witgoedleverancier (dat de Senseo daadwerkelijk is ingeleverd) en de aankoopnota komt Senseo nu niet tegemoet. Heel jammer, want er zullen toch wel meer van dit soort gevallen zijn.

Jelmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2005 11:01

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door Jelmer »

Hallo,


Om een senseo die vastzit weer te openen is een beetje geduld en een ruime koelkast ook voldoende. Stop de senseo in de koelkast; door de kou zal de overdruk in het apparaat minder worden zodat deze weer geopend kan worden. Succes!

Dingemans

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door Dingemans »

Ook voor ons kwam de uitzending te laat. Onze senseo is kapot en is niet meer in de garantie. Het is dus wel een hele dure vorm van bezuinigen gebleken om die navulbare pads te gebruiken. De senseo gaat alleen met veel geweld nog open en het komt niet doordat hij vacuum is. Elke keer opnieuw moeten we hem "openbreken" ook als hij is afgekoeld of wat voor trucjes we ook proberen.
Hartelijk dank aan Melitta. Dat gaat ons een nieuwe senseo kosten.

leentje

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door leentje »

Toen we massaal een senseo aanschaften wisten we dat we pads moesten kopen, tegewoordig heeft elk merk zijn eigen pads. waarom dan "navulbare pads" m.i hebben we het hier echt niet over een bezuiniging. maar gewoon oerhollandse gierigheid.
na gezegde van mijn oma goedkoop is duurkoop.

lurvi09

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Ook mijn Senseo heeft zich een keer vacuüm gezogen, dit door klakaanslag. GA NIET FORCEREN. In de beschrijfsaanwijzing van de Senseo kun je vinden hoe je de Senseo weer open krijgt. Dit is even lastig omdat dit in mijn gebruiksaanwijzing in het Nederlands weggevallen is, maar als je even het Engelse deel er op na slaat staat het er wel. Je moet een vacuümgezogen Senseo 'open' zetten door de hendel omhoog te doen. Wacht dan 24 uur (!!!) en het apparaat moet dan weer open gaan. Mijn ervaring is dat hij na een uur of twee al weer gewoon open kan. Succes er mee.

De Melittapads zijn trouwens waardeloos, wat een slappe bak.

Nienke

hansiepa

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door hansiepa »

philips heeft ook een site met daarin een item met veel voorkomende storingen
en een goede gebruiksaanwijzig,ondanks deze hulpmiddelen lukte het ons niet om onze senseo goed te leten werken,dus in overleg opsturen wij kregen keurig een brief terug ondanks buiten de garantie termijn een nieuw apparaat ondanks een fout mijnerzijds(?) ik wil iets toegen over pads(Orginele)let op koffiestof die door transport kan optreden aan de buitenkant van de pads.

mbp
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:44

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door mbp »

Zonder dolle, ook bij ons heeft dit apparaat al meerdere malen, vast gezeten, en dit is een veilige oplossing, wacht een paar uur en hij gaat gewoon weer open :lol: gebruik geen geweld, dan gaat hij onheroepelijk stuk..geduld is een schone zaak..

marian53

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door marian53 »

Wij zijn inmiddels al ons onze 2e senseo bezig.Maar ik vertel U dit ik ou er nooit meer een aanschaffen telkens is er wel wat of hij gaat niet open of de koffie is zeer waterig.Maar zoals er al op de site werd gezegd inderdaad even losmaken aan de achterkant en hij doet het binnen 1 minuut weer.

marian53

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door marian53 »

het vacuum trekken heeft echt niks met de pads te maken of ik nu orginele of navulbare pads gebruik het gebeurt.Toen wij onze eerste senseo kochten zat die binnen 6 weken al muurvast dicht.De winkelier heeft hem toen weer geopend en toen gebruikte wij nog de echt de pads.dus daar ligt het echt niet aan.goedkope dure of navulbare maakt niet uit ik zet weer koffie in mij gewone koffieapparaat.

Toos 55

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door Toos 55 »

Dan heb je toch iets niet goed gedaan. Ik heb hem nu zo,n 1 jaar en mij is dat nog nooit gebeurd.

Gast

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb er ook nooit geen last van en ik heb hem ook anderhalf jaar. Die mensen zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen......

anti_pads

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door anti_pads »

Hallo ,Mijn senseo trekt vacuum als ik die hervulbare pads gebruik,ze zijn waardeloos en hoor veel problemen er mee om me heen,soms kan die na 2uur al open,maar soms duurt het 2dagen,dus die dingen weg gegooit,heb je niks aan,groetjesssssss

Gast

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door Gast »

HEB GEEN PROBLEMEN HEB HEM AL 5 JAAR

Gast

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door Gast »

ik sluit mij aan bij bovenstaande bericht, al 4 jaar een senseo en geen probleem. ook nooit die navulbare pads gebruikt dus.......... gewoon normaal gedaan......

Gast

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door Gast »

Heb 2 jaar een Senseo, gebruik van die Eco-Pads, nooit geen vastloper gehad,

Probleem is dat mensen niet met dergelijke dingen om kan gaan!,

Als je die dingen gebruikt!, HOU DIE PADS NA HET VULLEN SCHOON!!!,

ER MAG ECHT GEEN KORRELTJE KOFFIE AAN ZO'N PAD HANGEN, ALS DEZE DE SENSEO IN GAAT!!!,

Goed controleren dus!,

Dit is de enigste reden dat die Senseo apparaten vastlopen!,

vrouwtje W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2013 10:36

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door vrouwtje W. »

Ik heb een recent een tip gezocht voor het open krijgen van de Senseo. Hier lagen de pads er scheef in waardoor het vacuum zoog.
Eén tip, die weinig moeite en geen geld kost: het apparaat 5 minuutjes in de koelkast en hij gaat daarna gewoon weer open. Even de pads rechtleggen of het houdertje doorspoelen en je hebt gewoon weer koffie.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Zo krijg je de Senseo weer open

Ongelezen bericht door dhc »

Denk je niet dat de vraagsteller/raadgever/reageerder inmiddels een andere Senseo heeft? Topic is bijna 9 jaar oud...

Gesloten