LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons heeft voor mij afgedaan

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Dikzonnetje

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Dikzonnetje »

Beste redactie van Radar, Met dezelfde reden dat u nu een item op de tv brengt over de verlengde garanties via Dixons, verkopen wij deze. Voor u zijn dit kijkcijfers, maar voor ons is VGV handel. Echter is het ook zo dat dit voor iedereen een voordeel kan zijn. Reparaties zijn erg duur en net zo goed, handel. Dixons vergoed dus handel met handel. De verplichting is onzin, ook binnen en door Dixons. Zoals het in de opleidingen e.d. gesteld wordt is niets verplicht. De consumentenwet stelt dat een product langer mee moet gaan dan de aangegeven fabrieksgarantie, en terecht. Dit vertellen wij in ons filiaal de klanten ook en we leggen het zonodig uit. Wil de klant een lang en duur traject afleggen na een jaar plezier, en zo mogelijk tussendoor al een reparatie, dan moet hij geen vgv nemen. U merkt al wel, vgv is een begrip, ik maak daar geen probleem van. Een printer is een printer en vgv is verlengde garantie verzekering en dat heeft een prijs. Het arbeidsloon mag volgens de consumentenwet altijd doorberekend worden naar de klant en dat is vaak een hoop geld. De poliskosten van een VGV vallen daarbij al vaak in het niet. De eerste 2 jaar verlenging is zonder afschrijving op het aangekochte artikel, d.w.z. dat bij een total-loss een nieuw gelijkwaardig artikel aangeschaft mag worden. Ik mag blij zijn dat ik als een bedrijfsleider binnen Dixons graag VGV verkoop en regelmatig een klant hiermee goed van dienst kan zijn. Op mijn eigen apparatuur, notebook, pc, all-in-one heb ik zelf met 2 jaar de garantie verlengd. Mijn collega heeft daar een leuk zakcentje mee verdient. Maar ok, het ging in principe om de verplichting. Als u in alle filialen was langsgeweest en u moest dit allemaal verplicht uitzenden, dan had u dit niet gedaan. Het is natuurlijk niet verplicht. Voorop staat dat de klant met een goed artikel naar huis gaat en een verkoper zal zeker ook een premieartikel of uitloper willen verkopen, maar wel met de eigenschappen die de klant wenst. Eerlijke handel. Wij schatten de klant echt niet zo dom in, zoals u wilt doen geloven en zelf doet. Met vriendelijke groet, Een bedrijfsleider

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Ja de hele manier waarop dit gebracht werd was ook vreselijk overtrokken: vage beelden met de verborgen camera, gezichten onherkenbaar gemaakt, stemmen vervormd, alsof ze met levensgevaar bij een of andere criminele organisatie waren binnengedrongen. En die verkopers zouden allemaal een heel ander verhaal vertellen. Nou dat is mij niet opgevallen, volgens mij zeiden ze allemaal min of meer dat die extra garantie verplicht was om niet het risico te lopen dat iemand met een kapot apparaat kwam te zitten terwijl dat nog niet afbetaald was, wat dan problemen zou geven, wat ik overigens een heel redelijk argument vind. Zouden er nou echt geen echte misstanden meer te melden zijn dat ze zo iets onbenulligs zo opgeklopt op de tv brengen? Of probeert iemand soms wegens een slechte ervaring een wraakactie tegen Dixons op te zetten?

dJ_paultje
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2004 22:37

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door dJ_paultje »

Oke ik ben dus wel een jonge verkoopmedewerker bij dixons....!!!! ik ben dus een verkoper van gemiddeld 4,5% vgv per week, dit komt omdat ik er zelf ook veel nut in zie, en hoeveel moeite je moet doen om garantie te claimen buiten fabrieksgarantie ik vind het zo slecht van zon progamma om te zeggen dat extra garantie niet nodig is...!!! ik ga jullie niets nieuws vertellen van wat de meeste mensen op dit forum al hebben geschreven? ik pak de meest bekende uitgestelde betalingen bij dixons..... :: je hebt uitgestelde betaling. :: je hebt lease voor xxx maanden. :: uitgestelde betaling. uitgestelde betaling is dus zonder rente, je betaalt alleen administratie kosten van 45,95 euro. een uitgestelde betaling houd dus in dat je het bedrag voor een bepaalde tijd moet betalen bijvoorbeeld mei 2004, en daar volledig de vrijheid in heb hoeveel per maand, of mocht je de staatslotterij winnen in 1x dat maakt dus niks uit!! maar mocht dit nou niet optijd gebeuren .... dan wordt het resterende bedrag omgezet in een LEASE waardoor je, elke maand een vast bedrag betaald. LET OP :: dat resterende bedrag is dus zonder vgv. of simpel gezegt. uitgestelde betaling kan gewoon voor een lange periode worden afgesloten ZONDER VGV. :: Lease betaling lease wil bij dixons simpel weg zeggen..!!! dat je een product aanschaft voor een xxx bedrag en daar dus zelf een grote keuze in heb voor het aantal maanden bijv 12 , 24 , 36 , 48 en elke maand een xxx bedrag afbetaald, het verschil is dat jij bij lease dus wel rente betaald. maar geen administratiekosten. LET OP :: bij alle dixons reclame bordjes van lease staat vermeld dat er een verlengde garantie verzekering op zit!!!! dus consument heeft zelf de keuze...!!! Dan nog even over vgv = verlengde garantie verzekering het heeft dus wel degelijk nut, en het is een prima service. al zie je hoeveel tegenwoordig je moet betalen voor een reperatie. dan wordt je goed misselijk en wil je gaan dansen als een bezeten voodoo priester ik niet maar u wel. ik neem een voorbeeld en ik weet het want ik werk bij dixons!!! *ik neem een hp printer van 149 euro hp heeft op alle printers / scanners / all in ones. een standaard reperatie prijs. dit verschilt per model en serie. wat al vertel ik jullie dat je standaard 99 of 149euro ( afhankelijk van model ) ex btw moet betalen en dat is dan nog zonder opslag/verzend kosten het leuke is ook nog dat het niet uitmaakt wat het is al doet een simpel knopje het niet meer je hebt dus pech? en je wil gaan dansen als een bezeten voodoo priester ....!!! nou heeft dixons in zijn vgv de eerste 3jaar een 100% prijsdekking en de laatste 2 jaar een 75% prijsdekking.. om een lang verhaal kort te maken de klant mag dus een nieuwe uitzoeken indien dus defect en over bv 3 jaar voor het zelfde geld (nieuw waarde ) + betere techniek een nieuwe uitkiezen. je hebt er een veel beter product voor terug, en dat is service........ **** radar slechte informatie + dat bonus systeem is zo slecht uitgelegt maar dat is een ander verhaal. elke winkel keten heeft dat btw ( by the way ) p.s. in het spotje op tv werd ook niet gevraagt om wat voor vorm van uitgestelde betaling dit ging...!!!! groetjes mij.............. :twisted: [/b]

geen naam

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door geen naam »

hier ben ik het helemaal mee eens wij bieden die garantie aan om te verkomen dat de klanten dalijk boos na een anderhalf jaar terug komen plus ze zijn volledig gedekt tegen defecten van producten buiten de klant zijn toedoen is er sprake van dat het de schuld van de klant is dan heeft de klant pech daar kunnen wij als Dixons ook niets aan doen en als je de voorwaarden van de verlengde garantie leest zie je dit ook allemaal in terug nou groetjes een Dixons verkoper die gewoon vandaag weer vgv gaat verkopen verder geef ik geen commentaar:-)

SonicReaper [liever niet (lees maar)]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door SonicReaper [liever niet (lees maar)] »

Ok ik ben dus ook een medewerker van dixons die momenteel thuizit door de problemen. Tuurlijk doen bijna alle elektronica bedrijven aan vgv en bonussen en daar heb ik niets op tegen. Er zijn jammergenoeg alleen een paar grote verschillen. Dixons is duur!!!!! gewoon duur, iedere consumententest komt daarmee op de proppen. Dixons zegt naar ons toe dat wij geen kortingen mogen geven en dus niet mogen meegaan in de prijs omdat de klant naar ons komt voor de service en karakter van dixons. Jaja, nu kan ik niet voor alle bedrijven spreken maar ik kom zelf redelijk vaak bij de BCC en Mediamarkt. Deze zijn veelal goedkoper (digitale camera's, games, harware) en dat zelfs na aftrek van mijn dixons korting. Er wordt dus genoeg winst gemaakt. Ik ben zelfs een bij de BCC binnen geweest (kantine) in mijn dixonskloffie. Maakt weinig uit als je gewoon normaal doet, en er hing daar een poster: "Verlengde garantie mooi meegenomen maar verlies er geen klanten door". Kijk een mooie uitspraak. De reden waardoor ik thuiszit zal ik niet helemaal uit de doeken doen maar hou het er maar op dat ik een verkoper ben die echt zijn klanten helpt. Als voorbeeld een Sky computer van 1146 (let op de 6 he) en één van 1199 (het nieuwe model). Omdat computers best hard gaan en uiteindelijk de kleinste verschillen merkbaar zijn raad ik ze het nieuwe model aan, ik loop mijn premie mis maar de klant is blij. De vgv heeft mij een hoop problemen gezorgd (lees bedreiging van ontslag, overzetting en kleineren) en ben uiteindelijk ingezakt door de stress na 3 jaar.....toch kan ik met een gerust hart slapen. VGV is per definitie niet slecht, laat ik dat wel zeggen. Op een laptop of pc, camera etc zit dan wel 2 jaar garantie volgens de wet maar de fabriekant wil een aantoning dat het door hun fout is gebeurd. Moeilijk dus. De VGV lost dat op want dixons neemt die klachten op zich. Op een produkt als een laptop, digitale camera is het eigenlijk gewoon aan te raden en dat mee ik echt. Op een pc, spelcomputer, discmannetje, tja daar zie ik het nut niet zo van in. Stel €150 voor de pc, monitor zit namelijk altijd !!! 3 jaar garantie op. De dvd gaat kapot, voor €30 al een nieuwe alleen even zelf er in zetten, brander €100 een nieuwe, geheugen €100 nieuwe......ok als het moederboard doorbrand dan heb je het er wel uit maar een beetje kansberekening. Dan de prijzen. Waarom is de BCC en Mediamarkt zowiezo %10 goedkoper met de garanties. Mediamarkt geeft nog eens de helft in tegoedbonnen terug als de garantie niet gebruikt wordt. Ik neem aan dat zij ook winst maken. Nog een punt, ik zie hierboven een hoop verkopertjes (let op het verkleinwoord) die zich aangesproken voelen en boos zijn op radar. onzin, jullie weten allemaal even goed dat jullie RFM's (rayon leiders, dus net boven de bedrijfsleiders) jullie afbekken als je vgv niet goed is en willen jullie dat? Nee!!!! jullie zijn een stel zielige mietjes en het spijt me zeer. Ok, ik heb er zelf schijt aan gehad en zie me hier, na alle onzin ziek maar ok, ik kan rustig slapen. Als ik buiten kom en ik zie klanten dan vinden ze het jammer dat ik ziek ben, ik heb een impact gemaakt op wat voor manier, dat doet mij beter dan het geld. O ja nog een kleine aanvulling, op zich moet je het de simpele verkoper ook niet kwalijk nemen. Het loon bij dixons is diep triest. Ik zelf verdien met geluk €1000 netto als ik mijn best doe (32 uur per week) maar zonder de bonussen. Een beetje verkoper die wel zijn best doet zit op €1500 netto dus tja, voor de meesten een makkelijke keus. Ik hier ben tweeverdiener, ook nog student en wil in de toekomst weg......even de studie afmaken en klaar. O ja ook zo leuk, moet je eens met tips of gedachten komen wordt je meteen uitgelachen (ik, gymnasium, hbo studie klaar en met een bezig hummm) nee ze weten het zelf altijd beter en jou uitschelden en bedreigen als het fout gaat. Ik vond dixons een mega tof bedrijf om te werken, ook het werken met mensen is leuk alleen nu....ik walg van de naam alleen al, sorry voor alles mensen die dixons een leuke omgeving proberen te maken......het is verziekt door het beleidt al heb ik het beste met dixons voor..........

dingetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2004 09:10

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door dingetje »

Geachte lezer van het forum, Ik heb ook een reactie op het programma het is namelijk zo dat de personeelsleden van Dixons helemaal niet zo goed verdienen de enige die eigenlijk goed aan de VGV verdienen, alleen het hoofdkantoor van Dixons verdient hier dik aan. Let op Dixons bestaat uit ongeveer 150 winkels ze verkopen allemaal in een week 1 computer verkopen daarbij gemiddeld een vgv van totaal 3 jaar deze kost €144,-- dat vermenigvuldigd met 150 is €21600,-- laten ze dit 52 weken doen dan heeft dixons hk verdient €1123200,-- dat is een behoorlijk bedrag. Daarvan kunnen ze wel aardig wat reparatie's van betalen dacht ik zo! Er wordt door het leidinggevend personeel bij Dixons op toegezien dat je ook daadwerkelijk je VGV haalt je 2,7% draaien over je totale omzet haal je dat niet dan moet je bij je leidinggevende komen. Ook wordt er bij Dixons gekeken of je genoeg marge artikelen verkoopt. Dus artikelen die eindigen op een 3 of een 8. Ook wordt er gekeken of oude artikelen verkoopt dit zijn artikelen die eindigen op 5 of 6. Daarmee wordt het basisloon opgeschroefd anders kan je haast er nog geen boterham er van kopen! Groeten, Een Ex werknemer van Dixons

riddle [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door riddle [[email protected]] »

beste mensen, jullie maken je nu zo druk om dixons. heb je in radar ook gezien naar die mensen die hun tv hadden laten maken omdat ze naar 1,5 jaar kapot waren dat waren al 2 mensen. als die nu een verlengde garantie hadden werdt alles vergoed!!! denk daar maar eens over na. radar zegt wel 7% maar die 2 mensen die daar zaten hadden al gratis reparatie gehad dus dat is ook wel toevallig. dus beste mensen maak je niet druk!! dat is mijn mening

Jack Rigter [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Jack Rigter [[email protected]] »

Als je er niet tegen kunt dat je binnen een retailorganisatie moet verkopen, dan moet je geen verkoper worden! Ga dan op kantoor achter het bureau zitten en data typen achter je pc, maar ga hier dan geen onzin verkondigen.

riddle [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door riddle [[email protected]] »

hallo zegt iemand tegen je je moet bij dixons kopen?? is het te duur ga je ergens anders heen simpel!!! en dat radar maar eens allle nuttige dingen uitzoekt en er ook iets aan doet. bv benzine,belasting,boetses etc etc

SonicReaper

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door SonicReaper »

Jack Rigter, inderdaad maar ja, bij gebrek aan een slechte economie is het wel moelijk om werk te vinden he eikel, anders had ik met mijn diploma's er allang niet meer gezeten. Ga dus zeker niet al te bijdehand doen dixonss*kk*l......

klaas4

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door klaas4 »

Tuurlijk wordt er winst gemaakt op een VGV. Weten jullie ook wat een omschrijving is van een verzekering? Je tegen iets verzekeren wat kan gebeuren, maar misschien nooit zal gebeuren. Je verzekeren tegen brand, doet toch ook bijna iedereen en hoevaak komt het voor? Wie heeft er geen inbraak verzekering, en hoe vaak gebeurt het. Ik wed dat de hele redactie van radar goede verzekeringen heeft, zijn verzekeringsmaatschapijen nu ook slecht.

[[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

TIP Bij W-kamp verlengde garantie ben je goed uit: Stel je koopt een zonnebank met 24 lampen. Fabriek geeft op acrylplaat ( waar je op ligt ) 24 uur garantie ( en dit is waar ) en op rest 2 jaar. In het pratijk gebeurt het relatief vaak dat acrylplaat stuk gaat krijg je van fabrikant( producent ) geen Garantie Heb je een verlengde garantie bij W-Kamp krijg je het wel vergoed ( trouwens bij MACRO ook ) Kosten van zo'n reparatie +/- 140 Euro toch gauw terug verdiend.

R.P. [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door R.P. [[email protected]] »

Laura Andrew: Op afbetaling betalen is handig. Zeker als je weet dat je het niet kunt betalen. Heel spijtig dat je hierdoor in de problemen bent gekomen maar aan de andere kant: je hebt er zelf voor gekozen. Je had ook kunnen kiezen voor een betaling in 36 maanden, maar je hebt gekozen voor "koop nu betaal nooit". Wat het "foutje" was vertel je niet dus verder kan ik hier weinig over zeggen. Het mobieltje dat al vijf weken stuk is: Zoals reeds gezegd: dit is te lang. Veel te lang. Hoewel ik of welke verkoper dan ook hier GEHEEL NIETS AAN KAN DOEN; het is immers een extern bedrijf dat de reparatie uitvoert, kan er natuurlijk wel altijd uitgezocht worden waarom het zo lang duurt. Ex-Verkoop medewerker: "Als jij als klant bij Dixons bijvoorbeeld een digitale foto-camera wilt aanschaffen, dan hoef je absoluut niet te rekenen op een eerlijk advies". Nu weet ik waarom jij EX verkoopmedewerker bent: je hebt geen flauw benul wat "Dixons Verkoper" betekent. Blijkbaar was jij er een die per week of dag misschien wel een ander "beste product" heeft. Het prijsindicatie systeem dient om oude voorraad te verkopen, maar iemand die appelen wil kun je niet met peren naar huis sturen. Die klant komt terug en is dan niet zo aardig meer. Maar als iemand appelen wil en appelen krijgt, wat maakt het dan uit dat het een "zesje" is??? De klant heeft wat-iw wil, jij hebt wat jij wil. Iedereen blij, no harm done. "ouwe troep moet tenslotte als eerste worden verkocht" Als je daadwerkelijk een verkoper bij Dixons bent geweest, wat ik ten zeerste betwijfel, weet je ook dat de term ouwe troep niet van toepassing is op 80% van de "zesjes" "De enige reden waarom een verkoper deze extra garantie aanbied, is omdat hij er dan een bonus aan overhoud" Dus de klant heeft er geen voordeel van? Jij hebt ongetwijfeld een brand verzekering, maar je wil geen brand. Een levensverzekering, maar je wilt niet vroegtijdig dood. Een inbraak verzekering, maar je hoopt dat-ie nooit nodig zal zijn. Al deze verzekeringen zijn vele malen duurder en je betaald ze elke maand weer. Dixons VGV is een eenmalige premie met 100% garantie dekking in de eerste 2 jaar verlenging, zonder afschrijving, zonder eigen risico. Zelfs de "VGV" van vele andere ketens is niet zo soepel en vaak op afschrijving gebaseerd. De klant heeft een keuze, nu een beetje meer of straks bij defect de volle pond. Mensen die vanwege de onzin die verteld wordt geen VGV meer kopen en straks met hoge reparatiekosten in aanmerking komen hebben de verkeerde keuze gemaakt. SonicReaper: Als je niet bij Dixons wilt werken, neem dan ontslag! Dixons duur??? Dixons levert producten tegen eerlijke prijzen. Als je daadwerkelijk dixons medewerker bent weet je dat er dagelijks prijswijzigingen zijn en dat deze nagenoeg altijd prijsdalingen zijn. Als de consument het bedrag te hoog vindt gaat deze maar naar de concurrent. Iedereen klaagt dat Albert Heijn zo duur is en toch is het er altijd weer druk. Waarom?? Kwaliteit en service. Take the hint. "Op een pc, spelcomputer, discmannetje, tja daar zie ik het nut niet zo van in. Stel €150 voor de pc, monitor zit namelijk altijd !!! 3 jaar garantie op. De dvd gaat kapot, voor €30 al een nieuwe alleen even zelf er in zetten, brander €100 een nieuwe, geheugen €100 nieuwe......ok als het moederboard doorbrand dan heb je het er wel uit maar een beetje kansberekening. " Dat een monitor altijd drie jaar garantie heeft is nieuw voor mij; Alleen op Philips schermen (het assortiment) zit standaard drie jaar garantie. Dat je voor dertig euro een nieuwe dvd erin kan zetten is waar, maar vergeet niet dat 95 % van de consumenten die pc niet durven open maken. Vergelijk het met het vervangen van een koppakking in een auto. Ik weet waar het zit, hoe ik het moet doen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het zelf kan en doe. Bij een PC weet ik dat wel. Jij blijkbaar ook, de meeste consumenten niet. Zeker niet de consument die komt vragen of het veilig is om een PC uit te zetten of dat zijn documenten dan niet verdwijnen. Laat je zo'n speler vervangen door een willekeurige reparateur is de reparatie al veel duurder dan die eenmalige VGV premie. "Nog een punt, ik zie hierboven een hoop verkopertjes (let op het verkleinwoord) ... jullie zijn een stel zielige mietjes" Wat een lage dunk heb je van Dixons medewerkers en dus ook jezelf. Remon. Al zeven jaar Dixons medewerker - AND PROUD OF IT!

SonicReaper

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door SonicReaper »

Dat jij er nou trots op bent moet jezelf weten, voor mij is het een tijdelijke inkomstenbron (toch al 3 jaar) en hopelijk snel over.....laat ze nu nog even betalen........en is dus onzin, je geeft al aan dat jij ook zo'n vies provisie verkopertje bent. Geen probleem hoor, die moeten er ook zijn (kuch kuch)

R.P. [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door R.P. [[email protected]] »

Nee, ik ben zeker niet zo'n "vies provisie verkopertje". FYI: ik verkoop de klant wat de klant wil, niet wat mijn RFM wil dat ik verkoop. Ik verkoop regelmatig VGV, maar lang niet altijd. Waarom verkoop ik dat regelmatig? Omdat ik het nut ervan inzie. en die minuscule premies die een Dixons medewerker krijgt hebben daar niets mee te maken. Maak je liever druk over de hoogte van de belasting en de lonen van top ambtenaren. Daar zit het grote geld. Remon.

medewerkster Dixons [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door medewerkster Dixons [[email protected]] »

Beste mensen, Ik wil ff zeggen dat jullie je druk maken om niks. Ik ben verkoopster bij Dixons, en ik vind dat extra garantie wel een goede uitvinding is. Als je ziet wat het kost om na de garantieperiode iets moet laten repareren, dan schrik je je rot. Alleen al die onderzoekskosten , die zijn niet te betalen, en dan kunnen ze wel zeggen van je hebt wettelijk recht op, maar al de kosten die eromheen komen die zijn wel voor JOU rekening, dus mag je blij zijn dat je extra garantie hebt genomen, want nu kost het niks. En geloof me, die bedragen zijn niet voor de poes. En dat de medewerkers er beter van worden...laat me niet lachen...dat is echt geen vetpot. En ik verkoop alleen maar merken waar ik achter sta, en dan mag er wel een 8 achter staan, als ik het geen goed merk vind verkoop ik het niet. Ik heb liever dat ik een tevreden klant heb, dan een die de volgende dag komt schelden dat dat apparaat niet deugd. Maar je hebt ook van de mensen die denken dat een goedkoop ding het net zo doet als een van een merk. NOU DUS NIET!!!! En soms heb je gewoon pech, dat ook iets van een merk kapot gaat, maar ja een Mercedes staat ook met pech aan de weg. Mensen moeten niet zo zeuren, en Radar moet maar andere dingen aan de orde stellen, die belangrijker zijn dan extra garantie van Dixons. Laat ze maar dingen gaan onderzoeken, waar de hele samenleving beter van wordt, dan dit gedoe. Zo ik heb het gezegd!!!!! PS. En al die zielige exmedewerkers, ik ben blij dat jullie ex's zijn, want zulke mensen hebben we echt niet nodig bij Dixons.Zo ik heb het gezegd!!!!![/b]

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Ja is leuk die extra garantie, maar wat men meestal niet beseft is dat zeker bij computer apparatuur er al sprake is van extra garantie. Een mainboard van de meeste leveranciers heeft al 3 jaar garantie. Een geheugenstripje van de meeste leveranciers ook vanaf 5 jaar en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het extra bijkopen van garantie is dus alleen voor het kosten dekkend maken van manuren. Dat iemand bovenaan stelt dat dat het duurste is. Echter in computerland is dat niet altijd waar! Een nieuw TFT scherm voor een laptop komt al snel uit op een eurotje of 500. Het vervangen van het scherm kost ongeveer 200 euro.

[[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ik heb zelf bij de Block gewerkt. Zelfde laken en pak. Het advertentie krantje is om mensen naar de winkel te krijgen. Het meeste wat in het krantje staat is er niet of mag niet verkocht worden. Alleen premie producten zetten zoden aan de dijk. Wat je dan krijgt is dat verkopers hard wegrennen als er bv een tost ijzer gekocht wordt. Daar verdien je niks aan. Dat die goed geholpen klant later misschien terug komt daar staan ze niet bij stil. Verlengde garantie verkopen zij ook maar ik ben daar niet tegen. Ondanks dat een product niet stuk mag gaan heb je een hele lange strijd te gaan om je gelijk te halen. Het scheelt gewoon een hoop gedoe. En het comfort card gebeuren. We zijn toch volwassen genoeg om te weten dat zo'n maatschappij je een poot uitdraait. Gewoon niet doen. Wil je service en klantvriendelijkheid dan moet je naar de plaatselijke en meestal kleiner wit- en bruingoed dealer. Meestal iets duurder maar je krijgt er heel veel voor terug.

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Dames en heren, Waar gaat dit in vredesnaam over?? Punt 1: Een klant is niet verplicht om iets te kopen...Als hij/zij geen extra garantie wil dan hoeft hij dat toch niet? Ikzelf heb het wel gedaan, en waarom? Een stukje zekerheid!!! Ik koop al jaren bij Dixons, en ik blijf er terug komen omdat ik keer op keer keurig netjes behandeld wordt. Tevens krijg ik een goed advies. Punt 2: Die VGV of dat premiesysteem...als de consument 100% zeker wil weten dat hij na het jaar garantie niet voor torenhoge rekeningen komt te staan dan moet hij het nemen. Wil hij de gok wagen dat bijv. een kabeltje tussen monitor en laptop nooooit slijt door het open en dichtgaan van de monitor dan moet hij maar lekker verder dromen. Dit kan gebeuren. We leven tegenwoordig in een wegwerp maatschappij (en vaak is repareren duurder als omruilen!!!) Punt 3 : Als Radar echt zo goed bezig is met hun consumenten onderzoeken e.d. waarom doen ze dan zo moeilijk over een premiesysteem. Dixons is met veel produkten vaak goedkoper als de dynabyte e.d. En ook al scheelt het maar 1 of 2 Euro (om op een premiebedrag uit te komen), de Euro is al duur genoeg. En dit is een tip voor iedereen die zo´n hekel heeft aan Dixons: Kom er niet meer....ga er niet meer werken...neem ontslag en zoek het maar uit. :lol: M.v.g. een zeer tevreden klant

BigJohn [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door BigJohn [[email protected]] »

Hallo. Ik wil alleen even zeggen dat ik zeer tevreden ben over Dixons. Ik snap niet dat er mensen zijn die kunnen melken over een VGV. Neem nou een CD zaak daar betaal je je toch ook blauw voor een cd-tje. Maar iedereen koopt toch cd's. Nu is het veiliger voor jezelf als consument om VGV te doen en dan blaast iedereen hoog van de toren. Je hebt die verzekering toch echt voor jezelf. En die bonussen is ook klets. Mag iemand die bij Dixons werkt geen bonussen hebben als hij / zij veel producten verkoopt en een goede verkoper / verkoopster is. Die bonussen zijn echt geen vetpot. Ik koop al een flink aantal jaren producten bij Dixons en daar ben ik zeer tevreden over. Ik heb zelf al een aantal van die producten meer als 5 jaar en nog steeds werken ze perfect. Ik denk dat het ook ligt aan het feit dat je zuinig bent op je spullen. Maar ik heb natuurlijk ook wel ooit iets kapot gehad en toen was ik blij dat ik daartegen verzekerd was, de kosten van de reparatie wogen niet op tegen de verzekering. Als je het trouwens niet kunt vinden met een VGV dan moet je gewoon sparen totdat je het product ineens kunt kopen. Logisch toch!!! Een anders koop je het toch ergens anders. Maar denk maar niet dat ze in andere winkels als Dixons dit soort dingen niet doen. Ik kies dan persoonlijk toch voor een winkel waar mensen rondlopen die er verstand van hebben. Aangezien ik zelf kwa electronica een goede kennis van zaken heb valt het mij op dat de medewerker van Dixons dat ook hebben als ik informatie kom 'checken'. Over de hoge prijzen wil ik nog even zeggen dat je ook alles in de Vondst kunt gaan kopen omdat het het goedkoopste is maar dan is de kwaliteit misschien bagger om maar niet van verzekering te kunnen spreken. Als je geen risico wilt lopen moet je gewoon thuis in een hoekje gaan zitten en niks doen, dan loop je het minste risico. Bij alles wat je koopt zit je aan een risico en bij Dixons kan je je daar tegen verzekeren. Heel logisch. Ga zo door Dixons!!! Bij Radar moeten ze eigenlijk een vergelijkend onderzoek doen bij zaken die gerelateerd zijn aan Dixons. En die zijn nog niet eens zo makkelijk te vinden. Denk maar aan het brede assortiment bij Dixons. Pc's, digitale fotocamera's, mp3 spelers, software, spellen, spelcomputers, printers, geluidskaarten, noem maar op. En altijd de nieuwste artikelen, doe dat maar eens na. Gr. John. P.S. Ik ben geen medewerker van Dixons maar ik werk in een softwarebedrijf.

Gesloten