LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons heeft voor mij afgedaan

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Verkoopmedewerker

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Verkoopmedewerker »

ik moet toch zeggen, dat ik het met SonicReaper eens ben. Over het feit dat de klant tevreden worden gesteld, ik werk nu 4 jaar bij Dixons, en was in het eerste half jaar ook een flinke 'premiejager', daar ben ik nu van afgestapt, reden?: Ik kan de klant een product verkopen waar ik zelf een 'fortuin' aan verdien... maar dat zal dan waarschijnlijk een verschrikkelijk product zijn, dat door de consumentenbond (zie: Profoon PDX2200) (en waarschijnlijk ook radar) als beste is getest, en binnen een half jaar kapot gaat. Dan kijkt de klant ons (en mij) daarop aan, dan is onze geloofwaardigheid ook weer weg... en de klant gaat naar de concurrent. Hopen dat de andere verkopers dit ook zullen realiseren (ik weet dat 90% binnen de Dixons filialen dit weet) Groetjes, Verkoper[/quote]

De Lachendederde

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door De Lachendederde »

Hé Remon (van filiaal Spijk toch?), maak het nou niet erger dan het is. 7 feiten: 1. Radar heeft 5 filialen bezocht en 5 keer werd er VGV Verplicht!! 2. Dixons is duur, noem maar een camera of Computer en ik kan ze goedkoper ergens anders halen. Op één na en dat is de Fuji S602z maar dat is een zeer oud model die bij andere winkels niet eens meer te krijgen is (ook niet bij alle Dixons filialen). 3. Sancties dat is een hard woord maar je weet zelf dat als je onder die 2,7% zit dat je dat te horen krijgt. Dit kan door de RFM of bedrijfsleider gebeuren. Ik had het vorige maand nog dus het gebeurt!! 4 Kan jij naar eerlijkheid zeggen dat bij jou in het filiaal nooit iemand verkeerd wordt voorgelicht ivm een lease of VGV (denk eens aan Vincent) Oh ja 5 jaar lease + 5 jaar VGV dat hoort er bij meneer... Nou niet dus! 5 De VGV is geen Verzekering!!! Verlengde Garantie Verzekering, betekent dat je langer Garantie hebt. Een verzekering dekt schade door eigen toedoen, dus zand in de lens wordt niet door de garantie gedekt, waterschade wordt niet gedekt , valschade wordt niet gedekt. Voor hetzelfde geld van een VGV kan de klant bij z'n eigen verzekeringsmaatschappij een echte "kostbare goederen"verzekering afsluiten (soms iets duurder hangt van maatschappij en waarde product af). Dit wordt de klant niet verteld. 6 Een VGV op een Canon prnter is bijna waardeloos omdat de printerkop er niet onder valt. En dat is het meest voorkomende probleem, zeg maar 80% van de gevallen. 7 De meeste Dixons medewerkers nemen zelf ook geen VGV, hoe zou dat nou komen? Misschien dat niet alles voor jullie opgaat maar hier in Rotterdam is dit de realiteit in de meeste filialen. Jij gaat misschien niet voor de premies maar veel collega's wel. Ik denk dat jij eerder de uitzondering bent want wat ik me heen zie :oops:

S. Rigter

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door S. Rigter »

Daar ik uit ervaring alles weet over de verkoop van VGV's (verlengde garantie verzekering) bij dixons wil ik graag het volgende hierover zeggen. Natuurlijk is het zo dat je op de duurdere apparaten mag verwachten dat ze langer dan 1 of 2 jaar meegaan. Het is echter wel zo dat de consument met de fabrikant in contact moet treden om zijn of haar gelijk te halen. Meestal eindigt zo'n conflict in een schikking waarbij de consument toch geld moet betalen. In het geval van een aangeschafte vgv neemt de verkopende winkelier alle kosten op zich. Het is dus niet zo dat het per definitie slecht is om een verlengde garantie verzekering aan te schaffen, wat Tros Radar wel probeert te vertellen.

Viperdesign
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2003 21:49

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Viperdesign »

Vergeet niet dat vele winkelketens op deze manier werken. Tip: Dixons valt onder Vendexx. En wat valt er allemaal onder Vendexx...?

V&D medewerker

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door V&D medewerker »

De ietwat gefrustreerde V&D medewerkster weet blijkbaar niet waar zij het over heeft. Het klopt inderdaad dat als een artikel vervangen wordt ipv gerepareerd, de garantie verzekering vervalt en dat er tegen betaling een nieuwe verzekering kan worden afgesloten. Dit is toch fantastische service?! Het apparaat is blijkbaar buiten de fabrieksgarantie en de rep. kosten bedragen of 75% van de nieuwwaarde of het erikel is niet meer te repareren. De kosten van de VGV zijn maar een klein deel van de nieuwwaarde van het produkt. Stel je eens voor dat je zelf een nieuw apparaat had moeten kopen. In het geval van een wat duurder artikel had dit een rip uit je lijf geweest. Blijkbaar weet mijn collega niet zo goed waar ze het over heeft en moet ze eerst de feiten op een rijtje hebben.

SonicReaper

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door SonicReaper »

Nou dat was inderdaad een goed voorbeeld, een profoon. Die staan als beste getest door de consumentenbond maar komen ook zo onwijs vaak terug. De reperatieprocedure is goed, net als bij trust, maar je ebtn je geloofwaardigheid kwijt. Dan is het voor mij kiezen, of twee weken mensen hebben die zeggen dat je ze perfect helpt (en dan elke twee weken een half uur gezeik aan je hoofd van het hoofdkantoor) of het omgekeerde. Persoonlijk kies ik voor de klant, niet omdat ik nou de lieve jongen ben ofzo maar omdat ik zo ook geholpen wil worden. Al heb ik weinig geld heb ik liever dat mij wordt verteld dat het troep is en twee maanden doorspaar om dan een siemens te nemen (die wel goed zijn). Is even een uiterste verhaal natuurlijk maar dan kom ik ook bij de dixons terug omdat ik zo goed geholpen ben. Heb indertijd op zuidplein bij de V&D Orangeshop mijn abo verlengd met een Nokia. Tja moest toen €120 bijbetalen (was net uit) maar bij de Bellcompany €75. Omdat die man zo eerlijk was heb ik het gewoon daar gedaan. Hij keek niet naar de provisie als basis maar naar mij en dat waardeer ik in iemand. Praatte normaal tegen me (dus je, jij enzo) zonder al die verkoperspoespas. Is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd maar geeft mij een goed gevoel. Het is alleen jammer dat ik op meetings (en bij invallen op andere filialen) gewoon zoveel provisiejagers zie. Tuurlijk vind ik het ook leuk maar ik kan niet slapen als ik die klant niet het beste van mijn kunnen heb gegeven en de info die daarbij hoort. Ik ben er al een poos achter dat verkopen niet mijn kant is en ik hoef nog maar een jaar maar laat ik dan wel de mensen als mensen behandelen (en natuurlijk voor dixons te verkopen). Daar hou je meer klanten mee op lange termijn dan op korte termijn. Nogmaals, ik heb niets tegen dixons eigenlijk in het algemeen of de verkopers die WEL de klant in het oog hebben maar meer tegen het beleid van het hoofdkantoor naar ons toe. Ik krijg regelmatig te horen dat ik beter de vgv moet doen want ik werk voor dixons en moet luisteren. Heeee als ik mijn best niet doe kunnen die hoge heren ook naar huis want dan is hun loon er ook niet. DUs kalm, we werken allemaal in hetzelfde fabriekje. Toch heb ik een redelijke afkeer gekregen door dit alles, en dat moet te merken zijn in mijn vorige posts, want inderdaad zoals ik al zei. Ik heb het zwart op wit op papier en denk niet dat je zo met mensen kan omgaan. Heb de één na hoogste omzet in mijn filiaal gehaald als suffe student en nog alleen gezeik. De persoon met de hoogste omzet is herplaatst (zoals ze dat mooi noemen) omdat haar vgv niet hoog genoeg was, zat daar toch wel net boven. Diep triest dat er meer naar je % vgv wordt gekeken dan naar de omzet. Tuurlijk dat zoveel bedrijven dat doen, allemaal provisie, heel veel garanties en daar is niets op tegen. Het is de manier waarop waar het hem in zit. Tevens las ik een post van een meisje die een laptop per maand aanschafte en nu zegt dat ze een student is met een hoge schuld. Echt heel sorry meid maar daar ben je zelf bij, per maand is niet gratis (ja je hoort vanalles, waar ik werk denken ze allemaal dat het gratis is damn.....dat geeft pas hoofdpijn). Ben zelf ook student, woon op mezelf, geen extra studiefinanciering en werk me kapot, dan maar iets minder feesten maar dat ligt niet aan dixons, dat is een eigen keuze geweest. Heb ik nog iets....hmmm....... O ja, nogmaals, ik denk dat mensen dixons niet moeten mijden maar juist eens stil moeten staan bij een ander feit:" Hoe er met de werknemers word omgegaan". Voor mensen die op de lijnbaan werken weten ze genoeg. Ondanks dat daar de hoogste omzetten worden gegenereerd....zodra een verkoper iets fout doet wordt deze letterlijk en figuurlijk de grond in getrapt. Lekker bedrijfsleider ben je dan. Kan hij ook niets aan doen, ze worden gebrainwashed door het hoofdkantoor....... Tja...al met al, sorry dat ik bepaalde mensen tegen het been heb geschopt. Niet mijn bedoeling geweest maar ik blijf bij de standpunten die ik heb. Groet

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien dat een dixons medewerker dit kan uitleggen. Ik snap niet hoe de omzet per werknemer wordt berekend. Vaak word ik geholpen door 1 persoon en kom na wat nadenken terug en koop het bij een ander persoon. Of de persoon die mij helpt geeft het door aan de collega en die rekent af (die andere gaat dan naar achteren toe ofzo). Of de ene collega zit wat te klooien met papieren/ praatje maken met elkaar en ik zie ze niet vechtend op mij afkomen om die omzet op hun naam te krijgen.

SonicReaper

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door SonicReaper »

Hoi, het hangt er vanaf of jij er vermogend genoeg uit ziet. Een computer is wat anders dan een computerspel. Maar de bereking is simpel. Iedereen heeft een eigen nummer, je personeelsnummer en daar werkt de kasso op in het filiaal. Dit is in heeeeeeel veel winkels hoor. Iedere transactie wordt dan op jou naam gezet, of op die van je collega. Als je iets ruilt vragen ze altijd de bon, die kan je dan inscannen en retour nemen, dan wordt de omzet van de toenmalige verkoper afgehaald en bij de nieuwe erbij gezet. Het is dus niet zo moeilijk, zo wordt alles bijgehouden maar zoals ik al zei, zo werkt het bij de meeste winkels wel hoor. Bij de mediamarkt en cc alleen op de dure producten want ze hebben daar echt kassamedewerkers. Bij bv de Radio Modern staat echt alles op de naam van de verkoper.

Klant is koning

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Klant is koning »

Ik volg al een hele tijd deze discussie, en wat me opvalt is dat nu door toe doen van ex en huidige werknemers alle in s en outs van Dixons hier staan. Het lijkt me goed om nog eens te kijken naar de uitzendinding, en dan gaan discuseren over het onderwerp, Is vgv verplicht bij lease UB of een andere betalingsvorm? Wees wijs en volwassen en hou je aan het onderwerp. Klant

ex dixons medewerker

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door ex dixons medewerker »

Ook ik heb een tijdje bij dixons mogen werken, maar alles wat sonicreaper??? zegt is gebasseerd op zijn fantasie.... Natuurlijk wordt er verwacht dat je veel (vgv) verkoopt, maar zoals ook andere in dit forum al benadrukten, dat hoort er bij elke winkel gewoon bij. Waarschijnlijk kon de zgn sonicreaper de druk niet aan of was/is hij gewoon een slechte verkoper. Ik begrijp dat ik hier natuurlijk een reactie in de vorm van een vreselijke lap tekst op krijg, maar het enige wat ik wil zeggen is " kijk eerst eens naar jezelf en ga niet lopen schieten op dixons naar aanleiding van een tv programma." Ik hoop dat sonicreaper de cappaciteiten heeft om dit te begrijpen en dat er straks niet een reactie van 10 webpagina's onderstaat. Groet,

SonicReaper

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door SonicReaper »

Nee hoor, geen lap tekst. Getuigd alleen dat je al lang weg bent (minimaal twee jaar want sindsdien ligt de druk erop) of je hebt er gewoon nooit gewerkt. Maak me er allerminst druk om.....

SonicReaper

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door SonicReaper »

O ja vergeten, ik ben al 2 jaar aan het schieten op dixons.......ben niet voor niets steeds de ***.....maar kan er alleen maar om lachen omdat ze geen poot hebben om op te staan........tja dit is de uitgesproken kans om ze wat grootschaliger aan te pakken....hopelijk dat ze dan hun beleid eens gaan aanpassen en de medewerkers wat meer gaan respecteren.

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Eenvoud, simpelheid, verdraaide feiten en zielige figuren (hiermee worden, enkel en alleen de personen bedoeld die zich aangesproken voelen) die hun mening uiten op het forum van Radar na de uitzending van afgelopen maandag. De daadwerkelijke feiten zijn ver te zoeken… Heb de afgelopen week eens rustig de reacties op het forum zitten lezen. :? De ene reactie nog stoerder dan de andere, de ene (ex-) Dixons verkoopmedewerker nog zieliger dan de andere. De ene reactie berust op de waarheid…de andere op reïficatie, En ja…! Zoek dat maar eens op in het Nederlands woordenboek! In het forum komen een aantal zaken naar voren, die er op wijzen dat de personen, die de reacties hebben gegeven niet weten, waarover ze het hebben. Wat mij voornamelijk opvalt, is dat ex-medewerkers, of huidige “klagende” Dixons medewerkers hun reactie geven op dit forum. Dit mij ten zeerste betreurt, dit er op wijst van het lage niveau van deze personen in kwestie. Ik mis duidelijke argumenten en onderbouwingen, die je wel moet hebben voordat je een reactie plaatst… Jullie zijn je eigen bodem, aan het wegmaaien, zo zeer zelfs dat je dit zelfs niet door hebt! Tip, voor deze personen, zal per direct ontslag indienen. Met zo’n instelling kom je buiten de detailhandel, niet aan de bak. Dit kan ik jullie gratis meegeven. Allereerst betwijfel ik de objectiviteit van de berichtgeving van Trosradar. Radar pretendeert zich als consumentenprogramma. Dit als gegeven een goed initiatief is, de consument moet ten slotte worden beschermd, daar heb je trouwens ook de wetgeving voor. Radar heeft steekproefsgewijs een vijftal winkels van Dixons, geconfronteerd met hun zogenaamde testpanel. Van deze vijf; een vijftal verkopers hetzelfde antwoord gaven en stelde: “Dat garantie (vgv) verplicht was”. Als dit de waarheid zou zijn zou dit niet best zijn. Maar…hierin zit een hele hele grote twijfel, statistisch bekeken klopt van deze berekening geen ‘vierkant’. Om het zo maar eens zo…uit te drukken. Om dit te zien, hoef je zelfs daarvoor… geen hoogleraar voor te zijn. Je hebt te maken met verschillende factoren: de steekproef, populatie betrouwbaarheid(sinterval), grensafwijkingen, menselijke factoren e.d. Wat mij op valt is dat de berekeningen binnen deze kwestie ontbreken, dit toch de basis van het doen van juiste uitspraken zou moeten zijn. Alleen percentages neerzetten, zonder goede en heldere onderbouwing, is geen onderbouwing! De basis van statistiek. De percentages zijn dus subjectief weergegeven. Daarbij wil ik meegegeven dat het afsluiten van garanties wel degelijk zijn verdiensten terug krijgt. Zoals ook al eerder te lezen was, hebben meerdere consumentenprogramma’s hier al de nodige aandacht aan besteed. Het afsluiten van een garantie is een investering voor in de toekomst, een garantie afsluiten doe je voor jezelf en niet voor de verkoper. De verkoper houdt er wat van over, met de nadruk op wat. Achteraf klagen is iedereen heel erg goed in, maar als het puntje bij paaltje komt, staat men op hun eigen strepen. Dan verwacht men de service, waarvoor men heeft betaald. Ook dit is goed, dit zou ikzelf ook doen. Actie = reactie! Ook betwijfel ik de bron van de programma uitzending. Een aantal voor mij onduidelijke vragen? Is radar uit eigen initiatief tot deze actie gekomen of was de tipgever, de ex-Dixons bedrijfsleider de aanzet? Zelf heb ik namelijk een heel erg sterk het vermoeden, dat de ex-Bedrijfsleider, de aanzet tot deze actie is geweest. Gelijk de volgende vraag aan Radar, hebben jullie, behalve jullie statistische berekeningen. Rekening gehouden met de objectiviteit van deze berichtgeving. Buiten de feiten, die jullie gepubliceerd hebben op de website. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Zelf zou ik de reden willen aangeven, waarom ik hiernaar benieuwd ben: Via, via, hoor je namelijk wel eens informatie die wijst naar een andere richting die, de objectiviteit van uitspraken, dus de uitzending wel eens in gevaar kan brengen. Heeft de redactie bijvoorbeeld rekening gehouden met zogenaamde ‘wraakgevoelens’ van ex- medewerkers. Of is het jaloezie, onwetendheid of het bewust een goed lopende keten schade berokkenen. Simpeler: Radar was anders niet zo gemakkelijk aan zoveel vertrouwelijke bedrijfsinformatie gekomen, zoals gepubliceerd. Vraag me namelijk af, als zonder toestemming van betrokken partij volgens de wet. Deze informatie zonder gevolgen gepubliceerd mag worden, zelfs al zijn het kopieën. Is dit niet als verduistering of zonder toestemming weggeven van bedrijfsinformatie. Daarbij betreur ik het dat de (meeste) verkopers, over een en dezelfde kam worden geschoren. De klant staat centraal, en deze moet ook altijd centraal staan tijdens het verkoopgesprek. De belangrijkste vraag bij de aanschaf van een product is, om achter de verwachting en behoefte van de klant te komen. De wens van de klant moet achterhaald worden, en door het stellen van openvragen bereik je het meest. Ook als Dixons verkoper zijnde, doen wij dit. De klant moet het beste geboden worden, aan de hand van de behoefte en belangrijker het budget. De kwaliteit van een detailhandel wordt regelmatig onder de loop genomen door zogenaamde “Mysteryshoppers”, een erg goed initiatief overigens. Kan me herinneren dat buiten de vele positieve reacties, die ik persoonlijk regelmatig van klanten krijg. Dat Dixons wel degelijk kwaliteit, service en veel tevreden klanten aflevert. Ter herinnering dat Dixons, regelmatig op hoge posities te vinden is in diverse ‘vakbladen’. En weldegelijk werd in deze testen VGV, hierin meegenomen. Dit bewijst dus het tegendeel. En dam …maar te zwijgen over Dixons huismerk, de Sky-computers.
O ja, nogmaals, ik denk dat mensen dixons niet moeten mijden maar juist eens stil moeten staan bij een ander feit:" Hoe er met de werknemers word omgegaan". Voor mensen die op de lijnbaan werken weten ze genoeg. Ondanks dat daar de hoogste omzetten worden gegenereerd....zodra een verkoper iets fout doet wordt deze letterlijk en figuurlijk de grond in getrapt. Lekker bedrijfsleider ben je dan. Kan hij ook niets aan doen, ze worden gebrainwashed door het hoofdkantoor.......
Ook bovenstaand bericht bewijst weer, het eerder geopperde. Moet zeggen, mooie terminologie, alleen ben jij de g****** in dit verhaal. Zelf werk ik al enige tijd (bijna 3 jaar) op het door jou genoemde filiaal. Een persoonlijke aanval is het slechtste wat je kan doen, zeker als je niet uitkomt voor je eigen naam. Ofwel erg laf! Kan me niet heugen, dat dit verhaal op enige waarheid berust is. Wordt trouwens nu wel erg benieuwd naar wie jij eigenlijk bent “SonicReaper” … Modder gooien vanaf de zijlijn is de makkelijkste manier. Ik zou graag de feiten willen weten, en niet via dit forum. Als jij alles zo precies weet, weet je mij ook wel te vinden. Vind het namelijk erg betreurenswaardig dat ik via deze weg geconfronteerd moet worden met dit verhaal. Mijn laatste advies aan iedereen: We leven deze tijd, in een prestatie maatschappij, op school, tijdens de studie of in het bedrijfsleven. Waarbij extra beloning, zowel in het lager-, midden en hogerkader een gewoonte aan het worden is. Dit weldegelijk uit concurrentiebelang, als prestatiemaatstaf kan fungeren. Winstpremies, verkooppremies, bonussen, 13e maand, auto van de zaak, goede secundaire arbeidsvoorwaarden, aparte beloningsregelingen etc etc. Dit is er de afgelopen jaren, toen het economisch ‘beter’ ging, een vanzelfsprekendheid geworden. Op dat moment hoorden we niemand klagen of zeuren. En nu, als anderen meer resultaat behalen, begint men te klagen. Denk hier maar eens over na!

Viperdesign
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2003 21:49

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Viperdesign »

Gast, zeur niet zo. Dixons licht gewoon mensen op en dat weet je best. Uit het Dixons Weekbericht nr 13: "VGV bij lease is dus niet verplicht! Natuurlijk proberen wij zoveel mogelijk VGV te verkopen en zullen we in het in eerste instantie wel als zodanig brengen richting de consument, maar ik ga ervan uit dat geen van jullie een mogelijk verkoop op laat schieten!" Lees: We zeggen dat het verplicht is maar eigenlijk is het niet zo.

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Een persoonlijke aanval is het slechtste wat je kan doen, zeker als je niet uitkomt voor je eigen naam. Ofwel erg laf! Kan me niet heugen, dat dit verhaal op enige waarheid berust is. Wordt trouwens nu wel erg benieuwd naar wie jij eigenlijk bent “SonicReaper” … Modder gooien vanaf de zijlijn is de makkelijkste manier. Ik zou graag de feiten willen weten, en niet via dit forum. Als jij alles zo precies weet, weet je mij ook wel te vinden. Vind het namelijk erg betreurenswaardig dat ik via deze weg geconfronteerd moet worden met dit verhaal. Ik heb een twee korte vraagjes aan SonicReaper! Ben jij geboren op 23 oktober 1979? En ben je student Management Economie & Recht?

ex stagiere

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door ex stagiere »

De getoonde opnames die TROS Radar maakte, zijn geen selectie uit veel meer opnames. De redactie bezocht 5 winkels, en de resultaten hiervan zijn getoond in de uitzending. Van prestatiedwang en het vooruitzicht op loonsverhoging is geen sprake geweest. Zo werken serieuze redacties niet. TROS Radar
Inderdaad: serieuze redacties werken zo niet....jammer dat jullie niet een serieuze redactie zijn...... want ik weet dat jullie wel met beelden knoeien, totdat jullie het gewenste resultaat hebben. En ja: Antoinette is in het echt ook een gefrustreerd type. Groeten van een ex-tros stagiere

001357793 [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door 001357793 [[email protected]] »

Gekocht een Mile wasmachine bij Its. Aanbod voor 150 gulden 2 jaar extra garantie. Niet gedaan.... Thuis bleek voor 200 gulden 9 jaar extra garantie te kunnen worden gekocht bij Miele zelf. Dat wel gedaan. Maar dat laatste aanbod was er door de verkoper niet bij verteld en dat is achteraf bezien niet echt in de haak.Maar ja Its was wel veruit de goedkoopste. Ruud

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een gezeur, een ieder kan gewoon zelf bepalen wat je wel of niet koopt. Vanzelfsprekend dat verkopers je spullen aan zullen smeren. Daarom heb ik al jaren een hekel aan jonge snelle verkopers met veel praatjes foute pakken in de meeste electro zaken. Via andere kanalen, internet, vrienden, kieskeurig etc. kom je aan veel meer info. Die verzekering kan ook handig zijn mits het inverhouding met de prijs staat. Als je het risico kan dragen kan je het zelfde apparaat gewoon kopen in een andere winkel zonder verzekering. Kortom verkopers de naam zegt het al!! Ze zullen je altijd meer willen verkopen dan je wellicht van plan bent of was!! Ook als je het geld niet hebt is er een oplossing. Koop gewoon nooit op afbetaling. Eerst sparen dan uitgeven!!

gabi

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door gabi »

Ook ik heb de uitzending van radar gezien met het onderwerp DIXONS. Tot mijn grote spijt wordt Dixons hier bijzonder zwart afgetekend, en ik als ex-werknemer van Dixons blijf erbij dat dit zeer onterecht is. Allereerst de verlengde garantie verzekering (VGV), dit is een prima middel om klanten te behoeden voor enorme reparatiekosten, uit eigen ervaring spreek ik als ik zeg dat als een klant problemen krijgt met het aangekochte produkt na de fabrieksgarantie het heel moeilijk is om een deel van de reparatiekosten vergoed te krijgen. Heeft die klant een VGV afgesloten dan koopt deze tevreden klant bij de volgende aankoop weer een verlengde garantie (zonder verkoop verhaal van de verkoper!). Met de VGV heb je een stuk klantenbinding, bij een reparatie zonder kosten heb je een tevreden klant. HELEMAAL ZO GEK NOG NIET DIE VGV! Dan nog iets anders, ik las dat je bij Dixons geen eerlijke produkt informatie krijgt, men zou alleen verkopen waar hoge marges op zitten en waar het personeel premie op krijgt. Allereerst wil ik hierover kwijt dat Dixons bijna uitsluitend bekende merken (zogenaamde A-merken) verkoopt, en daardoor de klant geen rommel aan smeert. Daarnaast is het dan zo fout om produkten te verkopen waar het bedrijf meer aan verdient? Volgens mij is dit een insteek die bij alle bedrijven ongeacht welke branche van toepassing is. Boterham eten of een met beleg erop! groetjes, Gabriël

Gesloten