LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons heeft voor mij afgedaan

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Janine_VanOers

Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Janine_VanOers »

Jeetje zeg zit net te kijken maar bij Dixons stap ik niet meer naar binnen. RADAR kunnen jullie die andere ketens ook eens bekijken. en over die verlengde garantie, ik snap nog niet helemaal hoe dat werkt en heb het laatst ook genomen op m'n koelkast. Geeft me op zich wel een veilig gevoel maar als ik het hier eens nalees heeft het helemaal geen zin en is het gewoon geldklopperij. thxz RADAR

Bertje_Vis
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2004 16:32

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Bertje_Vis »

Kijk ook eens op het forum; producten/garantie Op dit forum kunt ook ook eens zeer veel positieve berichten over Dixons en de verlengde garantie lezen. U kunt zich uiteraard gaan houden aan deze eenzijdige uitzending, maar u kunt ook eens kijken naar alle andere reactie's die niet eens zijn behandeld in het programma van radar.........

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen wordt wakker, er wordt gigantisch veel geld verdient aan verlengde garanties, omdat deze maar door een heel klein deel worden geclaimd is de marge op deze"producten" bijna 100%. Bovendien heeft de Europese Unie de garantie op dergelijke duurzame consumentengoederen verplicht op 2 jaar gesteld voor de fabrikant en Europees recht gaat altijd boven Nederlands recht. Dus Dixons kan altijd 2 jaar garantie claimen bij de fabrikant. Gelukkig hebben een aantal grote fabrikanten als Compaq( nu Hewlett Packard) dit begrepen en geven zij zonder extra bijkomende kosten een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar.

Jan Janssen [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Jan Janssen [[email protected]] »

Beste RADAR, Met verbazing heb ik uw aflevering over Dixons gevolgd. Ik deel uw mening als het gaat over de wijze waarop de garantieverzekeringen worden verkocht en ook deel ik uw mening over de inhoudelijkheid (en in vele gevallen overbodigheid) van diezelfde verzekeringen. Wat mij echter verbaast aan RADAR is de suggestieve vraagstelling in het telefoongesprek en nog meer ben ik verbaasd over de wijze waarop door RADAR een bonusregeling suggetief negatieve beelden bij mij opwekt. Het gaat indeze om de houding en werkwijze van Dixons. Deze organisatie heeft blijkbaar niet begrepen dat de klant hun bestaatsrecht zou moeten zijn en is niet in staat om haar verkopers de juiste argumenten te geven om klanten te helpen in hun aankoop. Dit staat los van bonussen. Ook RADAR heeft dat deel niet begrepen en wekt de suggestie dat bonussen fout zijn. Dat is niet alleen een kortzichtige gedachte, maar deze gedachte is niet eens wetenschappelijk onderbouwd. mvg. Graag uw reaktie.

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Tjonge, tjonge, wat een hoop gezeur weer om niets. Iedereen weet toch precies waar hij aan toe is bij Dixons? Als je per se op afbetaling wil betalen en geen verlengde garantie wil, dan ga je toch naar een andere winkel, of je spaart een beetje langer door en betaalt ineens. Ik kan me wel voorstellen dat Dixons een verlengde garantie willen koppelen aan een gespreide betaling, en dat ze niet staan te trappelen om hun premiesysteem uitgebreid voor de televisie uit de doeken te gaan doen lijkt me ook nogal logisch. Om dan met zulke termen als 'misleiding' te gaan schermen - laat Radar zich liever met echte misleiding bezighouden. Dacht je dat er bij andere bedrijven niet met zulke premies en "incentives" wordt gewerkt? Word nou toch gauw even wakker. De indruk wordt gewekt of er vreselijke onthullingen worden gedaan, maar de berg heeft weer eens een heel klein muisje gebaard. Kortom: much ado about nothing.

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Is toch al eeuwen bekend dat extra garantie bijkopen je alleen een hoop gezeur bespaard. Consumenten programma's zeuren hier al jaren over maar het eens effectief aanpakken ho maar. Ik vind het trouwens niet eens gek dat de verkopers het verplicht stellen bij een afbetalingsregeling. Als de klant terugkomt met het defecte apparaat moeten zij lopen uitleggen dat je pech hebt en nog 3 jaar kunt betalen. Ik denk niet dat het dan al te vriendelijk aan toe gaat aan de kant van de klant. Ze voelen zich opgelicht, slechte naam voor Dixons, etc. etc. Sowieso moet je nooit aan afbetalingsregelingen beginnen, dat is de beste tip En tja dixons beschuldigen dat ze proberen winst te maken en hun verkopers een beetje actiever te laten zijn door beloningen te geven vind ik wat sneu.

Jurist

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Jurist »

Stel je voor Dixons zou winst gaan maken,zoals elk ander bedrijf. Schande! :lol:

R.P.

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door R.P. »

Hallo Allen Met grote verbazing heb ik de aflevering van Radar bekeken. Allereerst de vraag die aan de telefoniste bij, naar ons doen geloven, Dixons Hoofdkantoor. "Bij het verkopen van veel vgv heb je grotere kans om bedrijfsleider te worden". WAAR HAALT MEN DIE ONZIN VANDAAN? Uit de berekening zou blijken dat "8.4% van de apparaten gaat binnen de fabrieksgarantie termijn defect" Nog geen duimbreed hoger staat dat binnen 1 jaar 52,6% defect gaat... Rarara. Die berekening laat men niet zien; waarschijnlijk omdat ze niet kunnen rekenen, immers: iedereen die wiskunde gehad heeft weet dat je percentages niet mag optellen of aftrekken. Daarbij wordt gesproken over die "bijzonder hoge bonus" die Dixons medewerkers blijkbaar krijgen op het verkopen van een VGV. Even later wordt vermeldt dat het hier wel 6 % betreft. Ik heb laatst een printer gekocht bij dixons met VGV. 44 euri koste dat en dat geeft mij 3 jaar extra zekerheid. 6% van 44 euri is bij mij 2,64 euro. VETTE HAP!!!! Kan die goeie man weer een friet met halen, als-ie een duppie bijlegt. Ook wordt er verteld dat in de meeste gevallen een VGV niet nodig zou zijn. Dat het consumenten recht zegt dat een product langer mee moet gaan dan één jaar en dat bij defect na dat jaar de kosten alsnog vergoed worden. Door wie?? De kosten van een reparatie zijn te verdelen in 4 stukken. Onderdelen, Arbeidsloon, Transportkosten en Onderzoekskosten. Iedereen weet dat arbeidsloon de grootste factor is en juist die kosten zijn voor de consument; Op basis van afschrijving wordt enkel het te vervangen onderdeel voor een bepaald percentage vergoed. Ofwel; de grootste smak geld betaal je zelf. Ook lezen we op het forum dat europees recht zegt dat elk product twee jaar garantie moet hebben. Ook hier zitten vele haken en ogen aan. Zowel dit "2 jarig recht" als "een product moet langer mee kunnen dan een jaar" levert de consument een hoop gezeik op. De klant staat dan IN ZIJN EENTJE tegenover een heel groot bedrijf; de fabrikant. Tevens krijg je het minime deel van de kosten alléén vergoed na 1) een volledige betaling; je bent het geld al kwijt en dan mag je hopen dat je het terug krijgt, 2) een onderzoek wat doorgaans 3 tot 4 maanden in beslag neemt; je bent het apparaat gedurende de GEHELE termijn kwijt en 3) nadat je zelf de fabrikant en/of winkel via een gerecht aansprakelijk stelt, met al het gezeik en kosten van dien. Met een Verlengde Garantie heb je geen gezeik gewoon garantie. Het feit dat het verplicht word is natuurlijk niet o.k. Ik kom zelf heel vaak bij Dixons en in heb nog nooit te horen gekregen dat ik verplicht vgv moest nemen. Maar ja, ik koop dan ook niets op afbetaling... Remon.

Thom [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Thom [[email protected]] »

Ik ben het met Bert_vis eens. De verlengde garantie is een gemaksgarantie. Je sluit hem vooraf af en je hebt 2,3,4 of 5 jaar geen zorgen aan je kop. De cijfers van RADAR over hoevaak een apparaat kapot gaat doen er in mijn ogen niet zoveel toe. Vrijwel iedereen heeft een brandverzekering en hoevaak wordt die benut? Bovendien maakt radar een hoop blabla om niks. Het premiesysteem van Dixons (ik ken het toevallig) wordt hier bijna vergeleken met het salaris van een AH topman terwijl het in het meest gunstige geval om minder dan 1 procent van de omzet gaat. Dit moet RADAR ook weten want dit staat namelijk uitgelegd op de achterkant van het gepubliceerde stuk. Je kunt van een mug een olifant maken, maar RADAR presteert het om er een hele kudde olifanten van te maken. Goed voor de kijkcijfers !!!

Thom [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Thom [[email protected]] »

Daarbij wordt gesproken over die "bijzonder hoge bonus" die Dixons medewerkers blijkbaar krijgen op het verkopen van een VGV. Even later wordt vermeldt dat het hier wel 6 % betreft. Ik heb laatst een printer gekocht bij dixons met VGV. 44 euri koste dat en dat geeft mij 3 jaar extra zekerheid. 6% van 44 euri is bij mij 2,64 euro. VETTE HAP!!!! Kan die goeie man weer een friet met halen, als-ie een duppie bijlegt.
Daarvan gaat nog eens de helft naar de belasting. Dus de Dixons verkoper heeft net genoeg voor een blikje cola!

Ex-Verkoopmedewerker [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Ex-Verkoopmedewerker [[email protected]] »

Geachte dames en heren van Radar, Hiermee wil ik graag even reageren naar aanleiding van uw uitzending van maandag 22 maart jl. Als jij als klant bij Dixons bijvoorbeeld een digitale foto-camera wilt aanschaffen, dan hoef je absoluut niet te rekenen op een eerlijk advies. Een Dixons verkoopmedewerker wilt er alleen zelf financieel beter van worden. Zo zal hij als eerste naar een camera gaan die eindigt op een 8 of een 3 voor de komma, bijvoorbeeld €348,95 of €123,95. Ook artikelen die eindigen op een 5 of een 6 voor de komma boven de €50,-, moeten zo snel mogelijk worden verkocht omdat: *het een premie-artikel betreft (verkoper ontvangt een premie bij het verkopen van zo'n artikel); *het artikel is uitlopend, dus niet meer voorradig. Je koopt dus eigelijk een verouderd product (wat niet wil zeggen dat het product ook slecht is ofzoo). Is het je wel eens opgevallen dat deze prijzen, bijvoorbeeld €196,95, op de prijskaartjes allemaal rood zijn ingekleurd? Dit dient dus als herkenning voor de verkoper! Artikelen onder de €50,-: Bijvoorbeeld een 10pak CDR voor €8,90 (prijs op het prijskaartje is ook rood gekleurd); bij verkoop van dit artikel houdt de verkoper er weliswaar geen premie aan over, maar ook hier probeert hij dit product zo snel mogelijk aan de man te brengen omdat het een uitlopend artikel is (ouwe troep moet tenslotte als eerste worden verkocht). Verlengde Garantie Verzekering Koop absoluut nooit extra garantie (VGV) bij de aanschaf van bijvoorbeeld een spelcomputer, ook niet bij koop op afbetaling (Comfort Card, "koop nu, betaal in 2005"). Dit is echt niet verplicht. De enige reden waarom een verkoper deze extra garantie aanbied, is omdat hij er dan een bonus aan overhoud. Ook bij het afsluiten van een canal + abonnement, een PC-Privé project, een verzekering voor je mobiele telefoon tegen schade en diefstal en een ADSL abonnement van Planet Internet krijgt de verkoper een premie. Graag uw reactie via e-mail. Met vriendelijke groet, Een Ex-Verkoopmedewerker

laura andrew [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door laura andrew [[email protected]] »

Ik ben er ook in getrapt!! Als studente had ik meteen een pc nodig, geweldig toch dat ik het nu kon kopen en pas in 2004 kon betalen! Nou mooi niet ik zit nu met een enorme schuld (met daarbij een toren hoge rente) van de comfort card, omdat er zogenaamd een "foutje"is gemaakt. Ik heb een advocaat in armen genomen, maar die kan me ook niet verder helpen. Als iemand iets weet om me te helpen, hoor ik het graag. Alsvast bedankt Laura Andrew

DL

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door DL »

@ Ex-Verkoopmedewerker Volgens mij kun je de in jou verhaal de naam Dixons veranderen in: -It's -Media Markt -Expert -Vobis -Mycom -etc. Elke winkel zal proberen een uitlopend product uit het assortiment te "pushen". Wanneer je "Ex-verkoopmedewerker" bent zou je dit moeten weten denk ik. In de ene winkel wordt dit gedaan met een "Incentive" bij een andere met een "Premie". Ik vind dat Radar hier wederom de helezaak redelijk opblaast.

[[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Een ander soort klacht over Dixons. Onze oudste zoon van 12 heeft voor zijn verjaardag op 4-12-2003 een mobiel bij Dixons gekocht. Deze is nu stuk en wij hebben de mobiel al meer dan 5 weken geleden terug gebracht naar Dixons. Ik vond de verkoper ronduit onvriendelijk. Hij toonde geen empathie en geen begrip. Binnen 3 weken zouden wij onze mobiel terug krijgen. Dus niet! leg dat maar eens uit aan een jongen van 12 jaar. Ik werk zelf op een klant contact centrum van een groot bedrijf en de verkopers van Dixons kunnen bij ons nog een hoop leren.[/i]

Jeroen21 [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Jeroen21 [[email protected]] »

Je kan op alle slakken zout leggen. Als je niet wil dat een verkoper aan iets verdient, moet je thuis gaan zitten en helemaal niks meer kopen!! Een zwaluw maakt nog geen zomer, een sjaggie verkoper nog geen slechte winkelketen !

Gast

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Gast »

Radar heeft gewoon weer geprobeerd om kijkcijfertjes te scoren en van een mug een olifant gemaakt...... Ze kunnen beter terug gaan naar het testen van appeltaarten.

Voor Laura [[email protected]]

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Voor Laura [[email protected]] »

Misschien kan ik je helpen.. Mail eens naar [email protected] Ik wil je verhaal eens iets gedetailleerder horen.

zoon van 12 jaar ?

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door zoon van 12 jaar ? »

Beste gast. 6 weken is absoluut te lang voor een telefoonreparatie. Bel hierover naar de Dixons Consumenten service op 073-6460900 Zij zullen hier absoluut aktie op ondernemen. Dit betekent meestal (dus niet altijd) binnen 1 week terug of een nieuwe. Een dixons medewerker.

MarcelH

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door MarcelH »

Hallo, Ik heb zelf bij een radio/tv vakzaak gewerkt en daar was ook de mogelijkheid extra garantie aan te schaffen. Eigenlijk is extra garantie een verkeerde benaming. Want in principe is het een verzekering tegen reparatiekosten, ook als deze normaliter niet onder de garantie zouden vallen. Helemaal onterecht is zo extra garantie dus niet. Ik heb het bij mijn wasmachine genomen. Uiteraard ging die net na de 5 jaar stuk, maar OK, dat is het risico van het vak. Let op, het is dus een verzekering tegen reparatiekosten.

Rinky
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2004 23:29

Re: Dixons heeft voor mij afgedaan

Ongelezen bericht door Rinky »

Ex-verkoopmedewerker, Het verbaast me dat je zo'n reactie plaatst als je zelf bij Dixons gewerkt hebt. Het lijkt me erg sterk dat jij niet af en toe een bonusje verkocht. Ik ben zelf ook werkzaam bij Dixons en het is absolute onzin dat wij alleen maar producten proberen te verkopen waar premie op zit! Stel je eens voor: Er komt een klant voor een digitale camera en hij/zij heeft enkele specifieke eisen. Als je dan een camera verkoopt waarvan je zelf weet dat die niet aan de eisen voldoet maar toch een lekkere bonus oplevert en de klant wijs maakt dat het voor hem/haar de perfecte camera is, dan weet je zelf toch ook dat je een probleem hebt! Deze klant zal dan binnen korte tijd weer bij je voor de deur staan om het product om te ruilen of terug te brengen. Of te wel, weer een ontevreden klant! Wat ik ten tweede nog wil zeggen is dat ik het niet netjes vind van Radar om Dixons zo naar beneden te trappen! Het lijkt me toch duidelijk dat ik weet nie hoeveel winkels met zo'n systeem werken!

Gesloten