LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbele afschrijving

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
tigger

dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door tigger »

Wij waren verzekerd bij pwz en de iza,zij schreven altijd de premie rond de 24ste van de maand van onze rekening,wij hadden bij alle 2 de zorgverz,opgezegd,maar ze hadden alle 2 nog eventjes gauw,op 2 januarie,de premie afgeschreven,hoezo gluiperds!.dus binnen 1 week heb ik 6 premies betaald :cry: dus 2x december,2x januarie,plus mijn nieuwe verzekeraar.is dit jullie ook gebeurd,bel dan zo snel mogelijk je eigen bank op,en laat het terugboeken!!!!!

Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door Josien80 »

@Tigger en alle anderen,

Dank je wel voor je opmerking. Ik vroeg me hierbij meteen ook even het volgende af: wij zijn deze week overgestapt naar een andere verzekering (via National Academic bij Menzis). Mijn vriend komt van CZ af en ik van de VGZ. Maar nu hebben deze laatste twee onze premies van januari al afgeschreven terwijl we bij onze nieuwe zorgverzekering per 1 januari (dus met terugwerkende kracht) verzekerd zullen zijn. Moet ik het geld van VGZ en CZ al terug laten storten door mijn bank?

Groetjes,
Josien

tigger

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door tigger »

Ja, josien natuurlijk
Het is toch jullie geld :lol:
Als je op hun moet wachten dan duurt dat nog wel 2 maanden!!
gelijk terugboeken gr Tigger

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Niet handig Tiger om iemand te adviseren om al een verzekering op te zeggen als je nog geen nieuwe polis binnen hebt.

Niet dat Josien80 snel adviezen op dit forum op zal volgen gezien haar eerdere vraag van 24 december 2005 of iemand bekend was met National Academic.........

@ Josien80, heb je de rekening al binnen van National Academic? Je mag, om te beginnen € 17,50 poliskosten gaan betalen omdat je een nieuwe klant bent en daarbij ga je nu ook nog eens € 1,95 per maand incassokosten (prolongatiekosten volgens National Academic) betalen.

Je was door minstens drie personen gewaarschuwd en toch ga je met deze lui in zee, ik snap er echt helemaal niks van. Oh ja, ik hoop niet dat je je ook nog aanvullend hebt verzekerd want dan leef je vanaf vandaag in de wetenschap dat je direct 5 jaar lang contractueel gebonden bent en dat terwijl de aanvullende premie en de basispremie daar niet eens de goedkoopste is :roll:

Succes de komende tijd en besef dat je was gewaarschuwd en je als, goed opgeleide acountant wel beter had kunnen weten.

tigger

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door tigger »

Hoi ZOU KUNNEN,Ik hoop dat je het nieuws vandaag gezien hebt,daar blijkt toch echt wel dat ik gelijk had,en Josien80 was al overgestapt naar een andere verzekeraar,nee nooit oude schoenen weggooien als je nog geen nieuwe hebt,dat ben ik met je eens,maar in dit geval dus niet,gr tigger

jan-scheffer

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door jan-scheffer »

hallo allemaal,

mijn vraag is,welke verzekering is de goedkoopste en ook nog goede voorwaarden.?
je leest heel veel over het veranderen van verzekering,maar als je dan begint te vergelijken is het toch weer duurder.
wie weet het goede antwoord.

vr.groet
j&t

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Hoi ZOU KUNNEN,Ik hoop dat je het nieuws vandaag gezien hebt,daar blijkt toch echt wel dat ik gelijk had,en Josien80 was al overgestapt naar een andere verzekeraar
Als jij voor je gevoel gelijk wil hebben dan wil ik je best in die waan laten hoor tigger :D

Blijf wel even bij de les, over gestapt zijn zoals onze Josien80 stelt en het in bezit hebben van de nieuwe polis zijn toch echt wel twee verschillende dingen. Ik hoor Josien niet spreken over het feit dat op het moment dat zij deze vraag stelde ook al premie door de nieuwe "verzekeraar" is geïncasseerd of dat zij al een nieuwe polis heeft.

Ik kan wel mijn vorige verzekeraar al opzeggen maar als ik nog niet aan kan tonen dat ik ergens anders per 1-1-2006 verzekerd ben dan heb ik dus weldegelijk de huid verkocht voordat de beer geschoten was :!:

Hopelijk laat "onze" Josien80 nog wat van zich horen zodat we weten of het allemaal "goed" is gekomen.

Gast

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door Gast »

En hoeveel overstappers hebben het hele jaar 2006 al betaald ivm de daaraan verbonden korting van 3 %, zij betalen dus voor enkele maanden 2 * een jaar ziektekosten, zie dat maar op te hoesten.

amico
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:12

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door amico »

Ja, zo ook bij mij een dubbele afschrijving. Ik ben naar de bank gegaan en het gelijk terug laten storten, binnen 3 dagen weer terug op de rekening. Van de nieuwe verzekering had ik overigens al bericht gehad van acceptatie.

Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Re: dubbele afschrijving

Ongelezen bericht door Josien80 »

@zoukunnen,

Ten eerste heb ik me niet alleen hier laten adviseren, maar ook door collega's die reeds bij NA verzekerd zijn en niets anders dan positieve dingen te zeggen. Ten tweede, ik pretendeer zelf geen accountant te zijn, dat laat ik over aan anderen. Maar ik werk wel op een accountantskantoor waar al veel mensen bij NA verzekerd zijn en niet de prijzen betalen die jij noemt en waarover ik hier eerder ook al las (17,50 euro en 1.95 euro). Ik heb ze ook nog gebeld en daarnaar gevraagd. Dit was echter niet waar. Dus ik mag er van uit gaan dat dit klopt. Omdat ik op een accountantskantoor werk, mag ik me via mijn werkgever ook verzekeren bij NA.

Op dit moment is de premie van NA nog niet geïncasseerd en heb ik nog geen nieuwe polis binnen. Wel heb ik bericht van CZ en VGZ dat ze bij afmelding mijn premie terug gaan storten.

Groeten,
Josien

Gesloten