LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoquwin

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
marjaenron

Hoquwin

Ongelezen bericht door marjaenron »

Wie heeft ook veel geld in Hoquwin, Winterswijk gestoken en is nu ook zijn of haar geld kwijt?? Marja

gastspreker [[email protected]]

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door gastspreker [[email protected]] »

Trosradar vraagt om gegevens die we kwijt willen over Hoquwin. Wat valt er nog over te vertellen. Volgens mij was Hoquwin de moeder waar houtbeleggingen werden belegd. Ik ben even kwijt onder welke naam dat ook alweer was. De uitvoering van de houtbleggingen was i eigen hand. Er waren vrij veel verkopers die goede omzet maakten. De overheadkosten waren ook stevig. Het bedrijf was van meerdere personen waaronder een zoon van een grote makelaar in Winterswijk. Die zoon stond bekend om zijn risicovolle beleggingen. De houtbeleggingen zijn gestart in een tijd dat het een modeartikel was. Je kon ook geld lenen om te investeren. Vergelijk het met Dexia. Het was voor een adviseur aantrekkelijk om hut te verkopen omdat de provisies zeer goed waren. Al vrij snel gaven financieringsmaatschappijen al aan dat zij geen geld wilden regelen voor houtbeleggingen. Onder geen voorwaarde mocht er enige verbintenis zijn tussen lening en beleggingen. We weten hoe verkopers zijn. Geld is altijd wel ergens te regelen. De winsten kwamen maar niet op gang. Men had te weinig geld om de landerijen in zuid-amerika te onderhouden. Pa makelaar trok zijn handen van de zoon af. Dat geheel tekende zich enige jaren geleden al af. Lange tijd daarna ging het definitief fout. Er moeten nogal wat mensen zijn die geld aan Hoquwin zijn verloren.

Beejay
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 mei 2004 19:49

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Beejay »

Het betreffende houtbeleggingsfonds heet Eco Brasil. Er bestaat een Vereniging Gedupeerden Eco Brasil, hun website is: www.vgeb.org. Daarop staat veel info inzake dit debacle op, inclusief een link naar de website van de curator in het faillissement van o.a. Hoquwin. Daar staan faillissementsverslagen op.

Karel Messemaker

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Karel Messemaker »

Ook mijn vrouw en ik zijn gedupeerden van het Hoquwin en Eco Brasil gebeuren. Doormiddel van een adviseur die wij al jaren kennen waren wij toch door de mooie praatjes heen erin getuint. Ik wil onder geen geding spreken van dat ik mijn geld kwijt ben, dit moet op een of andere manier te traceren zijn. Verder wil ik plijten voor een betere zorgplicht en goedkeuringsbeleid voor bedrijven die dit soort praktijken kunnen uitvoeren. Verder leef ik mee met diegenen die de onmacht en wrange nasmaak hebben van dit duivels gebeuren.

Y. Redijns

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Y. Redijns »

Er is nog een bedrijf op de zelfde wijze bezig mensen van een hyptheek te voorzien. Het bedrijf heet"Real Economy" en is gevestigd in Almere. Ik heb twee verkopers van dat bedrijf op bezoek gehad. Zij hadden het zelfde verhaal met 50.000 euro van de overwaarde van mijn huis beleggen in vastgoed. Dit zou 0,9 % per maand of tewijl 10,8 % op jaarbasis opleveren. Ook hier zullen mogelijk weer argeloze mensen intuinen.

hankypanky

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door hankypanky »

Ook Eco-sure Nederland BV is een dergelijk bedrijf. Gevestigd in Groningen.

peter c [[email protected]]

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door peter c [[email protected]] »

8) hoorde van de week zeer goed nieuws maar ik juich pas als ik de centen in me knip heb ze gaan een doorstart maken eco brazil er is een inversteerder gevonden hou jullie op de hoogte als ik meer hoor oude adviseur H.kleyn vertelde mij dit

Henri Huijben [[email protected]]

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Henri Huijben [[email protected]] »

Hoi, het zijn mooie verhalen,dat ze gaan doorstarten, en dat ze een nieuwe geldschieter hebben gevonden. MAAR GELOOF ME, DAAR HEBBEN WIJ ONS GELD NOG NIET MEE TERUG!! (WIJ ZIJN ZELF GEDUPEERT VOOR €45.000.=) SUCCES !!!!! HENRI EN LOES

Gast

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Gast »

Zelf heb ik ook belegt in eco brazil, onderdeel van Nequ holding te winterswijk. Dhr Nederlof beloofde bij de laatste officiele aandeelhouders vergadering te Nieuwegein koeien met goude oren, dat het allemaal wel zou goedkomen. Openheid van zaken gaf hij echter niet en hij wist dondergoed hoe de zaken ervoor stonden. Hoquwin had ik nog nooit van gehoord maar de naam verrast me geenzins. Een aantal maanden na de vergadering kregen de beleggers in eco brazil een brief van curator Dhr.Baks dat die op onderzoek in Brazilie uitging om de mogelijkheden voor een doorstart te onderzoeken. Ik neem aan dat er niemand was die zo gek is om nog geld in een bedrijf te pompen dat aan de afgrond staat. Curators willen vaak ook hun graantje meepikken dus dan is het altijd leuk dat er mensen zijn die deze verhalen geloven. Daar komt bij dat bepaalde topmensen binnen Eco Brazil honderden!!!!! andere bvtjes blijken te hebben die ze regelmatig failliet laten gaan. Daarvoor zijn ze hoofdelijk niet aansprakelijk en ik vraag me af waarom justitie hier nog steeds geen doeltreffende maatregelen heeft genomen,want zo kan iedereen easy money verdienen. Dat deze mensen nog veilig over straat kunnen lopen is ook een godswonder. Tevens vraag ik me af of VGEB iets kan bereiken om hun geld terug te krijgen. Samen staan we sterk klinkt altijd leuk maar wat wordt er mee bereikt? Helaas heb ik de radar uitzending gemist maar de herhaling ga ik zeker kijken. Melding maken als gedupeerde is leuk maar justitie is al te vaak het lulletje rozewater in dit soort zaken, misschien wordt het eens tijd dat minister donner eens hard gaat ingrijpen in het politieapparaat. mvrg, Sebastiaan

edtje

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door edtje »

Er is mij gisteren (13-09) ter ore gekomen, dat de heer Peter Q (de man die niet in beeld wenste te komen bij Radar) zichzelf waarschijnlijk van het leven zo hebben beroofd. Zou hij nattigheid hebben gevoeld? Ik ben er voor €23000 ingetuind en hoop er ooit iets van terug te zien. Eddy

Gast

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Gast »

hopelijk houden de andere topmensen bij eco brazil ook de eer aan zichzelf ;)

Gast

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Gast »

@edtje van wie heb je dat gehoord?

Gast

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb net de herhaling van de uitzending gezien, maar er werd hoofdzakelijk gesproken over hoquiwin, maar ik ga ervan uit dat ook de gedupeerde van eco brasil zich moeten melden bij justitie. Want geldt dit verhaal nu ook voor ons dat er misschien nog iets uit te halen valt

alban [[email protected]]

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door alban [[email protected]] »

dat meen je niet...ik geloof er niets van. en zelfmoord? die zou mooi gek zijn. hij heeft z'n huis toch te koop staan om ook naar z'n kameraden in portugal (daar was het geloof ik) te vertrekken? daar wonen piet kuiper en raymond bongers namelijk gezellig naast elkaar en zijn allang nieuwe louche handeltjes begonnen. ongrijpbaar voor ned. justitie........zo handelen ze momenteel in vakantiehuizen. o.a. in spanje en bulgarije. nee die heren lachen zich een breuk om al die mensen die erin tuinen en om justitie helemaal! zijn allemaal vriendjes van elkaar en nemen elkaars trucjes over.... nu ze hier in nederland onderhand overal om hun louche praktijken bekend staan gaan ze net zo vrolijk in het buitenland verder... te gek voor woorden! groeten alban

[[email protected]]

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Een ieder die denkt dat ik niet meer in Nederland vertoef heeft ongelijk. Ook heb ik geen zelfmoord gepleegd, en ik woon ook niet in Portugal of Spanje of welk warm land dan ook. De uitzending van afgelopen maandag ging over de periode dat ik niets meer met het bedrijf (in welke vorm dan ook) enige betrokkenheid had. Jammer dat mijn bedrijf Beeckendael zo negatief in het nieuws is gekomen. Ik ben slechts van 01-01-2000 tot 01-06-2001 directeur van de Nequ holding geweest.In deze periode is het geld van Hoquwin vastgoed investeerders aangewend voor de aankoop en financiering van onroerendgoed. Het bedrijfsbeleid na deze periode is mij niet bekend en had daar ook geen invloed op. De heer Lammers heeft zich laten gebruiken door Tros Radar om een smeuig verhaal rond te krijgen, jammer dat daar de verkeerde persoon voor is uitgekozen. De verslageefster van Tros Radar noemde mij een oplichter, toen ik haar vroeg waar zij dit op kon staven deelde zij mij mede dat de Heer Baks (dat is de curator) dit gezegd had. Het kantoor van de curator is ook in Groenlo en heb aangeboden om dit schriftelijk van de heer Baks te krijgen. Als zij mij dit schrijven zou overleggen dan beloof ik de heer lammers (ondanks dat de Heer Lammers een contract heeft afgesloten nadat ik reeds bij deze firma Nequ Holding weg was er voor zorg zou dragen dat hij zijn investering terug zou krijgen. De verslaggeefster wilde niet reageren. Het heeft er alle schijn van dat er toch maar weer een mooi verhaal gemaakt moest worden met behulp van investeerdes die het zien als een laatste middel om hun investering terug te krijgen. Verhalen zoals ik die nu net las op de site verwijs ik dus nogmaals naar het land der fabelen. Ten alle tijde sta ik open voor een eerlijke en open discussie met personen die ook naar buiten durven treden met hun personalia. P.J.Quak

janaje [[email protected]]

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door janaje [[email protected]] »

Ik kan er met de pet niet bij dat er zulke leugenachtige verhalen verteld worden over de heren. Er kan toch maar niet zomaar verteld worden dat iemand zelfmoord heeft gepleegd??? Laat ik laatstgenoemde net nog gezien hebben in de supermarkt haha. Ik ga me niet bemoeien met de gang van zaken, maar ik ik wil wel kwijt dat de heer Kuyper NIET naast Raymond Bongers woont er ook ZEER ZEKER GEEN zaken met deze man doet. Onze Bongers woont in BONAIRE en mensen ga geen dingen schrijven die jullie uit je duim zuigen! De redene waarom ik niet over de gang van zaken kan mee praten is heel eenvoudig: ik ben geen klant maar een kennis van beide heren.

Hetzalwel

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Hetzalwel »

Als ik al die huizen te koop zie staan daar aan de Vreehorst weg in Winterswijk, dan moet ik lachen. Kijk maar goed over jullie schouders mannen want er komt een tijd dat ......wij harder zullen lachen. En dan vooral die Quak met zijn uit gestreken smoel, je broer was ook al geen brave maar dat is wel een vent, maar jij bent gewoon een sukkel en die dekmantels van je zullen eens een keer op gedoekt gaan worden.

Knelis & Willem

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Knelis & Willem »

Ik denk dat justitie hier een sterke zaak heeft. De heren zullen zich moeten verantwoorden waar het geld is gebleven. Het zal blijken dat ze dat niet in voldoende mate kunnen. Weliswaar is er in beperkte mate echt geinvesteerd en heeft men zichzelf rijkelijk beloond, maar het zal onvoldoende zijn om al die verdwenen miljoenen te kunnen rechtvaardigen. Het zal veel tijd en inspanning kosten maar ik denk dat de heren de dans uiteindelijk niet zullen ontspringen. Dat de heer Quak in dienst was als "financieel adviseur" is echt een aanfluiting. Ik ken de heer Quak en volgens mij heeft hij zelfs de lagere school niet afgemaakt. De kans dat voor "Beeckendael" een zonnige toekomst in het verschiet ligt is mijns inziens na alle publiciteit vrijwel nihil. De heren zullen zich binnenkort wel weer op iets anders (moeten) storten. Na Eco Brasil, Hoquwin, Beeckendael en United Green komt er ongetwijfeld weer iets "moois" uit de hoge hoed van de Kuipers-Nederhof-Quak (KNQ) Clan. We houden ze in de gaten en zullen tijdig waarschuwen wanneer er weer een "onweerstaanbaar" KNQ-produkt op de markt komt.

Veldmuis [[email protected]]

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Veldmuis [[email protected]] »

Maandagavond met niet meer dan normale belangstelling naar Radar gekeken. Ook het onderwerp over beleggen in vastgoed en de verhalen van gedupeerden van Hoquvin kon mij niet direct bovengemiddeld boeien. Iets dergelijks was kort geleden ook al eens bij Kassa (van de Vara) aan bod geweest. En toen werd ineens de naam Beeckendael genoemd. Wat die verder met Hoquvin te maken hebben weet ik niet, en ik weet ook niet of ik dat wel wil weten, maar ze hebben wel te maken met Van Huysduynen Vastgoed. Dat is eigenlijk net zoiets als Hoquvin. Het Van Huysduynen Gouden Participatieplan werd door Beeckendael verkocht als product wat een mooi rendement oplevert waarmee je je hypotheeklasten kunt drukken, bla, bla, hetzelfde verhaal als Hoquvin dus. Het ging goed totdat in april de FIOD beslag heeft laten leggen op de hele administratie van Van Huysduynen, waardoor het rendement niet meer kan worden uitgekeerd. Als het goed is, komt het rendement nog steeds gewoon binnen bij Van Huysduynen in de vorm van huurpenningen voor de panden waarin het geld belegd is. Alleen kunnen ze het dus niet uitbetalen. Ik heb na de uitzending van Kassa dit verhaal ook al aan de AFM verteld. Daar heb ik overigens nog geen reactie op. Zijn er wellicht nog anderen die plotseling meer hypotheeklasten hebben omdat ze geen rendement van Van Huysduynen meer krijgen? Dan hoop ik met jullie dat het met Van Huysduynen niet afloopt zoals met Hoquvin, maar ik vrees met jullie dat dat wel het geval zal zijn.

Knelis & Willem

Re: Hoquwin

Ongelezen bericht door Knelis & Willem »

Van Huysduynen Vastgoed maakt deel uit van Hoquwin. Veel sterkte.

Gesloten