LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenen zonder BKR

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Lenen zonder BKR

Ongelezen bericht door Gast »

De Gemeentelijke kredietbank leent je geld als je een aantekening bij het BKR hebt. Er wordt dan wel gekeken naar of je het wel kan betalen en of je nu wel netjes je rekeningen betaald, maar ik vind het een mooie oplossing voor mensen die die aantekening nu eenmaal hebben, maar toch verantwoordelijk genoeg zijn om geld te lenen.

blokland

Re: Lenen zonder BKR

Ongelezen bericht door blokland »

Registratie bij BKR vindt ik een goede zaak. Maar als je altijd keurig betaald aan je lening, wordt ik schijtziek van berichten van banken die je een nieuwe lening aanbieden. Tevens wordt je ook nog lastig gevallen door lenen.nl per telefoon terwijl je daar op niet zit te wachten. Het wordt eens tijd dat dit de kop ingedrukt wordt. Ik merk op dat mijn gegevens via DSB verstrekt worden dus wat met de Wetgeving op persoonsregistratie wordt niet echt serieus genomen. Ik adviseer iedereen nooit meer een lening te nemen. Als je wat wil kopen, ga er voor sparen in plaats van lenen.

Peggy72

Re: Lenen zonder BKR

Ongelezen bericht door Peggy72 »

Het is een feit dat de toetsing nu niet goed is. Wij hebben in een periode van vier jaar twee keer een lening van 1000 euro gehad die we vervolgens toen de boel weer op rit was versneld hebben afgelost. Beide leningen staan nu echter wel bij de bkr. Zonder vervelende code maar evengoed kunnen we nu geen volledige hypotheek krijgen en al helemaal geen lening om een verhuizing te bekostigen. Je zou toch denken dat het positief is als je een lening snel aflost maar niet dus.
Ik wil niet lullig klinken hoor, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je hierdoor niet een volledige hypotheek krijgt. Vertel eens eerlijk...? Wilden jullie toch niet meer hypotheek dan dat je werkelijk kunt dragen? Of is er toch iets meer aan de hand? Je hoeft het niet te zeggen, want het gaat eigenlijk niemand aan, maar je maakt mij niet wijs dat wanneer je deze kleine, want dat zijn het, bedragen netjes binnen vier jaar hebt afgelost en je staat niet geregistreerd als wanbetaler, dan moet een gewone, voor jullie betaalbare, hypotheek halen geen enkel probleem te zijn.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Lenen zonder BKR

Ongelezen bericht door Willem 4 »

absoluut niet, integendeel zelfs.
Als mensen achterlopen met afbetaling van bijvoorbeeld Wehkamp of Neckermann zou dat ook geregistreerd moeten worden.
Er wordt naar mijn mening te veel en te makkelijk geleend, daarbij wordt ook te makkelijk de schuld bij reclames of de bank gelegd.
Uiteindelijk moet de maatschappij te vaak inspringen bij mensen die geen maat kunnen houden en dat mag niet de bedoeling zijn.

groeten

Gesloten