LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
M.

Re: NTI

Ongelezen bericht door M. »

Graag wil ik even reageren op de "gast" die zegt dat het aan de mensen zelf ligt. Ik citeer: "heb ook t idee dat de problemen niet zitten bij gemotiveerde mensen die graag iets willen leren maar meer bij mensen die zomaar even een cursusje willen doen.

Nou toevallig was ik heel gemotiveerd, en heb ik altijd mijn uiterste best gedaan.Ïk wilde niet "gewoon"een curcus volgen, maar een opleiding voor een nieuwe baan. Als alleen het NTI besluit om op niets te reageren zoals mail, telefoon (altijd in vergadering of andere smoes, en dan maar zeggen dat je terug gebeld word, wat nooit gebeurd) brieven en aangetekende brieven, daalt je motivatie behoorlijk. En dat ligt heus niet aan mij hoor.

Ik zal mijn diploma dan ook bij een ander instituut halen waar ik wel fatsoenlijk behandeld word. En ik ga er dan ook alles aan doen om mijn geld terug te krijgen, want het nti is niet zo goed als het zich voor doet.

Misschien ben jij 1 van de gelukkigen die wel goed geholpen waord, of ik 1 van de "ongelukkige"die het verkeerd getroffen heeft.

norvug

Re: NTI

Ongelezen bericht door norvug »

Met een ellendig gevoel lees ik hier de klachten over de NTI en helaas ik het zo herkenbaar. Ik ben nu zover dat ik bij de commissie van beroep terecht ben gekomen...wie dat ook mogen zijn.
Doet radar nog iets aan de NTI?

GHALLO

Re: NTI

Ongelezen bericht door GHALLO »

wat houd dat precies in????

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Beste gasten,

Wat jammer toch dat kennelijk de communicatie niet altijd vlekkeloos verloopt. Ik garandeer u dat wij er met ons team heel hard aan werken om snel en adequaat in te gaan op de vragen en wensen van onze studenten.
Natuurlijk staat het een ieder vrij een eventueel geschil met het NTI voor te leggen bij de Onafhankelijke commissie van Beroep en wij zullen ons altijd houden aan de uitspraak van deze commissie. Ik nodig jullie echter ook heel graag uit bij mij te reageren zodat ik na kan gaan wat er precies aan de hand is. Een reactie insturen kan via [email protected] .

Vriendelijke groet,

NTI

Els Beltman, hoofd klantenservice

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

ik kan een heel verhaal schrijven maar dat bespaar ik jullie, kan maar in 1 woord zeggen wat nti voor mij is : WAARDELOOS!!!!! :evil:

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

nou gast kan je wel vertellen, ik zit al een half jaar op mijn boeken te wachten maar kan geloof ik wachten tot ik een ons weeg,maar de deurwaarder weet me ondertussen wel te vinden.vele zeer vele telefoontjes en brieven verstuurt maar ze verwachten van mij inmiddels wel 1800 euro maar blijkbaar mag jij dan niks trug verwachten???? en rara wie trekt aan het korste end??? :evil: :evil: :evil:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: NTI

Ongelezen bericht door eeliane »

Hoi moessie waar woon je eigenlijk???

nti-klachtenforum

Re: NTI

Ongelezen bericht door nti-klachtenforum »

Het initiatief om de klachten te bundelen en uw klacht te uiten is er eindelijk. Na een lange periode van voorbereiding is de websit www.nti-klachtenforum.nl geopend.

Neem een kijkje, meldt je aan op het forum en praat met ons mee. Wie weet wat er gezamenlijk kan worden gedaan om de boel in Leiden eens wakker te schudden

Dit is een particulier initiatief.

tot snel!!!

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

hoezo, kom jij me dan die boeken brengen? :lol:

moessie

Re: NTI

Ongelezen bericht door moessie »

berichtje voor eeliane was dit sorry vergeten naam erbij t zetten :roll:

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Moessie,

Als je wacht op materialen, laat mij het dan even weten en reageer naar mijn e-mail adres [email protected] . Ik zal dan direct kijken wat er aan de hand is en wat de verzending van je materialen tegenhoudt.
En nogmaals aan eenieder: heb je klachten, laat het dan weten, ik wil heel graag situaties nakijken maar kan dat uitsluitend als ik de kwestie en cursistnummers ken. Al eerder zijn misverstanden op deze manier opgelost.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

brian van de wege

Re: NTI

Ongelezen bericht door brian van de wege »

Ik heb contact gehad met Mevrouw Beltman, de medewerker van het NTI die op dit forum voordoet als troubleshooter. Even dacht ik dat mevrouw E. Beltman inderdaad het probleem kon oplossen.

Een onterechte incasso, fout van de administratie van het NTI, werd door mevrouw Beltman ongedaan gemaakt, althans ik had alles aan het incassobureau betaald om geen deurwaarder aan de deur te kriojgen maar mevrouw Beltman zal namens het NTI dit bedrag terug storten.

Tot zover (niet mijn werkelijke klacht) goed opgelost dacht ik. Maar mijn probleem, een verouderede studie uit ongeveer 1997 was niet opgelost en daarvoor wilde ik een klacht indienen bij de onafhankelijke geschillen commissie.

Aangezien ik nu die klacht heb opgestuurd heeft mevrouw beltman mij gechanteerd of mijn geld terug van de incasso en geen klachten meer of klagen en geen geld terug.

Een tip voor iedereen hier op het forum. Heb je een klacht stuur deze naar de website www.ntiklachtenforum.nl ([email protected]) en trosradar voordat je verdere stappen onderneemt bij het NTI.

Mevr. Beltman hier een reactie op zou wel zo eerlijk zijn!

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Geachte heer Van de Wege,

Uw situatie is mij inderdaad bekend en zoals u weet is aan u een schikkingsvoorstel gedaan. U hebt dit voorstel van de hand gewezen en verkoos ( uw goed recht uiteraard ) de weg via de Onafhankelijke commissie van Beroep. Daarbij is - tot twee maal toe - uw eis afgewezen en het NTI in het gelijk gesteld.
De uitspraak van de commissie van beroep is voor het NTI bindend, voor de student staan daarna natuurlijk nog meerdere wegen open.
Indien u alsnog gebruik wilt maken van mijn schikkingsvoorstel kunt u uiteraard altijd contact met mij opnemen.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

brian van de wege

Re: NTI

Ongelezen bericht door brian van de wege »

Geachte mevrouw Beltman,

de communicatie loopt via dit forum sneller dan langs de normale weg. Ik zal dit zeker melden op de site www.nti-klachtenforum.nl

Toch heeft u waarschijnlijk geen goede communicatie lessen gehad. In uw bericht maakt u werderom duidelijk dat u mij een aanbod had gedaan om de incassokosten terug te storten. Nu ik heb gekozen om voor een ander probleem de geschillencomissie te benaderen blokkeert u de terugbetaling, wat genoemd wordt in het wetboek onder onverschuldigde betaling!

Nu via dit forum is ongeveer een jaar na dato deze terugbetaling weer mogelijk! Ik zou zeggen, mijn gegevens zijn bij u bekend, storten maar. De andere kwestie heeft inderdaad gelopen via uw geschillen commissie. De uitkomst is inderdaad zoals u het stelt maar de indruk wekt dat deze commissie niet onafhankelijk is en indien dit door het nti-klachtencommissie bewezen wordt is ten eerste deze uitspraak ongeldig en ten tweede het NTI schuldig aan bedrog.

Het incasso probllem kunt u met mij persoonlijk oplossen, het schandaal vanwege de zeer verouderde studie makelaardij o.g. kunt u na anderhalf jaar strubbeling alleen nog oplossen daar het totaal betaalde bedrag aan studiekosten terug te storten. binnen twee jaar zal ik mijn geschil via een gerechtelijke instantie aankaarten, dus binnen het termijn.

Ik hoop nogmaals op een reactie van mevr. Els Beltman

brian van de wege

Re: NTI

Ongelezen bericht door brian van de wege »

mevr. beltman,

u noemt het trouwens een schikking!!!!!!

incasso van minder dan € 100

of

studiekosten van meer dan € 1.000

??????????????

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Het betreffende klachteforum is zeer druk bezocht!!!
Er staan maar liefst 2 hele klachten op!!!

Niet slekt menierrrr!

NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door NTI »

Geachte heer Van de Wege,

Ten tijde van de discussie is al geconstateerd dat NTI-examenkandidaten van deze opleiding gemiddeld beter scoren dan het landelijk gemiddelde, dat bovendien de geleverde studiematerialen exact conform de destijds geldende exameneisen waren. Uiteraard is onderwijs altijd in beweging en worden heel regelmatig vernieuwingen in onderwijs en materialen doorgevoerd, meestal op aangeven van de verantwoordelijke exameninstantie.
Ik heb u destijds gemeld dat het voor mij niet mogelijk was bij een geschil dat voorgelegd is bij de Onafhankelijke commissie van Beroep een aparte regeling met een student te treffen. Dit zijn afspraken die vastgelegd zijn. Het NTI dient zich in een dergelijke situatie van commentaar en afhandeling te onthouden en zich te confirmeren aan de uitspraak van de commissie. Nadat uw klacht afgewezen was had u uiteraard kunnen kiezen voor hernieuwd overleg met het NTI.
Nogmaals, en zoals ik u ook in een bericht aan u persoonlijk heb gemeld, u kent mijn telefoonnummer en e-mail adres en ik nodig u heel graag uit contact met mij op te nemen.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: NTI

Ongelezen bericht door topery »

Geachte mevrouw Beltman, ik ken u niet, en heb niets met NTI, maar ik vraag me wel af waarom u een terugbetaling aan Dhr v/d Wege die niet wordt betwist niet gewoon terugstort voordat u zijn andere dispuut met NTI oplost.
Dat gedeelte mis ik nl. in uw communucatie hier.

brian van de wege

Re: NTI

Ongelezen bericht door brian van de wege »

Ik wacht graag mee op dat antwoord!

nti-klachtenforum.nl

Re: NTI

Ongelezen bericht door nti-klachtenforum.nl »

Beste Gast,

Inderdaad zijn er nog weinig leden op het forum. Het valt ook niet mee om met drie mensen die elkaar niet kennen, nooit hebben ontmoet en ook ver van elkaar vandaan woonachtig zijn, een site te maken.

Naast de opbouw van de site is het voor een particulier initiatief, zeer moeilijk om binnen een maand bovenin de lijst te staan bij de zoekmachines laat staan te adverteren op andere site. Dit proces moet groeien en dat gaat tergend langzaam.

Wij proberen de site zo betrouwbaar mogelijk te maken, zonder ongein. Tijd is geld, weliswaar in dit geval voor yourhosting die de webruimte en alle mogelijke functie ter beschikking stelt.

Als u toch de tijd heeft gevonden de site te bezoeken had u wellicht direct een boodschap achter kunnen laten en via het zo beroemde mond-tot-mond reclame de site onder uw vrienden en kenissen hun aandacht kunnen brengen. We nodigen u alsnog van harte uit.

Iedereen overigens.

Met vriendelijke groeten,

Nti-klachtenforum

Gesloten