LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PMA oplichters

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
J. Berenschot

PMA oplichters

Ongelezen bericht door J. Berenschot »

Allen let goed op,

PMA geeft een premie voor de basisverzekering op van € 81,- per jaar. Nu blijkt hier een PMA korting in te zitten van € 24,- die je alleen in 2006 krijgt. In 2007 vervalt de korting en zit je dus vast bij hun zonder dat je nog kan overstappen naar een andere maatschappij.

Vanwege deze misleiding heb ik direct mijn aanvraag ingetrokken.

Jeroen Berenschot

knoestertje

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door knoestertje »

Ook zonder deze korting is het nog goedkoop.
Wat is nu 2 euro per maand.
De grootste oplichter is nog altijd Hoogvorst (Overheid) :oops:

knoestertje

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door knoestertje »

Hoogvorst moet natuurlijk zijn minister Hoogervorst
Kijk maar straks op je loonstrookje van januari :evil:
Hoogervorst lacht je helemaal uit dat jij je druk maakt voor 24 Euro.
Terwijl je door Hoogervorst wordt genaaid waar je bij staat.

En Jan Berenschot 81 Euro per jaar voor een basisverzekering is natuurlijk heel erg goedkoop. Moet natuurlijk zijn per maand.

Ik raad iedereen aan niet niet voor de basisverzekering van 81 Euro per maand te kiezen omdat dit een natura verzekering is.
De ziektekostenverzekeraar maakt dan uit naar welke arts en tandarts je gaat

Daarom is het beter voor de restitutieverzekering te kiezen kost 83 Euro in de maand.
Veel tandartsen hebben met geen enkele ziektekostenverzekeraar een contract afgesloten

Jeroen Berenschot

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Jeroen Berenschot »

Beste Knoestertje,

Excuses voor de fout, dit moet zijn per maand. Mede door stijgingen en terugval van inkomen is 24 euro voor mij (en vele andere) veel geld. tevens is het een prinicpe kwestie, zij bieden een premie van € 83,- (restitutie)die daadwerkelijk € 85,- kost.

In hun brochure staat niets over een eenmalige teruggave, ik durf te wedden dat evt. andere personen die een verzekering van PMA hebben gesloten niets wisten van deze aanmalige teruggave, maar ervan uitgaan dat de korting blijvend is.

Voor mij ieder geval een goede reden om een andere tussenpersoon/maatschappij te zoeken, die ieder geval niet bij voorbaat de waarheid achterwege laat. Ik heb toch de tijd tot 01-03

Jeroen

diesel
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2005 12:15

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door diesel »

Hallo
Ik heb nu ook via pma bij menzis die verzekering afgesloten maar als het maar voor 1 jaar korting is wil ik daar ook vanaf. Dan kan ik mijn betervia de fnv bij mensiz verzekeren
nicole

Aardewijn

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Aardewijn »

Ik probeer PMA te bereiken maar ze zijn niet bereikbaar, ik heb net de folder opnieuw gelezen en inderdaad je kan het op twee manieren lezen, ik dacht dat die korting blijvend zou zijn maar je kan het ook lezen dat het maar eenmalig is, volgens mij heet dit misleiding.

Ik heb een mail naar PMA toegezonden dat ik mijn aanvraag intrek.

Aardewijn

van de Berg

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door van de Berg »

Beste mensen,

Ik heb mijn aanvraag ook ingetrokken. Een collega wees mij op de truc met de 24 euro in 2006. Ik heb het nagevraagd bij Menzis, na 10 minuten de wachtende Menz te zijn geweest, kreeg ik een mevrouw aan de lijn. Zij gaf aan dat zij het wel heel erg raar zou vinden als de korting alleen voor 2006 zou gelden.
Daarna PMA te Nieuwerkerk a/d Ijssel gebeld. Een dame met een overdreven Rotterdams accent wist mij te vertellen dat de korting alleen in 2006 geldt. Wat een RATTEN zeg........ Verder onderzoek leidde mij tot deze website. Kijk eens op http://forum.trosradar.nl/PHP/printtopic/639/180/print/. Ik begrijp Menzis trouwens ook niet dat ze zaken doen met zulke malafide organisaties.

H. van den Berg

P. veerman

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door P. veerman »

Toen ik het hele verhaal van pma las ben ik meteen gaan bellen (maar 10 minuten in de wacht vind ik snel duurde bij mij veel langer). Uiteindelijk heb ik het hele verhaal nagevraagd van de 2 euro korting maar daar deden ze heel vaag over of het nou eenmalig was wist de helpdesk dame niet te vertellen. Waardeloze helpdesk dus. Uiteindelijk ben ik er via via achter gekoment dat het inderdaad een eenmalige korting is. Reden voor mij om mijn aanvraag in te trekken.

Maria

olav

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door olav »

Wat een oplichters zeg. Het is toch al zo moeilijk om een goede verzekering uit te zoeken, maar helemaal als er zo'n onbetrouwbare club verzekeringen verkoopt. Ik was er bijna uit maar ik ga weer opnieuw beginnen

Karel

knoestertje

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door knoestertje »

Heren en Dames,

PMA is in haar folder erg duidelijk.
PMA geeft 2 Euro korting per maand en deze zal in 2006 uitgekeerd worden.
Het is een beetje dom ervan uitgegaan dat de daaropvolgende jaren PMA ook korting geeft.

Nog dommer om PMA een stelletje oplichters te noemen. :cry:

Buiten deze korting om is PMA de goedkoopste verzekeraar.
Dus waar klagen jullie over!!!!!!

Bovendien krijg je bij PMA een VIP card waarbij je onder andere met korting tanken kan.

Dick Knoester
Ps. Ik werk niet bij PMA

P. Veerman

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door P. Veerman »

Knoestertje,
Blijkbaar is PMA in haar folder helemaal niet duidelijk want er zijn al zo 6 mensen die ivm met onduidelijkheden hun polis niet willen laten ingaan. dus waar heb je het over! Zo dom zullen ze toch allemaal niet zijn. Nou en van zo'n VIP pas daar krijg ikhet pas echt warm van.

Maria (ik werk ook niet bij PMA)

antizeur

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door antizeur »

PMA is wel degelijk duidelijk. Vandaag heb ik de helpdesk van PMA gebeld. De PMA-korting van € 24,00 geldt voor 2006. Voor de jaren daarna wordt het geven van korting afhankelijk gesteld van de marktomstandigheden. Dit lijkt mij trouwens logisch. Wisten jullie trouwens, dat National Academic veel duurder is. Die rekenen per jaar € 40,90 aan polis- en prolongatiekosten. Bestaande relaties krijgen bij National Academic geen korting. Daarnaast worden mensen een overeenkomst van 5 jaar aangesmeerd.

Engelen

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Engelen »

Beste Antizeur,

PMA heeft geen eigen helpdesk, zij zijn een zgn intermediair maar laten klanten direct met de maatschappij bellen. Ik weet niets van die korting af, maar ben eerder belazert door PMA door het Tripple effect.

Waarschuwing pas goed op voor PMA, sluit dan bij Menzis via FNV. Mooie praatjes vooraf maar het zijn ordinaire zakkenvullers.

van Engelen

antizeur

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door antizeur »

Geachte heer Van Engelen. Jammer van jouw eerdere ervaringen. Mijn ervaringen zijn goed. Zij hebben onder meer de goedkoopste autoverzekering. Dit scheelde mij 247 euro per jaar.

Gast

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben niet dom maar lees de folder dat ze in 2006 24 euro uitkeren. Staan dus niet in dat ze het in 2007 ect. niet meer doen. Hoe kan je als consument dan lezen dat het eenmalig is?
Trouwens ik heb hun gemaild maar krijg een algemeen bercihtje terug dat ze geen tijd hebben mensen persoonlijk berticht terug te geven...
Verder moet ik toegeven dat ze wel de goedkoopste zijn die ik kan vinden. FNV bied namelijk maar voor drie jaar die kortingen en daarna moet je maar afwachten!
groet Diesel
:wink:

Mike en partner
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2006 13:50

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Mike en partner »

Ik ken deze aanbieders (FNV, PMA, CAK) en heb enige tijd terug het kaf van het spreekwoordelijke koren weten te scheiden. Ik heb mij niet alleen laten leiden door de drie onderstaande forums waar (o.a) de praktijken van CAK / National Academic ter sprake komen:

Consumentenbond waarschuwing


Veel nuttige informatie


Nog dichter bij huis

Voor de goede orde, er is geen enkele verzekeraar die nu al weet of zegt hoe hoof of laag de premie in 2007, 2008 of wanneer dan ook zal zijn dus die wetenschap kun je op alle verzekeraars / aanbieders kunt betrekken :idea:

Als je geluk hebt, dan heb je een polis waar je ieder jaar zelf kunt bepalen of de nieuwe premie je aan staat en of je dus klant blijft. Er is een groot verschil tussen klant zijn omdat je door een langdurig contract gebonden bent of klant zijn omdat je daar zelf bewust en uit vrije keuze voor kiest.............

FNV heeft het over een vage “drie jaarsgarantie” maar met bovenstaande in het achterhoofd kun je concluderen dat het meer gebakken lucht is dan een echte zekerheid. Verder is het een keuze om wel of niet lid te zijn van het FNV. FNV stelt zelf dat men niet direct lid moet worden om gebruik te kunnen maken van het collectief en dat lijkt mij een logische gedachtengang. Voor zover ik het weet, biedt FNV alleen een naturapolis voor € 83,00 per maand dus geen restitutie maar daar kan ik naast zitten. Verder vraag ik mij af wat een organisatie als FNV (geen intermediair) er voor (commercieel) belang bij heeft om een collectieve polis aan te bieden :?:

Goed, CAK / National Academic kwam niet verder dan het verhaal dat poliskosten en incassokosten overal van toepassing waren. Getuige bovenstaande forums en informatie van Menzis een grove leugen. CAK / National Academic biedt geen restitutiepolis en beperkt zich slechts in het aanbod door een naturapolis te bieden die mij als nieuwe klant € 85,31 per maand kost (€ 81,90 plus € 1,95 incassokosten en € 17,50 poliskosten op jaarbasis). Als je al klant was dan betaal je nu € 83,00 plus incassokosten ad € 1,95 dus totaal € 84,95 per maand voor precies hetzelfde als bij PMA en FNV. Een toelichting via mail aan CAK heeft, nu twee weken later, nog geen reactie opgeleverd dus dat zegt mij genoeg.

Ik heb mij aangesloten bij het collectief van PMA. Toen ik aan de helpdesk van PMA vroeg hoe het met mijn aanvraag stond verwees mij o.a. naar een direct telefoonnummer van Menzis: 026-3696969 (optie1). Op dit telefoonnummer van Menzis kon men in het keuzemenu kiezen of men reeds bestaande klant was van PMA of nieuwe klant. Dat menzis op haar eigen helpdesk verwijst naar PMA is een teken dat PMA niet de minste partij is in deze, me dunkt :twisted:

Bij mij is in ieder geval alles goed geregeld en dat is niet zo zeer mijn verdienste als die van de vele forums waar ik veel informatie heb kunnen vinden.

Als nieuwe klant van PMA ben ik partijdig (cognitieve dissonantie) echter is mijn mening op bovenstaande feiten gebaseerd. Iedereen kan zijn of haar eigen conclusie trekken :arrow:

Veel wijsheid toegewenst

Als laatste niet geheel off-topic mijn vraag aan onze topicstarter Jeroen Beerenschot, waar ga je je nu dan verzekeren en heb je daar dan al wel zwart op wit hoeveel je daar in de toekomst gaat betalen? Het is geen onbelangrijke vraag want je zou hiermee de enige persoon in Nederland zijn die nu al weet wat geen enkele verzekeraar weet namelijk wat jou verzekering in de toekomst gaat kosten :P

harjo

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door harjo »

Moeilijk te bereiken.PMA p Ook in een eerde geval het zgn. tripple effect (dexia-lease) weten zij nergens van. Zij hebben volgens hen nog steeds een goed produkt verkocht. Schande

hoe

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door hoe »

Misschien een domme dan wel overtollige vraag, maar wie en wat is PMA? Moet je daar lid van zijn/bij werken?

Ik heb al wel de aanbieding van Menzis via FNV gehad en vond dat ook aantrekkelijk.

Ik wacht af! Bvd.

Mike en partner
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2006 13:50

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door Mike en partner »


van ooijen

Re: PMA oplichters

Ongelezen bericht door van ooijen »

PMA lijkt allemaal leuk.
National Academic duur? Helemaal niet.
Alleen jammer dat bestaande klanten worden achtergesteld op nieuwe klanten.
Ik hou het bij Menzis via National Academic

Gesloten