LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
vverbiest
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:40

SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door vverbiest »

Aanklacht SMS praktijken van BLINCK - CELLDORADO

Hier wat meer info hoe ze tewerk gaan.

Ze doen er alles aan om legaal te werken en conform de “code of conduct” te werken

Maar hoe komt het dan dat er zoveel mensen intrappen?

Kijk maar eens naar een pop-up van celldorado:

(copiëer onderstaande URL in je webbrowser en druk op enter)

http://www.gratis-ringtone.net/?gclid=C ... QgodLAIbiA#

(kies een tip)

In hun richtlijnen aan hun partners vermeld Celldorado:

Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.

Dus als je op de bovenstaande URL in je browser kijkt dan zie je niet de voorwaarden die er zijn bij de * van gratis “verborgen” zijn,

Je moet naar beneden scrollen voor je ze ziet.

En als je naar beneden scrollt zie je in het klein, grijs op wit, de voorwaarden.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat leest.

Eenmaal je je mobiele nummer hebt ingegeven krijg je een SMS om je “gratis” ringtone te activeren.

In deze SMS worden conform de “code of conduct” de voorwaarden nog eens duidelijk vermeld.

Maar ja hoor hier moet je opnieuw naar beneden scrollen op je mobieltje.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat doet.

Je beantwoord de SMS voor je ‘gratis’ ringtone en je bent een vogel voor de kat.

Ofwel heb je een pre-paid kaart en zie je je beltegoed snel dalen ofwel heb je een abonnement en zie je op je afrekening, na een maand, een leuk bedragje staan.

Grote paniek natuurlijk en nu maar zoeken vanwaar die dure SMS’jes toch komen.

De meeste mensen hebben de eerste SMS met de voorwaarden al lang weggedaan en zoeken zich te pletter naar de short code om een STOP te sturen.

En zo is er weer eentje bedot voor een leuk bedrag.

En dit allemaal legaal en volgens de ”code of conduct”? ja, helaas wel

Wie zit er achter Celldorado? Blinck International.

De firma Blinck heeft een internationaal uitgezet netwerk om via SMS 6464 of 4611 klanten te bedotten met "gratis" muziek

Als je de kleine letters leest dan kost het je een fortuin

Iedereen kan zomaar een GSM nummer ingegeven van iemand anders en die met dan maar uitvissen hoe hij van de SPAM via SMS, aan 2,00 à 3 euro per keer kan afgeraken.

(de ontvanger moet dan wel eerst een SMS sturen met zijn GSM om de dienst te activeren)

je kan contact opnemen met Blinck http://www.blinck.com xxx om dit te doen stoppen:

xxx

Zie ook maar eens op:

http://www.celldorado.com

Celldorado is een toonaangevende mobiele entertainment provider van real music ringtones

Celldorado is a leading mobile entertainment provider of real music ringtones

Celldorado is een toonaangevende entertainment provider van ringtones, wallpapers en games voor de mobiele telefoon. Wij werken met makkelijke landingpages met wisselende content waardoor een hoge conversie kan worden gegarandeerd. Onze content is uniek in Nederland. Celldorado is leverancier van de officiele Top 40 Ringtones.

Celldorado is a leading entertainment provider of ringtones, wallpapers and games for mobile phones. High conversions are guaranteed with our easy to use landingpages and changing content. our products are unique in the Netherlands. Celldorado is supplier of real music ringtones.

Commission: 5.00 euro per sale

Celldorado staat partners toe om:

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo of andere sponsored links;

- direct te linken naar een eigen website/landingpage.

Celldorado staat partners niet toe om:

- de sponsored links van Celldorado te overbieden;

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo en andere sponsored links waarbij trefwoorden worden gebruikt die door copyright zijn beschermd

- keywords te kopen met de merknamen 'celldorado' en/of 'cell dorado', Top40;

- direct te linken met (of een redirect) naar Celldorado, ongeacht het keyword;

- direct te linken met een partner-trackinglink;

- de naam Celldorado te gebruiken in de advertentietekst.

Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.

Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.

Wat doet Blinck International?

Our revenue worldwide comes from offering SMS services via media such as TV, internet and print to the consumer. Examples are ring tones, video, news subscriptions, wallpapers, etc.. Unlike other companies that offer similar services, we do everything under one roof. We design our own content, make our own commercials and TV formats (including: auditions, photographing and post-production), buy our own television air time around the globe and develop and maintain our own platform to deliver SMS content worldwide.

Omzet 2004 +/- 25.000.000 Euro

Omzet 2005 +/- 80.000.000 Euro

Omzet 2006 +/- 140.000.000 Euro !!!!

Werknemers: 95

Actief in 31 landen – kantoren in Nederland, Ierland en USA

Naam :Blinck International B.V.

xxx

Inschrijving handelsregister

xxx
xxx

Hier de "kleine letters" in het groot voor België :

*De eerste realtone is gratis. De kosten bedragen vervolgens €2,00/ SMS, max 6 SMS/ week (plus sms download kosten). Celldorado werkt volgens de Belgische code of conduct voor SMS diensten. Celldorado biedt innovatieve informatie en entertainment voor de mobiele telefoon, zoals ringtones, Javagames en wallpapers. Stoppen? Stuur STOP WPREI naar 4611. Om gebruik te kunnen maken van de Service moet de gebruiker 18 jaar of ouder zijn. Celldorado biedt eigen, originele diensten volgens de hoogste kwaliteitseisen. Info? 0800 74770 (gratis)

de code of conduct stipuleert:

"In elk door de consument ontvangen bericht wordt de shortcode van dedesbetreffende dienst in het bericht vermeld (in de header of in de SMS-tekst)."

dit doet Blinck niet!

De gebruiker moet dus 18 jaar of ouder zijn.

Dit kan niet gecontroleerd worden door de aanbieder van de SMS abonnementen.

Welke “normale” consument gaat er nu 48,00 Euro per maand betalen voor wat ringtones en andere rommel?

Gaan ze het terugbetalen als een kind dit heeft aangevraagd zonder toelating van de ouders?

Beter zou zijn om bij “pre-paid” kaarten geen betaalde premium SMS diensten toe te laten en de mogelijkheid te bieden om bij abonnementen af te zien van het ontvangen van betalende SMS berichten.

Meneer Nilson
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 19:30

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door Meneer Nilson »

Ik heb me schijnbaar een keer aan gemeld bij deze dienst,maar ik krijg nooit een smsje ,dus ik wist niet dat ik aangemeld was.Maar wel een rekening van 88€.

Ik zal wel moeten betalen,

Is hier niks aan te doen

fsdfds
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 okt 2009 15:04

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door fsdfds »

[Bericht verwijderd door Moderator (spam)]

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door jor »

Edit= bericht is aangepast.
Laatst gewijzigd door jor op 30 okt 2009 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

ah heilige boontje weer geklikt bij de redactie :)

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door pbarendse »

[quote="Menasor2002"]ah heilige boontje weer geklikt bij de redactie :)[/quote]
Ik geef m geen ongelijk!
Wat me trouwens opvalt is dat in dit topic geen knoppen staan om berichten direct bij de moderators te melden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door jor »

Klopt, in dit gedeelte kan je niet zelf plaatsen of de moderator bereiken via het uitroepteken.Ik stuur dan gewoon een email naar de mod en dan komt het ook wel in orde.De reactie die ik melde betreft ordinaire spam en het forum + de bezoekers gaan me ter harte.

ValeryHoek
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 nov 2009 15:30

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door ValeryHoek »

Mijn opa van 78 msnt en heeft via msn een bericht gekregen over puzzelen. Hij moest hier wat dingen voor invullen en mocht puzzels gaan maken. Hij snapte het niet en een seconde later was zijn prepaidkaart leeg... Ik heb hem geprobeerd af te melden via het contactformulier op www.celldorado.com/nl . Bij het in toetsen van het telefoonnummer krijg ik te horen tel nr proccesed
en kan ik niet meer op verzenden drukken. In de lijst met spelletjes e.d. heb ik die puzzels niet gezien en dus weet ik niet hoe ik mijn opa hiervoor kan afmelden, naar welk nummer ik sms stop moet smsen. Weet iemand hoe ik mijn opa moet helpen!

Groetjes Valery

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door jor »

Edit=Opgelost.
Laatst gewijzigd door jor op 14 dec 2009 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door pbarendse »

Had hem ook al gemeld, stond onder "Keukens" ook weer zo'n jubelverhaal.
Blijft toch jammer dat je in dit gedeelte geen meldingsknop hebt zitten...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door jor »

[quote="pbarendse"]Had hem ook al gemeld, stond onder "Keukens" ook weer zo'n jubelverhaal.
Blijft toch jammer dat je in dit gedeelte geen meldingsknop hebt zitten...[/quote]

Klopt zal eens vragen of dat wel mogelijk is.Ook Quoten gaat anders.

sevre002
Berichten: 0
Lid geworden op: 03 jun 2010 23:51

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door sevre002 »

De Celldorado praktijken gaan nog steeds door. In Feb. 2010 heeft mijn zoon 302 Euro (!) moeten betalen voor SMS diensten van deze ciminele activiteiten onder de vermelding van CME op het factuur. Helaas staat zijn Hi abonnement op mijn naam, dus boven de 16 jaar. Naar het geld kunnen we fluiten, of zijn er nog mogelijkheden? Inmiddels zijn nummer op smsdienstenfilter.nl gezet. Ik vind dat er toch meer aandacht aan besteed moet worden om deze praktijken te stoppen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door seconds-out »

Boete voor aanbieder sms-diensten

De Consumentenautoriteit heeft sms-aanbieder Celldorado een boete van 1.2 miljoen euro opgelegd voor het op grote schaal aanbieden van misleidende sms-diensten.
Het is de hoogste boete ooit van de Consumentenautoriteit.

Het bedrijf biedt onder meer wallpapers en testjes aan via tv-reclames en internet, terwijl onduidelijk is dat het in werkelijkheid om een abonnementendienst ging.

Het gaat dan onder meer om de diensten Friend Finder, Love Test en IQ Test.
Celldorado is het niet eens met de boete en heeft bezwaar aangetekend.

Bron: RTL-Teletekst 14-07-2010

vverbiest
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:40

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door vverbiest »

Blinck International B.V.
Hobbemakade7 3
rozr XN Amsterdam
Nederland
Persoonliik en vertrouwelij k
AANTEKENEN
Amsterdam, rg februari zooT
Geachte
Naar aanleidingv an het telefoongesprevka n vrijdag r6 februari is dezeb rief aan u gezonden.
Allereerst wordt u bedankt voor het prettige gesprek. Hieronder is een aantal punten uiteengezet
met het doel u van aanr.ullendein formatie te voorzieno vero nzed iensten.
Tevens maakt Blinck u er graag op attent dat in alle landen waar Blinck actief is Blinck zich houdt
aan alle richtlijnen en (wettelijke)r eguleringend ie in het betreffendela nd gelden.D it geldt zowel
v<-r<<,irerr .riiingena ls de inhoud van de tekstberichtenH. et is vanrt'egec ontinuïteito ok in het
belang van Blinck dat er een eerlijke en transparante markt bestaat voor digitale distributie van
(mobiele) entertainment diensten.
Hierachter wordt ingegaan op uw punten.
r)
Claude Debussylaan t6
to9z MD Amsterdant
Dit is eenf outiefcorrespondentieadreHse. t adresb ovenaand ezeb riefis hetjuistea dres.U wordt
verzochti n al uw correspondentief,o rums etc.d it adrest e (laten)v erwijderen.
z)
In het telefoongespreiks afgesprokend at u geenp ersoonsgegevenvsa n medewerkersv an Blinck
Internationalo p de diversef orums / websites/ in uw correspondentien oemt c.q.v erspreidt.O ok
is afgesprokend at u overalw aar dezea dressenz ijn vermeld,u dezez ult (laten)v erwijderen,z owel
op de Nederlandsea ls Belgischefo rums / websites.
3)
Ook is in het telefoongespreak fgesprokend at u op geene nkelew ijze 'spam'm eer zult sturen,o ok
niet naar eene n / of meer medewerkersv an Blinck International.
4)
De code of conduct stipuleert det ... "In elk door de consument ontuangen bericht wordt de
shortcodeu an de desbetreffended iensti n het bericht uermeld( in de headero f in de SMS-tekst)."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: het klopt dat deze bepaling in de Code of Conduct van Nederland staat. Dit is niet
het gevali n het Belgischee quivalent,d e GOF.E chter,i n iedert ekstberichtd at Blinck verstuurt
staat zowel in Nederland als in België, ofwel in de header ofwel in de SMS-tekst zelf, de short code
die voor de desbetreffended ienstw ordt gebruikt.T evensw ordt in de gehelec ommunicatie,z owel
in de advertentie uitingen als in de SMS-tekst zelf, meer malen alle relevante
consumenteninformatieg etoond( zoweli n Nederlanda ls in België).
J.'
"Er worden alleen te betalenb erichtenu erstuurdo on consumentend ie daarom pro-actief
uanuit het desbetreffendeo í-nummer uerzochth ebben( de zogeheten'opt-informule')."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
ReactieB linck: zoalsr eedst elefonischa an u medegedeeldp,a st Blinck in Nederlandv oor al haar
dienstend e opt-in formule toe. Consumentenk unnen dus pasd e dienstenv an Illinck ontvangen
nadat ze zelf actief een bericht hebben verstuurd vanaf hun rnobiele telefoon naar de
desbetreffendesh ort code.I n Belgiëi s dit niet verplicht,e chterg ebruikt Blinck dit on-line
uiteraardw el,z odatn iet'eeno nbekendee' ena nderp ersoonk an aanmelden.
6)
"Aanmeldingu oor eenS MS-ebonnementsdiensmt oet altijd uanuit het o6- nummer gebeuren
waernoar de berichteng estuurdm oetenw orden( voor euentueebl ewijsa chterafle n behoeft
altijd de uermeldingu an de desbetreffendseh ortcodee n (indien releuant)h et desbetreffende
keytuord."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: aanmelding bij alle diensten van Blinck in Nederland en België gebeurt ook
daadwerkelijkv ia de SMS.U w mening dat Blinck dit niet doet is derhalvem isleidendein formatie.
7)
"Bij aanmeldbeuestigingeuno or abonnementsdienstedni e de eindgebruikerm eer dan € o,7op er
MT -bericht kosten, zal na aanmelding uen de eindgebruiker alsnog een actieue ínstemming
geuraagd uorden middels een te beantwoorden MT-bericht dat teuens uermeldt de in de
beuestíging( onder genoemdein formatie: dit ter herbeuestigingu an de uens uan de
eindgebruiker dat hij deze dienst deadwerkelijk wenst af te nemen c.q.op te sterten."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: dit vereiste is alleen in de Code of Conduct voor Nederland genoemd en niet in de
GOF van België. En zoals u bij punt 5 heeft kunnen lezen, past Blinck eerst de opt-in formule toe
in Nederland, voordat iemand op een van de diensten van Blinck kan worden aangemeld.
Blinck heeft getrachtu eenb eeldt e schetsenv an haar diensten.V anzelfsprekendh eeft u te allen
tijde het recht om een klacht in te dienen, echter wij stellen het op prijs indien u zich in eerste
instantie tot ons richt en dat u zich aan de feiten houdt.
In het telefoongesprehk ebbenw ij met u afgesprokend at u zo spoedigm ogelijk alle onjuistheden
zult verwijderen.U heeftt ijdens het telefoongesprerke edsa angegevedna t u eena antal
opmerkingeni nmiddels heeftt eruggetrokkenH. iervoor zijn wij u erkentelijk.
Ten slotte wijzen wij u nogmaals op de vertrouwelijkheid van deze correspondentie

derun11
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2011 13:09

Re: SMS premium van 6464 - Blinck - Artiq mobile - celldorado

Ongelezen bericht door derun11 »

Ik heb het zelfde meegemaakt (nu nog steeds) ik heb zo,n sms blijkbaar naar 6464 gestuurd en nu wordt er elke maandag 7.50 afgeschreven Wat kan ik doen? mijn vader Die kan me wat.
Ik ben al mijn zakgeld kwijt wat ik heb gespaart voor mijn scooter :cry: (totaal 1200) en ik heb een 2jarig abonnement en tele2 zegt dat ze daar niks aankunnen doen.
Daarbij heeft sms dientenfilter ook geen nut gehad.
Kan iemand mij helpen?
Mvg, Dennis

Gesloten