LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureaus

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
RaymondF
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 09:32

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door RaymondF »

Sinds maart hebben wij opa en oma aangemeld bij "Oma van Roodkapje". Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. In eerste instantie een uitgebebreide en goede uitleg van de regionale consulent.

Op het moment dat eerst toeslag was ontvangen gingen automatisch alle geldstromen lopen. En de bemiddelingskosten van Oma van Roodkapje zijn binnen de marge van het redelijke: 1/6 van de oppaskosten met een maximum van 100 euro per maand. Op andere dagen van de week is onze zoon bij een geregistreerde opvangmoeder.

Bij de bemiddelingskosten van de instantie waar zij bij is aangeschereven heb ik meer vraagtekens (MIK). In een normale maand was dat in 2008 33%, in een maand met halve opvang van normaal zelfs 50%.

germasam
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 09:43

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door germasam »

Ik ben al 4 jaar oppasoma en heb dit altijd met liefde gedaan, wist echter niets van het bestaan van een regeling totdat ik toevallig metgastouderbureau DE OMAVANROODKAPJE in contakt kwam.

De consulent die bij mij is geweest heeft ruim 2 uur besteed aan uitleg etc. ik heb niet lang getwijfeld en denk de beste keuze heb gemaakt
door met ROODKAPJE in zee te gaan. niet in de laatste plaats door de inzet van consulent.
Ik betaal mijn kinderen het verschil in subsidie terug en iedereen is blij en tevreden.

Oma Ria
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 11:36

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Oma Ria »

Sinds 1 jaar ben ik gastouder bij Gastouderbureau Roodkapje en ben ook zeer tevreden over deze organisatie.
Voordat ik hier gastouder werd, was ik gastouder bij Gastouderbureau Viaviela. Wat een gedoe daar..........We moesten elke maand de uren registreren, elke maand dus een andere factuur betalen, mijn dochter moest zelf de aanvraag doen bij toeslagen.nl.
Bij Roodkapje gaat dat heel anders. Hier wordt alles voor je gedaan! Ook wijziging in de toeslag voor het kinderdagverblijf houden zij bij! De Verklaring Omtrent Gedrag wordt vergoedt en zelfs de aangifte inkomstenbelasting wordt voor mij en mijn man gedaan!!
Het is natuurlijk prachtig als je op je eigen kleinkinderen kunt passen. Als je er dan nog een leuk zakcentje aan overhoudt is het helemaal mooi meegenomen!
Kortom, ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het een aanrader is om met Roodkapje verder te gaan.

Een zeer trotse Oma Ria!

aryaantje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2008 23:11

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door aryaantje »

Graag wil ik toch nog even reageren op alle stukjes die nu geplaatst worden over de Oma van Roodkapje. Helaas houdt dit bureau zich niet aan de regels die de overheid heeft bepaald, want urenregistratie bijhouden is VERPLICHT gesteld door de Belastingdienst! Ook is het 'slim' dat ze een percentage van de toeslag vragen en daarbij dan alle uren mee laten tellen (ook als ouders niet aan het werk zijn, hiervoor is de wet Kinderopvang niet bedoeld en hierover zijn ook kamervragen gesteld!). Ze stimuleren om lekker veel uren te registreren, want daar worden ze zelf ook beter van! Ik vermoed dan ook dat iedere klant dus het maximum van € 100 zal betalen en dat is dan weer meer dan de €75 bij één kind bij ViaViela!
Verder lijkt het erg handig dat Roodkapje de toeslag ontvangt en alles regelt. Maar wat als dit bureau failliet gaat? En wat als de OUDERS de teveel ontvangen toeslag moeten terugbetalen? De Belastingdienst gaat dit geld dan bij de ouders terugvragen en niet bij Roodkapje! Het lijkt dus allemaal mooier dan het is, vandaar dat ik, na uitgebreide vergelijking, toch voor ViaViela heb gekozen. Ik weet nu precies waar ik aan toe ben, de administratie stelt niks voor (5 minuutjes per maand) en ik weet zeker dat hier gewerkt wordt zoals de overheid het heeft bedoeld in de Wet Kinderopvang!

lenyvg
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 12:10

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door lenyvg »

Snap niet dat Oma Ria zo blij is dat ze bij Roodkapje haar belastingaangifte invullen. Dat betekent dat oma haar digid code heeft afgegeven aan de medewerkers van Roodkapje. Dat is net zoiets als je pinpas en pincode afgeven en zeggen dat ze de burokosten maar zelf moeten pinnen!!! Dat even vooraf.
Ik ben blij dat er zoveel positieve ervaringen te lezen zijn over gastouderbureaus en ben het met Henk van de Vijfeijken eens dat kwaad spreken over elkaar weinig zin heeft en dat de overheid niet de zwarte piet bij de gastouderbureaus neer moet leggen. Ik heb me zo kwaad gemaakt over de opmerking van Sharon Dijksma/Dijkstra? dat het oppassen van opa en oma geen bijdrage levert aan het meer werken van vrouwen. Wat een onzin. Ik werk 3 dagen, waarvan mijn kinderen 2 dgn naar het kinderdagverblijf gaan, dat vond ik meer dan genoeg. Als mijn moeder niet nog 1 dag zou oppassen zou ik niet 3 dagen zijn gaan werken. Dat de overheid verwacht heeft dat al die opa's en oma's geen behoefte zouden hebben aan een extra verdienste is hun misvatting. Ik vind wel dat de oppassubsidie alleen bedoelt is om zorg en werk te combineren en vindt dat daar best strenger op gecontroleerd mag worden, maar dan ook bij de kinderdagverblijven zoals ook Henk terecht opmerkt. Al met al ben ik een erg tevreden gebruiker (in mijn geval van ViaViela) en ben ik blij met de ondersteuning die ik van hen krijg bij het registreren van mijn uren (lekker handig via internet), fiscaal correcte facturen, hulp bij aangifte/aanvraag bij belastingdienst, opvoedondersteuning etc. Misschien zijn er zeker bureaus die met deze regeling snel geld verdienen, zonder er iets voor te doen, maar daar horen zij niet bij.

floortje11
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 13:02

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door floortje11 »

Wij betalen € 60,00 aan Roodkapje per maand, en geen € 100,00! We zijn erg tevreden! Alles is heel netjes en snel geregeld. Het bedrijf komt goed georganiseerd over en de consulente was hulpvaardig en geïnteresseerd.

R. With
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 12:44

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door R. With »

Mijn vrouw werkt al jaren als gastouder en heeft veel ervaring met bemiddelingsbureaus. Tot 2007 heeft ze via Berend Botje gewerkt maar die hanteerden zeer hoge bemiddelingstarieven voor de ouders: 1600,- voor het 1e kind en 1400,- voor het 2e kind. In 2007 is ze overgestapt naar een ander bureau dat ongeveer 700,- per jaar rekent. Hierdoor zijn de opvangkosten dus veel lager !!
Het lijkt ons dus zeer terecht dat hier aandacht aan wordt besteed, het is tenslotte gemeenschapsgeld waar het om gaat.

R. With
Castricum

PeterRdeVries
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 13:11

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door PeterRdeVries »

@henk van de vijfeijke -> ik zou ook één en al lof zijn over een organisatie waar ik enorm veel geld aan verdien....
Wie echter verder zoekt op internet komt er met een beetje speurwerk achter dat deze organisatie een soort pyramidespel is....Iets zegt mij dat men misbruik maakt van bepaalde regelingen en dat, als het fout gaat, er wel eens heel veel mensen de dupe kunnen worden van het handelen van diegene die op het topje van die pyramide zitten!

Roodkapje Horst
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 09:28

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Roodkapje Horst »

Een reactie op Aryaantje:

Ik ben consulente van Gastouderbureau Roodkapje. Ik heb zelfs een contract lopen waar de bureaukosten niet meer bedragen dan 14,17 euro. U wilt niet weten hoeveel contracten onder de 100 euro afgesloten worden. Gastouderbureau Roodkapje is daarom een bureau met zeer concurrerende prijzen.
Ik praat de mensen echt geen uren aan. Verder wil ik vermelden dat we zelfs op de gastouderovereenkomsten hebben staan (vergedrukt) dat de uren zelf bijgehouden moeten worden.

De kinderopvangtoeslag wordt door de belastingdienst altijd betaald aan de vraagouder en beslist niet aan het gastouderbureau.

Willen de mensen a.u.b. pas een reactie plaatsen als ze zeker weten dat wat ze schrijven de waarheid is. Het is zo makkelijk om iets of iemand af te kraken, maar laten we wel eerlijk blijven.

Helaas, helaas.....
Laatst gewijzigd door Roodkapje Horst op 21 apr 2008 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

WIDOWTJE
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:13

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door WIDOWTJE »

wat een onzin zeg,ze moeten ook overal geld uit slaan ook,oppassen doe je toch gratis voor je kleinkinders lijkt mij,en dan is er nog het feit (lijkt mij)dat de extra inkomsten die je als opa/oma krijgt ook nog eens worden opgeteld bij je aowtje en er dus meer belasting betaald moet worden,je hebt echt geen gastouderbureau nodig hoor.of zie ik het helemaal verkeerd

cees klarenbeek
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 13:49

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door cees klarenbeek »

Ook wij hebben diverse bureaus met elkaar vergeleken. Er was zelfs een burea(omavanroodkapje) die beweerde dat je ook niet werkgerelateerde uren kon registreren. Dat is dus vragen om problemen! Ook wilden sommige voor ons de subsidie aanvragen, maar als ouders blijf je hiervoor ALTIJD verantwoordelijk. Wij hebben gekozen voor ViaViela uit Leeuwarden. Dit omdat alles transparant is en zelfs de eventuele verlaging van de zorgtoeslag is meegenomen. Bovendien hebben wij wanneer wij dat willen altijd via de computer inzage in ons overzicht.
Cees Klarenbeek

johan kroft
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 13:53

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door johan kroft »

Hallo,

Ik wil ook even reageren. Wij hebben van de consulent van Roodkapje in Maastricht (Peter) en haarfijne uitleg gekregen van wat nu alles inhoud en wat dit voor onze persoonlijke situatie betekent. Hij nam alle tijd om het uit te leggen en had zelfs leuk contact met de kinderen : hij heeft ballondiertjes voor ze gemaakt en de kids vonden het geweldig. Tevens gaf hij goede tips over veiligheid en opassen in het algemeen. Hij liet een formulier achter waar op stond wat hij allemaal had uitgelegd zodat we niet alles hoefden te onthouden. Wij, tja we hebben niet stilgezeten, hebben 4 kinderen en betalen 100 euro per maand (ja, de gastouder betaald dat). Uit onze kennissenkring hebben veel mensen contact met hem/roodkapje gehad en iedereen is dik tevreden. Bij Roodkapje hoort ook de Boze Wolf en die komt nu om de hoek kijken : dat bent U tros Radar.

Groetjes Fam Kroft

looden
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 14:26

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door looden »

hoi

ik vind zelf dat de hele gastouder gedoe af geschaft moet worden

als je bekijkt wat dit voor de gemeenschap kost op jaarbasis
ten eerste ik heb een vriendin die werkte s `avonds in de schoonmaak maar door een scheiding was ze aangewezen op een uitkering, ze wou stoppen met haar werkzaamheden omdat dit moest gebeuren als haar kinderen van school kwamen,dan kon ze zelf haar uigen kinderen lekker zelf opvoeden.
maar dit mocht niet ze moest blijven werken en haar kinderen moesten maar naar een gastouder, en wat denk je de gastouder koste meer dan wat zij binnen bracht met haar werk

en dan zo iets in de jaren `80 ging je als vrouw lekker werken niet omdat het moest maar als extratje, en dit ging je combineren met je vriendinen om op elkaars kinderen te passen met gesloten beurs.

als je nu bekijkt MOET je als VROUW werken om maar een voorbeeld te geven een huis te kopen, want als de man alleen verdiender is kun je geen huis meer kopen.

dit doordatwat zoveel mensen zeggen (denken) wat we in de luren zijn gelegd door de hele regering met ons die EURO`S op te zadelen

laten ze de man maar weer de hoofd kostwinner maken en de helft van wat de gastouder kosten toe voegen aan de kostwinner zodat de vrouw niet genoodzaak is om te MOETEN werken

wou gewoon eve nmijn verhaal kwijt

inge kiewied
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 14:12

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door inge kiewied »

ViaViela Leeuwarden;

Dankzij deze subsidie kunnen ook ouders met onregelmatige werktijden gebruik maken van gesubsidieerde opvang. Door 75,00 bureaukosten vanaf 1 kind kunnen wij 24 uur per dag inzichtelijk zijn voor onze klanten. Bovendien zijn de gastouders verzekerd en kunnen deze en de ouders gebruik maken van; on line cursussen, opvoedondersteuning, leeftijdsgerichte nieuwsbrieven. Ook bezoeken wij zowel de ouders als het opvangadres en hebben wij een zeer uitgebreide helpdesk etc.

simonjose
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 14:59

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door simonjose »

Ik ben al ruim 3 jaar aangesloten bij 4Kids Gastouderbureau en SUPER tevreden hierover. Mijn opvang is erkend geregeld, zodat ik aanspraak kan maken op de Kinderopvangtoeslag en dat is voor mij het meest belangrijke! Ik breng mijn kinderen bij mijn gastouder en kan gaan werken en krijg het grootste gedeelte van alle kosten vergoed, prima geregeld! Dat het bureau daar ook geld aan wil verdienen kan ik best begrijpen, als het maar binnen de perken blijft. 4Kids Gastouderbureau hanteert dan ook geen belachelijk hoge begeleidingskosten, maximaal € 69,- per kind per maand.

Het is belangrijk te kijken naar wat de gastouder bij het bureau verdient, in mijn situatie is dat € 4,50 per kind per uur, en wat het gastouderbureau voor de begeleiding vraagt. Tussen de verschillende bureaus zitten enorme verschillen en er zijn inderdaad bureaus die belachelijke hoge bedragen vragen. Het is een aanrader om goed te shoppen tussen de verschillende bureaus, maar ook te kijken naar wat de bureaus te bieden hebben, zoals vervanging van de gastouder bij ziekte, etc.

Nogmaals ik ben super tevreden over 4Kids Gastouderbureau!

Hans & Marian
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 16:42

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Hans & Marian »

Geen kwaad woord over Viaviela te vinden.
Waren alle buro,s maar zo in Nederland.
Ga zo door en Opa,s & Oma,s kinderen en kleinkinderen leven nog lang en gelukkig.... :lol:

Klasse..... :D :D :D :D :D :D

fam van Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 17:41

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door fam van Dijk »

Er worden aardig wat verschillende bedragen geroepen die door de bureaus in rekening worden gebracht. Zo kom je er als consument toch ook niet meer uit.
Wij zitten al 3 jaar bij via viela en betalen voor 2 kinderen elke maand hetzelfde bedrag (100 euro), er wordt nooit iets extra's in rekening gebracht ook niet voor die jaarlijkse risico bezoekjes, zoals iemand had gehoord. Ik weet precies waar ik aan toe ben en dat vind ik wel prima zo.

Ik zou het eigenlijk helemaal niet eerlijk vinden dat de een 15 euro en de andere 90 euro moet betalen voor dezelfde service.

Laat de overheid die bureaus maar controleren of ze wel aan de kwaliteitseisen voldoen, dat lijkt mij een betere tijdsbesteding

mjlmhermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 17:47

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door mjlmhermans »

Eindelijk besteedt iemand hieraan aandacht. Wij zijn al jarenlang veroordeeld tot Kroostopvang te Sassenheim. We hebben een geweldige gastouder waar we graag bij blijven. Helaas zitten hierdoor vast aan een gastouderbureau dat 130 euro per maand in rekening brengt voor niets....
Foutieve facturen. Overbodig toezicht etc. We zouden het geld graag aan de gastouder geven.
Een ander grote ergernis is dat we moeten betalen voor feestdagen, dit ondanks het feit dat er dan geen opvang mogelijk is. Ook het gastouderbureau rekent hierover natuurlijk ook weer af.
Als ondernemers vinden we dit onbegrijpelijk

peter100nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 17:51

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door peter100nl »

Ik vind het toch wel vreemd dat de bureaukosten voor de oppas die grootouders doen hier ter discussie staan terwijl "gewone" gastouder bureaus precies hetzelfde doen.

Ik heb me ingeschreven, ik had zelf mijn gastouder al gevonden en moet daar ook 100 euro bureaukosten betalen.
Een ander deel passen mijn ouders op en daarvoor moet ik ook 100 euro betalen, maakt toch geen verschil.

Buiten dit vind ik het ook wel een enorm bedrag, maar dat geldt dan wel voor ALLE bureaus

soulis
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2008 19:46

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door soulis »

Ik ben ook werkzaam als consulente bij Roodkapje.
Maar wat ik zie is dat veel opa's en oma's die het heel goed kunnen gebruiken omdat ze alleenstaand zijn of een klein pensioentje hebben, van deze, volkomen legale, regeling gebruikmaken. Dat ik straks mijn leuke en gezellige baan misschien kwijt ben, is pech, maar ik denk vooral aan die opa en oma die 200 euro per maand kregen en daar zooo blij mee waren! Ze konden misschien een keertje een weekendje weg in jaren, of zelfs wel sparen voor een vakantie! Zo zijn er velen en dat vind ik echt het ergste, zij zullen er de dupe van worden!
Of die kinderen die eindlijk hun vader of moeder durfden te vragen om op te passen nu er iets tegenover staat. Hoezo niet meer werkgelegenheid? In het persbericht stond dat het aantal werkende vrouwen niet voldoende was toegenomen.Maar wel toegenomen dus! En als dit niet goeg is, heeft dan niet de hele wet kinderopvang gefaald?

Gesloten