LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureaus

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
marlene de ruyter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2008 08:09

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door marlene de ruyter »

De uitzending van vanavond was weer typisch "Nederland op z'n smalst".
Zodra blijkt dat er geld verdiend wordt riekt het naar oplichting ongeacht wat er geleverd wordt. Wat een waardeloos staaltje productiewerk van Radar. Als je dan inderdaad een onderwerp wilt bespreken belicht dan de verschillende kanten en gebruik niet alleen die delen die het hele verhaal "schokkend" en vol sensatie maken. Walgelijk gewoon!
Dat gastouderbureau's geen filantropische instellingen zijn en er geld verdiend wordt moge duidelijk zijn. Laten we vooral niet vergeten wie verantwoordelijk is voor het bestaansrecht van deze bureau's: de Overheid! Zonder registratie is er immers geen recht op Kinderopvangtoeslag. We kunnen dus met z'n allen morren over wat de gastouderbureau's rekenen maar vergeten voor het gemak alle "fantastische" regeltjes waaraan ze moeten voldoen. De regelgevingen in dit land zijn er nu eenmaal op gericht om elkaar vooral maar aan het werk te houden. En daar gaat het uiteindelijk toch om? De economie blijft draaien maar programma's als Radar laten maar weer eens duidelijk zien hoe wij in elkaar zitten: "de buurman mag toch beslist niet meer verdienen dan ik".

henk van de vijfeijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 21:33

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door henk van de vijfeijke »

Nou, nog 1 reactie dan, zonder reclame.

Het feit dat het in dit forum alleen over geld gaat en niet over kinderen, is het gevolg van de tendentieuze verslaggeving door RADAR. Natuurlijk draait het bij een goed gastouderbureau om de kinderen. De veiligheid en de gezondheid van het kind staan bovenaan, en het is dan ook de voornaamste taak van het gastouderbureau of haar consulent om daarop toe te zien.

Daarnaast wordt de gastouder begeleidt met cursussen en kan hij met alle opvoedkundige problemen bij het bureau aankloppen en dan wordt daarnaar geluisterd en een oplossing gezocht.

En sommige gastouderbureau’s doen nog wat meer en geven een extra stukje begeleiding en regelen ook de papier-rompslomp.

Kwaliteit kost geld en vraag- en gastouders zijn blijkbaar bereid om dat te betalen. Het is pertinente onzin om te zeggen dat de kosten van de gastouderbureau’s betaald worden met gemeenschapsgeld. Of een bureau nou duur of goedkoop is, de toeslag kinderopvang blijft gelijk. Vraag- en gastouders draaien zelf op voor deze kosten. Die kunnen als hoog ervaren worden, inderdaad. Maar het is slechts een kwestie van tijd, als het aanbod groter wordt dan de vraag, dat de kosten van bureau’s door de marktwerking zullen gaan dalen. Maar ja, dan zijn we wel enkele jaren verder, tenminste als de toeslag kinderopvang inmiddels niet vakkundig om zeep is geholpen door de politiek en de invloed van programma’s als RADAR.

En nu ik toch bezig ben: waar komt dat verhaal toch vandaan dat de kinderopvang de overheid zoveel kost?

Er is een zeker globaal evenwicht!

Aan de ene kant keert de overheid de toeslag kinderopvang uit, maar de kosten van die toeslag kinderopvang worden wel voor 1/3 deel opgebracht door de werkgevers en voor een klein deel door de vraagouders zelf! De overheid betaalt de rest, minder dan 1/3 deel van de oppaskosten. De werkgevers betalen de meeste premie. Dat mag ook best, want die hebben er profijt van door het toetreden van nieuwe werknemers op de arbeidsmarkt.

Aan de andere kant vormen de oppaskosten voor de gastouder fiscaal inkomen, helemaal. Ze betalen hierover inkomstenbelasting, vaak 34 %, en ook nog premie zorgverzekeringswet, nog eens 5,1 %. Mogen ze dan alstublieft de kosten aftrekken en daar creatief in zijn? Verder geven ze ook nog vaak zorgtoeslag en huurtoeslag prijs.

Dus er vloeit misschien wel meer in de schatkist dan dat er uit gaat. Laat Sharon Dijksma dat eens onderzoeken. Stel die vraag eens, mevrouw Koser Kaya van D’66. Gaan jullie daar eens achteraan, “journalisten” van RADAR.

En neem me niet kwalijk, maar de arbeidsparticipatie van vrouwen is de laatste jaren echt wel toegenomen door de kinderopvang, en ook door de gastouderopvang. Het is pas sinds enkele jaren dat de gastouders (veelal oma’s) voor hun werk betaald kunnen worden en dat het geld kost. De economische opbrengst bestaat echter al veel langer. Oma’s passen al jaren op, met liefde en plezier. Maar het is wel werk, oma is wel gebonden op zo’n oppasdag. Mogen ze daar dan voor betaald worden? Logisch dat de overheid regels stelt om dit dan in goede banen te leiden, en logisch dat wij als gastouderbureau graag bereid zijn om daaraan mee te helpen en er en passant een aardige boterham mee te verdienen. Met beleg.

Maar het gaat gewoonweg te ver om gastouderbureau's nu ineens neer te zetten als paria's van de maatschappij.

Henk van de Vijfeijke

fam van Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2008 17:41

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door fam van Dijk »

Er wordt alleen maar gesproken over de kosten die aan het bureau betaald wordt (die daar dus blijkbaar toch wel iets voor moeten doen) Alsof dat het gat in de begroting zal dichten.
Er gaan toch veel meer kinderen naar het kinderdagverblijf en de bso.
Voordat wij gebruik maakten van de gastouderopvang gingen onze kinderen naar de creche. Nou daar werd vrolijk 12 uur per dag gerekend, ook als de kinderen er niet waren, ziek waren of anderszins niet aanwezig waren. Daar moesten wij en ook de overheid(de gemeenschap) aan meebetalen.

Bij de gastouderopvang worden tenminste de werkelijke uren bijgehouden en uitbetaald. Als men dat bij de kinderdagverblijven zou doen blijft er nog geld over. Die bureaukosten zijn hierbij vergeleken peanuts

danije
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2008 23:43

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door danije »

Stemmingmakerij. Het lijkt wel of RADAR wordt betaald door de overheid. Wordt het zo gemakkelijker voor de overheid om de kinderopvangtoeslag in de toekomst uit te sluiten wanneer oma oppast? De uitzending straalt uit, "Bureau's zijn zakkenvullers, kwaliteit is er niet en het is zelfs een beetje crimineel". Zo voelt het althans bij mij.

Van mij dan een ander geluid.
De verdiensten van gastouderbureau’s. Er wordt gesproken over 100 euro per maand. Dit is echter omzet, RADAR vergeet even de belasting van 42 % die hier vanaf gaat. De kosten die een bureau moet maken, de enorme hoeveelheid tijd die erin gestoken moet worden. Een bureau is aangesloten bij een klachtencommissie waar geld voor betaald moet worden, een bureau verzorgd vaak de facturatie van vraag- aan gastouder. Een bureau moet voldoen aan de eisen die de wet stelt en daarbij in opdracht van de gemeente gecontroleerd wordt door de GGD. Een bureau is verplicht om te voldoen aan alle gestelde kwaliteitseisen zoals minimaal 2 keer per jaar langsgaan bij de gastouder, het opstellen van een pedagogisch beleid, het ingesteld hebben van een oudercommissie, het organiseren van trainingen en thema avonden.
Wanneer een bureau de controles van de GGD op het juist toepassen van de geldende wetgeving doorstaat dan wordt een licentie verlengt, eerder niet. Gastouders (vrienden, buren, oma’s, opa’s) zijn zeer betrouwbare formele oppassers. Met de ondersteuning van een erkent gastouderbureau een fantastische manier om opvang, kwaliteit en een stukje commercie te bundelen. Waarom zou oma als erkent gastouder wel gesubsidieerde opvang mogen verzorgen voor “vreemde” kinderen en niet voor haar eigen kleinkinderen. Hebben de ouders van haar kleinkinderen dan geen recht op kinderopvangtoeslag ? Wat mij betreft heeft een oma recht op betaalde arbeid net zoals iedere andere gastouder mits ze zich houdt aan de geldende kwaliteitseisen. Deze worden door gastouderbureau’s, de landelijke GGD en gemeentes gecontroleerd. Natuurlijk is commercie daarbij een belangrijk onderdeel. Wanneer ouders en oma’s, vrienden, buren echter massaal kiezen voor de huidige gastouderbureau’s en daar zeer tevreden mee zijn wie is dan RADAR om één gastouder te laten zien die minder tevreden is. Willen we echt weer terug naar vroeger waarbij ouderen het stigma “achter de geranium” kregen toebedeeld ? Nee ze doen mee, voor de volle 100 % ! Het schijnt de overheid verder veel geld te kosten. Erkende kinderopvang kost inderdaad veel geld. Dat weet iedereen ! We willen/ moeten met zijn allen werken. De aanvullende oma-opvang maakt dit mogelijk. We kennen de langdurige wachttijden voor creches en na-schoolse opvang. Overigens ook uitstekende vormen van kinderopvang want ze vallen onder dezelfde wetgeving maar zijn onvoldoende in aantal. Oma opvang is zeer flexibel, kwalitatief zeer goed en oma houdt er nog een leuk inkomen aan over.
RADAR had de uitzending heel anders in kunnen steken. Duizenden tevreden ouders, duizenden tevreden oma’s die nu formeel aan het oppassen zijn. Ze krijgen nu naast hun AOW een extra stukje terechte verdiensten voor de opvang die ze verzorgen. Dat deze verdiensten direct in de opvoeding van de kleinkinderen wordt geïnvesteerd door het gezamenlijk doen van leuke en leerzame onderwerpen zal bijna iedere oma beamen. RADAR had de GGD aan het woord kunnen laten en de directie van één of meerdere gastouderbureau’s. Dan was er een zeer, zeer positief beeld ontstaan over de oma opvang in Nederland. Waarom, waarom heeft RADAR deze weg gekozen ? Natuurlijk zijn er bureau’s die de wetgeving tav kwaliteit beter kunnen toepassen. Dan moeten we daar aan gaan werken, een eerste aanzet met een veel uitgebreidere wetgeving welke recentelijk is ingegaan is daar een belangrijke aanzet toe. Deze is samengesteld en goedgekeurd door alle belangrijke partijen tav kinderopvang in Nederland. Jammer RADAR dat je zoveel oma’s, ouders en ja inderdaad enkele gastouderbureau’s in een kwaad daglicht stelt.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door kanovaarder »

belasting van 42 % die ?????????????????????

Waar haalt u die idioterie vandaan!!

Belasting wordt geheven op omzet minus kosten!!
Kosten zoals gebouw, energiekosten, personeelskosten, verzekeringen, kantoorspullen, auto's enzovoort,enzovoort..

Ach natuurlijk weet u dit zelf ook!!
In uw naad getast door kritische denkers?
Ouders en gastouders op het verkeerde been willen zetten door sprookjes te willen vertellen?
Als er van een omzet een bedrag overblijft van een normaal inkomen voor de eigenaar van zo'n gastouderbureau dan wordt daarover pas belasting en premies geheven + eventueel 19 % BTW.
Met een klein kantoortje en nauwelijks personeel, een ouwe PC en printer maar wel de volle pot van 100 euro per kind pas dan zou die 42 % kloppen maar dan bent u wel a-sociaal bezig met zakken vullen!!

Grootvader

soulis
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2008 19:46

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door soulis »

42% van het het susidie bedrag, dus uiteindelijk ook van het bedrag voor de gastouderburo.Hier is wel uitgegaan van het hoogste belastingtarief grootvader. Doe uw werk wel goed aub! Het is namelijk echt zo.

marlene de ruyter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2008 08:09

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door marlene de ruyter »

reaktie op grootvader de Kanovaarder:

Houdt u toch eens op met die (domme) loze kreten!!!
Kritiek op de werkwijze van gastouderbureau's is prima maar kom dan met gegronde argumenten en zit niet alleen maar te zeuren over de verdiensten.
Zoals de dame van de MO al in de uitzending probeerde te vertellen (hoewel haar zo snel mogelijk de mond gesnoerd werd) gaat het om de kwaliteit van de dienstverlening. Laat de klant zelf beoordelen wat dat waard is!

plymouth
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2007 16:07

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door plymouth »

Wat ik me dus afvraag.

Ik als gastouder...ingeschreven bij een prima gastouderbureau ben compleet de *** door dit nieuwe convenant.
Mijn man en dochter weigeren n.l. die verklaring van goed gedrag op te halen. Niet omdat zij deze niet zullen krijgen maar omdat mijn echtgenoot het te belachelijk voor woorden vind dat zij een verklaring moeten ophalen terwijl ik al meer dan 10 jaar werk als gastouder . Met andere woorden.Ik ben afhankelijk van mijn 18 jarige dochter en echtgenoot om dit werk voort te zetten.
Mijn echtgenoot en dochter zijn nooit thuis.Daarintegen heb ik genoeg vrienden en vriendinnen die regelmatig bij mij koffie komen drinken .Dat mag allemaal wel.

Prima als ze dit bij nieuwe gastouders gaan invoeren......of bij gastouders waarvan de echtgenoot/kinderen thuis zijn. Dit is toch te gek voor woorden...!
Zijn er nu niet meer mensen die met dit probleem ! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle kinderen en echtgenoten allemaal braaf die verklaring gaan ophalen.

Vanavond komt de directrice van het gastouderbureau met mijn dochter en echtgenoot praten.Ik heb dan een oppaskindje...zij mag officieel gewoon bij mij naar binnen…mijn man en dochter niet!

Neemt niet weg dat het geweldig is dat ze hier tijd voor vrij maakt!

ESOER
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:19

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door ESOER »

Wij betalen 120 euro per kind en hebben regelmatig vraagtekens gezet bij dit bedrag. Maar ja als ouder krijg je niks terug als je niet meedoet. Ik denk dat die bedrijven er gewoon tussenuit moeten. Wel is her raar dat ik geen geld krijg als ik niet sta ingeschreven bij een gastouderbureau, maar dat deze bureaus nergens aan hoeven te voldoen.

geurtshn
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2008 12:01

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door geurtshn »

Het is duidelijk dat de gastouderbureaus zo gegroeid zijn omdat dit de enige mannier is om de belasting terugave voor de kinderopvang bij een gastouder te kunnen krijgen.

Deze belastingteruggave is ingesteld om meer ouders aan het werk te krijgen. Laat dit ook de doelstelling blijven.

Wij hadden onze kinderen voor deze regeling al onder gebracht bij een gastouder. Zelf gezocht, zelf met samen met mijn partner een middag op bezoek geweest om de kwaliteit te beoordelen. Ik ben er van overtuigd dat niemand de kwaliteit van een gastouder zo goed kan bepalen als de ouder van het kind zelf.

Toen deze teruggave regeling er kwam zijn we dit via een gastouderbureau gaan doen. Puur om de terugave te kunnen ontvangen.
afgelopen jaar is onze eerste gastouder ermee gestopt en hebben we zelf een nieuwe gezocht. Ook hier zijn wij weer zelf gaan bepalen of wij onze 3 kinderen aan haar toevertrouwen (= kwaliteit)

Het gastouderbureau wordt met de 90 ct per uur per kind die zij van ons krijgen inderdaad slapend rijk. Voor ons hebben ze geen meerwaarde muv de belasting teruggave.
Als men de terugave regelt via de reguliere belastingaangifte en een vergoeding geeft op basis van aantal werkende uren van de ouders, en aantal kinderen dan kan dit met veel minder rompslomp geregeld worden. en blijft de eigelijke doelstelling ook in stand.
Tevens heeft iedereen keuze vrijheid en zullen de gastouderbureaus echt meerwaarde moeten bieden om klanten te krijgen.

Nogmaals, ieder kind is anders en alleen de ouders kunnen bepalen welke kwaliteit opvang voor hun kind goed is. Voor ons heeft kwaliteit van opvang niets te maken met een EHBO diploma of de afstand tussen de spijltjes van het traphekje. Maar wel met liefde en consequent zijn!

Han Geurts

benton
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2008 12:28

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door benton »

Het is wel erg nu er wat opa's en oma's een centje bij kunnen verdienen in deze toch al dure tijd.Er word toch zoveel geld over de balk gegooid voor allerlei onzinnige dingen.Dat er op gelet word dat er niets verspild wordtoke maar laat ons die paar centjes bijverdienen ,want wij betalen van de belasting centen het gatouderbureau en als je het te duur vind ga op zoek naar een ander.Ik betaal 50 euro voor 1 kind met maximaal 100 euro al heb ik 4 kinderen.Voor dit geld doen ze op het einde van het jaar mijn belasting aangifte erbij.
Nog over de uitzending van het bureau dat op de tv was in Breukelen daar hebben ze het gedeelte niet laten zien dat het over de veiligheid van de kinderen gaat en dat hun iemand hebben die de consulentes controleert,waarom niet dit gedeelte uitgezonden?mijn dochter was er bij..De controle bij het oppas adres was perfekt en ik hoor van mensen die extra controles hebben gehad.Word er bij kinderdag verblijven zo goed gecontroleerd voor die centen .

oppasoma

Anouk roodkapje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2008 12:38

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Anouk roodkapje »

Hallo beste mensen,

Naar mijn idee gaat het niet zo zeer om het geld wat er omgaat in de kinderopvang (ook in de kindercentra etc, want dit is nml hetzelfde geregeld als voor de GO bureaus) maar om de kwaliteit die geboden wordt.
Mijn kinderen gingen naar het kdv en nu is mijn vader met pre pensioen. Gelukkig vond ik hem bereid om voor mijn twee dochters te zorgen. (1 de hele dag, de ander NSO).
Op het kdv trof ik regelmatig ongeintreseerde leidsters (tegen woordig de Pedagogisch medewerkers) die zaten te bellen, sms en, of gezellig buiten in het zonnetje op een bankje zaten te kleppen !!!
Het gesprek hield ook regelmatig aan als ik ze kwam halen, en dan heb ik het nog niet over zindelijkheidstraining etc, want dat kost tijd. Jammer dus dat men dit onder kwaliteit schaart... en de gastouders daarmee zeker te kort doet.
Mijn vader wandelt, speelt, bakt, etc, doet dus veel activiteiten die hij maar ook zeker de pedagogisch medewerkster zou moeten doen.
Ik hem hem nog niet sms end aangetroffen, en dan nog de liefde die hij wel kan geven en daar tijd voor vrij maakt.

Dit is trouwens niet alleen wat ik zie in het kdv waar mijn kinderen naar toe gaan, maar ook waar een vriendin van mij werkt, en ook hoor ik deze verhalen van andere vriendinnen.
Ga op het kdv maar eens met een verborgen camera kijken, de beelden zullen nog schokkender zijn, want nu in Radar ging het alleen over geld.... maar de kwaliteit van de gastouders steekt met vlag en wimpel boven die van de kindercentra, kinderdagverblijf, naschoolse opvang uit !!!
(Die meiden zitten daar ook gewoon zo makkelijk mogelijk hun
geld te verdienen, dus dan heeft een gastouder daar zeker recht op.)

Al met al, neem de kinderdagverblijven etc dan ook onder de loep, want daar verdwijnt een hoop geld heen en die bieden ook niet de kwaliteit die wij als ouders graag zouden zien.

Anouk (VO van roodkapje !!!)

sasfo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2008 13:16

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door sasfo »

Ik ben eigenaresse van een gastouderbureau.
Ik ben net nieuw op de markt.
Ik ben het gedeeltelijk eens met de tegenstand tegen het snelle verdienen van de meeste gastouderbureaus.
Maar ze zijn zeker niet allemaal slecht. Ik ben 5 maanden bezig geweest met me voor te bereiden voordat ik gestart ben.
Mijn intentie is ook om de opvang zo te regelen zoals ik het ook voor mijn eigen kinderen zou doen. Ik heb regelmatig contact met de gastouders. Als ik langskom dan bel ik vooraf de ouders op om te vragen of ze nog zaken hebben die ze willen bespreken. Na afloop van het gesprek met de gastouder krijgen de ouders hiervan een kort verslag. De controles die worden uitgevoerd daar wordt ook een verslag van gemaakt en deze komt bij de gastouder te liggen zodat de ouders hier ook in kunnen kijken. De gastouders krijgen ook curusussen zoals EHBO, Kijken naar kinderen en omgaan met probleemsituaties.
Ook kunnen mensen met vragen terecht bij een orthopedagoge die bij mij is aangesloten.

Ook heb een vast maandtarief voor het gehele gezin. Of als je minder uren werkt een uurtarief tot het maximale tarief. Dit kan ook elke maand wisselen. Zodat het in beide situaties zo voordelig mogelijk is.

Dit is niet om mijn bureau aan te prijzen maar om te laten zien dat er ook andere bureau's zijn. Het is aan de mensen zelf. Kies je of voor het goedkoopste bureau of kies je voor het bureau dat het beste voorheeft met je kind.
Niet elke bureau is slecht er erop uit om snel geld te verdienen, maar kijk goed rond.

RGoedhart
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2008 16:28

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door RGoedhart »

Meer controle van de GGD graag

Laten wij niet met modder gaan gooien naar de kinderdagverblijven. Die mevrouw van de MoGroep in de uitzending, vond dat kwaliteit nou eenmaal geld kost. Dat geldt natuurlijk zowel voor kinderdagverblijven als gastouders. De overheid stel regels en verschaft mogelijkheden aan ouders/gastouders en aan ondernemers in de kinderopvang, maar let niet op de handhaving. De reportage in Tros Radar over gastouderbureaus, toont nogmaals aan, dat het de hoogste tijd is om op te treden tegen de zogenaamde "registratiebureaus". Dat zal nu hopelijk nog beter gebeuren, nu de staatssecretaris heeft toegezegd 3 miljoen extra aan de GGD's beschikbaar te gaan stellen.

De kinderen en de ouders/gastouders hebben daar recht op. Maar ook ik als consulent in een van de meer dan tachtig regio\s van ViaViela, ben daar persoonlijk bij gebaat. Ik maak serieus werk van voorlichting, advisering en begeleiding en maak veel kilometers. Ik neem ook altijd deel aan trainingen en cursussen van onze organisatie. Als de kwaden worden aangepakt, kunnen de goeden gedijen.

ViaViela hecht zeer veel waarde aan kwalitatief goede kinderopvang en brengt dit samen met de ouders/gastouders in de praktijk, zoals ondermeer blijkt uit de controlerapporten van de GGD.


R.Goedhart,
consulent in een van de meer dan tachtig regio's van ViaViela

Thijs1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2008 16:01

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Thijs1 »

:evil: Ik zat met verbijstering te kijken naar de uitzending van RADAR.

Wat mij tegen de borst stuit, is het geval dat er wordt aangegeven dat er min. 100,- gevraagd wordt voor bureaukosten.
Ik ben zelf consulent bij Gastouderbureau Roodkapje en heb veel contracten die niet hoger, zelfs lager zijn dan 25,- per maand per GEZIN, dus niet per KIND!!!!
Ook voor deze bedragen doen wij een intakegesprek, ga ik minimaal 2x per jaar naar de gezinnen om te kijken of allesveilig is en blijft voor de kinderen, geef ik adviezen aan de gezinnen omtrendt veiligheid e.d., of de hele geldstroom goed loopt, stuur ik geboortekaartjes en nog veel meer!!!!!
Verder wil ik nog even aangeven dat het hoofdkantoor van roodkapje ook voor de mensen die een contract hebben van 25,- of zelfs minder ook even hard werkt als voor de mensendie een contract hebben van max. 100,- per maand (1/6 deel van het totale subsidiebedrag met een max. van 100,-), hier gaat ook nog een gedeelte van naar het doede doel (CliniClowns).
Het hoofdkantoor vraagt subsidie aan voor de vraagouders, regelen de gehele geldstroom, opa's en oma's of bekenden mogen gratis hun belastingaangifte laten doen door ons, workshops worden er gegeven voor de gastouders, adviezenworden gegeven aan de gezinnen en nog veel meer!!!!

Dus RADAR, volgende keer als jullie nog eens met zo'n uitzending komen om wat voor geval het ook gaat, zorg dan eerst ervoor dat u helemaal op de hoogte bent van hoe het allemaal werkelijk in zijn werk gaat, want anders komt u zelf niet geloofwaardig meer over!!!!!

Jammer, Jammer.......... :evil:

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door heho »


geen fan
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2008 22:11

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door geen fan »

Eerst een kritische vraag: Hoeveel verdient mevrouw Hertsenberg voor dat uurtje dat ze radar presenteert? Staat dat wel in verhouding met elkaar?

Jammer dat ze altijd zo negatief zijn en mensen niet uit laten praten. En vooral dat ze niet ook een goed bureau aan het woord laten. Die niet alleen voor de oppassubsidie gaat, maar ook denkt aan het kind en zorgt voor een leuk en goed gastgezin.

chicolien
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2008 11:39

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door chicolien »

vol verbazing heb ik gekeken naar de uitzending.
op dit moment ben ik al 10 jaar leidster in de kinderopvang,vanaf januari 2009 wil ik als gastouder vanuit huis gaan werken.

wat ik echt niet begrijp is dat het keer op keer om geld bedragen gaat.
terwijl het moet gaan om het belangrijkste de kinderen.
een kind hoort in een veilige beschermde omgeving zich te ontwikkelen.maar helaas daar wordt niet over gesproken.

ik denk dat we het de niet de mensen moeten kwalijk nemen die slapend rijk proberen te worden, maar de mensen die ervoor zorgen dat het mogelijk is.

waarom is het niet zo geregelddat de ggd een controle uit voert op gebied van veiligheid,hygiene,kind aantalen. dat je als gastouder een vergunning moet heben voor je vanuit huis mag werken met kinderen.
zodat aan de hand daarvan de ouders een vergoeding kunnen krijgen bij de belastingdienst.

je hebt dan geen bemiddelings bureau's meer nodig en de kwaliteit van de opvang wordt ook verhoogt en gewaarborgd.

Beun007
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2008 00:54

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door Beun007 »

Beste mensen,

Vanavond heb ik de aflevering gezien over Gast Ouder Bureaus. Op zichzelf vind ik het inderdaad je reinste diefstal van gemeenschapsgeld. Aan de andere kant... Welke onnozele sukkel in Den Haag heeft deze achterlijke constructie bedacht?! Hoe dan ook, ik heb me rot gelachen om al die slimmerikken die het uitstekend voor elkaar hebben! HAHAHAHAHA!!!!

Greetz,

Beun

verstraelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2007 16:25

Re: Gastouderbureaus

Ongelezen bericht door verstraelen »

L.S.
De overheid had eea eerst goed moeten regelen.
Roodkapje werkt uitstekend en ook dat moet betaald worden.
Nu zijn de Opa's en Oma's weer de slachtoffers die natuurlijk niet meer krijgen voor hun diensten zoals km vergoeding en andere zaken. Het oppassen wat toch al met liefde en plezier gebeurde wordt nu weer in een kwaad daglicht gesteld door de kleine vergoeding die de PVDA zelf heeft voorgesteld.
Dit kabinet kan niets fatsoenlijk doen.Kijk maar naar de eerst kamer die werkeloos is door dat geen wetten worden ingediend etc.
Kijk eens naar de file's waar men niets aan kan doen.
Wel dadelijk weer rekeningrijden invoeren en weer de aftrek van ziektekosten afschaffen zodat de ouderen weer de klos zijn.
Bij een AOW weer belasting gaan betalen als je meer dan 40 jaar gewerkt hebt.Laat de kinderen gaan werken en dat brengt dan weer belasting op en AOW en Pensioenpremie.
Ben blij dat ik heel vaak per week de kleinkinderen kan zien doordat ik oppas en met de kinderen kan spelen en een beetje opvoeden.
Succes met deze regering.
O ja waar zijn de chinezen die asiel zochten om geld te vangen nu ineens gebleven???

Een drukke oppas opa en Oma

Gesloten