LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioenen - ABN Amro

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door Radar »

Vorige week besteedde TROS Radar aandacht aan pensioenen. Radar liet een aantal voorbeelden zien van mensen die niet gelukkig zijn met de ontwikkeling van hun pensioenverzekering bij ABN AMRO.

ABN AMRO wilde vorige week niet naar de uitzending komen. Deze week komen ze wel tekst en uitleg geven.

Maandag in Radar, 20.30 Ned1.

niemantsverdriet
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2008 11:09

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door niemantsverdriet »

naar aanleiding van uw uitzending van maandag j.l. over pensioenen
viel mij op dat de Metalektro alles op orde zou hebben.
ik krijg al 3 jaar geen pensioen overzicht en moet telkens alles opvragen, ik kan ook niet in de pensioenplanner.
de rede zou zijn dat ik gedeeltelijk in de WAO zat en dan de melding krijg dat ik reeds gepensioeneerd ben als ik een opgave vraag krijg ik of geen antwoord of een verkeerde opgave. Ik heb tot mijn 65e jaar doorgewerkt en zou extra pensioen opbouwen.
Ik heb dit medio januari gemeld aan de ombudsman pensioenen en verwacht over enkele weken nader bericht

met vriendelijke groet

Gerrit Niemantsverdriet

roandri
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2007 06:31

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door roandri »

als reactie op het gedeeltelijk WAO van Gerrit heb ik een gelijksoortige ervaring. Na vele jaren als schilder te hebben gewerkt kwam ik in 2000 voor 45/55% in de WAO. Volgens de regels (en hier heb ik ook schriftelijke bevestiging van) heb ik dan recht op 50% premievrije voortzetting van mijn pensioen. Echter de pensioenverzorger A&O heeft dit nog nooit bijgeschreven. Bovendien hebben zij de FTP bijdrage van de aanvullende WW nooit bijgeschreven enz. Ik ben hier al tijden over aan het bakkeleien. Ook ik kan niet meer op m'n site komen van de pensioenplanner. Verleden week heb ik na mijn zoveelste klacht een tijd lang telefonisch contact gehad en is mij beloofd dat het zou worden rechtgetrokken. Maar ik vroeg me af of niet meer gedeeltelijke WAOers met dergelijk probleem zijn opgezadeld. Dit wordt nu bevestigd door Gerrit al is het wel een ander pensioenfonds maar misschien is er hier iets stuctureels fout bij pensioenfondsen.
Gr. Ron

Bierman44
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2008 16:05

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door Bierman44 »

Tijdens een bezoek aan de ABN AMRO bank in 1997 voor wat andere zaken raadde de adviseur mij terloops aan een Koopsom Beleggings Polis af te sluiten . Dit zou een goede investering zijn van het tegoed van mijn bedrijfsspaarregeling.
Volgens de verstrekte offerte werd er een rendement verwacht van ongeveer 7%. Ik heb de offerte vervolgens ondertekend.
In 2005 heb ik na mijn vroegpensioen nogmaals het opgebouwde bedrijfsspaartegoed in de polis gestoken. Naar aanleiding van een financieel overzicht van de bank en deze uitzendingen van RADAR heb ik mij eens critisch over het opgebouwde tegoed gebogen. Van het voorgespiegelde rendement van 7% is niets terecht gekomen. Het rendement is slechts 2.4%. Met een goede internetspaarregeling was het rendement hoger geweest.
De adviseur die mij kortgeleden te woord stond beaamde dit maar, kon naar eigen zeggen, hier niets meer aan doen.

TheoB.

WJK
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:48

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door WJK »

Ik wordt zo langzamerhand doodziek van die hetze tegen banken en verzekeringsmaatschappijen. Want dat is het geworden. Kijkcijfers scoren ten koste van de integriteit van de financiële instellingen. Er worden door Radar halve waarheden verteld. Zij halen er precies dàt uit dat lekker negatief uitgelegd kan worden. Ze vertellen er bijvoorbeeld niet bij dat in bepaalde situaties het eindresultaat zo laag zal zijn doordat er allerlei risico's meeverzekerd dienen te worden zoals arbeidsongeschiktheid en nabestaandenpensioen. Wanneer dàt niet goed afgedekt is dan zitten de betrokkenen ook in de uitzending daarover te klagen. Het zijn immers niet alleen de kosten van de maatschappij die van invloed zijn op het eindresultaat maar meer nog wat je verzekerd wilt hebben. Alles heeft zijn prijs. De algemene opinie, die beïnvloed wordt door programma's als Radar, is dat het allemaal maar niets mag kosten, al die dekkingen. Dat alles maar in kosten van de maatschappij gaat zitten. De waarheid is toch wat genuanceerder. Het blijft maatwerk.
Nu is het wel zo dat door de komst van de zorgplicht voor financiële instellingen er meer transparantie is gekomen. Dit moet het aantal misverstanden in de toekomst doen verminderen. Maar goede communicatie en advisering door een deskundige blijft belangrijk. En door die zorgplicht kan dit gerust iemand zijn van die betreffende financiële instelling.
Ik zou willen dat dit soort programma's óf hiermee ophouden óf echt alles laten zien en laten uitleggen door deskundigen. Maar dan gaat zo'n programma te lang duren, en wordt het te technisch en dat scoort nu eenmaal niet bij het grote publiek.

WJK

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door 16again »

Hoezo hetze, halve waarheden?
Ze vertellen er bijvoorbeeld niet bij dat in bepaalde situaties het eindresultaat zo laag zal zijn
Dat is juist het probleem!!! Veelal blijkt dat niet of onvoldoende uit geboden foldermateriaal & voorgespiegelde prognoses
Het blijft maatwerk.
Bij maatwerk hoort passend advies. Advisering & foldermateriaal was echter onvoldoende, vandaar teleurstellingen achteraf
en laten uitleggen door deskundigen
In de uitzending was een medewerker van ABN amro aanwezig. In de hem geboden zendtijd kwam de beste man meermaals niet verder dan dat "er niet publiekelijk op individuele gevallen wordt ingegaan."
Zo heb ik heb nu bijvoorbeeld geen antwoord gekregen waarom folders reppen over sparen, terwijl belegd wordt.
...Maar dan gaat zo'n programma te lang duren
Radar schroomt er niet voor om schriftelijke verdediging van verzekering op de radar website te plaatsen....

JTuijp
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 feb 2008 21:29

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door JTuijp »

Het was inderdaad erg jammer dat AAB daar zo'n commerciele rakker neerzette. Een gemiste kans. Als ze daar nou een goede commerciele en goede technische actuaris hadden neergezet (en die hebben ze) dan waren ze er glorieus uitgekomen.

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Ik heb in 2006 ook meegedaan aan het aanvullend pensioenplan
wat mij per jaar 1300 euro kostte!
Omdat ik de premie veel te hoog vond heb ik in 2007 besloten om dit
aanvullend pensioenplan premievrij te maken.
Van die 1300 euro is nu nog maar 850 euro over en dat terwijl ik
maar 1 jaar heb meegedaan!

Dus gewoon dat pensioenplan premievrij maken!

Mandy1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2007 16:00

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door Mandy1979 »

Ik kreeg vanochtend een premieoverzicht binnen van ons aanvullend pensioenplan en ik was toch niet echt blij met de zaak. Dit is de eerste keer trouwens in 3 jaar tijd dat wij een overzicht ontvangen. Dit afgelopen jaar alleen al een verlies van 160 euro...

Ik wil het stopzetten en op zoek naar een goed plan. Wat zijn de mogelijkheden om het stop te zetten? En krijg ik de inleg nog wel terug? Wie heeft hier ervaring mee?

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Ik kreeg ook een premie overzicht van het aanvullend pensioenplan.Van die 1300 euro inleg is 240 euro!!aan kosten en 28 euro verlies!Dat terwijl ik maar eigenlijk
1 jaar heb meegedaan.Ik heb met mijn contactpersoon gesproken
en die wist mij te vertellen dat het allemaal verlies door de aandelen
was en wist ijskoud te vertellen dat er GEEN overlijdensrisico-verzekering
bijzat!(Dit had ik aangekaart vanwege de uitzending van TrosRadar)
Nu blijkt er wel degelijk 81 euro aan overlijdensrisico verzekering
in te zitten en 160!!euro aan doorlopende kosten in te zitten
Ik ben gewoon(opzettelijk) verkeerd voorgelicht!
Nu is het saldo 931,81maar waarschijnlijk om dat ik een premie-stop
heb zal deze beleggingsverzekering zichzelf opeten,weg geld dus!!

pelpinda
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2006 20:48

Re: Pensioenen - ABN Amro

Ongelezen bericht door pelpinda »

Mijn man heeft ook het "flexibel pensioenplan" aangepraat gekregen. We hebben in februari een gesprek gehad bij de bank en aangegeven dat we dit jaar niet wilden storten (per 1 april). Begin maart aangekaart per abn electronic banking mail nogmaals ter bevestiging dat we niet wilden storten.

Wat schets onze verbazing is per 1 april toch het bedrag afgeschreven (en dan praat ik niet over 1300 Euro maar een veelvoud daarvan), maar een veelvoud daarvan. Wij gebeld met de ABN en kregen een assistent aan de telefoon die ons vroeg of we dan niet een formulier hadden moeten tekenen? Nou nee... dat is er niet bij vermeld. Niet in februari en niet in maart.

SRK ingeschakeld want we hebben tenslotte de rechtsbijstandsverzekering niet voor niks. Nee... we hadden schriftelijk moeten aanmelden een maand van tevoren. Waarom wordt ons dat dan niet gemeld? :evil: :evil: :evil: :evil:

We willen ons geld terug, want de accountmanager heeft foutief gehandeld. Wie heeft zoiets meegemaakt en kan ons van advies dienen? Hoe dit aan te pakken?

En.... we willen stoppen met jaarlijks geld inleggen, maar het geld dat er nu al inzit laten staan. Hoe pakken we dat aan?

Gesloten