LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Special farmaceutische industrie, deel II

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Protest

Net als het verhaal van die Radar-uitzending gekleurd was is uw verhaal dit net zo goed!!
U weet donders goed dat uw verhaal door uw meerderen op papier is gezet en ook erg gekleurd is!

U weet, of hoort te weten dat het nieuwste van het nieuwste door de industrie via de kanalen van de patientenverenigingen en af en toe ook in reklameblocks van radio en TV bij de consumenten verwachtingen wekt die er niet zijn, zoals u ook diezelfde verwachtingen voorspiegeld aan artsen.

U weet, of hoort te weten dat volgens World Health Organisation er eigenlijk maar 500 medicijnen nodig zijn om het overgrote deel van ziekten te kunnen genezen.

U weet ook, althans behoort u te weten dat van veel nieuwe medicijnen de bijwerkingen (en de gevaren) nauwelijks bekend zijn en over het algemeen niets nieuws toevoegd aan een al lang bestaand medicijn, een medicijn dat al langer zijn bijwerkingen (en gevaren) heeft prijsgegeven!!

Ik zou als ik u was ook eens het boek Medicijnen kopen, auteur Ivan Wolffers!!
Er zal een wereld voor u opengaan.

Tsjonge,jonge, artsenbezoeker!
3 weken opleiding en op artsen losgelaten die een jarenlange studie hebben gedaan maar helaas wel beïnvloedbaar (zo blijkt) voor de reclamepraatjes van de medicijnenindustrie.
Over een gekleurde tekst gesproken!!

Grootvader

bram73
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2008 12:10

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door bram73 »

Bovendien maar 500 medicijnen nodig? Wat is dat voor een kul? Zullen we dan maar stoppen met het ontwikkelen van medicijnen als bv. Glivec. Glivec is een medicijn waardoor een bepaalde vorm van leukemie nu geneesbaar is geworden. Voorheen was je met CML ten dode opgeschreven.

Dat soort pinokkio teksten horen niet op dit forum, slechts 500 medicijnen. Wat zou je doen als jouw kind bv. de ziekte van Pompe krijgt? Zou je dan op je lijst van 500 medicijnen gaan zoeken of anders niets aannemen?


Verder vind ik uw denigrerende opmerkingen over artsenbezoekers beneden alle peil. Ik geef het u te doen om een interne opleiding succesvol af te ronden. Deze interne opleidingen duren vaak in geheel meer dan een jaar, waarvan de eerste paar maanden intern.


Maar goed de volgende ker ga ik niet meer in op deze onzinnige reacties die ook helemaal niet ingaan op feiten maar meer naar een persoonlijke mening van uzelf.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Zoals u ziet zijn een groot aantal off-topic posts door de moderator verwijderd. Indien dit topic wederom off-topic gaat, komt er een slotje op deze discussie.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Slecht (willen) lezen is ook een vak.

Ik schreef dat die WHO (in de 80-er jaren) schreef dat met 500 geneesmiddelen men de meerderheid van de ziekten in de wereld!!! kan bestrijden.

Uiteraard zijn er ook zeldzame ziekten die met de gewone reguliere medicijnen niet geholpen kunnen worden.

Echter moet men ook voor ogen houden dat heel veel medicijnen een afgeleide zijn van de oorspronkelijke genezende stof(fen).
Vaak is het daarom ook veel beter om generieke medicijnen te slikken ipv het nieuwste van het nieuwste.
Immers van die generieke stof(fen) weet men zo langzamerhand de gevaren en de bijverschijnselen kent hetgeen bij die nieuwste medicijnen nauwelijks nog het geval is.

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 14 mei 2008 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

svh
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2008 16:48

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door svh »

Bijzonder om te moeten realiseren dat een pas geplaatste reactie (gisteren) met een kritische noot over journalistieke waardigheden/vaardigheden van Radar redactie direct uit het forum te schrappen onder het mom van 'off topic' !!!! Wederom Radar onwaardig....

NB van de moderator: het bericht van SvH is niet verwijderd, zie volgende pagina

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door Radar »

De reactie van SvH is niet verwijderd, maar staat geplaatst binnen een ander topic:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=#757939

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

maquir
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:59

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door maquir »

de farmaceutische industrie gaat nog veel verder.
Ga naar: www.eliant.eu/new/lang/en/?p=4 lees en huiver. Deze site is vooral van belang voor diegenen die al veel baat hebben ondervonden bij alternatieve geneeswijzes.
Wegens de groeiende belangstelling voor het alternatieve begint de farmaceutische industrie nu met zogenaamde paniekakties.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Sterker nog!

De Tros lijkt medestander van de dwaze alternatieven te zijn geworden!
En de reguliere geneeskunde hier de mond snoert.

Grootvader

maquir
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:59

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door maquir »

Wat heerlijk dat je het "Dwaze alternatieven" noemt. Het doet me goed dat het aantal "dwazen" dus explosief groeit.
Komt het wellicht uiteindelijk nog helemaal goed met de wereld.

jeroen20
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2009 12:07

Re: Special farmaceutische industrie, deel II

Ongelezen bericht door jeroen20 »

Geachte Tros,

Het hele probleem is gewoon het kapitalistische systeem. Ik werk zelf in de marketing industrie. De regel is als je meer verkoopt dan is het goed. Als ik me werk niet doe dus minder promoot dan krijg ik me geld niet. De gene die het slimst zijn product neer kan zetten krijgt het meeste geld. Iedereen die in de commerciele media werkt weet dat. Webdesigners, reclame makers, verkopers. Dit verander je alleen als je de media onafhankelijk maakt en niet commerceel. Zodra je zegt je krijgt van mij, ben ik gewoon verplicht om de klant te helpen en de boodschap over te brengen. Als ik dat niet doe dan krijg ik onterecht geld van de klant en maak ik misbruik van de klant. Dat zou betekenen wil je dit soort dingen stoppen dat niemand in de media commercieel mag zijn. Dit is dan ook een fout in het kapitalistische systeem in combinatie met media.

Gesloten