LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonteam 04-02-2008: meerdere oproepen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Telefoonteam 04-02-2008: meerdere oproepen

Ongelezen bericht door Radar »

We ontvingen het bericht dat er een probleem was met bepaalde autos van het merk Toyota. En dan specifiek om de gevallen met een dieselmotor. Het schijnt dat dit type auto bij sommige soorten benzine moeite heeft om de starten. Kent u dit probleem - laat het ons dan weten.

En - dan hebben sommige huurders een zeer hoge energierekening omdat hun woning niet goed isoleert. En nu zijn wij op zoek naar mensen die een beter geisoleerde woning willen, maar bij hun woningcorporatie nul op het rekest krijgen.

En tot slot krijgt Radar de laatste tijd steeds vaker klachten over dat bepaalde onderdelen van producten of autos niet meer leverbaar zijn en daardoor het product onbruikbaar wordt. Zo kregen we een mail van een meneer wiens afstandbediening het niet meer deed en deze was niet meer leverbaar - en hierdoor was zijn hele televisie plots onbruikbaar. Heeft u zoiets ook meegemaakt - laat het ons dan weten: [email protected].

HLunenborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2008 13:31

Re: Telefoonteam 04-02-2008: meerdere oproepen

Ongelezen bericht door HLunenborg »

Ik ben sinds augustus 2006 in het bezit van een toyota avensis d4d( 150pk)
Al vanaf het begin heeft deze auto startproblemen die niet door de dealer kunnen worden opgelost en gebruikt deze auto ongeveer 1 liter olie per 5000 km.
De kilometerstand van de auto is 105000 en bij elke 15000km beurt zijn er weer pogingen gedaan om het euvel op te lossen. Meestal was hiervoor de auto meerdere dagen bij de dealer.
Ik tank BP ultimate, maar ben vanaf vandaag overgestapt op de normale diesel van BP omdat ik benieuwd ben naar het effect hiervan.
De dealer wacht nu op nieuwe software waarmee het probleem misschien wordt opgelost.
Ik krijg de indruk van de dealer dat ik de enige ben die dit probleem heeft, enkele collega's van mij die in dezelfde auto's rijden hebben geen enkel probleem.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Telefoonteam 04-02-2008: meerdere oproepen

Ongelezen bericht door Moppentappers »

meneer had dan gewoon een universele afstands bediening kunnen aanschaffen zoals die van logitech
als de TV zeer ouderwets is is het geen wonder dat er geen afstands bedieningen meer voor gemaakt worden

rabibo
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2008 20:16

Re: Telefoonteam 04-02-2008: meerdere oproepen

Ongelezen bericht door rabibo »

Ik heb een toyota corolla Verso diesel 2.0l.
Ik heb geen last met starten, wat ik wel merk is dat ik met sommige dieselsoorten (shell, Esso) minimaal 100km meer rij dan met de goedkopere merken (tango,swing).
Ralf Houben

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Telefoonteam 04-02-2008: meerdere oproepen

Ongelezen bericht door bot321 »

tros radar

Geplaatst op 04 Feb 2008 17:23 door tros radar


--------------------------------------------------------------------------------

We ontvingen het bericht dat er een probleem was met bepaalde autos van het merk Toyota. En dan specifiek om de gevallen met een dieselmotor. Het schijnt dat dit type auto bij sommige soorten benzine moeite heeft om de starten. Kent u dit probleem - laat het ons dan weten.


Lijkt mij vrij logisch.
Probeer het eens met diesel denk
dat er dan geen probleem meer is :wink:

fsettout
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2009 14:14

Re: Telefoonteam 04-02-2008: meerdere oproepen

Ongelezen bericht door fsettout »

Ik ben in het bezit van een toyota 1.6 VVT-I
Deze vertoont het "bekende" probleem van excessief oliegebruik!

Zo op het internet rondsnuffelend ben ik erachter gekomen dat dit een vaak voorkomend probleem is waar toyota soms wel en soms niet iets aan doet!

Dat vond ik een beetje vreemd allemaal, toen heb ik besloten om contact op te nemen met de toyota importeur en die zegt dat het door het gebruik en de leeftijd komt....

Beetje vreemd dat er zoveel mensen zijn die hetzelfde probleem hebben en dat toyota ook maar zonder een kijkje onder de motorkap al precies weet waar het oliegebruik aan ligt.....

mijn auto is gewoon goed onderhouden en op internet circuleren er andere redenen van het oliegebruik....

Eigenlijk zou hier wat aandacht voor moeten komen....

Via corollaclub NL zijn genoeg mensen te vinden met hetzelfde probleem.

Iemand een op0lossing dan hoor ik dat graag!!!!!

MVG

Gesloten