LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonteam 15-10-07: Oproep Voetenbad

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Telefoonteam 15-10-07: Oproep Voetenbad

Ongelezen bericht door Radar »

Een voetenbad dat helpt het lichaam te ontgiften oftewel: een detox
voetenbad... onder verschillende namen zijn dit soort voetenbaden op de markt gebracht en wij willen graag weten wat uw ervaringen met deze
voetenbaden zijn. Stuur een mail naar [email protected]

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Telefoonteam 15-10-07: Oproep Voetenbad

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voetenbad.

Deze vraag is al eens eerder behandeld in het forum van Vara Kassa waarvan de vraag;
----------------------------
Wie heeft ervaring met het Omega Detox Systeem van Roy Martina?

Het haalt via de voetenhuid afvalstoffen uit het lichaam middels een voetenbad waarin speciaal geleidingszout is gedaan. Met de Omega Detox Cure (kruidenremedie die de afscheiding van gif- en afvalstoffen bevorderen) erbij schijnt het nog beter te gaan.

Mijn reactie als nuchtere kijker tegen al dat soort alternatieve;
Een wellicht een wat overbodige aanvulling.

Een gewoon afwasteiltje.
Dat vullen met gekookt water (dat natuurlijk niet te heet meer is).
Daarin 2 à 3 eetlepels zout in (of bij erg vuile voeten soda).
Een takje lavendel (van uw eigen struik want dat werkt het beste)
Een half uurtje (met de beide voeten natuurlijk wel) in het teiltje.
Daarna voeten afdrogen met een schone handdoek.
Even naar de WC (plassen/poepen) et voilà.
Goedkoop en enorm reinigend.

Een van de vele voorbeelden van: "Grootvader weet het beter"

En dan een reactie van zo'n alternatieve;
wil je weten hoe het werkt? Kijk op internet bij dr. Royal Rife.er zijn meer toepassingen dan het voetenbad. Als je ziek of vermoeid bent is de energie in je cellen verlaagd. Gewoon de elektrische energie in millivolt. als je op de een of ander manier dat milli voltage op zijn normale kracht krijgt wordt je lichaam gezonder. Er zijn een aantal apparaten die op dit principe werken, waaronder het detox voetenbad een gebruiksvriendelijke, prettige en redleijk goedkope optie is. Als door de stroompjes die door je voeten naar het lichaam gaan het millivoltage van je cellen op een beter niveau gebracht wordt worden de functies van de cellen weer op normaal niveau gebracht. Een van die functies is gifstoffen verwijderen. wat juist met het voetenbad erg goed gaat. een andere vorm van elektrotherapie is bijvoorbeeld het APS-apparaat. en kijk eens op www.soundimpulse .nl (heb ik zverder niets mee te maken) Ik verkoop wél zelf detox voetenbaden: Zie www.liefya.nl (€399,99)

liefya
-----------------------------------------------------
Kortom,
Kik even op Vara Kassa en zoek onder; Zoek hier uitsluitend in Vraag & Beantwoord in het kader met "voetenbad".

Verder wordt er ook de naam genoemd van een Roy Martina.
Daarop googlend komt men bij www.lucaswashier.nl het volgende tegen.......

Roy Martina is al langer bezig zichzelf te verrijken met het welzijn van onnozelen. Zo was hij in de weer met O-ringen, accapunctuur en kinesiologie. Ook prees de charlatan als heuse wetenschappelijk deskundige Bruno Santanera’s BioStabil aan op TelSell. Martina verkondigde voor een groep bejaarde toehoorders dat BioStabil boven de thymus (zwezerik) moet worden gedragen, waarbij hij als arts volledig voorbij ging aan het feit dat de thymus na de puberteit niet meer functioneert en als rudiment in het lichaam verblijft. Dat is nog niet alles.

Hij schreef over Diepe Relaxatie en Diepzielduiken. In zijn boek De engelen om ons heen verhaalt hij over zijn contact met wezens uit een ander zonnestelsel. Waar gebeurd. Martina lichtte de boel op met het Omega Detox Systeem, een elektrisch voetbad dat met speciaal geleidingszout het lichaam detoxeert. Bekend is zijn samenwerking met Ralph Bakker op het gebied van toxines en psychoneuro-immunologie, advaita, kashmir saivisme en tantra. Martina deed iets met Neuro Emotionele Integratie en vond als directeur van de Bio Research Groep meer dan 1.500 geneesmiddelen uit. En de man liegt door te zeggen dat hij zevenvoudig Europees kampioen karate is.
Als Roy om de hand van Uw dochter vraagt schiet U hem zonder aarzelen een kogel door het grijnzende hoofd.

Vanaf vandaag is Martina elke dag te zien in het RTL programma Ik ben in balans. Dagelijks vertelt hij U aan de hand van zijn laatste boek Detox alles over de geheimen van het ontgiften. Zo helpt het als U veel water drinkt. En als U vooral gezond eet. Het medicijn tegen alle klachten is detoxeren. Waarom denk je dat de jaarlijkse griepepidemie onstaat? Volgens mij al sinds jaar en dag vanwege een virus, volgens Martina is alles de schuld van de toxines. Toxines die zich een weg gevreten hebben naar de hersenen van de kijker. Waarom kijkt men er anders naar?

Wel, redaktie Radar, genoeg aangrijpingspunten naast de ervaringen van kopers van zo'n product.

Met vriendelijke groet;

Grootvader
van wie u als redactie ook het e-mailadres en faxnummer zou moeten hebben (ergens).

Liefya
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2006 10:43

Re: Telefoonteam 15-10-07: Oproep Voetenbad

Ongelezen bericht door Liefya »

Hier is dan die alternatieve-Liefya.

Ik weet dat de detox voetenbaden goed werken. Daar is genoeg informatie over.

Maar ik heb zojuist een telefoontje gekregen van een man uit Haaksbergen. Hij heeft op een beurs in Haaksbergen kortgeleden een Fussbad gekocht. Op de beurs zaten mensen in het bad en het water werd bruin. Er zijn verschillende mensen die een bad gekocht hebben, voor 900 euro. Ze kregen er ook nog een boormachine bij.
Thuisgekomen werkte het gekochte Fussbad niet. Hier is waarschijnlijk een beunhaas oftewel oplichter aan het werk geweest.(Hij valt voorlopig nog niet te achterhalen) Ik ben benieuwd naar het programma, want ik wil wel zien wat er aan de hand is.

Ik vind het jammer dat een zo goed artikel als het detox voetenbad in een slecht daglicht wordt gesteld. Als iemand bij mij een detox voetenbad koopt krijgt hij allereerst een jaar garantie op de verschillende onderdelen. Ook als de spoel het niet zou doen, stuur ik meteen een vervanging op. Als het detox voetenbad niet werkt zoals u verwacht dat het werkt, neem ik het in overleg met u terug. Dit is overigens nog nooit nodig geweest.

Het merk detox voetenbad dat ik verkoop is Bio Energiser. En niet zomaar een: Fussbad.

Liefya
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2006 10:43

Re: Telefoonteam 15-10-07: Oproep Voetenbad

Ongelezen bericht door Liefya »

Een medisch apparaat (het detox voetenbad) wordt door de TU getest. Ja, het water verkleurt ook als er geen voeten in zitten. Dat weet iedereen die bij mij een detox voetenbad koopt. Ik heb het zelf natuurlijk ook getest.
Wie wil kan bij mij komen kijken naar het verschil in de kleur van het water zonder voeten en met voeten.

De TU heeft jammer genoeg niet getest wat er in het water zit als er voeten inzitten. Dan zitten er nog meer stoffen in. Al is het alleen het zweet dat van je voeten komt.

De arts van de nierdyalise denkt dat er geen afvalstoffen via de huid uitgescheiden worden. Wat is transpiratie dan? En puistjes?

Hij zegt dat we geen gifstoffen in ons lichaam zijn die eruit moeten . Wat is hij dan aan het doen bij mensen bij wie de nieren niet meer zo goed werken (dus de gifstoffen niet zo goed verwijderen?)?

Waarom is er niemand met zijn voeten in het badje gaan zitten en zijn er geen röntgenfoto's van de benen genomen, bijvoorbeeld, of andere mogelijke testen?

De rest van de uitzending klopt natuurlijk wel. Er is een oplichter aan de gang die oude mensen veel te duur spullen verkoopt. Die mag aangepakt worden. Hij weet dus ook helemaal niet wat hij eigenlijk verkoopt. Hij is alleen goed in mooie praatjes en oplichterij.

Radar heeft deze twee onderwerpen door elkaar geroerd. Hier waren twee onderzoeken nodig. Wat betreft detox voetenbaden geeft Tros Radar geen goede voorlichting en houdt mensen voor even dom als Erik Koop dat doet. Tros Radar belazert mensen evenzeer als Erik Koop dat doet.

Liefya
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2006 10:43

Re: Telefoonteam 15-10-07: Oproep Voetenbad

Ongelezen bericht door Liefya »

Geachte mevrouw Hilgers,

Zoals duidelijk blijkt in de uitzending, hebben wij één voetenbad laten testen van het merk Hydrosana. Dit voetenbad wordt verkocht door ITC Reisclub en Holiday Reizen. Deze firma's lichten de kopers verkeerd in en vervolgens is de kans dat zij hun geld terugkrijgen, erg klein. Dit is wat wij aan de orde hebben willen stellen: een waarschuwing voor de vaak oudere mensen die honderden euro's betalen voor apparaten waarover zij verkeerd worden voorgelicht.

Het is jammer dat u de uitzending niet zo geïnterpreteerd heeft.

Met vriendelijke groet,

Redactie Radar

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Telefoonteam 15-10-07: Oproep Voetenbad

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En ja hoor! Reklame en dit keer van een "kenner".

Die dus duidelijk onzin zit te vertellen.
Immers, zweten is alleen vocht om de huid te koelen waarbij ook wat zouten worden uitgescheiden.
Maar afvalstoffen??
Kom nou.

U zit met die nieuwe wet die zegt dat u moet bewijzen dat uw voetenbadje ook echt werkt in een rot positie.
Immers, als u dat blijft beweren en de wetenschap uw badje even onder de loep neemt en zal blijken dat het absoluut NIET werkt (dat zal hoogstwaarschijnlijk ook de uitslag zijn) dan ben U strafbaar en kunt u bij elke bewering een hoge boete krijgen.

Grootvader

grandmaster
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 okt 2010 12:16

Re: Telefoonteam 15-10-07: Oproep Voetenbad

Ongelezen bericht door grandmaster »

hoi hoi,

Ik ben geen kenner en geen verkoper maar wel een blije gebruiker van een dergelijk ionisch voetbad. De voornaamste eigenschap en doel van deze techniek is de meridianen te reinigen. geen fabeltje! dit is een in china ontwikkelde techniek en wetenschappelijk bewezen even als acupunctuur. (dat ook ontgiftend werkt). een mens dat geen toxines uitzweet, komt uit een ei. toch grootvader?

Gesloten