LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonteam 25-02-2008 Oproep: IB-groep

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Telefoonteam 25-02-2008 Oproep: IB-groep

Ongelezen bericht door Radar »

Mensen die gaan studeren krijgen te maken met de Informatie Beheer Groep omdat ze studiefinanciering krijgen of een lening hebben. Wij zijn op zoek naar mensen met klachten over de IB-Groep en met name naar mensen die een hoge studieschuld hebben. U kunt ons mailen: [email protected].

Marten Post
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2008 15:00

Re: Telefoonteam 25-02-2008 Oproep: IB-groep

Ongelezen bericht door Marten Post »

Het verbaasd mij dat hier weinig te vinden is over de IBG. Ik heb namelijk al jaren gedoe met deze club.

Slechte voorlichting over wanneer nou wel en niet terugbetalen van subsidies. Simpele standaard reacties op bezwaarschriften waar totaal niet ingegaan wordt op het daadwerkelijke bezwaar. Telefonisten die per post zaken zouden opsturen waaruit de berekeningen duidelijk zouden moeten worden die vervolgens nooit aankomen. Telefoonisten die de verbinding zomaar verbreken. Schande!!

Inmiddels heb ik al jaren een goede baan en heb ik de laatste 2 jaar dan ook meer verdiend dan mag om in aanmerking te komen voor studiefinanciering. Hiervoor zou ik een X bedrag moeten terugbetalen. Ook mijn studie is nog niet afgerond dus uiteindelijk zou ik het totale bedrag ontvangen aan financiering alsmede OV-kaart vergoeding moeten terugbetalen.

Dit zou ik per 1 januari 2009 moeten gaan doen (rente / aflossing). Het gaat om een bedrag van 13.900 euro.

Nu heb ik 3 jaar een OV jaarkaart gehad. dit is circa 800 euro per jaar. Dus 2.400 euro. 1 jaar heb ik ongeveer 80 euro pm ontvangen en 3 jaar lang 230 euro pm. Dus totaal ongeveer 9.000 euro + die 2.400 euro = 11.000 euro.

Nu heb ik al meerdere keren verzocht mij een overzicht te sturen van de berekening die achter die 13.900 euro schuilt. Tot op heden heb ik alleen nog maar een totaaloverzicht ontvangen, waar ik dus niets mee kan.

Nu heb ik tevens e.e.a. bij een jurist neergelegd maar omdat ik geen bezwaar ooit een keer heb gemaakt of omdat ik niet het juiste bezwaar heb gemaakt en het rechtsgebied een bepaald soort recht is kan ik, ook al klopt de berekening niet, hier niet meer onderuit.

Dus ook al kon ik bewijzen dat het nooit meer dan 11.000 euro is geweest, omdat ik niet op tijd bezwaar heb gemaakt kunnen ze dus een hogere rekening gaan incasseren. Het schijnt zelfs zo te zijn dat indien zij het dubbele hadden gefactureerd en ik geen bezwaar had gemaakt zijn simpelweg het dubbele in rekening konden brengen. Zo zat het rechtssysteem in elkaar!?!!

Ik ben erg benieuwd of er niet meer mensen zijn die met deze amateursclub problemen hebben? Ze zouden het je makkelijker moeten maken om in de huidige maatschappij een gezonde start te kunnen maken, wat ik er van zie is dat ze het je vrijwel onmogelijk maken.

Gr Marten Post

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Telefoonteam 25-02-2008 Oproep: IB-groep

Ongelezen bericht door Alice12345 »

@Marten Post:
Naast je studieschuld bouw je ook rente op die je moet terugbetalen.

Verder kan ik gelukkig zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met de IBG. Het scheelde ook dat ik altijd terechtkon bij het kantoortje bij station Leeuwarden. Vriendelijke mensen daar (inmiddels bijna 5 jaar geleden, dus weet niet of die er nog werken).

Gesloten