LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolis

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Woekerpolis

Ongelezen bericht door Radar »

Stichting Verliespolis, één van de stichtingen die opkomt voor de belangen van gedupeerden van de zogenaamde woekerpolissen, gaat rechtzaken beginnen tegen Nationale Nederlanden en Fortis. Gesprekken met deze verzekeraars liepen op niks uit. De andere stichting, Stichting Woekerpolisclaim, is vorig jaar al een procedure begonnen tegen Nationale Nederlanden en wil nu ook een procedure starten tegen Fortis. Waarom kiezen de stichtingen ervoor langdurige rechtzaken te beginnen? En wat kunnen de gedupeerden nu verwachten? De stichtingen geven in Radar uitleg.

Maandag in Radar, 20.30 Ned1

brietveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2007 13:55

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door brietveld »

Laat ze meteen een zaak starten tegen Delta LLoyd en tegen de hypotheker die iedereen 'onafhankelijk ' in ruil voor een zeer royale bonus in de handen van dit soort geboefte leid ! Voorbeeldberekening bij normaal rendement (JAZEKER DE HYPOTHEKER) 260.000 EURO, na 6 jaar inleg is de prognose 135.000 EURO op einddatum. reactie hypotheker; " ach meneer...wat is nu een ton na 30 jaar ? ". Het is werkelijk te gek voor woorden. Wellicht kan iedereen massaal stoppen met het sponseren van het overbetaalde management van dit soort bedrijven. Stichting Verlies&Woekerpolis...mijn zegen hebben jullie !!!!!.

aa000439
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2008 22:05

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door aa000439 »

Het Vermogensplan van Aegon dat ik in 1995 afsloot is ook heel bijzonder. :shock: Ze berekenden over de 1e betaling een percentage aan kosten over het totaal van alle premies die ik ging doen in de komende 15 jaar. Zo bleef er van de eerste inleg maar weinig over. Heel apart is dat ze in 1995 een voorbeeldkapitaal presenteerden bij 9 % rendement en in 2006 dit opnieuw deden met hetzelfde percentage. Het verschil in kapitaal was bijna Euro 30.000,-. En dat terwijl er aan de polis niets veranderd is. Klaarblijkelijk kunnen ze bij Aegon niet rekenen. Op mijn vraag om uitleg heb ik nog niets gehoord. Ook brachten ze onlangs nieuwe administratiekosten in rekening waarover in de voorwaarden niets gecommuniceerd staat. Ook hierover krijgt ik nog geen verklaring.
Deze polis is bedoeld voor ons pensioen. Dat wordt dus langer doorwerken vrees ik.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Gioia »

Valt een overlijdensrisico verzekering, welke gekoppeld is aan een hypotheek ook onder deze noemer?
Ik heb toen een polis af moeten sluiten icm mijn hypotheek, en na het einde van de looptijd een heel lage uitkering.

aa000439
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2008 22:05

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door aa000439 »

Beste Gioia,

Een overlijdensrisicoverzekering bij een hypotheek is wat anders.
Mijn polis is een spaarpolis.

groet
Joke

Erikpeter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:09

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Erikpeter »

waarom worden er rechtzaken gestart terwijl men tegelijkertijd nog in oderhandeling is met de tegenpartij ? ik begin zo langzamerhand sterk te twijfelen of het die handige advocaten nu te doen is om de consument of om louter ordinair 'uren schrijven ' !!!!!!

Erikpeter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:09

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Erikpeter »

voor wat betreft onze polis, kan ik zeggen dat ik niet geheel onbekend was met de kosten/premie inhouding voor overlijdensrisico dekking. Eerlijk is eerlijk, we hebben er ook een gezondheidsverklaring voor in moeten vullen (zoals iedereen met zo'n polis), dus dat was zeker geen verrassing ! dat we aan dat gedeelte van de premie niets overhouden is logisch, onze autoverzekering betaald ook niets uit als we geen schade hebben ! Dus waarom daar zo op wordt gereageerd begrijpen we niet ! het rendement van het spaargedeelte had wel iets hoger gemogen. staat tegenover dat rond 2001 het met beleggen ook niet echt opschoot. Dus dan toch liever een beleggingspolis. In ieder geval hebben we een garantie bedrag op de einddatum (inleg spaardeel plus 3% rente op rente dus net zo goed als alle grote pensioenfondsen in nederland) Dus we houden het zo !

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door kretalove »

Ik heb in 94 een levensverzekering afgesloten ivm hypotheek bij stad rotterdam, in deze verzekering worden "eenheden" gekocht, de zogenaamde weardeye of zo. eenheden robeco en eenheden rorento. per 01 06 2007 had ik volgens mij en het jaarlijks overzicht van fortis 17.131 eenheden robeco en 16.465 eenheden rorento. nu krijg ik net een brief dat ik per 01-06-07 maar 9.306 eenheden robeco en 8.944 eenheden rorento zou hebben. de waarde zou totaal maar 12.229,83 euro zijn, ik heb alleen al in 13 jaar aan maandpremie meer ingebracht dan wat het nu op zou op brengen, dus op 1 juni 2007 heb ik, op 1 dag dus, in de ene overzicht bijna 22.000 euro opgebouwd en in de andere brief maar 12.000 euro.
see eenheidsprijs is in beide brieven wel hetzelfde maar het aantal eenheden dus duidelijk niet.
foutje? of oplichting? Na uren in de wacht hangen wordt je onbeschoft behandelt door fortis met het antwoord dat ik er niks van zou snappen.
bij een 2e poging wordt de verbinding gewoon verbroken na de mededeling dat het te druk is.

kortom wie weet het antwoord????

Shannamic
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:18

Re: Woekerpolis

Ongelezen bericht door Shannamic »

Ook ik heb een polis lopen bij fortis asr , deze ben ik aangegaan in 1999, dus zon 10 jaar , nu heb ik een afkoop aangevraagd, en tot mijn grote verbazing ga ik van dik 20000 eenheden naar 3800 eenheden, en wordt mij doodleuk verteld dat dat kosten zijn voor hun.

Dit zou betekenen dat zij de eenheden houden en dus op een later tijdstip de eenheden in ruilen en ze er dus nog eens aan zouden verdienen, de honden (excuses voor het tall gebruik)

Ook heb ik gevraagd dat als ik de totale 40 jaar zou volmaken wwat ik dan zou krijgen , een historisch rendement ( iets wat voor mij inhoud het gemiddelde rendement van het fonds over die 40 jaar) of krijg ik gewoon mijn waarde van de eenherden op dat moment.
Het laatste was het geval , dit zou beteken dat ik na 40 jaar 50 euro per maand inleggen ik dus nog steeds op verlies zou kunnen komen.

Ik ben er altijd van uit gegaan dat het ging om een gemiddeld rendement van die 40 jaar , maar goed dat is dus niet zo, dus nu mag ik hem afkopen en krijg ik in plaats van mijn 6400 euro inleg 1100 euro terug , het is schandalig

Iedereen kan zeggen dat ik het dan beter langer door kan laten gaan, maar goed wie zegt mij dat het nog beter wordt ??

Het is absoluut zakkenvullerij

Gesloten