LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruidsmode

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Hmz
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:10

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door Hmz »

Afgelopen vrijdag heb ik zelfs niet eens gekeken. Het komt dus vaker voor, zullen we maar zeggen.
De aflevering waar ik het over heb is alweer van enige tijd geleden, en toen werd de naam van betreffende ondernemer wel genoemd.

Bruidjuh
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:49

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door Bruidjuh »

Ik moet zeggen dat er steeds meer klachten komen over Radar..

Dat valt me op op dit forum..

Radar heeft te veel macht... beetje jammer allemaal..

useruser
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 nov 2007 09:13

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door useruser »

Effe in het algemeen, niet specifiek over BBM:
toch denk ik dat over-all gezien het goed is dat Radar en dat soort programma's een flinke portie macht hebben.
Vergeet niet dat ondernemers andersom ook veel macht hebben, het is goed dat er tegengas gegeven wordt en kritisch wordt gekeken naar bedrijven.
Wat ik eerder al zei: waar gehakt wordt vallen spaanders, bij het ene bedrijf is een harde aanpak meer terecht dan bij het andere, en ik ben ervan overtuigd dat men per item wel probeert af te wegen hoe hard de aanpak moet zijn, maar daarin worden vast en zeker inschattingsfouten gemaakt.
(waarmee ik niet zeg dat BBM te hard is aangepakt)

Jammer dat er af en toe iemand te hard wordt aangepakt, maar als je dat afweegt tegen de bedrijven die wel terecht hard op hun vingers worden getikt ben ik ervan overtuigd dat we er met ons allen blij mee moeten zijn dat het gebeurt.

Verdorie nu ben ik eigenlijk toch weer in herhaling gevallen.
Laatst gewijzigd door useruser op 19 mar 2008 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door gravedigger »

Geplaatst op 19 Mrt 2008 17:22 door Bruidjuh


--------------------------------------------------------------------------------

Ik moet zeggen dat er steeds meer klachten komen over Radar..
Maak jezelf nou niet belachelijk met zo'n uitspraak. Dat zijn alleen die 2 of 3 tevreden klanten+ aanhang.

missdiana
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008 23:47

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door missdiana »

Basje Bell,

Wat voor relatie heb jij met Barbara, ben je familie ofzo?

basje bell
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2008 23:12

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door basje bell »

USERUSER
ik geloof dat je gelijk hebt over die ip-adressen
ik ga ff terug kijken dan kom ik er op terug.

UNICHORN, wat een verhaal zeg,wel heeeeel toevallig hoor, je verhaal jammer dat de uitzending nu net geweest is, anders had radar dat nog precies mee kunnen nemen.....

basje bell
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2008 23:12

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door basje bell »

Geplaatst op 19 Mrt 2008 16:34 door gravedigger


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Geplaatst op 19 Mrt 2008 17:22 door Bruidjuh


--------------------------------------------------------------------------------

Ik moet zeggen dat er steeds meer klachten komen over Radar..

Maak jezelf nou niet belachelijk met zo'n uitspraak. Dat zijn alleen die 2 of 3 tevreden klanten+ aanhang.

Valt niet op hoor,hihi
GRAVEDIGGER, nu heb je t weer over die 2 of 3 tevreden klanten met hun aanhang.
En het verhaal van Unichorn...........Helaas net na de uitzending, wanneer ben je getrouwd en heb je de betreffende ondernemer in gebreke gesteld? Het lijkt een beetje onwaarschijnlijk namelijk (als ik zo eerlijk mag zijn)

Het lijkt een beetje alsof A. en haar vriendinnen op dit forum gearriveerd zijn zeg.


Missdiana, ik heb al eerder gezegd dat ik geen familie ben van die Barbara, lees maar even wat eerdere berichtjes, dan kun je zien van wie ik wel familie ben
Laatst gewijzigd door basje bell op 20 mar 2008 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

missdiana
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008 23:47

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door missdiana »

Basje Bell,

Het was sarcastisch bedoeld... Ik weet dat je familie bent van Kneusje.

Het gaat mij meer om de reacties van jou op negatieve ervaringen. Zoals die van hiervoor op UNICHORN. Beetje kinderachtig, beetje heel erg kinderachtig.

Na alles wat je in de uitzending heb gezien en wat je hebt gelezen op de fora's. Is het dan zo onnemelijk dat er mensen zijn die nare ervaringen hebben met Barbara.

Als Barbara wijs was geweest en een echte! zakenvrouw, geef je je fouten toe en herstel je deze en zorg je dat het nooit meer gebeurt. Deze vrouw valt in herhaling, in herhaling en in herhaling. Ze leert niet van haar fouten.

Wat is er nou zo erg aan, dat de consument (dus ook jij!) gewezen wordt op organisaties die niet correct te werk gaan.
En stel........stel dat al de negatieve reacties niet waar zijn (dat zou dus ook die van mij zijn). Als Barbara echt goed werk afleverd, zal haar dit even wat klantjes kosten, maar als bedrijf moet je het toch ook hebben van mond op mond reclame. Want niet iedereen kijkt Radar of bezoekt fora's.
Ik ben benieuwd hoelang zij het dan had volgehouden!

Graag even jouw reactie op mijn post Basje Bell. Ik heb al eerder mijn persoonlijk verhaal gepost nadat jij wat vraagtekens zette bij de mijne. Daar heb ik helaas nooit een reactie op gezien.

unichorn
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2008 22:13

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door unichorn »

ik ben vorig jaar gaan trouwen.maar bbm weet zelf wel om welke klant het gaat neem ik aan.ik heb de aankoopsbon nog van mijn jurk en de foto's van het passen van mijn jurk bij bbm.
ik heb geen enkel belang bij zwartmakerij van bbm.na het zien van radar 17-03-2008 zag ik dat ik niet de enige was met een slechte ervaring met bbm en daar wil ik op reageren.ik hoop dat hierdoor volgende aanstaande bruiden deze ellend bespaard blijft.lijkt me een logische reactie want zulke ervaringen gun je niemand.maar vanwaar de vraag wanneer ik ben gaan trouwen?is dat van enig belang voor de gene die het vraagt?
en vanwaar zijn sommigen zo fel op mensen die op dit forum hun ervaringen uitspreken en hun mening geven?actie=reactie
en als er tenslotte niks mis is met bbm dan heeft deze zaak toch ook geen last van het kritiek wat ze op haar werk heeft gehad?

zoals ik al eerder heb gezegd is het de bedoeling van dit forum om een ondernemer te laten zien wat er binnen hun bedrijf mis gaat zodat ze hun werkwijze kunnen bij stellen (als ze daar toe bereid zijn).

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

In dit forumtopic werd offtopic gegaan en daarom zijn er een aantal bijdragen verwijderd. Hopelijk hebben wij u zo voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Die Barbara.

Wanneer je zo alles eens leest dan kun je het volgende verhaal vertellen dat waarschijnlijk dicht bij de waarheid ligt.

Een vrouw die handig is in het maken van kleren; jurken,kinderkleding e.d. en dit dus als hobby heeft.
Ze leest dus ook de modebladen en heeft toen ergens gelezen dat er een fabriekje was die van bestaande modellen bruidsjurken voor een veel lagere prijs copieën kon maken.
Ja,'t zat wel in China (waar overigens zoals vroeger Japan) zo'n beetje alles kan worden nagemaakt).

Tsjee, dacht die vrouw: "Dat is een gat in de markt! Dat ga ik doen op internet
Ze had wel het probleem met de taal waardoor het contact China-Nederland niet bepaald goed kon verlopen.
Er ging weleens het een en ander mis maar dat meent dus die vrouw met haar handigheid wel te kunnen verhelpen.
En als het dan ernstig misliep dan maar de jurk terug en beter omschrijven hoe die wel gemaakt moest worden (taalprobleem).

Kortom, weer iemand die van een hobby een bedrijfje meent te kunnen maken vanuit huis leverend maar niet zakelijk weet hoe met problemen om te gaan.

Grootvader

Bruidjuh
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:49

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door Bruidjuh »

Kanovaarder..

Ze werkt niet vanuit huis.. Nogmaals ze heeft een mooi zaakje ;)

Ik vind het erg jammer om te horen dat er zo veel klachten zijn..

Blijf er bij dat niet alle klachten gering zijn..

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door MLF »

Barbara inpakken die handel, je kunt er niets van, je bent niet goed bij je hoofd om je voor de toen als een ander op diverse fora.

Ga maar een ander baantje zoeken, het is over met de pret.

koen marielle
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 16:15

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door koen marielle »

Van mijn schoonouders hoorde ik dat er een uitzending was geweest over barbara bruidsmode. Ik heb de uitzending nu zelf ook gezien op internet. Tja, en zo kwam ik dus ook hier terecht.
pfffffff, wat ik hier toch allemaal gelezen heb zeg!
Nou, ik ben vorig jaar juli getrouwd en ook mijn jurk kwam van Barbara bruidsmode.
En ja, ook IK heb een hoop ellende gehad met mijn jurk!
Op het eerste oog was de jurk prachtig hoor, daar zal ik niets van zeggen.
Ze werkte toen overigens nog gewoon vanuit huis, op de zolder!
Wat er allemaal mis was?
Ik had gevraagd om een lint sluiting- ik kreeg een rits

mijn jurk was veel te smal.Ik kreeg als antwoord: de meeste vrouwen vallen nog af voor de bruiloft. Het probleem was alleen dat ik maar 55 kilo weeg en de jurk zo'n 10 cm openstond aan de bovenkant!

Mijn jurk was véél te lang, ik brak mijn nek met lopen! -het antwoord: ach dan doe je toch schoenen aan met een hogere hak!

Ik zal er even bij vertellen dat de jurk, toen ik hem ging halen, al in de gang klaarhing en er was geen tijd om te passen. Ik vond hem prachtig om te zien en was op dat moment gewoon enthousiast. Ook mijn jurk zat in een véél te kleine zak, die Barbara met geweld dicht probeerde te maken. Mijn geluk was dat de rits het begaf en ik heb toen een grotere zak gekocht!!Maar het was wel DEGELIJK de bedoeling om hem in dat kleine zakje te proppen!!!

Ik ben dus met mijn jurk naar huis gereden en ben samen met mijn schoonmoedr gaan passen. Op dat moment kwamen we dus achter de mankementen die ik net opgenoemd heb en heb ik Barbara ook gebeld. De reactie van Barbara hebben jullie dus ook al kunnen lezen.
Later heb ik nog meerdere malen geprobeerd om Barbara te bellen en kreeg geen gehoor meer!
Ik ben met mijn jurk naar een atelier bij ons in de buurt gegaan en heb mijn jurk helemaal laten vermaken, want zoveel tijd had ik niet meer.

Dus nogmaals, in eerste instantie was ik echt heel blij met mijn jurk, tot het moment dat ik hem aanhad!!
En dan kunnen jullie zeggen: eigen schuld! Maar daar ben ik het toch niet mee eens.
Ten eerste zijn mijn maten opgenomen toen ik de jurk bestelde. Iemand kan inderdaad een paar kilo's aankomen of afvallen. Maar volgens mij ineens 15 cm korter worden!!

Ten tweede kan iemand je behoorlijk overrompelen en sta je op dat moment gewoon met je mond vol tanden. Er komt een hoop op je af als je gaat trouwen en niet iedereen is even mondig als de ander.
Wil dat dan zomaar zeggen dat dit allemaal zomaar kan??
En is het normaal dat een vrouw dus WEL aan de bel trekt, hier compleet onderuit wordt gehaald omdat ze voor haar rechten opkomt???

Ik heb hier ECHT met stijgende verbazing zitten lezen hoe gruwelijk het dan allemaal voor Barbara is en hoe slecht en fout onder andere kneusje bezig is!!!!
Dan vraag ik me af waar JULLIE mee bezig zijn hoor.

En nogmaals: ik heb me laten overdonderen en laten afschepen. Dat kan ik verder niemand verwijten! Maar het feit blijft dat de jurken op maat gemaakt worden, dat je precies zegt hoe jouw jurk moet worden en dat je dan ook op zijn minst mag verwachten dat je dat dan ook krijgt.

Mijn conclusie is dus: als Barbara anders met haar klanten was omgegaan, was ze nu niet in opspraak geweest.
Ieder mens maakt fouten, dat begrijpt iedereen, maar los ze dan ook op!

Mariëlle

basje bell
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2008 23:12

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door basje bell »

Missdiana

Als jij mijn reactie kinderachtig vindt,dat mag hoor, dit is inderdaad een forum en daar mag je je mening geven.

Ik vind de verhalen gewoon onwaarschijnlijk(er worden).
Steeds meer mensen die vorig jaar al getrouwd, nooit een ondernemer in gebreke hebben gesteld en nu aan komen met verhalen.
Zoals ik het ook vreemd vind dat kneus gaat klagen over een jurk die nog niet af is versteld is,(4 weken voor je bruiloft) zoals gewoon in de voorwaarden staat. Of was dat misschien ook illegaal. En welke winkel heeft nou toch gezegd dat er niets meer aan te doen was??..dat horen we ook maar steeds niet.

Een bruidszaak weet dat je haar jurk draagt en dat iedereen op detrouwdag gaat vragen waar de jurk vandaan komt, dus waarom zou zo iemand bv: ongeinteresseerd gaan strijken, de ene kreukel eruit de andere er in..............wazig

Dat is mijn mening, maar daar mag jij het natuurlijk weer mee oneens zijn dat is je goed recht.

Ik ben me er niet van bewust dat ik niet meer op je (eerdere) verhaal heb gereageerd, ik zal het nog een opzoeken en nalezen.
dan hoor je t nog van me

basje bell
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 mar 2008 23:12

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door basje bell »

En nogmaals: ik heb me laten overdonderen en laten afschepen. Dat kan ik verder niemand verwijten!
Dat zeg je zelf

tja helaas, ook dit vind ik inderdaad vreemd...............
Je gaat een jurk ophalen van een E 800,= euro schat ik??
En er is geen tijd om te passen??
Of nam je niet de tijd om te passen......
Ook jij bent 9 maanden gelden getrouwd, nooit meer wat aan gedaan...
nooit de ondernemer in gebreke gesteld.

Alle bruiden die ik hier hoor willen dat hun dag perfect zou worden,
waarom laat je je dan weg sturen??
Dat begrijp ik helemaal niet, echt niet. En daar kun je boos om zijn, maar dan snap ik het nog niet.

En je hebt gelijk, ik neem de argumenten van XXX niet zo serieus..............
Maar volgens mij kan zij nog steeds de jurk laten vermaken, ik heb op tros radar niets anders gezien dan een jurk die iets te groot is-mss is ze aan t afvallen-, en die versteld kan worden (de banden zakken af? en die blaadjes kunnen er ook nog wel af? en ja,als je vraagt om een afneembare sleep, dan krijg je heeeeeel vaak een afneembare sleep.)

Heeft ook haar jurk meegenomen en geaccepteerd en nu is het niet goed.....

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 20 Mrt 2008 18:18 door basje bell

ik heb op tros radar niets anders gezien dan een jurk die iets te groot is-mss is ze aan t afvallen-, en die versteld kan worden (de banden zakken af? en die blaadjes kunnen er ook nog wel af? en ja,als je vraagt om een afneembare sleep, dan krijg je heeeeeel vaak een afneembare sleep.)

Heeft ook haar jurk meegenomen en geaccepteerd en nu is het niet goed.....

Naar boven
En anderen (waaronder ik ) zagen een jurk die totaal nergens op leek, en aan alle kanten verkeerd zat. Het is maar waar je naar wil kijken.

missdiana
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008 23:47

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door missdiana »

Hoi Basje Bell,

Je hebt gelijk, dit is een forum en iedereen mag zijn mening geven.

Wat betreft de jurk van Kneusje/XXX. Je zag duidelijk dat de jurk niet leek op de jurk van het plaatje. De kleur rozen was anders en kom op ... Een jurk die op maat besteld wordt (barbara neemt eerst je maten op) en dan op de dag van passen zo afwijkt, dat riekt ergens naar!

Nog een leuke!!
Ik vond dit vandaag op marktplaats, Barbara adverteerd vrolijk verder hierzo. Ik heb de tekst gekopieerd van marktplaats, de advertentie is gisteren geplaatst.

Wij hebben alles wat je nodig heeft voor je bruiloft, wat betreft kleding en toebehoren.

sieraden , handschoenen, schoenen, sluiers, ringkussenjes,tiarra's ,


kijk voor heel veel jurken op onze site, alles kan en alles mag de kleur of stiksels anders of misschien de ene top maar de andere rok.
Onze jurken worden in duitsland besteld.

door de alle mogelijkheden bij van de keuze van de jurken hebben wij geen standaard bruidsjurken.

dus zijn we uniek.



Bij ons kan dat.

Kinderkleding, en zo nodig kunnen we de pak van je aanstaande man er perfect bij zoeken.

de mannen pakken komen niet boven de €500,-



laat u vrijblijvend inlichten naar de mogelijkheden.

Onze jurken worden in Duisland besteld!!!!!!!!!!!! We hebben toch allemaal dat labeltje made in China gezien.
Pfffffffffffffff

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 20 Mrt 2008 23:56 door missdiana


Onze jurken worden in Duisland besteld!!!!!!!!!!!! We hebben toch allemaal dat labeltje made in China gezien.
Pfffffffffffffff

Naar boven





Het staat er ook,ze BESTELD de jurken in Duitsland,niet dat de jurken daar worden gemaakt. :wink:

useruser
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 nov 2007 09:13

Re: Bruidsmode

Ongelezen bericht door useruser »

Als de tekst 1 op 1 gekopieerd is uit de advertentie, dan hoop ik dat Barbara beter naait dan spelt. Wat een hoop fouten in die tekst zeg!

Wat ik al langer zat te denken maar nog niet had geschreven: bruidskleding is eigenlijk een business waar je alleen goed in kunt zijn als je een perfectionist bent. En dan bedoel ik ook een echte perfectionist, elke dag, niet af en toe. En ik krijg toch echt sterk de indruk dat Barbara dat niet is.
Dat betekent niet dat ze zomaar neergesabeld moet worden, maar het betekent wel dat het niet vreemd is als ze nooit zo succesvol zal worden als andere zaken die wel op perfectionisme draaien, en dat het ook niet vreemd is als er ontevreden klanten zijn. Bij een bruiloft zijn de verwachtingen hoog, bij ELKE bruiloft dus.

Edit: ik kon het me amper voorstellen (zoveel gruwelijke taalfouten in zo weinig tekst), dus ik heb het even opgezocht op marktplaats. Conclusie is duidelijk: het is echt 1 op 1 gekopieerd, er staan echt zoveel fouten in!

Gesloten