LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een truc van de Staatsloterij?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ron63
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2007 22:10

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door ron63 »

Laat ik ook eens insinueren:
PR gedaan bij Non-profitorganisaties en bij een ziekenhuis????
Ben benieuwd waarom en onder welke omstandigheden ze daar is weggegaan?? :roll:

aaad
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:33

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door aaad »

Er is bij de S.L wel degelijk een misleiding in het spel.
Ik heb voor hun 26 jaar lang loten verkocht, de eerste jaren dat ik dat deed waren er ongeveer 10 series met 100.000 loten, en die waren iedere maand UITVERKOCHT (vandaar die lange rijen bij de verkoop-punten toen) dus ook alle beloofde prijzen gingen eruit.
Ik weet niet hoeveel serie's er nu gemaakt worden maar ik denk zo'n 50 of 60 x 100.000 loten, die zeker niet allemaal verkocht worden, dus een zeer groot deel van het prijzengeld (WINT) de Staatsloterij zelf.
Trouwens dit bedrijf doet ook niets aan personeel die 25 jaar lang voor hun werken. :evil:

Edit: Met 60 series zat ik nog aan de voorzichtige kant,het blijken er 180 te zijn. SCHANDALIG
Laatst gewijzigd door aaad op 30 okt 2007 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

alfra25
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:27

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door alfra25 »

Bekend of niet,misleidend of niet het blijft LBO (List Bedrog en Oplichting) net als al die andere LBO organisaties/bedrijven in Nederland ik noem er even een paar de Overheid,Gemeenten,Banken,Verzekeringsmaatschappijen enz,enz.
Een paar voorbeelden; Belastingen,OZB,Woekerpolissen,Leasecontracten,Valutering(bij banken) en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar aan alle klagers hierboven JE HOEFT GEEN STAATSLOT TE KOPEN je doet dat uit vrije wil ja toch.Ik hanteer de volgende filosofie niet mee doen weet je zeker dat je nooit wat wint,ik koop zelf dus 1 heel lotje a 13,50 euri pm en eureka de afgelopen trekking had ik 8,50 euri en ik wacht gewoon op de klapper !!!!!!!!!! En of ik met mijn inleg nou het vorstenhuis zoals ik gelezen heb steun of niet Maxima blijft toch een lekker wijf en dat mag van mij wel een paar centen kosten.

debeul
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 16:44

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door debeul »

Al jaren een elke maand 40 euro gewonnen bij de loterijen,elke maand vaste prik 40 euro,Loopt toch lekker op is toch 480 euro per jaar!!!!
Welke loterijen dat zijn zal ik je verklappen.Heel het zooitje opgezegd dan weet ik tenminste zeker dat ik prijs hebt elke maand opnieuw!!

A.J.Bezema
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2007 17:05

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door A.J.Bezema »

Ben ik nou zo slim of zijn jullie(staatsloterijkopers) zo dom. Al jaaaaaren wordt in tv-uitzendingen gezegt,"helaas, dit lot is niet verkocht". Daarom spekt het rijk iedere maand weer hun kas met niet verkochte maar wel meedoe loten.

keescor
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:18

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door keescor »

[ Zoals je weet is de Joodsegemeenschap de slimste groep
in onze samenleving en zij hebben de touwtje,s stevig in handen

ook bij de TV ! Media! Radio! en met kop en schouders steken zij
boven alle groepen uit!!!!

en als het even tegenzit beginnen ze weer over 1940 - 1945 om
even de aandacht af te leiden;en opnieuw toe te slaan.
waar ik hun geen ongelijk in kan geven.

Ik wens ons Joods verbond
nog veel Succes !!!!!

adhammingh
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2007 20:28

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door adhammingh »

Wat is dit nu een ouderwets anti - semitisch verhaal, vol van zeer oude vooroordelen.
Ad

ron63
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2007 22:10

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door ron63 »

Beste Keescor,

Kan het zijn dat ik je niet helemaal kan volgen?

nicmar
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 17:56

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door nicmar »

Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom de jackpot niet gevallen is. Het is kinderachtig om nu schande te roepen!! Eerst nadenken, dan pas doen, foei!

e.s.
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2007 22:14

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door e.s. »

loterij is kloterij!

Marga53
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:24

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door Marga53 »

Dan worden zeker ook de niet verkochten loten daarbij gedaan.
Is geen eerlijke zaak! :shock:

dschulze
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2007 20:12

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door dschulze »

Ik doe mee aan een pool van 100 bij mijn sigarenzaak en heb de getalen van de hoogste jackpot ooit gehad maar niet de letters. Dat is echt balen. Waarom krijg je geen troostprijs zoals bij de 1 miljoen of waarom worden deze hooge prijzen niet verdeeld over alle winnaars met dit getal?

Toolboy

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Allemaal commerciele sjit die loterijen.
Zelfverheerlijking/verrijking van de directeuren.
Waarom prijzen van 1 miljoen terwijl je er 10 gezinnen blij mee kan maken als ze 100.000 winnen enzv
Zelfverrijking daar gaat het om en niets anders.
Zieltjes winnen door met goede doelen te schetsen :wink:

T

huub hendrix
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:20

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door huub hendrix »

In de uitzending zegt de voorlichtster van de Staatsloterij, dat in de catagorie vijftig- en honderdduizend euro, waar maar vier (4) van de twintig (20) loten daadwerkelijk tot uitkering komen, de mensen "toch maar fijn twintig kansen hebben dat hun lot getrokken wordt" of woorden van gelijke strekking. Ze suggereert daarmee dat de Staatsloterij in het voordeel van de deelnemers handelt.

Het tegendeel is echter het geval, want omdat ook de nummers meedoen die NIET vekocht zijn, vermindert voor de kopers van loten de kans op het behalen van een prijs naar rato.

Dacht dat de presentratrice even daarvoor, met het voorbeeld van de lokale loterijen bij verenigingen e.d., hetzelfde constateerde, maar niet direct reageerde op de desbetreffende opmerking van de voorlichtster.

Ik neem aan dat ik dit niet nader hoef toe te lichten.

Egon001
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:03

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door Egon001 »

Tja, het lijkt me nogal logisch dat als een jackpot oploopt, omdat het lotnummer niet gevallen is, dat de niet verkochte loten ook worden meegenomen in de trekking. (duh) En als je je kans zou willen berekenen op basis van de mogenlijke cijfer letters combinaties dan krijg je 1.000.000 x 26 x26 = 67.600.000.000
Dus hoe zou je je eigen kansen dan nog verder in willen schatten.
Verder houden ze zich bij de lotterij zo te lezen aan de gestelde regels en voorzover het woord 'winnaars' misleidend zou kunnen zijn. Vraag ik me af voor wie? als mijn lot er niet tussen zit zal het me een worst wezen wie er dan wel of helemaal niet gewonnen heeft.
En even voor lotterij spelers, voor zover men het nog niet weet, de kans dat je iets wint bij welke lotterij dan ook is miniscuul. Dus loop dan ook verder niet zo te zeuren. Wil je veel geld op je bank rekening dan heb ik nog wel een tip; hard en verstandig werken.
Voor de zoveelste keer een nontopic bij radar. Gaat weer eens helemaal nergens over. Lijkt wel of het programma voor de domme wordt geproduceerd.

De groeten

huub hendrix
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:20

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door huub hendrix »

Egon001

Lees even mijn opmerking en begrijp dat jij door het feit dat zoveel NIET verkochte loten meedoen, dus gewoon net zo veel MINDER kans hebt om getrokken te worden.

m.vr.gr.

Huub

Stardust
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:23

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door Stardust »

Ik dacht DE (vervelend) Nederlanders slimme gasten waren. Worden opgelicht door je eigen volk ...EERST. hoooaaaaa
...kwartje van KOK... hoooaaaa

aronspa
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 nov 2005 21:23

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door aronspa »

De kans dat je een prijs wint van meer dan 20 euro is 1 op 1000. "Meer kans , meer geld???" De kans op een echte klapper is naar mij nu pas duidelijk is 1 op 18 miljoen!
De kans dat ik een volle nicht blijkt te zijn van koningin Beatrix is groter dan het winnen van een grote prijs in de staatsloterij. Hahaha.
Snel massaal het abonnement opzeggen. Hebben ze de rest van het jaar tenminste wat te doen van onze "gestolen" miljoenen :D

http://www.staatsloterij.nl/populateStelEenVraag.do Optie: vraag over opzeggen
Laatst gewijzigd door aronspa op 29 okt 2007 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.

epieters
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:07

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door epieters »

Ik ben van mening, dat de staatsloterij geboycot moet worden en zal hiervoor mij redenen geven.

We weten uit de uitzending dat er bij de staatsloterij 18 miljoen loten zijn.

Ten eerste een vergelijking:
Ikzelf woon in Spanje daar is iedere vrijdag een trekking van de blindenloterij. Het aantal lotnummers is daar 100.000 en die bestaan in 120 series. Dus in totaal zijn er 12 miljoen loten. Dit betekent dus dat de kans op de hoofdprijs 1,5 (18 miljoen gedeeld door 12 miljoen) keer groter is dan de staatsloterij. Bovendien is de prijs ALTIJD 6 miljoen euro, hetgeen meestal stukken meer is dan de jackpot van de staatsloterij. De prijs van een lot is in Spanje 2,5 euro tegen de 27,50 euro voor een lot met jackpot van de staatsloterij. Dat is dus 11 keer zo goedkoop.
In totaal is de kans om te winnen van een meestal grotere prijs in Spanje maar liefst 1,5 keer 11 = 16,5 keer zo groot.
Staatsloterij ga je schamen.

Maar ook in Nederland kan het veel beter. We nemen de Lotto. Daar worden 6 balletjes getrokken uit 45. Volgens een wiskundige formule (6 boven 45) heb ik dit berekend op 8.145.060 manieren om het formulier in te vullen met 6 getallen. Er zijn dus als het ware in totaal 8.145.060 verschillende loten.
We vergelijken dit met een staatslot zonder jackpot (want de prijs bij de lotto is 1 miljoen net als bij de staasloterij). Een staatslot zonder jackpot kost 25 euro hetgeen 25 keer zo duur is.
Hieruit kan je berekenen dat de kans op 1 miljoen te winnen bij de lotto maar liefst 18 miljoen gedeeld door 8,145.060 miljoen is vermenigvuldigd met 25. Dan kom je uit op meer dan 55 keer zo groot.

Hou jezelf dus niet voor de gek want je gooit je eigen geld weg.
Ik roep nogmaals op "Boycot de staatsloterij".

huub hendrix
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:20

Re: Een truc van de Staatsloterij?

Ongelezen bericht door huub hendrix »

epieters

hallo rekenmeester,

kun jij ook het het sommetje maken dat betrekking heeft op "4 uit 20" bij de trekking van de ton en de halve ton?

Is het zo dat je daar uit kunt afleiden dat als b.v. 1 miljoen loten verkocht zijn, er 4 miljoen NIET verkochte in de tombola erbij gedaan worden ??

In welke mate wordt ik feitelijk benadeelt ??

m.vr.gr.
Huub

Gesloten