LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opmaat Hypotheek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
miamoto
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2007 21:33

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door miamoto »

Hallo mede "slachtoffers",

Ook wij zijn dit jaar op verzoek van de Rabobank nader ingelicht over onze hypotheek.
Gelukkig door een vergissing van de bank is de verhoging van de premie voor het overlijdensrisico in de "spaarpot" terecht gekomen, waardoor het bij ons "nog" meevalt.

De eerste 8 jaar termijn loopt Januari af, welke hypotheek vorm moet ik nu kiezen?
En belangrijker wat gebeurt er met het tot nu toe gespaarde kapitaal, komt dat vrij of kan dat afgelost worden?
Is dat ingeval van aflossen wel fiscaal verstandig nu we waarschijnlijk de laatste 10 jaar hypotheekrente aftrek mogelijkheid hebben?
Tips welkom, b.v.d !,

Mvrg, Miamoto.

vegt
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2007 21:47

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door vegt »

Hoi Tipper 60,

Indien je tegoed en de te betalen premies 100% bestaat uit de opmaat rekening, heb je een vast eindkapitaal. Bij in leven zijn op de einddatum heb je het afgesproken kapitaal ook gespaard. De premie kan in de toekomst wel veranderen, afhankelijk van de rente op de polis. Bij een nieuwe rentekeuze, ga je ook een nieuw rentecontract aan. Dus de rentevergoeding op de polis is afhankelijk van gekozen rente.

ykoot
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:47

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door ykoot »

Ik baal hier ook weer stevig van, denk je een mooi product te hebben en dan toch weer adders: wie kun je tegenwoordig nog enigszins vertrouwen :cry:
Ik heb gelukkig een ZEER DEFENSIEVE constructie met:
OpMaat Rekening 45%
Robeco 10%
Robeco Lux O-Rente 45%

Echter op een hypotheek van 152.500 zou ik graag willen weten hoe het nu in elkaar zit.

Mike Eindhoven
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:41

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Mike Eindhoven »

Mike Eindhoven heeft het niet gesnapt. Vooral kijken vanavond Mike. Want dat de Rabobank uit eigen beweging waardeloos advies geeft, misleidend zelfs, daar zit ook niemand op te wachten.

Ik hoop voor jou Mike dat je geen Op Maat Hypotheek hebt, want dan ben je hoe dan ook (sparen, beleggen of combinaties) heel slecht af.

Kijk bij Frisia bijv. stelt iedereen met gezond verstand op zijn minst hele grote vraagtekens, maar bij de Rabobank ga je toch uit van goed advies en voor een deel ook het vertrouwen dat wat ze vertellen ook waar is, maar helaas.........
Ik heb zelf ook een opmaat hypotheek, met een combinatie van sparen en beleggen. En nee, ook mijn beleggingen hebben geen geweldig resultaat, maar als ik de voorwaarden doorlees dan staat hier ook duidelijk dat naast kosten ook een verzekeringspremie verschuldigd is. Bovendien is mij tussentijds toegelicht in een persoonlijk gesprek dat een overstap naar een spaar hypotheek wellicht beter zou uitpakken.
Begrijp me niet verkeerd, ik baal ook van een laag rendement, maar de stemmingmakerij in de uitzending van vanavond slaat nergens op. De zogenaamde onafhankelijke financieel adviseur verwijst naar de bonus van de topman van de abn/amro, wat heeft dat nu met deze zaak te maken?
Verder roept radar wel vaker heel hard, maar vergeet dan wel te vertellen dat ze zelf keer op keer reclame maken voor een "eigen tussenpersoon" genaamd independer, die al die producten van de stoute banken en verzekeraars vrolijk verkoopt zonder te wijzen op allerlei kleine lettertje. Daar hoor ik radar nooit over.

Alles voor de kijkcijfers!

benadeelddoorpolis
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 mei 2007 06:21

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door benadeelddoorpolis »

Volgens mij heeft Jan Klaassen of vanavond niet gekeken of hij heeft een belangrijke functie bij de afdeling hypotheken van de Rabo.

Ga er maar schrap voor staan, dit wordt weer een juridische strijd van enige jaren, waarbij 'rekken' de strategie van de Rabo zal worden. Maar, gezien de feiten die vanavond getoond zijn en de zaken die al bekend waren, lijkt me duidelijk dat er uiteindelijk schade zal moeten worden vergoed.

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Ik citeer "Advocaat Jeroen Wendelgelst van Stichting Woekerpolisclaim heeft namens enkele honderden OpMaat Hypotheek klanten een brief aan Rabobank gezonden"

Die heeft zeker nog niet genoeg klanten....
Beste adcocaat, ik twijfel aan uw oprechtheid.

Tipper60
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2007 21:37

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Tipper60 »

Hoi Vegt,
Bedankt voor je snelle reactie. Dat betekent dus dat ik volgens jou geen risico loop?
Met vriendelijke groet,

lars123
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:29

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door lars123 »

Ik citeer "Advocaat Jeroen Wendelgelst van Stichting Woekerpolisclaim heeft namens enkele honderden OpMaat Hypotheek klanten een brief aan Rabobank gezonden"

Die heeft zeker nog niet genoeg klanten....
Ik krijg ook sterk de indruk dat dit een één-tweetje is tussen mw hertsenberg en deze advocaat (die hier natuurlijk zelf niet beter van wordt)
De met veel tam-tam aangekondigde woeker polis affaire is tenslotte behoorlijk ingeslapen. Tijd voor een telefoontje met de Tros!

vegt
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2007 21:47

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door vegt »

Tipper 60

Klopt

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

En oh ja. Ik ben pensioenadviseur (niet bij de Rabo NB) en ik vind die huilbuien van beleggers die niet tegen hun verlies zo misplaatst.

Leen&Connie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2007 22:15

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Leen&Connie »

Goedenavond,
Zouden we van u de standaarbrief kunnen ontvangen per mail. We krijgen hem ook niet gedownload.
MVG,
Leen

ben-gert
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2007 22:08

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door ben-gert »

Ik heb vanaf 1997 ook een opmaat verzekering bij de Rabo-bank.
De premie wordt met 100 procent belegd.
Is hetgeen vanavond in Radar behandeld ook op deze vorm van toepassing?
Kunt U mij hierover berichten.

triStar
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2007 21:33

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door triStar »

Hallo,
Ook wij hebben een Op Maat hypotheek. Ik snap niet waarom de Rabobank in haar reactie De Op Maat hypotheek een "Universal Life" product noemt. Waarom betalen wij dan nog los 28 euro per maand voor een overlijdensrisico verzekering? Volgens het UL principe zou deze premie dan toch ook periodiek uit het beleggingsdepot gehaald moeten worden? Ik was er echt van overtuigd dat de Op Maat een Unit Linked product is, zo is het ook verkocht door de Rabobank. Er is ons nooit verteld dat er uit het spaar- en/of beleggingsdepot ook nog premie word ontrokken voor de overlijdensrisico verzekering. Ik sta er echt van te kijken en ik ga het proberen uit te zoeken hoe het bij ons is gegaan. Iemand tips om dit te berekenen?
Groet, triStar

Tipper60
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2007 21:37

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Tipper60 »

Hoi Vegt,
Alvast een pak van mijn hart. En jij spreekt vanuit welke ervaring? (Ik begrijp het als je daar liever op dit forum niet voor uitkomt. Als je wilt kan je dit laten weten via +++++++++, als je niet wilt mag dat ook.)
Laatst gewijzigd door Tipper60 op 22 okt 2007 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

anjo1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2007 22:20

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door anjo1 »

OOk wij hebben een opmaat hypotheek met
100% belegging.
Zitten er nu ook voor ons haken en ogen aan deze form.
KAn u ons daar meer info van geven aub.
Zijn er mensen die ons daar meer over kunnen mailen aub.

vegt
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2007 21:47

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door vegt »

Hoi Ben-Gert,

Ja, de opmaat verzekering met beleggingen zijn vanavond behandeld

vegt
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2007 21:47

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door vegt »

Hoi allemaal,

Ga aub contact opnemen met je adviseur van de Rabobank. Ik ben ervan overtuigd dat hij/zij alle vragen kan beantwoorden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Radar »

Beste lezers,
de brief uit de uitzending kunt u vinden op de site www.woekerpolisclaim.nl

Door grote drukte is deze nu overbelast, maar probeert u het later of morgen nog eens.

Vriendelijke groeten
TROS Radar Internet

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Beste Anjo1,

Ik ben pensioenadviseur ( niet van de Rabo!) en ken de Rabobank als een degelijke instelling. Rabobank geeft aan dat ze met iedere klant in gesprek willen toelichten wat er speelt. Mijn tip, bel ze op voor een afspraak.

Verder, een beleggingshypotheek blijft een beleggingshypotheek en die is altijd ongewis, hoe defensief je ook zakt. Wil je zekerheid, kat dat ding dan om naar een spaarhypotheek. Dat is bij Rabo de SpaarZekerhypotheek.

juqubu
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:23

Re: Opmaat Hypotheek

Ongelezen bericht door juqubu »

Zoals ik al zei je, hebt het niet helemaal gesnapt. (en je werkt bij de Rabobank of zo??)

Maar prima ieder zijn mening. En Mike ik zou verder geen stappen ondernemen en vooral doorgaan met je OpMaat polis. :)

O en Mike je hoeft niet naar Radar te kijken als je het zo'n vervelend programma vindt en je hoeft ook niet op de site te reageren op dit oderwerp.

Gesloten