LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoppen met roken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Radar »

Hoe gaat het met uw goede voornemens? Nog steeds niet gerookt dit jaar? Naast dat u zelf wellicht graag van de sigaret af wil, wordt de maatschappelijke druk om te stoppen met roken steeds groter. Schiphol is per 1 januari 2008 geheel rookvrij en vanaf juli mag er ook in de horeca niet meer worden gerookt. TROS Radar sprak met een anti-rook psycholoog en zet de beste hulpmiddelen op een rij.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door MLF »

Belachelijk allemaal.
De overheid moet zich niet bemoeien met roken, laten ze boeven pakken.
Als ik in een café niet meer mag roken, ga ik buiten op het verwarmde terras zitten, dat warmt de aarde op en is nog slechter voor het milieu.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Henri42 »

rook verbod in de horeca is prima, buitenzitten zou ik maar niet doen ivm vandaalsme tegen rokers (*-*)

Oinkie
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2007 19:33

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Oinkie »

Goedenavond allemaal,

Het beste hulpmiddel is : de "wil".

Want bij alles wat je doet, alle middelen die je toepast, zonder deze ben je nergens...

Hij kan zelfs zo sterk zijn dat hij buiten zijn eigen kracht, niks of niemand anders nodig heeft.

Zonder een sterke wil ... ben je nergens.


Groetjes,

Een pas gestopte roker.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Henri42 »

van mij mag iedereen roken, een cafe zonder rokenishelemaal niets

Oinkie
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2007 19:33

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Oinkie »

Precies Henri!

da's hetzelfde als een Bordeel zonder de dames van plezier...
Trekt ook niet...

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door oorth032 »

Roken is niet goed, helemaal mee eens, maar die onderzeese kernproeven daar hoor je ze helemaal niet over.
Onderzeese kernproeven met als resultaat.............tsunamies aardbevingen, klimaatverandering, opwarming van de aarde. :shock:
Met deze proeven worden meer mensen mee om zeep geholpen dan met sigarettenrook.
Ook niet te vergeten de oorlogen die de mensen uitroeiien en nu moeten we bang worden voor een sigaretje? :evil:

Kijk ook eens wat ze allemaal in het voedsel doen....conserveermiddelen, ons lichaam kan dit ook niet normaal afbreken, duurt dus veel langer om het af te breken dus....maagklachten en dikke mensen mensen met sukerziekte enz..

Mijn stelling is: GEROOKT VLEES BLIJFT LANG GOED :wink:

Janwijninga
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2008 22:26

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Janwijninga »

Wie wil stoppen met roken kan ondersteuning krijgen www.gestoptmetroken.nl

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door oorth032 »

Ik doe het al 50 jaar en rook zeker een pakje per dag en IK weet mij geen raad als ik niets te roken heb.
Ik rook van narigheid de goedkoopste bocht die je maar kunt krijgen.
De e-sigaret heb ik al geprobeerd, nou ik zal eerlijk zijn........ik vind het helemaal niks, kost ook genoeg en werd er ziek van, ik heb gelijk een ander slachtoffer gezocht om hem over te nemen, mijn opinie is dat je daar helemaal slecht aan doet met die chemicalien.
Volgens mij wordt het tijd dat er afkickklinieken komen voor rokers.
Al doe ik het dan niet voor mijn gezondheid maar alleen al voor het geld.
(k) zooi.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door MLF »

Roken is niet goed, helemaal mee eens, maar die onderzeese kernproeven daar hoor je ze helemaal niet over.
Onderzeese kernproeven met als resultaat.............tsunamies aardbevingen, klimaatverandering, opwarming van de aarde.
Met deze proeven worden meer mensen mee om zeep geholpen dan met sigarettenrook.
Ook niet te vergeten de oorlogen die de mensen uitroeiien en nu moeten we bang worden voor een sigaretje?

Kijk ook eens wat ze allemaal in het voedsel doen....conserveermiddelen, ons lichaam kan dit ook niet normaal afbreken, duurt dus veel langer om het af te breken dus....maagklachten en dikke mensen mensen met sukerziekte enz..

Mijn stelling is: GEROOKT VLEES BLIJFT LANG GOED
Geteerde schuren gaan het langst mee toch :wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Henri42 »

ooit met een arts gesproken?? denk na wat je schrijft

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door oorth032 »

ooit met een arts gesproken?? denk na wat je schrijft
Ik ben blij dat mijn moeder toch nog dat ene sigaretje had toen ze aan het bed was gekluisterd en wij reden er speciaal 3 maal per dag naar toe om haar dat toch nog te gunnen want het was het ENIGSTE wat zij nog had. :cry:

Zij is niet gestorven aan dat sigaretje, dit wil er wel even bij vermelden.

Tina 01
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:16

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Tina 01 »

Stoppen met roken.
Ja elk smoesje wat je je maar bedenken kan is ook door mij gebruikt. Ik heb ruim 47 jaar gerookt.Eerst weinig want zo beginnen we bijna allemaal, later veel heel veel.Ook ik wilde eigenlijk helemaal niet stoppen met roken, ik zei wel dat ik het wilde maar ik vond het gewoon veels te lekker. Totdat ik in 2007 die man met de hamer tegen kwam, er werd bij mij longkanker geconstateerd.Ik ben geopereerd en zoals het er nu uit ziet heb ik ontzettend veel geluk gehad. De kanker is weg gehaald en ik was schoon en hoop dat ook zo te houden.Nee ik rook niet meer, geen vrije keus maar alles wat ik er zelf aan kan doen zal ik doen. En daar hoort voor mij niet meer roken bij.Ik hoop dat dit mijn verhaal ( wat niet als schokkend bedoeld is ) mensen tot nadenken stemt en een ieder die hierdoor stopt of een echte poging daartoe doet is mee genomen.

Oinkie
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2007 19:33

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Oinkie »

Dank je wel voor je verhaal Tina ...
Ik was al gestopt met roken hoor ... per 1 jan.
Maar dit soort verhalen ... stemt toch altijd "nog eens extra" voor nadenken.

Hopelijk zal de man met de hamer voorgoed uit beeld blijven voor je ...

Groetjes,

F.

mickey25
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2008 17:03

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door mickey25 »

ben in belgie geweest daar is de restrants rookvrij.

ik ben een echte roker. pakje marlboro 100s per dag.

mijn vriendin rookt niet.

is erg lekker. geen rokers tijdens het eten en als naar de kroeg gaat kan je roken.

kunnen ze hier dat niet invoeren?
:lol:
is maar een idee.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Henri42 »

5 pakjes per dag,lijkt me knap overdreven, als het waar is betaal je veel belasting.

In bruine kroegen roken en in restaurants smoking area,s bouwen (*_*)

mickey25
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2008 17:03

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door mickey25 »

herney,
ik rook 20 sigareten per dag. 100s is groter dan normale.

[qu pakjes per dag,lijkt me knap overdreven, als het waar is betaal je veel belastingote][/quote]

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Shine »

Dat roken slecht voor de gezondheid is, is eenieder wel bekend.
De maatregelen dat er in de horeca e.d. niet meer gerookt mag worden, prima. Ik ga dan wel naar buiten als ik mijn sigaret (25 p/dg) wil opsteken.
Maar waar ik me wel aan erger is de enorme hetze naar de rokende nederlanders.
Middels onophoudelijke belastingverhogingen op een pakje tracht men een ontmoedigingsbeleid door te voeren, waarvan inmiddels al bekend is dat dit niet echt de gewenste vruchten afwerpt.
Sta ik buiten te roken dan kuchen de passerende nietrokers alsof ze ladingen rook moeten inademen. (doe even normaal zeg!)
Onderwijl zuipt de jeugd zich klem, vergallen ze hun hersenen daarmee maar komen we niet verder dan de maatregel: "alcohol, onder de 16 nog even niet." De breezers, het bier en dies meer wordt domweg verkocht aan kinderen onder de 16. En dan nog! Als je 16 bent mag je je ineens wél laveloos zuipen?
Doodleuk met een borrel op stappen we achter het stuur of op de brommer. De gevolgen van alcohol zijn minstens zo erg. Ook op de lange termijn.

Waarom wel de hetze naar de rokers, maar niet naar de zuipers?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dat komt omdat het Haagse gaaies ook graag een neut neemt. Al dan niet accijnsvrij.

Gesloten