LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Warmtepleister

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Warmtepleister

Ongelezen bericht door Radar »

Het lijkt een onschuldig product: de warmtepleister. Te gebruiken bij spierpijn in bijvoorbeeld de nek of de rugstreek. Radar ontving diverse klachten van mensen die na gebruik van de warmtepleister nare wonden kregen. Ook kan de pleister heftig irriteren en is deze soms nauwelijks van de huid los te krijgen.

Maandag in Radar, 20.30 Ned1

marel65
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:39

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door marel65 »

Lage rugpijn, dus op advies van etos warmtepleister van Hansaplast gekocht. Het werd erg warm, tot op het vervelende toe. Deed gewoon zeer. Dus gebruiksaanwijzing lezen, niets bijzonders over branderige gevoelens op verpakking. Alleen overgevoeligheidreacties. Ik ben eigenlijk zover ik weet niet ergens overgevoelig voor. Op Google gezocht en kwam tot mijn verbazing deze uitzending tegen. Gelijk na het kijken pleister verwijderd. Na 3 uur de pleister op mijn rug had ik een flinke rode verbrand kijkende plek, die geiirriteerd aanvoelde.
Ondanks deze uitzending zie ik die waarschuwing op de verpakking na een jaar nog steeds niet staan.
Marella Smits

sabtie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 15:46

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door sabtie »

:x Ik gebruik die pleisters al jaren en vind ze geweldig! Door dat er mensen zijn die niet weten hoe ze dr mee om moeten gaan zijn ze van de markt gehaald. En BEDANKT! GGRR@%@%!*&% :x :x :x :x :x :x

sighvatssohn
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:26

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door sighvatssohn »

Dus de warmtepleister werkt niet op de spieren.
Dat zou betekenen dat spiergel en tijgerbalsem ook niet werken, en ik mijn infraroodlamp bij het grofvuil kan zetten? En ik net zo goed in de vrieskou kan gaan staan, want mijn spieren blijven toch 37°C.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door nevermind »

:oops:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sabtie schreef::x Ik gebruik die pleisters al jaren en vind ze geweldig! Door dat er mensen zijn die niet weten hoe ze dr mee om moeten gaan zijn ze van de markt gehaald. En BEDANKT! GGRR@%@%!*&% :x :x :x :x :x :x

Vertel.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Volgens mij zijn ze écht niet van de markt gehaald hoor....er was ongeveer 2 weken terug nog een actie van een merk warmtepleisters (zal geen merken noemen) waarbij je een gratis proefset kon aanvragen, die ligt hier bij me op 't bureau....
Dus niet van de markt gehaald, misschien alleen de merken die niet veilig waren?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sabtie schreef::x Ik gebruik die pleisters al jaren en vind ze geweldig! Door dat er mensen zijn die niet weten hoe ze dr mee om moeten gaan zijn ze van de markt gehaald. En BEDANKT! GGRR@%@%!*&% :x :x :x :x :x :x
Wat een onzin zag ze vanmiddag nog liggen hoor bij de Kruidvat van
diverse merken.

miepknip
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2012 10:12

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door miepknip »

Zelf gebruik ik ook al heel lang warmtepleisters. Ze zijn er in 2 varianten. 1 op basis van cayennepeper(vrij dunne pleisters) en 1 die werkt op een soort koolstof(de wat dikkere pleister met blokjes of een los poeder). Ze zijn alle twee met een zelfklevende laag en beginnen pas te werken nadat ze uit de verpakking zijn gehaald. Die met cayennepeper geven bij mij een reactie die onprettig is, maar die met een soort koolstof zijn zeer aangenaam, mits je weet hoe er mee om te gaan. Nooit zo op de huid plakken. Plak ze op je hemd of tshirt. Ten eerste zit er dan een laagje tussen en ten tweede maak je je huid niet kapot door de zelfklevende laag. Ga ook niet slapen terwijl je de pleister gebruikt. Dit ivm de warmte, die je dan niet opmerkt mocht het toch te warm worden. Dus voor gebruik goed de gebruiksaanwijzing lezen, dat vergeten mensen nog wel eens in hun haast.

MAXIEM

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Alle (genees)middelen kunnen (ernstige) bijwerkingen hebben. Daarom is het altijd verstandig om ook "kruidvatmiddelen" uitsluitend te gebruiken in overleg met de huisarts. Ook het advies om altijd de gebruiksaanwijzing te lezen, is een goed advies, maar niet voldoende. Dit, omdat veelal de medische kennis bij de leek-op-eigen-houtje ontbreekt om de medische implicaties goed in te schatten.

Maxiem.

oma engel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2012 11:42

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door oma engel »

helaas is het wel degelijk uit de handel en ik heb helaas nog geen juiste vervanger kunnen vinden, sta graag open voor suggesties voor pleister die je in stukjes kan knippen voor als je niet zo gek bent om de hele lap op je rug te plakken, die poeder of gel dingen lijken me niet geknipt te kunnen worden,

Antwoord op uw reactie van 10-8-2011 over het product Hansaplast Warmtepleisters.

Wij willen u danken dat u de tijd heeft genomen contact met ons op te nemen. Graag komen wij dan ook terug op uw email waarin u vraagt naar de verkrijgbaarheid van Hansaplast Warmtepleisters.

Sinds de introductie van het product hebben wij een groep tevreden gebruikers opgebouwd. Helaas was deze groep te klein om het product te blijven produceren. Het spijt ons u te moeten mededelen dat wij u daarom niet meer aan dit product kunnen helpen. Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer een favoriet product niet meer verkrijgbaar is.

Met vriendelijke groet
Hansaplast Consumentenadvies

groetjes Oma Engel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dit onderwerp is dacht ik(bij kassa),ergens in ieder geval al aan de orde geweest .
je zag mensen met brandwonden!!

er zaten toen idd lui van hanseplast en idd er is toen wel wat aangedaan,omdat ze idd te warm werden,maar nog waren ze niet goed,men werd er ook voor gewaarschuwd...

warmte werkt wel op de spieren en hoe ! alleen ja...TE HEET ,dat is niet echt prettig...

waren echt mensen met hele blaren,was toen te zien,geen grapje !!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ omaengel

heb je de midalgan spray of http://perskindol.nl/pages/home.asp
hebben ze ook ik in spray deze wordt juist koud maar ruikt lekker! niet zoals middalgan enz..

ik heb ze allebei in huis..en spuit er lekker op los,het is heerlijk spul,
het trekt in ,dus blijft geen laagje zitten zoals de smeersels..

misschien is het wat,ik vind het lekker,ben rugpatient en verder alle gewrichten eigenlijk en het is wel even lekker!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef: Alle (genees)middelen kunnen (ernstige) bijwerkingen hebben. Daarom is het altijd verstandig om ook "kruidvatmiddelen" uitsluitend te gebruiken in overleg met de huisarts.
De huisarts ziet mij aankomen met een flesje neusdruppels....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zag net bij ethos dat ze ze nog wel van volharden hebben en ander merk..geen hansaplast.

@maxiem sommige dingen worden al in overleg bv met arts of fysio gedaan om beetje pijn te beheren...
Idd bij sommige dingen moet je wel uitkijken,ik vind ht ook allemaal teveel wat je kan kopen...

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door Wilsophie »

crazyme schreef:
MAXIEM schreef: Alle (genees)middelen kunnen (ernstige) bijwerkingen hebben. Daarom is het altijd verstandig om ook "kruidvatmiddelen" uitsluitend te gebruiken in overleg met de huisarts.
De huisarts ziet mij aankomen met een flesje neusdruppels....
Hihi, de "mijne" verwees mij naar het Kruidvat voor magnesiumtabletten.
En de tandarts verwees me naar mondspoeling te koop bij het Kruidvat.
(Elmex) meen ik.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tegenwoordig moet me zoveel zelf betalen en is er zoveel ( teveel vind ik persoonlijk) te krijgen bij de drogist en supermarkt! Dat idd de huisarts dan zegt haal het maar bij... Is goedkoper als bij de apotheek.
Huisarts kan het wel voorschrijven ,maar je moet het toch zelf betalen,en apotheek is meestal iets duurder.
Wat wel een punt is..jou huisarts zegt koop het daar maar,dus hij waet dan dat je het gebruikt..

Er zijn zat mensen die slikken van ales zonder dat dokter het weet en dat vind ik gevaarlijk...

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door Wilsophie »

Inderdaad en beperk het dan eens tot het overbekende Brufen dat heel gevaarlijk kan zijn in combinatie met bepaalde medicijnen, wat hartstilstand tot gevolg heeft.
En soms als smarties geslikt worden.
Vroeger stond erop dat het tegen een kater hielp, en dat wisten de artsen ook heel goed, maar dat is inmiddels verwijderd en men is toch weer terug bij de paracetamol.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja en paracetamol is dus ook niet ongevaarlijk zoals veel mensen denken,
Kan aanslag op je lever zijn.,,

Brufen is slecht,gebruik het zelf op recept,ik weet dat je geen andere onstekings remmer erbij mag gebruiken,
Sta ik een keer bij de etos vrouw had pijn,meisje etos...nou we hebben nu nieuwe alive..ja maar ik gebruik al brufen,ja maar dat geeft niet, ik heb die vrouw gewaarschuwd,je kan maagbloedingen krijgen!!! Alive is naproxen ook een remmer...
En die hebben een cursus gedaan,ik vind dat het echt te ver gaat.mnaar goedmhet wordt alleen maar meer,,,
Tegenwoordig diclofenac niet zo.n zware maar dat maakt niet uit het is troep en moet niet zonder controlle geslikt worden,!!
Maagbeschermers alle soorten ,teveel is ook niet goed.,.
Ja ach..sommige mensen zijn verstandig en sommige zien het gevaar niet...

mustking
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2012 02:28

Re: Warmtepleister

Ongelezen bericht door mustking »

Lage rugpijn, dus op advies van etos warmtepleister van Hansaplast gekocht. Het werd erg warm, tot op het vervelende toe. Deed gewoon zeer. Dus gebruiksaanwijzing lezen, niets bijzonders over branderige gevoelens op verpakking. Alleen overgevoeligheidreacties. Ik ben eigenlijk zover ik weet niet ergens overgevoelig voor. Op Google gezocht en kwam tot mijn verbazing deze uitzending tegen. Gelijk na het kijken pleister verwijderd. Na 3 uur de pleister op mijn rug had ik een flinke rode verbrand kijkende plek, die geiirriteerd aanvoelde.

Ondanks deze uitzending zie ik die waarschuwing op de verpakking na een jaar nog steeds niet staan.
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
marel65

Berichten: 1
Geregistreerd: 09 feb 2009 18:39

Gesloten