LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Water

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Water

Ongelezen bericht door Henri42 »

niet aan borrelpraat doen ?? lijkt meer op water taal

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Water

Ongelezen bericht door angel1978 »

"'It's amazing, ongeloofelijk.'' Je valt er enorm van af, van het Amazing Hydration Diet. Een dieet waarbij je flink water en bijna geen zout tot je moet nemen. Helaas heeft het ook een negatieve uitwerking. Een 52-jarige Britse vrouw krijgt daarom een schadevergoeding van een miljoen euro.

Dawn Page hield aan het zogenoemde ontslakkingsdieet namelijk een blijvende ernstige hersenbeschadiging over. Na een paar dagen flink water drinken en zoutloos leven, begon ze flink over te geven. Niets aan de hand zei haar voedingskundige, dat hoorde allemaal bij het ontgiftingsproces. Vervolgens kreeg Page echter een epileptische aanval en werd ze met spoed in het ziekenhuis opgenomen.

Daar bleek dat door een ernstig zouttekort water de hersens was binnengesijpeld. De vrouw heeft daardoor nu een permanente schade aan haar geheugen en spraak- en concentratievermogen.

Het voorval vond overigens al zes jaar geleden plaats. De Britse rechtbank had al die tijd nodig om tot een definitieve uitspraak te komen. De verzekering van de voedingskundige zal het schadebedrag vergoeden.

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Doornroosje blijft door wateren

neem een flinke borrel en keer terug met beide voeten op deze aarde(*-*)
niet aan borrelpraat doen ?? lijkt meer op water taal
Henri, ik wil best met je discussiëren, maar met deze nietszeggende opmerkingen kan ik echt niets. Je denkt heel spitsvondig te zijn, maar wat je verkoopt met deze korte 'statements' is gebakken lucht. Het komt op mij allemaal erg onvolwassen over. Zit je nog in de schoolbanken soms?

Mike

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Daar bleek dat door een ernstig zouttekort water de hersens was binnengesijpeld.
Angel,

Waar heb je dit verhaal vandaan? Als je de thread goed door had gelezen, had je geweten dat ik een ernstige voorstander ben van de combinatie water en zeezout. Ik heb hier ook al eerder verkondigd dat de 'wetenschap' dat zout de bloeddruk omhoog zou drijven een aanname is en geen bewezen feit, zoals zoveel onbewezen aannames de ronde doen in de medische wetenschap (zoals hoge cholesterol leidt tot hartziektes). De combinatie water-zout is juist zo goed voor je. Deze vrouw is helaas een zoutarm (en waarschijnlijk ook vetarm) dieet voorgeschreven, met alle gevolgen vandien.

Mike

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Water

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mike,

Zoek bij een willekeurige krant of nieuwsvoorziening en je krijgt dit artikel wel naar boven !
De combinatie water-zout is juist zo goed voor je.
Ook niet in de overmatige hoeveelheden die deze vrouw tot zich moest nemen..

Het proberen te discussiëren met Henri kan je overigens beter laten..
Zoek maar even op zijn naam ( en dan vooral de UPC-topics ) en je weet al snel met wie je te maken hebt :?
Als je de thread goed door had gelezen, had je geweten dat ik een ernstige voorstander ben van de combinatie water en zeezout.
Waarom overigens deze suggestie ???

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Het proberen te discussiëren met Henri kan je overigens beter laten..
Zoek maar even op zijn naam ( en dan vooral de UPC-topics ) en je weet al snel met wie je te maken hebt
Inderdaad, ja, ik heb het gelezen. Werkt die jongen bij UPC of zo? In ieder geval zitten er bij hem wat draadjes los, lijkt het wel. Op Engelstalige forums wordt zo iemand een 'troll' genoemd en krijgt hij onmiddellijk een 'ban'. Ook een ideetje voor dit forum?
Waarom overigens deze suggestie ???
Je hebt gelijk. Ik ging ervan uit dat je die quote had geplaatst om mijn pro-waterstandpunt te weerleggen en wilde je duidelijk maken dat ik juist voor water met zout ben. Excuses, want ik zocht iets teveel achter je post.

Mike

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Water

Ongelezen bericht door angel1978 »

Werkt die jongen bij UPC of zo?
Daar heeft het wel alle schijn van !
Als tegenhanger van agro die juist weer het tegenovergestelde doet !
Die 2 duiken in elk topic op waar het over UPC of aanverwante zaken gaat.. soort 2-eenheid waarin ze elk topic op die manier laten stranden...
Op Engelstalige forums wordt zo iemand een 'troll' genoemd en krijgt hij onmiddellijk een 'ban'. Ook een ideetje voor dit forum?
Hij doet verder weinig kwaad behalve onzin posten... Het is dat anderen blijkbaar nodig vinden om hierop in te gaan... Lijkt me niet eens een ban waard !
Excuses, want ik zocht iets teveel achter je post.
No problem, maar het was alleen niet nodig !

Ik ben net zo min tegen water als dat ik ervoor ben.

Het is een 1e basis-behoefte van ons als mensen en absoluut noodzakelijk.. Je moet het echter niet overdrijven.
Door sommige omstandigheden kan de behoefte aan water enorm toenemen ( "top"sport, warmte, andere uitdroging ) en dan is een combinatie met extra zouten en andere mineralen niet verkeerd...

Het toedienen van grote hoeveelheden water ( ook in combinatie met zout ) omdat dit "gezond" zou zijn is echt onzin en daar was dat stuk voor bedoeld !

Gesloten