LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douche: Albert Heijn

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door Radar »

Mevrouw Silvester-Schoonen is al jarenlang klant bij Albert Heijn. Ze spaart hier altijd zegeltjes en wanneer ze een boekje vol heeft, geeft ze deze als extra zakcentje aan haar studerende kinderen. Wanneer haar zoon Casper met vijf boekjes naar Albert Heijn gaat, wordt hij verdacht van het stelen van een zegelrol.

Hoe wordt dit probleem door Albert Heijn opgelost?

Live uitzending: maandag 23 februari 2009, 20.30 uur, Nederland 1
Herhaling: dinsdag 24 februari 2009, 14.20 uur, Nederland 2

jphess
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2009 17:12

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door jphess »

Schande van AH. Ik heb met Mevr. Silvester-Schoonen te doen. Toen ik laatst mijn boekje in leverde zat de cassiere overdreven lang te kijken. Toen ik vroeg of er iets niet klopte zij ze "wij moeten kijken of de nummers op de zegels opvolgend zijn, want er worden zegels gekopieerd". AH let niet meer op de kleintjes (doen ze allang niet meer) maar op de 3 euro die ze betalen na 49 euro gespaard te hebben. Ga z\o door AH.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

Toevallig is het controleren van de zegelnummers é'n van de weinige dingen die ze kunnen controleren. En wat wil je dan, niets doen met als gevolg weer prijsverhogingen?

En dat een jongen 5 zegelboekjes inlevert is in de praktijk niet veel voorkomend, beschuldigen van diefstal is niet netjes!

pwh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 19:46

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door pwh »

Schande van AH???
jphess schrijft mooi over 3 euro maar als het werkelijk om een vals zegelboekje gaat is het 52 euro.
We moeten gewoon alles goed nakijken want je wilt niet weten wat sommige mensen doen om aan geld te komen, een vals zegelboekje is net als vals geld, neem je het aan dan is Ah zijn centen kwijt.
Dit hele verhaal heeft dus niets te maken met op de kleintjes letten.
Daarbij als je bij AH wat vaker om laag kijkt ipv op oog hoogte dan staan daar hele goede produkten voor een prijs die soms nog goedkoper is als bij de Aldi of Lidl.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door haribo58 »

Wat is er nu mis als een kassadame de zegels controleert??
Als ze het niet doet en het is vals, zijn de rapen gaar voor haar.
Mensen zeuren overal over , en denken alleen maar aan zichzelf.
Winkelpersoneel doen gewoon hun werk , en zullen ook hun dag wel eens niet hebben, net als sommige onbeschofte klanten.
Vind het wel naar voor dat jochie die met zegelboekjes komt , maar het lijkt me ook niet echt een traumatische ervaring , dus kop op jongen!!

Geef een warme douche aan het winkelpersoneel mensen van Radar , die verdienen het ook eens.
En zet zeurpieten onder de koude douche, koelen ze af.

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Albert Heijn,


Daar heb ik al jaren een antipathie tegen, het lijkt wel of ze over lijken willen gaan.
Dan het beschuldigen van een kleinkind van een dame die schijnbaar een zeer goede klant is van die Appie.
vervolgens beschuldigen ze haar kleinzoon van diefstal van een zegelrol.
Dat vind ik hoogst beschamend.
Net als of ze bij Ahold zo netjes werken, zijn ze dat schandaal in de USA al vergeten dan.
Wie heeft er nu boter op zijn kop ??
Gewoon nooit meer binnen lopen bij Appie, laat ze gewoon barsten.
Klanten zien ze daar gewoon niet staan, wat een onbeschofte zooi daar.

Met vriendelijke groet,

Ad

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Winkelpersoneel doen gewoon hun werk , en zullen ook hun dag wel eens niet hebben, net als sommige onbeschofte klanten.
In dit geval deed het winkelpersoneel helemaal niet waarvoor ze zijn aangenomen. Dit winkelpersoneel dient strafrechtelijk te worden vervolgd wegens het doen van een valse aangifte. Verder is er niets 'onbeschofts' aan wanneer men zegelboekjes wil inleveren. Ook het ten onrechte 'opleggen' van een winkelverbod valt uiteraard niet onder 'gewoon het werk doen'. Het personeel dat voor dergelijke feiten verantwoordelijk is dient staande voet ontslag te krijgen.
Vind het wel naar voor dat jochie die met zegelboekjes komt , maar het lijkt me ook niet echt een traumatische ervaring , dus kop op jongen!!
Het gedurende enige uren ondervragen door de politie is voor onschuldigen wel degelijk een traumatische ervaring. Het zich niet op passende verontschuldigen door Albert Heijn na het voorval vraagt om een schadevergoeding wegens immateriele schade en wellicht ook wegens reputatieschade

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Beste Wim2007,

U slaat de spijker precies op zijn kop.

Valse beschuldigingen en onterechte aanhoudingen, en onrechtmatige ondervragingen door de dienders van de politie.
Dat heeft op een jong of een volwassen personage weldegelijk zeer nadelige gevolgen.
Zo vind ik dat degene die dit soort strafbare feiten plegen, veel en zeer veel harder dienen aangepakt te worden.
Ze beschadigen zeer zwaar een persoon.
Zulke bedrijven moeten ze gewoon op een zwarte lijst zetten, en de medemens moeten zulke zaken mijden.
Dan zingen ze voortaan wel een paar octaven lager, en denken ze eerst na voordat ze hersenloos handelen.
Ze schermen tegenwoordig steeds meer met het feit, dat de klanten meer en meer onbeschoft handelen.
Maar ze vergeten een ding, gedrag beïnvloed gedrag, met andere woorden, ze behandelen de klant onbeschoft, en krijgen direct hun trekken thuis.
En dan hebben de klanten het gedaan.
Ik heb deze ervaring zelf opgedaan, ik ben winkelsurveillant geweest, en dan heb je rustig de tijd van de wereld om de zaak een zeer rustig te observeren.
Als de bom barst, dan worden wij erbij gehaald, en dan moest ik vaak degene die achter de kassa zat berispen op onaanvaardbaar gedrag.
En maar lekker klessebessen achter die kassa, dan maken ze een fout, dan zegt de klant er wat van, en dan moet je ze eens aanhoren.
De klant is dan onbeschoft, de klant mag niet van hun voor hun rechten opkomen, en dat vergeten ze vaak.

Hier zal natuurlijk wel weer de normale reacties op volgen, helaas dan, dit zijn mijn ervaringen als surveillant, onopvallend observeren, dan zie je ontzettend veel, en ze hebben het nooit van zijn leven in de gaten, wie je staat te bekijken.
Zo zijn die camera's ook zeer mooi speelgoed voor ons, dan zie je nog veel meer, maar zij hebben mooi niets in de smiezen !! hahaha.

Met vriendelijke groet,

Ad

agaaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 10:43

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door agaaa »

:( Hier was ik helemaal stil van! Ik werd vanmorgen wakker en het eerste wat door me heen schoot was dit verhaal. Dit kan dus echt niet! O, wat vind ik dit echt ronduit walgelijk!!! Ik zie het ook helemaal voor me: Zo'n jongen komt blij binnen met zegelboekjes. Hij gaat lekker op vakantie en zijn moeder heeft hem nog wat geld mee gegeven via die boekjes. Bij de Albert heijn stuit hij op zo'n dom stuk kassieretrut die wel eens even zal laten merken wat een grote misdadiger hij is. En voor de verbouwereerde pechvogel het weet zit hij op het politiebureau. Nou, hij natuurlijk in grote paniek bellen naar zijn moeder. Nou goed, niks aan de hand, Pa gaat wel even praten en dan is het opgelost. WORDT PA OOK GEARRESTEERD! Het is werkelijk het meest walgelijke achterlijke en idiote verhaal dat ik ooit heb gehoord. En dan ook nog een winkelverbod ook.
En geen excuses later hoor. Nee, welnee. "Nou was 'ie toevallig onschuldig, maar hij zal vast wel eens iets hebben gedaan."

Zelf heb ik een tijd geleden ook een nare ervaring beleefd bij een andere (ook Rotterdamse) Albert Heijn dus ik doe daar al een tijdje voorgoed geen boodschappen meer, maar dat off-topic.

Het is echt vreselijk wat hier gebeurd is!!!!! Boycot de Albert Heijn. Maak zoveel mogelijk anti-reclame. Dit kan zo echt niet. Brave mensen worden op deze manier behandeld alsof het de grootste misdadigers zijn.

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Beste Agaaa,

Hier valt inderdaad je mond van open.

Dat dit soort zaken in deze tijd zomaar kunnen.

Ik vind dat Appie heel erg diep door het stof en de bagger gehaald moet worden.
Ook moeten ze eens een keer gaan kijken bij Appie, wat voor soort mensen ze in dienst hebben en gaan nemen.

Ik, in elk geval, wil daar voor geen geld van de wereld werken.

Ahold heeft al zo'n slechte reputatie, met allerhande schandalen, te gek voor woorden.

Ik vind dit zo erg voor dat jochie, en voor de gehele familie, die worden toch echt wel zwaar beschadigd, hoelang zullen ze nodig hebben om van dit, tsja hoe moet ik dit nu nog noemen, ik heb er geen woorden voor.
Maar hoelang gaat dit duren, voordat deze mensen weer een beetje er boven op zijn, door al dit domme gedoe.

Ze mogen wel op hun borst kloppen bij Appie Heijn, de grootste grutter van Nederland, dan vraag ik mezelf af, in welk opzicht.
Maar daar zal ik maar niet verder op in gaan, want die hoorntjes die je al meestuurde van de Emoticons, die staan bij mij op mijn kop. GRRRR.

Ik wens u ondanks dit heel erg vervelende voorval, nog een fijne dag toe.

Ik hoop dat alle lezers van deze topic deze familie willen steunen, laat ze bij Appie Heijn maar eens weten dat de pret over is, en laat ze met hun handel zitten.

Met vriendelijke groet,

Ad

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door brenda229 »

Ik had van mijn moeder 6 boekjes gekregen.
Ze had ze gespaard zodat ik iets moois er van mocht kopen voor ons nieuwe huis.
Het heeft 3 kwartier geduurd voordat ik mijn geld kreeg. 5 man bijgehaald. Was niet voldoende geld op voorraad bla bla.
Boekjes werden mee naar achter genomen enz.... zucht.

Enige wat ze na 3 kwartier me vertelde of ik volgende keer even een paar dagen van te voren wil bellen als ik met zoveel boekjes kom :shock:

Ik vond toch vreemd dat ze geen ruim 300 euro hadden... ik was hoog zwanger en was blij dat ik weer thuis was, na 3 kwartier wachten op het geld.
brenda

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

Het is gebruikelijk dat kassamedewerkers hun geld "afromen". Er mag in een kassalade maar een bepaalde hoeveelheid papiergeld aanwezig zijn.
Dit uiteraard om "kassagrepen" door boefjes te voorkomen. En het is inderdaad handiger om even van te voren te bellen, het geld wordt dan apart voor U weggezet.
dat er zoveel mensen mee bezig zijn geweest verbaast mij ook.

rahpor
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2005 14:36

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door rahpor »

Erg vervelend dat hier een soort vete wordt uitgevochten, lijkt me zeer off-topic, maar dat ter zijde.

Heb echt met stijgende woede gekeken naar dit topic van Radar. Heel herkenbaar, als je de zegelboekjes inlevert wordt je standaard als fraudeur behandelt. En dat als volwassene in een net pak.

Kan me zo voorstellen dat een gozer in vrijetijdskleding en sneakers (geen idee of hij dat droeg) het dan helemaal moeilijk wordt gemaakt. Hoe is het echter mogelijk dat je op deze manier iemand oppakt. Allereerst is er geen geldige rechtsgrond (het jong zijn en het in de markt zijn van veel vervalsingen zijn geen grond iemand aan te houden). Daarnaast is een verhoor door de politie zonder verder onderzoek naar de aanleiding anders dan het onder druk zetten en hopen op de zwakheid van een arrestant geen juiste manier van werken.

Zowel de politie als Albert Heijn hebben grove steken laten vallen en m.i. rest er alleen een formele klacht tegen beide partijen. Zeker aangezien er geen excuses kwamen van deze Albert Heijn en men hem waarschijnlijk nog steeds verdenkt.

Schande!

(overigens is het onschuldig gearresteerd worden incl. uitgebreid verhoor wel degelijk traumatisch, wat de grote stoere mensen hier ook mogen beweren)

Sterkte gozer!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Zowel de politie als Albert Heijn hebben grove steken laten vallen en m.i. rest er alleen een formele klacht tegen beide partijen. Zeker aangezien er geen excuses kwamen van deze Albert Heijn en men hem waarschijnlijk nog steeds verdenkt.
Niet alleen een formele klacht. De ingeleverde zegelboekjes vertegenwoordigen ook een bepaalde waarde. Albert Heijn zal de waarde van de zegelboekjes (inclusief rente vanaf het moment dat ze zijn ingeleverd) ook moeten vergoeden. Dit alles uiteraard naast de vergoedingen voor geleden immateriele schade.

Opaplop
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2008 18:06

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door Opaplop »

Weet je wat ik niet snap,op het boekje moet je toch de gegevens invullen ,had je moeder dit niet gedaan dan kasper.
Verder is de reaktie van AH zeer slecht,van de andere kant kan ik mij daar wel iets bij voorstellen,maar waarom hebben ze niet even met je moeder gebeld om te kijken of het wel klop.

i.e. holtes
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:17

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door i.e. holtes »

Schandalig van AH. Ze hadden deze familie een jaar lang gratis boodschappen doen moeten aanbieden. En dat niet alleen. Op Buurtlink heb ik voorgesteld AH te boycotten. Er zijn nu straten in Den Haag waar 3 AH-filialen zitten. Toevallig bij Pauw en Witteman zat een moeder van een van die jongens die dat nep-telefoontje hebben gepleegd met z.g. aanslag op kindercresch (foute spelling, sorry). Niemand heeft het opgemerkt, maar ze zei wel dat ze ook AH boycot. Dus, een oproep, om deze boycot te volgen.
zszsa

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door haribo58 »

Na de uitzending van Radar jl.maandag moet ik mijn zienswijze ook bijstellen.
Ik vind het ook een kwalijke zaak dat deze jongen zo slecht behandeld is nadat hij de boekjes heeft ingeruild om het geld te ontvangen.
Albert Heijn behoort zeker z`n excuus over te brengen op de jongen en z`n ouders.
Maar dat staat toch los van mensen die onbeschoft zijn tegen winkelpersoneel , en het bewijst de reakties wel van sommige die hun mening ventileren op dit topic .
Mijn ervaringen bij Albert Heijn zijn prima , nooit geen problemen met winkelpersoneel.
Je kunt toch niet al het personeel van Albert de schuld geven van een incident.
Trouwens de domste opmerking in dit topic was de vergelijking met het fraudeschandaal in de USA.
Slaat helemaal nergens op, en als je dan nog beweert dat je surveillant was en al jaren niet meer bij Appie komt.........erg ongeloofwaardig.
Maar ben wel vaak verbaasd over het gedrag van mensen die zich gedragen of ze alleen op de wereld zijn.

mojo88
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 21:05

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door mojo88 »

Ik wil even reageren op een paar dingen.

Uiteraard heeft AH hier een hele grove fout gemaakt. Je mag en kan mensen niet zo behandelen. AH moet minstens zijn excuses aan de familie aanbieden plus iets extra's. Echter een jaar lang gratis boodschappen doen is natuurlijk wel een beetje belachelijk.

Verder is het normaal dat caissieres de boekjes controleren. Er komen soms meldingen binnen dat er valse zegels in omloop zijn. Als reactie hierop worden de boekjes gecontroleerd op echtheid. Aangezien 1 boekje 52 euro waard is lijkt me dat vrij logisch. Wat heir eerder gezegd wordt over 3 euro winst van AH klopt niet, als het toch allemaal valse zegels zijn is er toch niet voor 49 euro aan zegels uitgegeven in de winkels? Ik snap alleen echter ook niet dat er in bepaalde gevallen 5 medewerkers bij komen kijken.

En Brenda, de hoogzwangere mevrouw met 300 euro.. Vind u het nu echt onredelijk dat u niet zomaar 300 euro op kunt komen halen? Hoeveel geld denkt u dat AH dan wel niet in elke kassalade moet bewaren om daaraan te voldoen en dan ook nog voldoende geld in de lade over te houden om met andere klanten te wisselen die boodschappen komen doen? Ik weet niet of u gevolgd hebt hoeveel overvallen en inbraken er de laatste tijd zijn in supermarkten maar dit stijgt gigantisch. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je daarom zorgt dat je zo min mogelijk geld in je lade hebt, voor de veiligheid van de klant en de medewerker.
En wat is de moeite om 1 of 2 dagen van tevoren even te bellen of het goed is dat u 6 boekjes in komt leveren? Vind de AH vast geen probleem en dan kunnen zij zorgen dat ze het geld voor u veilig bewaren en hoeven ze ook niet onnodig veel geld in de lade te houden.
Bedenk wel dat hoe minder geld je in je lade hebt, hoe midner aantrekkelijk het is om een greep uit de kassa te doen. Veiligheid gaat toch zeker voor alles? Daar zou ik wel een telefoontje voor overhebben.

Verder de vergelijking met Ahold USA is natuurlijk van de zotte ..

En die boycotoproepen vind ik helemaal vreemd. Prima als u zelf besluit geen boodschappen meer te doen bij AH dat is uiteraard aan u zelf, maar waarom andere mensen opjutten? Wordt u daar ook maar iets beter van? Mensen zijn prima in staat zelf keuzes te maken als ze het niet prettig vinden bij AH boodschappen te doen is dat hun keus maar da tkunnen ze nog altijd wel zelf uitmaken hebben ze geen oproep voor nodig.

En ad56 word ik een beetej moe van. In al je berichten is inmiddels wel duideiljk dat je anti-AH bent. Prima, maar laten we het wel over het onderwerp van Radar houden en niet overgaan op een AH-afzeik-campagne.

Ik probeer het gedrag van AH niet goed te praten, absoluut niet dit is van de zotte. Maar ik vind wel dat mensen moeten begrijpen dat ook AH te maken heeft met (Vals) geld en zegels, en hierdoor soms ook op scherp moeten staan, of het nou om boekjes controleren gaat of het aan banden leggen van geld in de kassalade.
Overvallen ed gebeuren tegenwoordig veel te vaak, dus ook een beetje begrip voor de kant van AH.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door haribo58 »

Mooi verwoord Mojo.
Sluit me helemaal bij je aan.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Douche: Albert Heijn

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Verder is het normaal dat caissieres de boekjes controleren. Er komen soms meldingen binnen dat er valse zegels in omloop zijn. Als reactie hierop worden de boekjes gecontroleerd op echtheid.
Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat het in deze zaak gaat om de vraag of het controleren van zegelboekjes 'normaal' is of niet. Wel over het doen van een valse aangifte bij de politie door het personeel van Albert Heijn.
Maar ik vind wel dat mensen moeten begrijpen dat ook AH te maken heeft met (Vals) geld en zegels
Dat is nog steeds geen valide argument voor het doen van aangifte (met alle gevolgen van dien) wanneer degene die zegelboekjes komt inleveren volledig te goeder trouw is (en vervolgens ook nog eens voorziet van een 'winkelverbod').

Gesloten