LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goudkoortsveiling

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door jor »

eplaatst op 23 Apr 2009 16:14 door AnnickdG
Ik zeg, kansspel, verscholen achter de naam veiling. Nouja, ik vind het meer een loterij eigenlijk.
AnnickdG, je sloeg de spijker op zijn kop.Hulde.

verdorie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2009 17:28

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door verdorie »

Hallo allemaal,

Ik ben opgelicht door http://www.goudkoortsveiling.nl

Ik heb in Augustus biedcredits gekocht voor de website http://www.goudkoortsveiling.nl
Ik had al eens eerder biedcredits gekocht, en heb ook nooit problemen gehad. Maar plotseling vanaf eind augustus was de site offline, en stond er een timer die aftelde naar een bepaalde datum. Op deze datum zou de vernieuwde versie van deze site de lucht in gaan. Tot nu toe wordt die timer elke dag een dag verder verschoven, en dit gaat nu al een lange tijd door.

Ik heb contact gezocht met de afdeling sales, en verschillende mail adressen die ik heb van hun, maar tot nu toe helemaal niks te horen gekregen. Ik heb ze verzocht mijn geld weer terug te storten daar ik nu helemaal niks aan de biedcredits heb.

Ik weet zeker dat er meerdere mensen door hun zijn opgelicht daar ze veel adverteerde, en er voorheen veel mensen op hun site aanwezig waren om spullen te kopen.

Als meerdere mensen door hun zijn opgelicht, graag hier melden, ik plan binnenkort aangifte te doen bij de politie en de bank te benaderen (waar hun rekeningen zitten).
Als er nou meerdere mensen zich melden staan we sterker.

Mvg,

verdorie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2009 17:28

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door verdorie »

Er is een topic gestart op www.opgelichtopinternet.nl

Mischien kunnen andere gedupeerde zich daar ook melden!!!

Meer mensen, betekent meer kans op een goed einde.

René M
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2010 22:38

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door René M »

Sarbid

Enthousiast door het principe ben ik deel gaan nemen. Ik ben op zoek naar een spiegelreflex camera en zag een dure canon 7D op de veiling staan. Wat zijn mijn bevindingen. Ik wachtte totdat de veiling bijna klaar was, echter elke keer bij de drie seconden werd er weer een bod gedaan door de tweede bieder. Nu is dat ook helemaal het idee, maar wanneer een bieder (roderick1001) al twee volle dagen aan het bieden is (ik controleer het meerdere keren per dag), dan moet je je afvragen ofdat dat iemand is die inmiddels al ongeveer 5000 euro over heeft voor een camera van 1600 euro, of dat dat gewoon een account van hunzelf is die meebiedt om de prijs op te schroeven (zal mij niet verbazen als deze account ook daadwerkelijk de veiling wint en ze dus vervolgens niets hoeven uit te leveren). Reactie van hun kant uit was ook slap. Ik denk dat ze aan de ene kant wel artikelen uitleveren van lage waarde en vervolgens de dure spullen door hunzelf laten winnen (dus hoeven ze niet uit te leveren). Verder zullen ze waarschijnlijk zelf ook reacties achterlaten op de forums over hoe geweldig het principe wel niet is. Naar mijn mening een oplichterspraktijk. Ik ben er in gestonken voor 50 euro, vond het principe wel erg leuk alleen de uiteindelijke wijze waarop ze te werk gaan niet. Oppassen dus.

AnnieBe
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2010 14:32

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door AnnieBe »

Beste allemaal,

Ik heb ook mee gedaan. :( Maar ben iets verder gegaan dan normaal. Ik heb alle gewonnen veilingen in een excel-sheet gezet. En gekeken naar: gebruikers, wat er geboden is, wat de adviesprijzen zijn, etc.
Daarna ben ik ook gaan bieden. Op "prullen" van weinig waarde, maar ook op meer waardevolle spullen. Ik heb genoteerd wie er geboden heeft. En zoals het zich laat voorspellen: Automatisch "agents" bieden voortdurend over. Telkenmale komen dezelfde namen weer opduiken. De winnaars hebben uiteindelijk veel meer geboden dan de waarde van het artikel zelf. (Zie ook voorgaand bericht.)
Deze zgn. winnaars zijn wellicht aanhangers van Sarbid of is een stukje automatisering, waardoor Sarbit dus niets behoeft op te sturen.

Ofwel: NIET AAN MEEDOEN !!

Wat wel erg triest is, dat hier van hogerhand uit niet op wordt ingegrepen. In kader van mijn onderzoek had ik een (fors) verlies ingecalculeerd. Maar argeloze bezoekers wordt telkemale enkele tot vele euro's uit de zak geklopt.

Dit zou toch gestopt moeten worden.

Nogmaals NIET AAN MEEDOEN !! - Laat het dan op die wijze gestopt worden


Is het navolgende al eens opgevallen bij iemand?

De regel die Sarbid stelt is: "Max. 2 veilingen per gebruiker per kalenderweek." Nu wordt er toch nog steeds geboden door gebruikers die reeds twee veilingen hebben gewonnen zonder dat er zeven kalenderdagen zijn verstrekken.

Dat kan twee dingen betekenen:
- Sarbid blijft gewoon zakken vullen en leegt daarmee de zak van de bieder, want zelfs al zou je prijs winnen dan krijg je hem niet, maar ook degene die het tweede bod heeft staan, zal de veiling niet winnen !!!!
- Of die zgn. "agents" van Sarbid zelf blijven gewoon doorbieden.

Welke van de twee het ook is. De goedgelovige bieder is dupe, want of het nu de ene of de andere is: In beide gevallen wordt de prijs opgedreven.

Zou Sarbid echt betrouwbaar zijn, dan kunnen zij ook een account blokkeren voor zeven dagen, zodat bieden en opdrijven van de prijs onmogelijk wordt gemaakt. Zij weten tenslotte wie wat gewonnen heeft en wanneer. Niets moeilijks aan. Maar zij doen dit bewust niet.

Dus nogmaals: Doet u nou ook gewoon BEWUST niet mee aan deze veiling en zegt het voort.

Sarbid.com is gewoon zeer dubieus en laat uw goedgelovigheid even varen. Dat scheelt u veel fustraties achteraf.

Johan78
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2010 12:02

Re: Goudkoortsveiling

Ongelezen bericht door Johan78 »

Ach allemaal afzetterij!!.. het is altijd zo dat JIJ nooit degene bent die het laatste bod kan doen! of krijgt, volgens mij is het meer gericht op de reclames die ze daar op adverteren..

Gesloten