LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassokosten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rrrick
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:14

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door rrrick »

Ik kan eigenlijk maar 2 adviezen geven.
1.
Zorg dat je zoveel als mogelijk zaken die enigszins automatisch kunnen lopen , automatisch laat incasseren (is vaak ook iets godkoper)
2.
Verder als je internet bankiert dingen direct wegzetten, eventueel ook in de toekomst (bv als je een rekening in 2x mag betalen of pas over 2 od 3 weken als je salaris er weer is, de opdrachten al inplannen. Je hebt er dan geen omkijken meer naar. Op de factuur dan schrijven op welke datum je betaald hebt en deze in een ordner op alfabet opbergen.
Zo doe ik het en dat werkt wel.

Tommie67
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:01

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Tommie67 »

pengelen

Jazeker, het is goed dat men bij de gemeente kan aankloppen in het geval van problematische schulden maar dan alleen voor de gevallen die zelf part nog deel hebben aan de oorzaak van de problemen.

Maar:
Leg in gods naam niet alles bij de overheid neer.
Ben tevreden met wat je hebt als je iets anders niet kunt betalen of probeer je positie te verbeteren op de arbeidsmarkt, (ga dáárvoor naar de gemeente) en zorg dat je meer inkomen krijgt in plaats van met de pootjes om hoog te liggen en zielig te zeggen dat het je allemaal wordt aangedaan!!

wanbetaler
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:22

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door wanbetaler »

Ik bedoel maar
Ja tuurlijk moet je je betalingsverplichtingen nakomen en
iedereen kan wel eens in financiële problemen terrecht komen.
Maar die incasso bureaux helpen je er niet uit, in tegendeel dankzij hun kom je er nevernooit meer uit, inkomsten voor hun.
Ene standaardregeltjes zijn leuk voor standaardsituaties.
Maar als er ook maar iets afwijkt, krijg je GEEN uitkering, en is er GEEN schuldhulp, omdat je nèt effies niet aan datene regeltje voldoet, of dat ene papiertje niet kan over leggen.
En als je dan (niet) aan kán tonen, dat je geen of nagenoeg geen inkomsten hebt, mag je je onderbroek houden.
yep, ik weet het ik word incassomedewerker! :twisted: :twisted: :twisted:

vera engel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:35

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door vera engel »

mijn vraag is als je netjes maanden aan het betalen bent of de heren deurwaarders dan toch in de tussen tijd beslag mogen leggen graag andwoord dank uw

glwtjuh
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:32

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door glwtjuh »

volgens mij niet alleen als je betalings verplichting/afspraak niet na komt

wanbetaler
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:22

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door wanbetaler »

aan Vera Engel

NEE het mag niet, maar ze doen het wel, de *****
kusje

Tommie67
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:01

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Tommie67 »

maddy1988

Ik begrijp je frustratie heel goed. Zelf ben ik eigenaar van een incassobureau. Ik kan je verzekeren dat er nog nooit een ongehoorde brief of ongehoord gesprek is gevoerd door het kleine maar selecte hoog opgeleide groepje medewerkers die bij ons werken. Zij zouden echter niet voor dit werk zijn aangenomen als ze niet naast IQ ook een duidelijk EQ hebben. Er is bij ons veel aandacht voor de vraag of de vordering terecht is en in welke omstandigheden de debiteur verkeerd.
Gelukkig houden wij ons voornamelijk bezig met vordering van bedrijven op bedrijven maar het principe is hetzelfde. We zijn niet allemaal slechte mensen.
Je kan echter een slecht en lastig gesprek verwachten als je zo opsteld als "wanbetaler" hierboven.

rrrick
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:14

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door rrrick »

@ wanbetaler
we leven nog altijd in een land waar er voor de mensen die volledig in de **** zitten altijd nog weer een vangnet is middels schuldhulpverlening en allerlei peuten en gogen. Daarvoor betalen we ook belasting. Soms denk je wel eens, we betalen voor de xchulden van anderen die er een potje van maken. Ik bekijk het positief, je kunt ook wel eens heel veel pech hebben in je leven en voor kosten komen te zitten waaraan je niets kunt doen (gelukkign hebben we nog geen Amerikaanse toestanden waarbij je failiiet gaat aan een ziekenhuisrekeing, al komt dat scenario hier ook steeds dichterbij)
Maar ter zake:
Incassobureaus zijn maffiose organisaties, dat klopt. Maar als je zaken een beetje handig aanpakt dan is het niet nodig dat je met ze te maken krijgt. Iedereen kan pech hebben in zijn leven, natuurlijk. Maar neem van mij aan, dat er ook heel veel mensen zijn die ruim boven hun stand leven en maar uitgeven en uitgeven. Ik heb altijd geleerd, als je ergens geen geld voor hebt , dan kun je het ook niet kopen.
Maar goed, ik ben misschien nog ouderwets.

rrrick
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:14

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door rrrick »

wat grappig, ik lees mijn bericht terug en waar is een woord met een s schreef eindigend op hit staan 4 sterrtejes
Amerikaanse toestanden.

WillieTrea
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2008 20:23

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door WillieTrea »

Hallo allemaal,

Ik wordt ook doodziek van oa Lindorff Incasso bureau!
er is een geschil tussen mij en UPC en ja ik wil ook betalen, maar vind het recht wel dat ik mijn gehele dossier kan en mag inzien hoe alles in rekening gebracht wordt!
Heb zelfs uit eigen fatsoen 6 maanden lang €50,- betaalt en zo al €300 voldaan want ik zal echt heus wel wat moeten betalen en heb er op zich ook geen probleem mee!
Maar na 6 maanden hun ook de tijd gegeven te hebben om mijn complete dossier te kunnen inzien, zegt men dat ze dat niet doen en alleen maar summier wat tabellen sturen waar niemand geen wijs uit kan. Ja ik moet ook mijn eigen adminstratie op orde hebben, maar hun nog meer en ze kunnen mede bij UPC blijkbaar niets overleggen.
Bij LINDORFF zijn het net een stel JEHOVA gatuigen, want ze luisteren dus totaal niet naar iemand en de opdrachtgever UPC heeft altijd gelijk. Zelf via een belservice en enatwoord apparaat krijg je dreigtelefoons dat je moet betalen etc en anders dwangbevel krijgt.

Heb ze per mail laten weten dat ze maar via de rechtbank moeten proberen om de rest te krijgen, ik heb goede wil getoond om al iets te betalen en ontken de rest ook niet, maar wil gewoon inzage hebben en dat vertikt men. Dit gaat mij te ver de arrogantie om lak te hebben aan mijn argumenten.
Dus ben benieuwd of men en wat men nu gaat doen, ook ik kan aantonen aan de rechter dat ik mijn volledige medewerking heb gegegen en zelfs wil betalen om ervan af te zijn, maar wel bewijs wil op een deugelijke manier!

Wanneer gaat men politiek eens ingrijpen bij deze bloedhonden, om eens maximaal te stellen wat voor kosten ze mogen doorrekenen en wat in verhouding staat tot het te innen bedrag!


Groetjes
Willie

Tommie67
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:01

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Tommie67 »

vera engel

Beste Vera, Als een regeling is getroffen is het zaak je hier heel strikt aan te houden en te zorgen dat het op de aangegeven data op de aangewezen rekening is bijgeschreven. Als er een maand is dat je niet of niet op tijd aan je verplichting kunt voldoen neem dan meteen contact op en laat weten wanneer je dan wel betaald.
Als je een regeling niet nakomt wordt deze opgezegd (schriftelijk) en krijgt u nog enkele dagen om de resterende vordering in zijn gehel te voldoen. Als u hierop niet reageerd, en zeker als er al een vonnis ligt, dan kan onmiddelijk beslag worden gelegd. Een pro-actieve houding is dan ook van belang...

wanbetaler
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:22

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door wanbetaler »

oke jongens, ik ben verbitterd door ervaringen uit het verleden, niet door verkeerd koopgedrag eerder door scheiding, dit weer teboven, een half jaar zonder inkomsten gezeten, danku sozawe na 20 jaar gewerkt.
Nogmaals ik ben er bijna uit, maar hulp krijgt niet iedereen.
Sommige mogen het alleen doen
Ik ben weer bijna aan de top, moet alleen nog héél veel af betalen, en de medewerkers van incassoburaux dreigden en kwamen met politie en werkten niet mee, waarschijnlijk hadden zij géén iq en eq test gedaan?
maar de kern was de onnodige informatiekosten bv. terwijl men wist wie ik was etc.
en het eenzijdig denken van had je maar geen zaken moeten doen, maakt niet uit in welke situatie u verkeerd.
toch?
:roll:

foto nico
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:53

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door foto nico »

U bent al 10 jaar medewerker bij een incassobedrijf echter schrijft meteen dat U de opdracht van Uw baas verkrijgt. U kent alle verhalen wel vermeld U van al die mensen die het er niet mee eens zijn schrijft U. Al 10 jaar maar verteld er niet bij dat bij Uw antwoorden meest gewenningsantwoorden zitten die U zichzelf heeft aangeleerd. U zegt gewoon: "Het is zo" maar moet zich in weze schamen als medewerker.
Op z`n Hollands zeggen mensen vaak. U bent een meeloper, maar van Uw baas die U betaald. :?

wanbetaler
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:22

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door wanbetaler »

Tot slot:
Een echte vent, wordt nevernooit (incasso)agent!
:P

Tommie67
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:01

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Tommie67 »

Beste Wanbetaler,
Ik denk dat er uit mijn reactie op voorgaande vier pagina's duidelijk is op te maken dat ik niet eenzijdig denk. Nogmaals, de praktijken van incassobureau's moeten zeker aan banden worden gelegd. Nogmaals er zijn zeker mensen die buiten hun schuld in de problemen komen. Nogmaals moeten mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen en geen schulden maken als dat niet strikt noodzakelijk is. Nooit iets kopen op afbetaling maar sparen. (dan betaal je ook niet maanden voor iets dat na de afbetaling niet meer up to date is). En wie kent niet tijden van verbittering als het leven je in perioden niet toe lacht. In mijn positie of niet ik heb mijn deel ook gehad.

foto nico
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:53

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door foto nico »

Het laatste bericht van mij is bedoelt voor incassoagent.

Mervin Livingstone
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:22

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Mervin Livingstone »

Het is een feit dat alle incasso bureau mensen die in de schulden geraakt zijn uit te buiten om hun eigen eigen zakken te vullen, dus daarom kan je jaren betalen zonder dat de schuld daalt. Het wordt tijd voor harde maatregelen tegen di soort praktijken. Met praten kom je niet ver, actie nemen, de boel in elkaar slaan. Want als de incasso bureau kunnen dreigen, kan ik actie nemen, want er is geen justitie in dit land voor de kleine man alleen voor de rijke en de politici

wanbetaler
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:22

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door wanbetaler »

beste tommy67
Ik geloof best dat jij er anders over denkt (gelukkig)
anders dan de anderen die mijn pad gekruisd hebben, getuige ook het feit dat je nu hier op het forum aanwezig bent.
Ik krijg haast het idee; jammer dat dat wij geen "zaken"doen :lol:
Ik woon in de grote stad, en hier lijkt het wel maffia, waar je mee te maken krijgt, als je een tegenslag hebt in je leven,
(deze kwam niet door uitgesteldbetalen tot stand)
Ja, het leven kent zijn up's en down's, en soms moet je slikken, alleen het lijkt wel of de buraux zout in de wond strooien.
ze zijn geen schuldhulpverleners, maar ze hoeven de situatie ook niet te verergeren (door onnodig te verhogen of (onterrecht)beslag teleggen).
Evt. aanwijzingen naar schulphulp of bemiddeling, zou al een enorm positief gebaar zijn.
:wink:

Tommie67
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:01

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Tommie67 »

Cesar
Als datgene wat je zegt volledig waar is dan wil ik je wel op weg helpen. De kosten zijn niet zo hoog als je denkt. Er bestaad nl europese wetgeving waarbij elke europeaan toegang moet hebben tot de rechtsgang. Hierin is vastgelegd dat de kosten om van de rechter gebruik te maken niet hoog of onoverkomelijk mogen zijn. Voor het bedrag dat jij wil vorderen staat een griffierecht van € 201,- Als de gedaagde verliest worden deze kosten door hen vergoed. Zoals je ziet kan je best zelf naar de rechter als alles klopt wat je zegt...

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door boelie »

@ sapphire

welke verzekeraar was dat dan?
en heb je de moeite genomen om daar contact over op te nemen?
ik neem aan dat als je contact had op genomen die verzekeraar die kosten wel had gekweten,
althans zo doen wij dat wel met onze klanten.

Gesloten