LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

De vraagstelling is of NOP wel een vogel kwijt was cq wie die vogel verborgen had, ik kan me niet voorstellen dat buitenstaanders er vogels kunnen jatten :)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Voor Euro 10,- kun je as zaterdag het vogelpark bezoeken voor een zg animatiedag met roofvogels en lui in dierenvellen, een voorbode van een nieuw beleid ? :(

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

De laatste berichten vanuit het NOP gebouw is dat er nieuw evaluatierapport gaat verschijnen :) !!!!! @@@@@@@@@@@@@@ we zijn erg benieuwd of er nieuwe doortastende maatregelen instaan

Judithrr
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:25

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Judithrr »

Een nieuw evaluatierapport ? Weet je door wie dat opgesteld gaat worden en is dat op het initiatief van het NOP zelf ? Ben heel benieuwd!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik heb begrepen dat de zogenaamde vrienden van Nop ( de noppes lui ) met een evaluatie rapport bezig zijn, kijk maar eens op hun website :)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Via de site van NOP en zg NOP vrienden wordt je niet veel wijzer van de management wijzigingen :(

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

De directie van NOP heeft het gewaagd zich via het Eindhovens Dagblad bij de lezers aan te melden voor een Publieksprijs, hoe arrogant kan de club NOP niet zijn ??????? :(

Judithrr
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:25

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Judithrr »

'In Emmen in beslag genomen vogels bij eigenaar laten'

De beschermde inheemse vogels, die vorig jaar juni bij Emmenaar J.W.K.T. (50) in beslag werden genomen, hadden niet in het Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien (NOP) moeten worden ondergebracht. Zeker 120 van de 153 legden het loodje in de opvang. De Asser rechtbank stelde vandaag in het vonnis in de strafzaak tegen K.T. dat het openbaar ministerie (OM) de vogelhouder als bewaarder had moeten aanwijzen opdat hij hangende de strafzaak zelf voor zijn dieren had kunnen zorgen. "Dat de vogels zijn doodgegaan, is een zware straf voor u", aldus de rechtbank.

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drent ... naar-laten '
120 van de 153 vogels dood.
Maar gelukkig vindt minister Verburg het NOP wel OK.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Wat een ramp overkomt de vogelhouder door het beheer van NOP, 120 vogels dood ?? niet te filmen.

Verburg is overal tevreden mee,zolang ze maar in het pluche kan zitten, zij moet nog steeds op kamervragen antwoorden

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

NOP kan niet groeien door luchthavenVELDHOVEN - Het Oerlese papegaaienpark NOP kan niet verder uitbreiden vanwege de ligging onder de aanvliegroute van Eindhoven Airport.
Dit heeft burgemeester J. Mikkers van Veldhoven laten weten in een gesprek met NOP-directeur T. van Meegen en de Raad van Toezicht.

Het NOP heeft volgens Mikkers de grenzen bereikt voor wat betreft bebouwing en aantal bezoekers. Wel ziet de burgemeester nog ruimte voor verbetering van de functies dierenopvang, onderwijs en diermedische kennis. Het NOP wilde naast vogels ook andere diersoorten opvangen. Daar zijn nieuwe kooien voor nodig. Verder wilde Van Meegen toestemming voor de bouw van een bedrijfswoning en aanleg van meer parkeerplaatsen.

v Meegen loopt weer eens met z,n hoofd in de wolken en is het critisch rapport over zijn functioneren vergeten.
Vliegveld Welschap is iets ouder dan het NOP complex, toch?.
Laat NOP eerst orde in hun bestaand bestand scheppen.
Een bedrijfswoning past niet in het buitengebied.

Judithrr
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:25

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Judithrr »

Laat van Meegen in ieder geval eerst eens proberen de vogels in de opvang in leven te houden voordat hij ook met andere diersoorten gaat experimenteren.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een verhelderend artikel in het E D dd 16-12-2009 over NOP. oa:

Bezoekersaantallen zijn in 2.5 jaar met 35000 stuks gedaald tot 50000 bezoekers.
Sponsors,geldschieters en donateurs trekken zich in grote getalen terug.
T v Meegen koopt 6 ha grond waarmee niets gedaan kan worden.
Door de verminderde inkomsten wordt niets met het zg onafhankelijk rapport van Dorresteijn gedaan.

falcon66
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 dec 2009 23:24

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door falcon66 »

Ik zag net voor de zoveelste keer, iets over de papegaaien opvang. En dacht nu ga ik er op reageren.

betref de sterfgevallen, ik praat het niet goed dat er gesjoemeld is met de cijfertjes maar je moet wel na gaan dat deze dieren allemaal verwaarloost waren. En een papegaai is dan moeilijk op te knappen. Ik ben meerdere malen in deze opvang centrum geweest als bezoeker en heb ook achter de schermen gekeken.
wat me opviel is dat er geen hoopje strond op de grond lag, en na omstandigheden van de papegaai wat ze mee hebben gemaakt bij hun vorige eigenaar er allemaal stuk voor stuk goed uit zien. (als een papegaai verwaarloosd word zal die niet vrolijk in zijn hok zitten).


en dan betref de presenatriese, sorry maar die uitspraken bij sbs kunnen niet dit komt gewoon over kijk ik heb mijn kijk cijfers en veldhoven kan de pot op.! is onzin. Maar iedereen zo zijn baan.

en betref henri42 heb een paar van je posten bekeken, en somigen posten lijkt het of je het met plezier post.

als veldhoven over bijvoorbeeld 1 jaar moet sluiten, neem jij dan al die papegaaien over voor de verzorging?

maar ik ga niet dieper op deze zaak in.

met vriendelijke groet

Jordy

Charmedwitch
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Charmedwitch »

Wilde toch graag even reageren naar aanleiding de uitzending van sbs.
Ik persoonlijk heb altijd een antipetie tegen de NOP gehad en vraag me niet hoe het komt (waarschijnlijk de manier waarop dit toen is opgezet) maar ik heb jaren geleden naar aanleiding van een artikel in de telegraaf de eigenaar opgebeld met de vraag hoe het mogelijk was dat iemand die vroeger jaren lang zelf papegaaien heeft gekweekt en voor duur geld verkocht aan mensen (want toen konden ze wel worden gehouden in de huiskamer) in één keer is omgeslagen,want nu zouden papegaaien niet thuis horen in huiskamers!!!!!!
Beetje vreemd allemaal...en als jij jaren lang al sponsors heb en die 100% achter zijn doelstelling staan..lopen de sponsors niet weg hoor.

Dus waar rook is , is vuur denk ik maar.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door WarZir »

falcon66 schreef:Ik ben meerdere malen in deze opvang centrum geweest als bezoeker en heb ook achter de schermen gekeken.
wat me opviel is dat er geen hoopje strond op de grond lag, en na omstandigheden van de papegaai wat ze mee hebben gemaakt bij hun vorige eigenaar er allemaal stuk voor stuk goed uit zien. (als een papegaai verwaarloosd word zal die niet vrolijk in zijn hok zitten).
Denk je nou echt dat ze gehavende vogels aan het publiek zullen tonen?
en dan betref de presenatriese, sorry maar die uitspraken bij sbs kunnen niet dit komt gewoon over kijk ik heb mijn kijk cijfers en veldhoven kan de pot op.! is onzin. Maar iedereen zo zijn baan.
Het lijkt me aan de andere kant ook niet dat dit door Radar allemaal uit de duim wordt gezogen, er zal weldegelijk grondig onderzoek zijn gedaan naar de omstandigheden aldaar. De uitspraken van Radar en daarnaast de oude man die half huilend zijn pleidooi houdt voor de camera, doet bij mij in ieder geval een alarmbelletje afgaan. Namelijk dat er iets niet klopt en dan heb ik het niet over Radar...
en betref henri42 heb een paar van je posten bekeken, en somigen posten lijkt het of je het met plezier post.
als veldhoven over bijvoorbeeld 1 jaar moet sluiten, neem jij dan al die papegaaien over voor de verzorging?
En je denkt dat op de man spelen wél oke is? Aan de reacties van Henri42 te zien, is hij denk ik toch wat meer op de hoogte dan u.
maar ik ga niet dieper op deze zaak in.
Dat mag altijd, maar doe dit dan wel graag met wat meer respect voor mede-forumleden met een andere mening dan de uwe.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Falcon, vermoedelijk hoor jij bij de zg Noppes vrienden, als je inhoudelijk wilt reageren, prima ga je gang,maar loop niet voorbij aan de lopende feiten.

Wie koopt voor E 600.000,- een stuk grond van een camping baas zonder eerst met de gemeente te overleggen wat er wel of niet gebouwd kan worden?.

NOP wilde andere diersoorten gaan opvangen, mij lijkt dat ze eerst helderheid in hun eigen struktuur moeten brengen.

Het teruglopen van inkomsten kun je de directie op aan spreken, T v Meegen verwacht dat de terugloop nog doorzet en dan ??

De tekst uit het Eindhovens Dagblad:
VELDHOVEN - De gemeente Veldhoven is graag bereid om het papegaaiencentrum NOP in Oerle, dat in grote financiële problemen zit, op alle mogelijke manieren bij te staan.


Zie ook:
Papegaaienpark aan rand van afgrond

Maar aankoop van de zes hectare grond die het NOP in 2007 verwierf voor een geplande uitbreiding is absoluut niet aan de orde, zegt de Veldhovense burgemeester J. Mikkers. NOP-directeur T. van Meegen heeft de grond, die aan zijn park grenst, gekocht voor 600.000 euro met het oog op eventuele uitbreiding. Nu blijkt dat daar geen publieksactiviteiten mogen plaatsvinden vanwege de ligging onder de aanvliegroute van Eindhoven Airport.

Het gaat om het terrein waar voorheen camping 't Vlutterke op zat. Het NOP is in financiële problemen gekomen omdat sponsoren en donateurs zijn afgehaakt naar aanleiding van een tv-uitzending van het Trosprogramma Radar. Ook blijven bezoekers weg vanwege de slechte economische situatie. Het park loopt hierdoor 300.000 euro mis op een jaarbudget van 1,2 miljoen euro.

Judithrr
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:25

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Judithrr »

betref de sterfgevallen, ik praat het niet goed dat er gesjoemeld is met de cijfertjes maar je moet wel na gaan dat deze dieren allemaal verwaarloost waren. En een papegaai is dan moeilijk op te knappen. Ik ben meerdere malen in deze opvang centrum geweest als bezoeker en heb ook achter de schermen gekeken.
wat me opviel is dat er geen hoopje strond op de grond lag, en na omstandigheden van de papegaai wat ze mee hebben gemaakt bij hun vorige eigenaar er allemaal stuk voor stuk goed uit zien. (als een papegaai verwaarloosd word zal die niet vrolijk in zijn hok zitten).
Er is inderdaad gesjoemeld met de cijfertjes. Helaas waren de cijfertjes alleen niet slechts cijfertjes, het waren vogels. Met een eigen karakter, geluid en zelfs stem. Maar bij het NOP waren het inderdaad cijfertjes ja, daar heb je dan weer gelijk in. Ook jammer dat lang niet alle vogels verwaarloosd waren. Sterker nog: mensen die hun beesten verwaarlozen zoeken daar zelden een goed tehuis voor. Vrolijk verder verwaarlozen of verpatsen op marktplaats is dan eerder waarschijnlijk. Ik kan er met zekerheid in ieder geval 3 noemen die niet verwaarloosd waren tot het moment dat ik ze naar het NOP bracht. Ze daar heen brengen bleek niet alleen verwaarlozing te zijn, maar zelfs fataal.
Ik heb foto's voor je van de poep op de grond mocht je die toch nog willen zien. Helaas niet van de binnenverblijven, maar heb die ook gezien. De vogels die er echt slecht aan toe zijn zitten binnen in een kleinere voliere (een soort van groot formaat tuinhuisje). Ook daar heb ik foto's van mocht mijn woord je niet genoeg zijn. Wat dan echt vreemd is, is dat er toch zoveel gezond ogende en vermoedelijk ook vaak redelijk gezonde vogels binnen de kortste keren overlijden of verdwijnen, vind je ook niet ? En ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat het volslagen toeval is dat ik 3 gezonde, jonge, vogels daar naar toe heb gebracht en heel toevallig er daarvan eentje dood is met toelichting, eentje waarschijnlijk dood zonder toelichting en eentje is verdwenen. En dan blijken er nog honderden vogels te zijn overleden of verdwenen en die zouden dan allemaal wel oud, zwak en verwaarloosd moeten zijn?

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Zo, mijn jaarlijkse bijdrage voor het opvangcentrum is ook weer overgemaakt.

Henri42, weet je psychiater wel dat je hier inmiddels als meer dan 1770 berichten hebt geplaatst? Het lijkt wel een persoonlijke kruistocht. En dat van een paardenfokker die er zelf nogal eens dubieuze praktijken op na houdt. Ja vriend, ook over jou gaan in Veldhoven nogal wat verhalen rond. En waar rook is, is vuur.

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

In 2007 is de grond aangekocht, waarbij er een toezegging van de gemeente was om deze grond te mogen gebruiken voor uitbreiding. Echter na alle onzinverhalen die er nu de ronde doen (en daardoor de slechte financiele situatie) trekt de gemeente z'n keutel maar weer in. Op dit moment vrij logisch, omdat het park eerst maar moet zien te overleven en uitbreiding niet aan de orde is.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

controverse schreef:Zo, mijn jaarlijkse bijdrage voor het opvangcentrum is ook weer overgemaakt. Controverse betaalt zichzelf ???
Henri42, weet je psychiater wel dat je hier inmiddels als meer dan 1770 berichten hebt geplaatst? Het lijkt wel een persoonlijke kruistocht. En dat van een paardenfokker die er zelf nogal eens dubieuze praktijken op na houdt. Ja vriend, ook over jou gaan in Veldhoven nogal wat verhalen rond. En waar rook is, is vuur.
Controverse=geschil, geschilpunt, meningsverschil, onenigheid, pennenstrijd, ruptuur, strijd, strubbeling, twistpunt:::::lijkt me met zo,n achtergrond een juiste benaming.
Even wat zaken recht zetten over NOP:
Het 6 ha terrein is gekocht van een verwaarloosde camping voor 6 ton zonder inspraak/overleg/toezeggingen van de gemeente, kijk naar de gemeentelijke brieven en bestemmingsplannen.
Ik voer geen kruistocht maar signaleer misstanden, het bestuur en NOP vrienden zouden zich een spiegel kunnen voorhouden.
Het financieel beleid van NOP is alom bekend in Veldhoven.
Och over mijn handel en wandel valt inderdaad veel te zeggen:)

Gesloten