LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Na lange tijd weer eens bij NOP naar binnen gelopen, veel veranderingen, op hal 5 na, waren niet waarneembaar,het eigen rapport van v D ligt in de vrieskast.

Morgen gaan we weer paardrijden, de paarden zijn goed verzorg en hebben plaids om.:)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Van een wethouder van de gemeente Veldhoven begrijp ik dat er enkele hokken gebouwd zonder vergunning moeten verdwijnen, verder steekt de gemeente geen geld in NOP, de aankoop van 6 ha grond is een zaak van NOP

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bij NOP schijnt er de komende weken wat te gaan veranderen, men doet er redelijk achtrbaks over, misschien directie/bestuurswisseling ivm de slechte financieele status ??, het ED bericht er over komende weken

Judithrr
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:25

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Judithrr »

Een bestuurswisseling zou geen gek plan zijn. Zo te zien is misschien het laatste politieke woord over de toestanden bij het NOP ook nog niet gezegd:
http://pzcindenhaag.wordpress.com/2010/ ... derwerpen/

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het blijft opmerkelijk stil rondom NOP, ook op de NOP websites en de zg Nop vrienden sites.
Vlg de gemeente Veldhoven moet de NOP de bouw, hinderwet, ontvluchtingsplannen aanpassen, de gemeente Veldhoven is erg tolerant :)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

De aanpassingen van het park nav alle gemeentelijke overtredingen wordt aangepakt door de NOP lui, de gevraagde subsidies is met noppes geeindigd

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Wat is het stil bij de Nop lui, de lorries vallen bij deze hitte van hun stok af

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Henri42 schreef:Wat is het stil bij de Nop lui, de lorries vallen bij deze hitte van hun stok af

De NOP vrienden hebben E 23.000,- gegeven aan NOP directie om de lorries warm te houden ??? , zie hun website hun forums zijn nog steeds gesloten vreemd toch allemaal?? het bestuur van de vrienden is voor de helft afgetreden:)

vlg het E Dagblad verdwijnen er veel lorries bij NOP, hoe kan dat nu in een met camera,s en beveilgers bewaakt en omheind park, iemand een eigen shop begonnen ? :)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vlg Eindhovens Dagblad verkeert NOP in zorgelijke toestanden, vriendinnen van de directeur dochter zijn een actie begonnen om uit de dip te komen, de grotere voliere kooi wordt mogelijk vergroot na goedkeuring gemeente Veldhoven.

Judithrr
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:25

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Judithrr »

Wat de verdwenen lorries betreft: misschien waren ze samen met hun vrienden uit Tilburg bezig met de voedsellijn voor lorries en was de formule nog niet helemaal goed ?
Afgelopen twee jaar hebben Papegaaienpark Veldhoven, Nutrievo en OptiBird de nieuwe pellets van OptiBird uitvoerig getest op voedingsstoffen, vorm en smaak. Uit onderzoek door dierenartsen van Papegaaienpark Veldhoven, naar het vogelbestand op het park, blijkt een toename van de weerstand onder de vogels in de afgelopen twee jaar.
Vraag ik mij toch af of de mensen die afstand doen van hun vogel er ook op gewezen worden dat hun vogel ook het test materiaal voor een commerciele voedsellijn kan worden en wat voor gevolg dit mee ontwikkelen van een voedsellijn op de financien van het Nop heeft? Weet iemand dat ?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

NOP overweegt om nog meer beesten aan te trekken : apen herten bokken kippen duiven paarden etc etc ,
ik dacht dat primair de lorries centraal stonden ???

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik wist niet dat NOP een winkel geopend had en de lorries weg laten vliegen, ik verbaas me nergens meer over met die club :)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

De geplande bpowplannen voor de vergroting van de volieres gaat niet door"
1. Geen geld.
2. Geen bouwvergunningen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

NOP verhaal gaat naar het einde.

Illegale bouwwerken moeten vergunningsplichtig gemaakt worden
Schuldenlast loopt op
Bestuur is onderling verdeeld

Einde topic:)

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door JtC »

Wisten jullie dat er in Nederland nog veel mensen een armoedig bestaan lijden, hele gezinnen die het moeten hebben van de voedselbank? Wisten jullie dat er in Nederland veel kinderen mishandeld en seksueel misbruikt worden?

Maar nee joh, laten we liever 110 pagina's besteden aan de opvang van de papegaaien, want dat is toch pas zielig... Niet dat het leuk is voor die dieren, maar kom op zeg!

@Henri: Kom eens met wat anders. We weten het nu wel.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

JtC schreef:Wisten jullie dat er in Nederland nog veel mensen een armoedig bestaan lijden, hele gezinnen die het moeten hebben van de voedselbank? Wisten jullie dat er in Nederland veel kinderen mishandeld en seksueel misbruikt worden?

Maar nee joh, laten we liever 110 pagina's besteden aan de opvang van de papegaaien, want dat is toch pas zielig... Niet dat het leuk is voor die dieren, maar kom op zeg!

@Henri: Kom eens met wat anders. We weten het nu wel.
JtC:wat heeft jouw item met lorry,s vandoen, weet je hoeveel vogels bij NOP doodgaan cq verdwijnen??.

Deze topic gaat over lorry,s, armoede bestaat in Nederland onder werkende mensen ??

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door JtC »

Ja, zelfs als je werkt kan je in armoede leven. Ik vind dat erger dan die papegaaien hoor, sorry. Een paar pagina's kan, maar 110 pagina's is echt van de zotte. Het is geen natuurramp of zo... het is erg, maar wel met beide beentjes op de grond blijven.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door masterslave »

JtC schreef:Ja, zelfs als je werkt kan je in armoede leven. Ik vind dat erger dan die papegaaien hoor, sorry. Een paar pagina's kan, maar 110 pagina's is echt van de zotte. Het is geen natuurramp of zo... het is erg, maar wel met beide beentjes op de grond blijven.
Wat een rare argumentatie.
Heeft niets met het onderwerp te doen.
Als jou de berichten van Henri niet interesseren, gewoon niet reageren, dan worden het ook niet zo veel pagina's!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door JtC »

Ik zeg het anders: als de mens in eerste instantie meer om zijn medemens zou geven, dan waren dit soort wantoestanden eerder uit de wereld geholpen. Rare argumentatie? Nee, 110 pagina's hierover is normaal. Die paar reacties van mij maken dan ook niet meer uit.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

JtC schreef:Ik zeg het anders: als de mens in eerste instantie meer om zijn medemens zou geven, dan waren dit soort wantoestanden eerder uit de wereld geholpen. Rare argumentatie? Nee, 110 pagina's hierover is normaal. Die paar reacties van mij maken dan ook niet meer uit.
Je benadert de verkeerde topic,ik geef om m,n medemens die hun eigen kost willen en kunnen verdienen

Gesloten