LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PGB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
lisa1984
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:40

Re: PGB

Ongelezen bericht door lisa1984 »

Hallo,

ik ben Lisa en ben ook een gedupeerde van BenT coaching. In 2008 ben ik hulp gaan zoeken en kwam via een vriendin in aanraking met BenTcoaching zij had daar stage gelopen en zei dat het een goed bureau was. Ik wilde graag doorgaan met de therapie die ik al had, maar ik was een alleenstaande moeder dus kwam het als geroepen dat het ook bij je thuis kon.
Zij vertelden mij dat zij ook een stichting hadden die het geld, die ik van het zorgkantoor kreeg beheerde, zodat ik mij daar nooit zorgen over hoefde te maken. Het enige wat ik moest doen was als ik geld kreeg van het zorgkantoor het overstorten naar pgb beheer tnv A van Teijlingen. Dat heb ik keurig netjes gedaan.
februari 2009 is mijn wereld over de kop gegaan en ben ik terug verhuisd naar mijn ouders (tijdelijk) heb toen aan BenT coaching uitgelegd dat ik wilde stoppen en hun niet meer nodig had. Zij wilde persee nog een afspraak en bleven mij bellen na meerdere keren uitleggen ben ik ze maar gaan negeren waarop ik een bericht kreeg dat mijn zorg daar stopte. eindelijk.
begin Augustus kreeg ik een belletje van het zorgkantoor. Ik snapte eerst totaal niet wie ik aan de lijn had. Na wat uitleg kwam ik erachter dat zij van het zorgkantoor was. Toen ik het begreep vertelde ze mij dat de deurwaarder binnenkort langs kwam bij mij.... Ik gelijk... Waarom dan????
Zij vertelde mij dat er al meerdere aanmaningen en waarschuwingen waren gestuurd. Die heb ik nooit gezien omdat ik allang verhuisd was. Het gaat om een bedrag van 2600 euro die ik hun moet terug betalen.
met mijn stomme kop heb ik gezegd dat ik daar allang niet meer woonde en heb mijn nieuwe adres gegeven.
mevr. vertelde mij dat ze de rekening wel even op zou sturen en dat ik zsm moet betalen!!! binnen een minuut was de verbinding ineens verbroken.
Ik mijn moeder meteen overstuur gebeld met dit nieuws.
Ik heb al het geld meteen doorgestuurd naar BenTcoaching en heb daar nu mijn afschriften van binnen.
we hebben contact gehad met het zorgkantoor en ook al kan ik het aantonen dat ik alles heb doorgestuurd en een contract waarin zwart op wit staat dat zij het geld zullen beheren en zonodig terug storten moet ik het toch gaan betalen, omdat BenTcoaching failliet is! Dat is toch belachelijk! zijn er nog meer mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Graag advies! dank je wel!

olof123
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 21:56

Re: PGB

Ongelezen bericht door olof123 »

Hoi Lisa,

Heb een paar jaar geleden ook gezeten bij BenT Coaching.
Voor mij is het met een sisser afgelopen doordat ik hun vordering afgewezen heb met hulp van mijn familie, gedreigd om stappen te ondernemen hebben ze zich teruggetrokken en de incasso is door hun uitvoerend incassobedrijf vernietigd.
Hun rekening was een apothekersrekening met polyklinisch onderzoek door een psycholoog op datums en uren dat ik geen psycholoog gezien had,
ik had alleen maar een intake gesprek gehad.
Heel veel beschuldigingen als contactbreuk en dreigen voor de rekening te betalen, toen ik een telefoniste zei dat ik niet verder meer met ze wilde.

Het failliete bedrijf bestaat nu onder een andere naam zie
http://www.nujij.nl/falliete-bent-coach ... 8674.lynkx

Hoop dat je het geld terug kan krijgen.
Misschien door bovenstaande link heb je een goed spoor om verder te gaan.

Groetjes,

olof123

samira007
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2012 14:11

Re: PGB

Ongelezen bericht door samira007 »

beste lezer, is er iemand die mij zou kunnen vertellen of er idd zaken spelen bij BMO Uddel? Ik vraag dit omdat er in mijn familie al een aantal zaken zijn voorgevallen waarbij steeds de naam Klaas en Nicollete Drost op duikt.
Nou ben ik niet iemand die graag roddels leest, en daar meteen conclusies uittrekt.
Maar ik moet zeggen dat ik dit forum al een jaar geleden voor het eerst gelezen heb, en in goed vertrouwen toch heb gedacht, men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Nu lijkt het erop dat er toch meerdere zaken spelen>
Ik hoop dat iemand met zowel goede als slechte ervaring hier op mijn bericht wil reageren.

gr

tweety404
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:30

Re: PGB

Ongelezen bericht door tweety404 »

mijn zoon heeft pgb voor 66 uur pe maand maar we kunnen niet zien waar aan de pgb besteed wordt hij moet alleen een papier ondertekenen waar in de uren vermeld staan maar niet waar aan hoe kan ik dat oplossen .

Heleen*
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 jan 2006 18:56

Re: PGB

Ongelezen bericht door Heleen* »

tweety404 schreef:mijn zoon heeft pgb voor 66 uur pe maand maar we kunnen niet zien waar aan de pgb besteed wordt hij moet alleen een papier ondertekenen waar in de uren vermeld staan maar niet waar aan hoe kan ik dat oplossen .
Zelf niet weten waar het PGB-geld precies aan besteed wordt is sowieso foute boel. Als budgethouder ben alleen jij verantwoordelijk voor wat er met het geld gebeurt, en daar teken je ook voor. Als je zoon minderjarig is, ben jij verantwoordelijk. Al snap ik dan niet waarom hij degene is die moet tekenen.

Wat voor zorg koop je dan in? Als hij iets moet ondertekenen ga ik er vanuit dat je de zorg inkoopt bij een instelling of een zelfstandige en dat je niet iemand in loondienst hebt, klopt dat? Dan moet die persoon gewoon nette facturen sturen waar op staat welke zorg geleverd is, waar een KVK-nummer op staat en waar netjes op staat dat de factuur is vrijgesteld van BTW. Als je geen factuur krijgt die duidelijk genoeg is om de toets van een eventuele intensieve controle te doorstaan, vragen om een nieuwe factuur en niet betalen tot je deze hebt. Gewoon netjes uitleggen dat je een goede factuur nodig hebt om je PGB deugdelijk te kunnen verantwoorden.

Welke zorg precies is geleverd hoeft trouwens niet per se op de factuur te staan, als maar duidelijk is onder welke functie de zorg valt. Ik heb meest mensen in loondienst, maar maak ook gebruik van zzp'ers. Op hun facturen staat niets anders dan simpelweg "persoonlijke verzorging", of "begeleiding". Verder moet de overeenkomst van opdracht en bij de functie begeleiding het verplichte begeleidingsplan duidelijk maken wat precies het doel is van de geboden zorg. Als je naast duidelijke facturen een overeenkomst van opdracht hebt, heb jij/heeft je zoon voldoende stukken om de ingekochte zorg te verantwoorden. Bij zelfstandigen kun je als overeenkomst eventueel de voorbeeldovereenkomst voor freelancers van de site van de SVB gebruiken, zoals je voor werknemers in loondienst ook hun overeenkomsten kunt gebruiken (en de meeste budgethouders dit - voor zover ik weet - ook doen).

anoniem125
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:23

Re: PGB

Ongelezen bericht door anoniem125 »

PGB stelen van bewoners dat is wat BMO Harderwijk doet.
Begeleiding??? Dat kennen ze niet
Geld, geld geld dat moet binnen komen en het welzijn van de mensen??? Jammer dan niet belangrijk.

Gesloten