LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PlayStation 3

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Daan10
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2009 16:37

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Daan10 »

Op 12 mei, zie hieronder, had ik nog steeds geen positieve reactie gehad. Na mijn mailtje aan GAME MANIA hoofdkantoor werd ik de volgende dag gebeld. Er werd mij een goede afloop verzekerd. EN wat het is ook daadwerkelijk zo. Vandaag werd ik wederom gebeld met de mededeling dat ik mijn 200 euro kon gaan halen bij de betreffende Game Mania. Dus hou vol !!! GAME MANIA bedankt voor de service ondanks de lange wachttijd.

Dus voor de mensen die nog geen geld terug hebben ontvangen de volhouder wint. :D

ps3user
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2008 20:58

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door ps3user »

kijk vandaag bij mijn rma status van sony staat al maanden op dat het in process is staat er vandaag in een keer cancelled zonder iets aan te geven weet iemand wat dit inhoud en wat ik moet doen precies ik bedoel het kan ook zijn dat het een crash is van de database waardoor dit er even bij komt te staan?

ps3user
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2008 20:58

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door ps3user »

net naar sony gebeld blijkt dat tnt post nooit het pakketje heeft verzonden :cry: daar gaat mijn geld waarschijnelijk

woutiecom
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2009 13:14

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door woutiecom »

Mijn PlayStation heeft niet exact dit probleem, maar wel een heel ander vervelend probleem. Hij gaat helemaal niet meer aan...

Bekijk mijn ervaring sinds zondag 19 juli 2009... BIJNA 1.5 jaar na aanschaf (17 feb 208)

http://www.youtube.com/watch?v=JBMgnMFRev4

ronco
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2009 12:11

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door ronco »

Gooi maar weg, je moederbord heeft de geest gegeven
Ik had het zelfde probleem ook mij ps3 zat buiten de garantie periode maar die van mij is kostenloos vervangen.
Dus ik zou het zoizo proberen
Mij ervaring was top!!!!!! ik had me ps3 al binnen 7 werkdagen terug

jur68
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 okt 2009 12:52

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door jur68 »

Ik heb op 21-9-09 mijn ps3 60 gig op gestuurd na 15 dagen gewacht te hebben.
Geen ps3 60 gig ontvangen dus bellen dan maar krijg horen dat de 60 gig niet meer word gemaakt dus moet nog twee weken wachten na twee weken gewacht te hebben en nog niets te hebben ontvangen maar weer gebeld krijg te hoorn dat het nog wel even kan duren.
Maar als ik akkoord ga met een 80 gig die geen ps2 spellen meer kan af spelen zou ik hem met een week binnen hebben nu een week later RMA staat nog steeds op ombekend dus heb ik maar weer even gebeld nu blijk als je akkoord gaat om een 60 gig om te ruilen je weer 15 dagen moet wachten. en ik moet dat nog geloven
koop wel een xbox service een stuk beter.

jur68
Berichten: 0
Lid geworden op: 18 okt 2009 12:52

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door jur68 »

In dit programma van bcc is er een van xbox die ps3 aanhet repareeren.
Zie link http://www.youtube.com/watch?v=aRyRxKlo9-o

nico.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2009 12:08

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door nico.nl »

Op 11 december werd door Sony een Firmware-update versie 3.15 verspreid voor de Playstation3. Ná het installeren van deze firmware loopt iedere blu-ray die ik probeer af te spelen op een gegeven moment vast, het beeld bevriest en het enige wat nog gedaan kan worden is de playstation uitzetten.
Hier over heb ik op dezelfde dag contact gehad met Sony die mij adviseerden om een complete systemherstel uit te voeren. Dit heb ik gedaan maar het genoemde probleem bleef zich voordoen.
Daags erna, op 12 december wederom contact gezocht met Sony. Deze beweert stellig dat het niet door de Firmware-update komt en dat ik hem maar moet insturen voor reparatie waaraan dan € 149,50 kosten zijn verbonden!!
Bij verder doorvragen vertelde Sony dat ze na iedere firmware-update maar 20 telefoontjes per week kregen van mensen met problemen en dat zij dit niet voldoende vinden om aan deze mensen een oplossing in de vorm van een gratis reparatie aan te bieden.
Het is voor mij, en als je de diverse forums op internet doorleest, wel overduidelijk dat de firmware-updates van sony wel degelijk ervoor zorgen dat de apparatuur onbruikbaar wordt en zij de mensen gewoon op kosten jagen om de problemen op te lossen. Het mag redelijkerwijs gesteld worden dat de levensduur van een dergelijk apparaat (die destijds €400 kostte), langer is dan slechts 2 jaar!

Ik voel me zelf duidelijk door Sony genaaid door eerst een duur apparaat te kopen welke naderhand door een door sony zelf aangeleverde firmware-update gewoon onbruikbaar is, en ik geen enkele blu-ray film meer kan afspelen nu.
Bedankt SONY !! (Maar niet heus)

jterborg
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:29

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door jterborg »

Heeft er iemand al succes met de voorbeeldbrief?

Bart smit wil mij niet helpen, omdat mijn ps3 meer dan 2 jaar oud is, en dit buiten de coulance garantie valt van 2 jaar.

jterborg
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:29

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door jterborg »

inmiddels bericht van de bart smit, omdat mijn ps3 ouder is dan 2 jaar doet de bart smit niets.
Ze verwijzen mij door naar sony, die uit coulanse mijn ps3 met een rifurbished exemplaar wil omruilen voor maar liefst €150,--

Sony hierover gebelt, en inderdaad je mag hem omruilen voor €150,--
Dan is mijn vraag?
waar is tros radar nu?
Volgens de voorbeeldbrief moet ik binnen de 3 jaar als consument worden geholpen, echter wordt ik alleen geholpen als ik €150,-- overmaak.

En dan te bedenken dat je dan een apparaat van 3 jaar oud terug krijgt.
Dan kan ik beter iets bijleggen voor een nieuwe.

jterborg
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:29

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door jterborg »

Hoi ik heb de voorbeeldbrief ingestuurd, en de reactie van bart smis was een hele mooie brief waarin staat dat ik maar moet aantonen wat het defect is en of het defect te wijten is aan het product, en of ik hem normaal heb gebruikt.
Het gaat mij dus €150,-- kosten, en nee ik krijg geen cent terug want mijn apperaatje is ouder dan 2 jaar.

Voor zover dus de invloeden van tros radar...

Wie weet openen ze dit item nog, ze zouden het immers blijven volgen...

Ik denk dat ik beter iets bij die €150,-- kan leggen en een slim versie kopen...

jterborg
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 jul 2010 15:29

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door jterborg »

hallo allemaal, na de ondmoedigende brief van bart smit van vandaag heb ik mijn rechtsbijstand gebelt.
Ik heb daar mijn verhaal kunnen doen.
Uit respect voor de rechtsbijstand zal ik niet in details gaan treden, maar deze uitslag was voor mij zo overweldigend, dat ik als een klein meisje heb staan springen en juichen...
Rechtsbijstand zorgt dat ik genoeg centjes krijg om een nieuwe te kunnen kopen

Ik weet het ik heb dan geen 4 usb poorten, en geen cardreader er in zitten.
Maar gelukkig wel binnenkort een werkende slim versie, die minder stroom verbruikt, sneller is met laden, en 250gb ipv 60gb (al had ik er bij mij een 640gb schijf ingezet).

Jeroentje zegt::::: HIEPPERDEPIEP HOERA voor de rechtsbijstand:)

Frans62
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2010 10:38

Re: PlayStation 3

Ongelezen bericht door Frans62 »

PS3 YOLD (Yellow Light Of Dead)

In Begin 2008 kocht ik een nieuwe PS3 (40GB). We gebruiken hem af en toe om een Blueray film te bekijken of een spelletje te spelen. Na een jaar hield hij er mee op. Na wat googelen kwam ik al snel achter de oorzaak, het had ook al een naam; YLOD (yellow light of dead). Ik schrok van het aantal berichten wat ik tegen kwam over dit probleem….Sony gebeld, ik kon hem opsturen, maar zou geen nieuwe terug krijgen, wel een gereviseerde. Tja wat doe je dan…Na twee weken kreeg ik hem binnen.

Twee weken geleden zaten we net 10 minuten een filmpje te kijken en ja hoor hij stopte er weer mee, oorzaak YLOD! Of te wel oververhittingprobleem. De speler staat in een open ruimte met voldoende ventilatie, geheel volgens de voorschriften.

Sony gebeld, ze geven slechts 3 maanden garantie op de door hun gereviseerde speler! Ze zijn bereid daar de twee jaar sinds de aankoopdatum bij op te tellen. Tja dan vis ik mooi naast het net, ik zit daar een paar maanden boven. Je kan hem door Sony laten reparen, voor 150 Euro, kortom zoek het maar uit……

Gelukkig ben ik technisch en heb de PS zelf gerepareerd behulp van youtube filmpjes op het net .

Als ik kijk naar het aantal berichten op het net over dit specifieke probleem, kan ik niet anders concluderen dat het hier om een serieuze constructie/ontwerpfout gaat. Op veel spelers doet zich dit probleem zich het om het jaar voor.

Kijkend naar de vele berichten over YLOD kan ik niet ander concluderen dat Sony zijn verantwoording niet neemt en deze afschuift op de consument! In plaats van een terugroep actie of een definitieve constructie oplossing/ontwerpwijziging toe te passen op door hun gereviseerde spelers, laten ze de gebruikers op draaien voor de steeds terugkomende problemen/kosten.

Gisteren was het weer zo ver….hem vandaag nog 1 keer gerepareerd. Ik heb besloten dat bij een volgende YLOD storing, ik de waardeloze speler van grote hoogte naar beneden zal werpen. Heb ik toch nog een beetje speelplezier.

Uiteraard zal dit het laatste Sony product zijn dat ik ooit heb gekocht. En voor die mensen die graag een PS willen kopen, weet waar je aan begint…..ik wist het toen niet, nu wel….

Gesloten