LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 2

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rebelgirl35
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:17

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rebelgirl35 »

hallo

wat een reacties zijn er hier over telfort zeg :shock:
ik ben helaas denk ik slachttoffer nummer .........
alleen mijn problemen doen zich nog niet zo lang voor,maar goed
ik zit in de sanering en die betalen mijn rekeningen als goed is!!!
helaas is dit echter niet gebeurd dus mijn mobiel werdt afgesloten bij telfort..
het bleek een achterstand van januarie tot maart.
ik heb de rekeningen betaald begin april...
alles afgerond dacht ik!!! eind april had ik eindelijk weer telefoon.
4 april betaald en rond 30 april aangesloten weer dus dat duurde al lang.
week erop ga ik naar mijntelfort site en zie tot mijn stomme verbazing dat alle rekeningen nog steeds open stonde ik bellen..ja mevr we gaan het dichtboeken sorry voor het ongemak u zult er echt geen last van hebben...oke denk je dan... maar 8 mei was er nog steeds niks dichtgeboekt..alle rekeningen stonden nog open..weer bellen..ja weet u zeker dat u betaald heb grrrrrrr mevr kijk even in u computer zeg ik..en lees even wat u collega''s hebben gezegd... ojaa inderdaad mevr...de rekeningen zijn betaald...jaaaa duuuuu
ik vraag nog krijg hier geen last mee he!!!! wandt aangezien op mijn site staat dat ik afgesloten wordt of mijn abonnement helemaal gestopt wordt...nee hoor mevr ik maak het gelijk in orde...
en JA HOOR VAN AF VANDAAG hebben ze mijn telefoon weer afgesloten
maar gaat nog verder ze hebben mijn abonnement stop gezet ik kan niet meer bellen en gebeld worden..
weer bellen met TELFORT
ja de rekeningen staan open mevr heeft u echt wel betaald
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
leees de mail eens terug mevr doe dat eerst maar even voor dat ik ontplof tegen u.....
o ja inderdaad,raar hoor u heeft inderdaad betaald snap niet wat er mis gaat steeds..maar inderdaad u bent afgesloten...
nee je meent het!!!!!
en wat nu!!!! ja sorry het is weekend en kunnen we niet veel doen voor u
ik zal er voor zorgen dat het dichtgeboekt wordt en dan bent u misschien woensdag weer aangesloten...maar doet deze sim het dan nog wel!!! ja denk ik van wel mevr...
ik bied ook u 10 euro aan voor het bellen steeds naar ons...
grrrrrr geloof er niks van... maar ik moet maar\ weer de langste adem hebben en heeeeeeeeeeel geduldig blijven bij telfort bel team...
en maar afwachten of mijn telefoon het weer gaat doen...
maar ondertussen voor de buitenwereld die mij niet kunnen bellen....
TELFORT wat een pieeeeeeeeep bedrijf :evil:

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Noodlez, met deze gegevens kan ik geen gegevens van u vinden. Ik vermoed dat er een typefout is gemaakt, zou u anders een ordernummer kunnen posten?

baerke, we zijn ermee bezig. Omdat het enig uitzoekwerk is zal ik naar verwachting morgen erop terugkomen. Ik vind het erg vervelend dat dit allemaal zo gelopen is. We gaan ervan uit dat het nu wel op de juiste manier wordt opgelost door ons.

Joris

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Shamaan

Onze excuses dat het relatief langer heeft geduurd voordat wij reageerden op de gevraagde aanvullende informatie.

Wij hebben naar aanleiding van uw klantnummer een aantal vragen uitgezet bij de betreffende afdeling over de afhandeling van uw klacht.

Wij reageren zo spoedig mogelijk uitgebreider op uw ongenoegen.

Consensus
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:23

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Consensus »

@Webcare

Het koste me 3 euro maar het is me gelukt om een een telefoonnummer en de gevraagde gegevens in een notitie achter te laten op de helpdesk: TI706QCC05. Ik hoop spoedig van u te mogen vernemen!

baerke
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door baerke »

@webcare betreft klantnummer TV9NMJB111

Hallo Joris,

Om u enige hulp te bieden bij het uitzoekwerk stuur ik u hierbij het ontvangen mailtje van M. Teunizen van de klantenservice op 14 april 2009. Daarna heb ik helaas niets meer vernomen. Wel heb ik weer een factuur ontvangen op mijn oude woonadres met een te betalen bedrag ad € 40,45, hetgeen bij navraag incassokosten zijn. Waarvan is mij een raadsel, want ik heb over de maanden februari tot en met mei 2009 het abonnementsgeld ad 4 x € 19,94 = € 79,84 betaald, terwijl ik volgens de toezegging van M. Teunizen per 20 januari 2009 het abonnement kan beëindigen. Ik moet dus nog geld terugkrijgen ipv betalen.

Mail J. Teunizen klantenservice telfort 14 april 2009

Geachte heer Briels,

Op 10-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Ik moet u helaas melden dat u door ons verkeerd bent geïnformeerd. Uw abonnement zal worden opgezegd per 20 januari 2009, de datum van emigratie. Wij zullen deze datum zo spoedig mogelijk veranderen en de facturatie aanpassen. Ik wil bij deze mijn welgemeende excuses aanbieden voor de foutieve informatie.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
M. Teunizen


Hopenlijk kunt u mij helpen, want ook mijn mails van afgelopen week krijg ik van Telfort geen reactie meer en ik weet het na 20 mailtjes en 6 brieven ook niet meer.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

baerke, alles wordt morgen stopgezet per 20/01/2009. De abonnementskosten zullen worden teruggestort op uw rekening. We kunnen nog niet inzien welk bedrag dit exact gaat worden. Hierover bericht ik u op een later tijdstip.

Consensus, mijn collega heeft u net gesproken hoor ik, we gaan ervan uit dat alles nu naar behoren wordt opgelost.

Joris

Estherdewitte
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 14:06

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Estherdewitte »

Zojuist voor de zoveelste keer gebeld met de klantenservice van Telfort. Door omstandigheden in de privésituatie waardoor sommigen bij ons zich nog zieker gaan voelen door de problemen met Telfort is de betaling van de maand september 2008 niet geslaagd. Daarvoor hebben wij ook al meerdere malen contact gehad met Telfort want ze zouden het geld niet kunnen afschrijven, terwijl dit wel kon en dit zelfs nog bij de bank gecontroleerd is. Maar goed. Wij zijn dus afgesloten geweest van het Internet en Telefonie (wat ook nog na een berekening) nergens voor nodig was want ze hadden het verkeerd opgeteld. Wij wilden door de omstandigheden in ieder geval dat de mensen om ons heen ons wel konden bellen en daarom hebben wij de rekening dubbel betaald omdat we niet van elkaar wisten of het betaald was.

Nadat we hier achter kwamen (2 oktober 2008) hebben wij gelijk gebeld met Telfort om te vragen of zij dit wilden terugstorten. Zij hebben toen een "ticket" aangemaakt met de vraag of de andere afdeling dit wilde regelen.

Wij hebben in die tijd daarna steeds weer onze rekening gecontroleerd en steeds weer met Telfort gebeld en steeds kregen wij de mededeling dat overgemaakt zou worden en dat het afwachten was tot de rekeningafschriften weer binnen waren.

Heel vreemd, dat toen wij weer contact opnamen, ze in maart en april van 2009 zeiden dat het “ticket” nog openstond terwijl zij in februari al aangaven dat de betaling in november 2008 al was geregeld en dat wij onze rekeningafschriften maar moesten opsturen.

De brief die wij op 2 februari 2009 hebben verstuurd na een telefonisch contact is de volgende:

Naar aanleiding van het telefoontje met één van uw medewerkers van hedenmiddag stuur ik u dit overzicht.
Ons abonnement is gestart in het voorjaar van 2008 en ik heb hieronder een overzicht gemaakt van al jullie facturen vanaf dat moment tot op heden met daaraan gekoppeld wanneer de betalingen van onze rekeningen zijn afgeschreven.

Overzicht van rekeningen
Zoals uit dit overzicht blijkt zijn al jullie facturen door ons overgemaakt en zijn er zelfs begin oktober door ons twee betalingen gedaan, omdat we op dat moment geconfronteerd werden met het feit dat we plotseling afgesloten waren , omdat we de factuur van augustus en september niet betaald zouden hebben.
Van augustus was echter op 9 september overgemaakt!
Dus volkomen ten onrechte afsluiting!
In onze haast om zo spoedig mogelijk weer internet en telefoon te hebben, hebben we via twee verschillende bankrekeningen de aanmaning van € 102,63 overgemaakt, terwijl er op dat moment maar € 55,09 open stond.
We hebben in totaal dus € 150,17 teveel betaald!!!!
We hebben hier inmiddels diverse keren over gebeld en iedere keer wordt ons verteld dat de afdeling Finance het in behandeling heeft en het op onze rekening zal terugstorten.
Vanmiddag, toen ik voor de zoveelste keer belde, kreeg ik ineens te horen, dat jullie medewerker de opdracht had gekregen om tegen mij te zeggen dat het geld al in november teruggestort was, dan wel verrekend met openstaande facturen.
Mijn vraag op welke rekening het dan wel was overgemaakt kon uw medewerker echter niet beantwoorden.
We hebben daarna afgesproken dat ik dit overzicht zou sturen en ik hoop dat jullie nu met spoed
€ 150,17 op onze rekening …… gaan storten.
Ik reken erop dat uiterlijk eind februari 2009 het geld op onze rekening is bijgeschreven en anders zullen we genoodzaakt zijn om andere instanties in te schakelen,


Tijdens een andere telefoontje met Telfort (met de mobiele telefoon gebeld) omdat wij weer ten onrechte waren afgesloten, ze hebben immers nog teveel geld van ons heeft een mevrouw van de klantenservice ons afgewimpeld. Ik belde net om 17:05 uur en ze zou me doorverbinden met de afdeling Finance want die afdeling ging daarover en zij konden mij verder helpen.
Dus ik werd doorverbonden maar na een paar seconde kwam ik weer terug bij haar. De mensen van de afdeling Finance waren er al niet meer, net 5 minuten te laat en ik zou het morgen maar weer eens moeten proberen.

De volgende dag weer gebeld en daar kreeg ik te horen dat meneer aan de andere kant van de lijn er ook niets van snapte en dat er inderdaad nog steeds een ticket openstond die stond te wachten op een afhandeling. Terwijl iemand eerder al had aangegeven dat de betaling in november was geregeld. Héél vreemd! Hij gaf in ieder geval aan dat ik absoluut niet doorverbonden kon worden met de afdeling Finance want dat kon helemaal niet. Dat moest via e-mail gebeuren. Ik moest er nu maar op vertrouwen (op zijn blauwe ogen) dat het nu dan eens echt geregeld zou worden. Dat mocht ook wel een keer want naast het geld wat wij terug zouden krijgen zijn wij ongeveer hetzelfde al kwijt aan telefoon/afsluitkosten en aangetekend versturen.

Aangetekende brief van 7 maart 2009 (anders ontvangen ze de brief blijkbaar al sowieso niet, van 2 februari 2009 is niet aangekomen zeggen ze):

M.H.
Naar aanleiding van het telefoontje wat ik deze voerde met uw ………. stuur ik u deze brief.
Door allerlei oorzaken hebben wij eind september begin oktober in totaal € 150.17 teveel aan jullie overgemaakt.
In jullie bestanden kan zij zien dat dat klopt en dat het geld nog niet naar onze rekening is
teruggestort.
Na overleg met haar supervisor werd mij verzocht een klachtenbrief te sturen.
Ik vertelde haar dat ik dat ook reeds op 2 februari 2009 had gedaan, waarbij ik een heel schema had gemaakt van al jullie facturen en al onze betalingen.
Zij vertelde dat zij deze brief ( ook gestuurd naar Alphen a/d Rijn ) niet in haar bestand had staan en of ik er een kopie van wilde maken en opnieuw wilde insturen.
Bij deze doe ik dat dan maar weer en stuur hem nu ook maar aangetekend.
Inmiddels heb ik aan de diverse telefoontjes en nu de aangetekende brief al weer diverse tientjes kosten.
Ik hoop dat u nu snel mijn geld terugstort en uit serviceoverwegingen ook een extra gebaar gemaakt.


Op 5 mei 2009 hebben wij weer een aangetekende brief gestuurd met weer de vraag of ze nu ons teveel betaalde geld wilden terugsturen:

Middels deze brief wil ik u mededelen dat de problemen met mijn terugbetaling nog steeds niet zijn opgelost. Sinds oktober 2008 wachten wij op ons geld.

Ik heb meerdere malen contact met u gezocht om deze problemen op te lossen. In jullie administratie is terug te vinden dat wij keer op keer gemaild en gebeld hebben.
Daarnaast hebben wij op 2 februari 2009 een heel schema gestuurd met alle facturen en onze betalingen (N.B. op jullie verzoek!)
Op 7 maart 2009 heb ik u een aangetekende brief gestuurd waarin ik ook verzocht heb om tot teruggave van ons rechtmatige geld. Ik heb u daarin aangegeven dat de problemen reeds bestaan sinds oktober 2008.
Inmiddels is het bedrag opgelopen want naast de onterecht afschreven € 150,17 hebben we tot twee keer toe € 20,= extra moeten betalen voor het afsluiten van internet terwijl we n.b. van Telfort geld tegoed hebben. Nog afgezien van de extra kosten i.v.m. herhaaldelijk bellen, postzegels en het aangetekend versturen.


Uit de informatie die wij konden vinden door de track en trace uit te voeren van onze aangetekende brief blijkt dat Telfort verhuist is vanuit Alphen aan de Rijn naar Amsterdam Zuidoost. Ik vrees daarom voor alle mensen die een brief sturen naar het adres in Alphen aan de Rijn deze sowieso niet aankomt.

19 mei 2009 hebben wij nogmaals een aangetekende brief gestuurd met alle informatie (rekeningafschriften) waaruit blijkt dat wij GEEN geld hebben ontvangen van Telfort. Nu heb ik zonet gebeld met Telfort ook omdat wij vanaf het begin af aan al problemen hebben met onze telefoon om te vragen wanneer het nu eens geregeld zou worden. Nu gaf ………. Van de klantenservice van Telfort aan dat “als de klant aangeeft de betaling niet in november te hebben gekregen, dit volgende week wordt geregeld.” Ik heb daarom ook de vraag gesteld of als ik volgende weer bel mij precies hetzelfde wordt gezegd.
Er is bij ons niet één heel erg ziek maar wij worden door Telfort allemaal héél erg ziek.

rebelgirl35
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:17

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rebelgirl35 »

hallo allemaal

heb al eerder een bericht hier neergezet,maar hier nogmaals 1 van mij
ik heb mijn BUIK vol van telfort...
wat een mensen werken daar, en nog vreselijk asso ook nog.
ik ben afgesloten zonder enige reden van mijn telefoon...ja de reden is omdat hun de rekeningen die betaald zijn niet dicht willen boeken....
ik ben er klaar mee wil niet meer bellen daarheen.
heb vandaag iemand gesproken wel 4 personen vandaag en de laatste was zo vreselijk onbeschofd ben er nog onders te boven van....
zij al jullie maken jullie naam echt waar wat er bij radar gezegd worden
nou mevr dan stapt u toch lekker over naar vodafone daar is het nog slechter :shock:
daarna gooit ie zo de hoorn erop...ben woeden pist aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
wil alleen nog maar slaan :roll:
maar mijn telort loopt af per september heb het telefonis besproken net kon het zo opzeggen en via de mail gedaan en morgen nog even een brief maar...
maar per september beyyyyyyy :lol: :lol:
en echt waaar noooooooooooit meer TELFORT

baerke
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door baerke »

@telfort webcare

hallo Joris,

Hartelijk dank voor je bemiddeling. Alhoewel ik nog steeds niet begrijp dat het met 20 mailtjes en 6 brieven bij de klantenservice blijkbaar niet lukt om een oplossing te vinden, hoop ik dat jouw belofte wel uitkomt. Inmiddels heb ik vandaag tevens een bericht gekregen van de klantenservice als reactie op mijn mailtje van 22 mei jl. Dit had ongeveer dezelfde strekking als jouw bericht. Men belooft dat de betaalde kosten vanaf 20 januari gecrediteerd worden en het abonnement per 20 januari beëindigd.
Ik begin weer hoop te krijgen dat er nu eindelijk een einde aan deze soap komt. Nu nog kijken of het ook op mijn bankrekening komt.

Met vriendelijke groet

Baerke

aresd
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2009 11:37

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door aresd »

@ telfort

Ik zit nu 15 dagen zonder internet en ben inmiddels zo'n 30 euro kwijt aan de 0900 klantenservice nummers van telfort.

Dit zou komen doordat de vorige bewoner (ik woon hier inmiddels 8 maanden, en ben al net zo lang betalend abonnee!) hun lijn nu pas werd afgesloten, waardoor de bekabeling plots veranderd moest worden.

Hier had ik geen moeite mee gehad als alles snel opgelost zou zijn, ware het niet dat ik zojuist voor de DERDE keer een monteur heb mogen bestellen, in de hoop dat deze nu wél op komt dagen. Vandaar ook mijn buitensporige belkosten.

Omdat ik veel vanuit huis werk via internet, heeft dit mij enorm veel tijdverlies en ongemak geleverd. Ik hoop voor dit en mijn telefoonkosten een schadevergoeding te mogen ontvangen. Zonder compensatie voel ik me gedwongen afstand te nemen van telfort als abonnee.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@rebelgirl35, ik vind het zeer vervelend om te lezen wat u is overkomen. Kunt u misschien een klantcode of nummer hier neerzetten zodat wij dit nader kunnen uitzoeken.

@aresd, kunt u misschien een klantcode posten zodat wij het ander kunnen bekijken?

Joris

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ Shamaan

Zojuist hebben wij u de uitkomst van de afhandeling van uw klacht gemaild. Indien u nog vragen heeft, dan kunt u op de zojuist verzonden mail reageren.

aresd
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2009 11:37

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door aresd »

@ Joris

Mijn klantcode is TV9SJZ2W00. Bedankt voor uw snelle reactie.

Omdat ik mijn probleem uitlegde bij de monteurscentrale van KPN hebben zij binnen 2 uur iemand langsgestuurd. Gelukkig heb ik nu weer internet. Volgens de monteur had ik overigens 220 volt door me heen gejaagd kunnen krijgen indien ik de instructies van de technische dienst van Telfort had opgevolgd ipv na twee dagen utteren een monteur te eisen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

aresd, wat ik eruit begrijp is dat u een nieuwe woning hebt betrokken en daar ons pakket wat u daar heeft aangesloten heeft gebruikt om ADSL te verkrijgen.
Nu heeft u de lijn van de vorige bewoner gebruikt omdat die nog actief was op het moment van aanvragen en waarschijnlijk het makkelijkst aan te sluiten was.
Wellicht heeft u onze handleiding niet gevolgd en is u daardoor niet opgevallen dat er een stap miste, het activeren van de lijn waarbij u uw eigen gegevens zou moeten zien en daarna op activeren moest klikken. Wat u vandaag wel heeft gezien bij het in gebruik nemen van de ADSL lijn. Daardoor heeft u gebruik gemaakt van de lijn van de vorige bewoner.

Gisteren is KPN aangestuurd, die hebben vandaag contact met u opgenomen waarna ze langs konden komen. In de centrale hebben ze ook iets moeten vervangen om het werkend te krijgen.

Wat het volgen van de instructies betreft, ik heb regelmatig 2e aderparen door mijn hand laten gaan en daar staat altijd zwakstroom op.

Telefoonkosten worden niet vergoed, ik wil u wel tegemoet komen met een maand gratis abonnementskosten.

Joris

aresd
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2009 11:37

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door aresd »

Joris, ik heb nergens in de handleiding meegekregen dat ik het wandcontact moest openschroeven om deze aderparen te verwisselen. Hiertoe heeft uiteindelijk de technische dienst wel twee keer verkeerd toe geïnstrueerd, tot ik er op stónd dat ze me een monteur toezonden. De grens was voor mij namelijk dat de laatste technische dienst medewerker wilde dat ik in mijn meterkast 5mm dikke kabels in een verzegelde eneco kast zou losschroeven en verwisselen. Daarnaast zou het als consument überhaupt niet mijn zorg moeten zijn om verborgen bekabeling aan te passen.

Zoals ik eerder al opmerkte is het inmiddels inderdaad opgelost. KPN is wel zo klantvriendelijk geweest dezelfde dag nog iemand langs te sturen, nadat ik opmerkte dat de telfort technische dienst tot TWEE keer toe de afspraak met de monteur niet of verkeerd heeft doorgegeven.

Door dergelijk amateuristisch werk van de technische dienst wat betreft instructies en het toezenden van een monteur ben ik gedwongen geweest keer op keer naar jullie 0900 nummer te bellen. Ik mag hopen dat er, zeker op het forum van trosradar, hiervoor een correcte vergoeding wordt aangeboden. Naast de servicenummers heb ik ook geld verloren doordat ik 15 dagen geen gebruik kon maken van uw internet dienst.

rebelgirl35
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:17

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rebelgirl35 »

dag joris


mijn klantcode is 2705065

ik moet wel zeggen dat mijn mobiel het wel weer doet nu heel vreemd..
maar ben er wel blij mee
maar mijn rekeningen zijn nog steeds niet dichtgeboekt van jan feb maart
vriendelijke groet
marcia

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@aresd, Helaas is ADSL een lastig technisch product waar verschillende dingen bij mis kunnen gaan, ook met het aansluiten. Het correct aansluiten van de verbinding is een gedeelde inspanning, waarbij een deel ligt bij Telfort, en een deel bij u als klant. Telfort moet bij de oplevering bepaalde aannames doen over de infrastructuur van de thuissituatie. In de praktijk blijkt echter dat niet ieder huis hetzelfde is en daardoor is het soms lastiger om een aansluiting goed geïnstalleerd te krijgen.

Gelukkig wordt het grootste gedeelte van onze klanten in 1 keer goed opgeleverd. Uw situatie is 1 van de uitzonderingen die Telfort bij de oplevering nog niet kan voorzien omdat de oorzaak van het probleem in de infrastructuur ligt, een gedeelte waar Telfort niet voor verantwoordelijk is.

Ik vind het erg vervelend dat het bij u allemaal zo gelopen is. Ter compensatie voor het ongemak kan ik u uit coulance een maand gratis Internet aanbieden. Een vergoeding voor de kosten voor het bellen naar de helpdesk behoort niet tot de mogelijkheden, gezien het feit dat wij geen overeenkomst hebben waar deze rechten aan kunnen worden ontleend.


@baerke, mij is verteld dat u 87,47 terugkrijgt, dit zal in 2 stortingen worden teruggestort.


Joris

aresd
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2009 11:37

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door aresd »

Beste Joris, hoewel ik het rechtmatig absoluut niet eens ben met deze afhandeling, begrijp ik dat het waarschijnlijk intern beleidsmatig niet mogelijk is mijn telefoonkosten te vergoeden. Ik accepteer graag de door u aangeboden terugstorting van een maand abonnementskosten, van welke ik hoop dat deze spoedig overgeschreven zal zijn.

Gezien de onacceptabele begeleiding en behandeling door de telfort technische dienst (zoals eerder omschreven) ben ik van mening dat een persoonlijk excuses, buiten een internetforum om, niet zou misstaan. Ik hoop van harte iets van een uiting van klantenwaardering te mogen merken.

baerke
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door baerke »

@telfort webcare

Hallo Joris,

Alhoewel ik niet begrijp waarom het teveel betaalde in twee stortingen moet worden overgemaakt. ben ik toch blij met deze afhandeling. het bedrag is ook wat ikzelf heb berekend. We zullen alle energie die ik heb gestoken in de twintig mailtjes en 6 brieven maar even vergeten.
Ik hoop dat Telfort in de toekomst wel adequaat zal reageren op een klacht en dat er geen Radar forum voor nodig is. Ik verwacht en hoop dat dit bedrag van € 87,47 spoedig wordt overgemaakt
Ik wil jou in ieder geval bedanken voor je bemiddeling. Jij heb wel adequaat gereageerd, hetgeen ik ook verwacht van een goede klantenservice.

Met vriendelijke groet

Baerke

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door sindela »

omdat het item nog steeds loopt zal ik ook mij bijdrage leveren. 8)
Van Telfort kreeg ik het antwoord: Volgens ons systeem heeft het instellen van uw profiel op een lagere snelheid wel degelijk verbetering aangebracht. Uw lijn is hierdoor stabieler en het klappert niet. Hierbij zal het als het goed is niet meer wegvallen.
mijn antwoord: zouden jullie dit ook accepteren als een autodealer de oplossing geeft, u hoort het geluid niet beneden de 100 km dan hebben we als oplossing een snelheidbegrenzer ingebouwd... u kunt niet harder dan 100km en heb geen last meer van uw probleem.
Deze oplossing is een wanprestatie en kan het contract wettelijk ontbinden. Nu heb ik geen interesse tot ontbinding maar wil een juiste oplossing. Telfort kan een 2e lijn laten aansluiten, ik zou dan kiezen een analoge lijn met hetzelfde een Zyxel wireless modem (dus analoge versie). En dan testen of de snelheid wel gehaald kan worden. Als dat wel werkt de telefoonnummers porteren en de andere ISDN lijn opheffen.

Ik heb een contract met Studenten.net en ADSL was Tiscali en Voip via vodafone.
Het is toch vreemd toen de ADSL via Tiscali ging werkte het goed en het is overgenomen door Telfort en de ellende begint....
Dat was al toen Voip naar Telfort ging, we horen nu veelste vaak dat we niet bereikbaar zijn en met zelf bellen heel vaak 'ingesprek' terwijl met de gsm (t-mobile) er gelijk contact is.

om de helpdesk aan het werk te krijgen moet alles bij het ISRA punt in de meterkast gebouwd worden (slecht bereik voor het wireless modem) en het DSL kabel vervangen. En met je GSM de helpdesk maar bellen
:cry: :cry:
Als zzpér zou je een jaar gratis aangesloten mogen zijn om de werkzaamheden vergoed te krijgen.

Het is wachten op Telfort 3

en Webcare: klantnummer: TV903P5G13 als dat helpt......

Gesloten