LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 2

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

aomm, Door een fout bleek inderdaad dat de facturatie 2 weken te lang door liep. Dit is nu recht gezet, dit bedrag krijgt u teruggestort op uw rekening.
Onze excuses voor het ongemak.

Joris

aomm
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2009 00:14

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door aomm »

Geachte,

Bedankt voor het uitzoeken hiervan.

Alleen jammer dat je eerst ontzettend veel mails moet sturen en vervolgens geen of standaard antwoorden krijgt. Neem mij aub niet kwalijk dat we dit resultaat eerst moeten zien op onze bankrekening voor we echt tevreden zijn.

Maar nogmaals hartelijk bedankt voor het uitzoeken, en het geven van een duidelijk antwoord.

Gr. Aom

Noodlez
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2008 16:02

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Noodlez »

@ webcare, beste Joris,

Zoals eerder aangegeven werd mij beloofd 5 tot 10 werkdagen nodig te hebben het een en ander uit te zoeken. Tot op heden nog niets vernomen en mijn internetverbinding hapert nog steeds. Het internetlampje van de router springt zelfs vaak op rood. Als ik internet heb, zoals nu, dan is dit supertraag en niet datgene wat ik verwacht. Over bellen al helemaal niet te spreken. Kunt u me meer duidelijkheid geven over de status?

klantcode: TI7Z4ZV127

gr. Mike

baerke
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door baerke »

T.a.v Telfort webcare

Hallo Joris,

Hierbij wil ik nog even reageren op jou beloftes van 26 en 28 mei 2009 waarin je mij beloofde dat het abonnement per 20 januari 2009 zou worden beëindigd en het teveel betaalde abonnementsgeld zou worden teruggestort.
Geplaatst op 26 Mei 2009 14:35 door Telfort webcare
baerke, alles wordt morgen stopgezet per 20/01/2009. De abonnementskosten zullen worden teruggestort op uw rekening. We kunnen nog niet inzien welk bedrag dit exact gaat worden. Hierover bericht ik u op een later tijdstip.
Geplaatst op 28 Mei 2009 15:47 door Telfort webcare
@baerke, mij is verteld dat u 87,47 terugkrijgt, dit zal in 2 stortingen worden teruggestort.

Joris
Nadat ik vanmorgen (12 juni) de mail checkte bleek dat er weer een mail van Telfort was binnen gekomen met een factuur. Gelukkig dit keer geen rekening maar zowaar een terugbetaling. Het bleek echter niet het bedrag te zijn wat jij beloofd had (en ik berekend had). Volgens Telfort krijg ik € 23,01 terug. Een onderbouwing wordt niet gegeven. En het duurt nog eens 4 weken om dit terug te storten? Om de aanmaning en de deurwaarder te sturen hebben ze minder tijd nodig!
Dit is voor mij toch een fikse teleurstelling. Na 20 mailtjes, 6 brieven en een aantal reacties van mij op het radar forum had ik toch verwacht dat Telfort zich nu wel aan de afspraken zou houden en mij ook enigzins tegemoet zou komen.
Omdat ik mijn vertrouwen in de klantenservice volledig kwijt ben (ze moeten nog steeds reageren op twee mails van 1 en 2 weken geleden!) probeer ik het toch nog eens via jou.

Kun jij me vertellen waarom de belofte van Telfort niet wordt nagekomen? Wanneer wordt het ontbrekende gedeelte (€64,46) teruggestort?
Klantcode TV9NMJB111

Met vriendelijke groet
baerke

naïef
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 22:18

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door naïef »

Beste Joris,

Sinds je snelle reactie niets meer van je vernomen!
Helaas wel van Telfort, behalve de brief van GGN ( 2724,08) hebben we
nu ook nog een brief van CANNOCK CHASE INCASSO ontvangen voor het bedrag van 822,96!!!
Volgens de GGN was het dossier stil gezet totdat het was uitgezocht!

Wat is er toch aan de hand met Telfort, willen ze nu ook nog dubbel gaan innen? Dat kan toch niet jullie bedoeling zijn.

Mijn zoon is pas 18 en zit nog op school, hij is toch geen partij voor jullie?

naïef :oops:

baerke
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door baerke »

T.a.v Telfort webcare

hallo Joris,

Je gelooft het niet. vanmorgen heeft Telfort het beloofde bedrag ad € 87.47 bijgeschreven op mijn rekening. Ik heb weliswaar nog steeds geen bevestiging cq. uitleg, maar dat is van minder zorg. Ik wil je nogmaals hartelijk bedanken voor je bemiddeling. Dit heeft mijns inziens toch flink geholpen.

Met vriendelijke groet

Baerke

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ Naief, de klantgegevens in uw vorige post zijn verwijderd. Kunt u nogmaals de betreffende klantnummers posten? Dan zoek ik voor u uit wat er aan de hand is.

Aïda

raha63
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 14:00

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door raha63 »

Heb al jaren een 12/1 Mb abonnement met effectieve down- en uploadsnelheden van respectievelijk +/- 8000 en 1000 kbps. Enkele maanden geleden begon de verbinding te haperen waardoor internetten en telefoneren niet meer mogelijk was. Telfort loste het haperingsprobleem op door de down- en uploadsnelheid terug te brengen naar respectievelijk 2300 en 376 kbps. Bij deze snelheden is internetten geen pretje en betaal daar ook niet voor. Telfort gaf aan dat de verbindingslijn niet goed is en het haperingsprobleem alleen te kunnen lossen door te knijpen op de snelheid. Kennelijk kiest Telfort voor de makkelijkste en goedkoopste manier door het probleem bij de klant te leggen, namelijk die te beperken in zijn internetsnelheid.
Toen ik aangaf het niet te accepteren stelde Telfort zelf voor om het contract wegens wanprestatie op te zeggen. Dat heb ik ook gedaan waarbij ik het stappenplan van Radar heb gevolgd en ook gebruik heb gemaakt van de voorbeeldbrief. De brief heb ik op 6 juni jl. aangetekend verstuurd. In de brief heb ik aangegeven dat indien het probleem niet binnen 2 weken is opgelost het contact eenzijdig zal worden ontbonden.
Vandaag, 15 juni 2009 heb ik bij Telfort geïnformeerd of de brief was aangekomen. Telfort gaf aan dat het zeker 4 tot 6 weken duurt voordat de brief in behandeling wordt genomen. Dus de komende 4-6 weken gaat Telfort niets aan het probleem doen en blijf ik het volle pond betalen.Toen ik Telfort aangaf dat ik na die 2 weken de incassomachtiging ga intrekken, kreeg ik op bedreigende toon te horen dat ik dat maar beter niet kan doen.

TROSRadar, hoe zit dat nu? Jullie geven aan dat het redelijk is om Telfort 2 weken de tijd te geven het probleem op te lossen en Telfort geeft aan dat het 4-6 weken duurt voordat de brief in behandeling wordt genomen. Dus de komende 2 weken gaat Telfort het probleem in ieder geval niet oplossen. Volgens mij steef ik hiermee af op een incassobureau en rechtszaak. Maar dat gevecht ga ik aan!!!

Ondanks alle beloftes en toezeggingen blijf Telfort een zeer klantonvriendelijke organisatie!!!!!!

Klantnr: T17VKU8134

Numero_uno
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 23:25

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Numero_uno »

Zojuist heb ik de radar uitzending over Telfort bekeken. Jammer genoeg heeft Telfort nog niets geleerd van deze klachten, want ook ik kamp nu met een verbindingsprobleem wat maar niet opgelost wordt en waar ik ook nog eens zelf voor mag betalen!!
Op 25 mei had ik plotseling geen verbinding meer met internet en bellen. Ik heb telefonisch contact gehad met de helpdesk en de hele morgen zelf testjes uit mogen voeren met mijn modem. Eerst resetten, daarna aangeven welke lampjes gaan knipperen. Het modem bij mijn buren testen om te zien of het aan het modem lag of aan de verbinding. Kennelijk kon de helpdesk medewerker dat niet zelf zien. In eerste instantie leek het aan de verbinding te liggen, omdat het modem wel opstarte na een reset, maar na korte tijd de verbinding weer verbroken was. Het probleem zou worden onderzocht werd mij verteld en ik zou geinformeerd worden per sms wat de status was van mijn probleem. Na een week had ik nog niets gehoord. Uiteraard heb ik zelf nog diverse malen een reset uitgevoerd en telkens had ik toch weer even verbinding. Na ruim een week werd mij geadviseerd om nieuwe firmware te downloaden en te installeren. Dit heb ik gedaan, echter zonder voldoende resultaat. Ik heb daarna weer opnieuw testjes moeten uitvoeren met mijn modem en omdat het tot geen enkel resultaat leidde, zou het dan misschien wel aan het modem kunnen liggen. Ik had geen garantie meer op het modem en kon allen een basismodem krijgen tegen betaling van de verzendkosten (14,50 euro). Echter, ik heb nu een wireless modem en uiteraard wil ik weer een wireless modem. Dus om van het gezeur af te zijn, heb ik toegestemd de kosten van een nieuw modem (99 euro) te betalen, ZONDER dat ik de garantie had dat daarmee mijn probleem zou zijn verholpen. Inmiddels zat ik al twee weken zonder internet en/of telefoon. Het modem zou binnen 5 tot 10 werkdagen geleverd worden. Inmiddels ben ik weer 5 werkdagen verder en zit ik dus al drie weken zonder internet of telefoon en krijg ik WEL de rekening gepresenteerd met het volledige maandbedrag!!! Ik heb hier een klacht over gestuurd naar Telfort en gezegd dat ik niet van plan ben om het volldige maandbedrag te betalen omdat ik al drie weken geen gebruik kan maken van internet en bellen. Ik krijg hierop tot 2 maal toe een mail terug dat het probleem door de helpdesk adequaat is verholpen en dat ik derhalve het hele maandbedrag toch moet betalen!!! Ik begrijp hier niets van: a. mijn probleem is nog steeds niet opgelost, b. het is maar afwachten of een nieuw modem mijn probleem oplost en c. het is toch te gek voor woorden dat ik zelf een oplossing moet aandragen, er geen monteur langskomt, ik zelf de kosten van een nieuw modem moet betalen en bovendien het maandbedrag ook nog gewoon doorloopt terwijl ik al drie weken geen verbinding heb. Ik wordt steeds bozer hierover en zou mijn abonnement wel willen opzeggen, ware het niet dat mijn contract tot april 2010 doorloopt. Wat moet ik hier nou mee?

rebelgirl35
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:17

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rebelgirl35 »

hai welkom tot telfort

nu dat mijn problemen tot telfort tot zo ver zijn opgelost..komt nu het probleem opzeggen,,via telefoon brief en email..heb ik tot vandaag niks gehoord...ik zeg wel als mijn abbo afloopt betaal ik niks meer des te nood via rechtzaak...ik ben klaar hiermee....TELFORT LEERT NOOIT
en JORIS je doet je best merk ik maar je bent volgens mij bezig met water naar de zee aan het brengen!!!!!
al wardeer ik wel wat jij doet...wandt weinig mensen van telfort doet iets goedds er blijven mensen werken zonder ervaring...zelf ik kon werken vlede week via telfort om problemen op te lossen..kijk wel beter uit pfffffffffffffffff van zo iets wordt je overspannen!!!!! en heb geen ervaring in callcenter wandt dat is het werk callcenter werk

naïef
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 22:18

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door naïef »

Beste Aïda,

De klantnummer zijn: 2889434 ( door derden veel mee gebeld)
2889262

Deze mob.ab.zijn vlak achter elkaar in verschillende telfort winkels
onder dwang afgesloten!

Ik hoop dat je de warboel kan ontrafelen!

vr.gr. naïef

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Numero_uno, zou ik misschien het e-mail nummer mogen waar u het over heeft? Dan kan ik kijken wat er gebeurt is en u hopelijk verder helpen.

Joris

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door spartaan »

Precies zoals rebelgirl35 zegt.
Het blijft water naar de zee dragen voor Joris. Hij helpt er twee en krijgt er weer drie nieuwe "klanten" bij.

TrosRadar wanneer grijpen jullie nu eens in?
Het is toch werkelijk ongelofelijk dat dit allemaal maar kan in Nederland?
Dat Telfort is gewoon een never ending story!!!

baerke
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door baerke »

Hierbij wil ik toch nog even reageren op de reacties van rebelgirl en spartaan. Alhoewel ze beiden wel gedeeltelijk gelijk hebben dat Joris het stervensdruk heeft met het oplossen van de problemen, ben ik het niet eens met de stelling dat het water naar de zee dragen is. Je moet tenslotte ergens beginnen als je problemen wil oplossen. Wel ben ik van mening dat de klantenservice van Telfort het met de helft van het huidige aantal mensen kon doen, als ze mensen van het kaliber Joris hier neer zouden zetten. Bovendien zou er dan waarschijnlijk geen radar forum bestaan, zou Telfort een veel betere naam hebben en was het waarschijnlijk ook nog goedkoper.
Dus ik hoop dat Joris toch nog even doorgaat en probeert de mensen wel te helpen. Iets wat voor de mensen van de Telfort klantenservice nog steeds teveel gevraagd is, zoals blijkt uit de reacties. ik ben in ieder geval harstikke blij geweest met zijn hulp.
Joris, ik zou zeggen DOORGAAN!!
Mvrgrt baerke

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door spartaan »

Een ECHT bedrijf heeft geen Trosradarforum nodig om de problemen met klanten op te lossen. Een echt bedrijf heeft een klantenservice, bereikbaar middels een normaal tarief per minuut en heeft men aan een telefoontje genoeg om zijn probleem op te lossen.

Ik stel voor dat we meneer de Beer naar Artis sturen voor een nieuwe baan en Joris hoofd klantenservice maken! :D

Al die escapades met deurwaarders sturen naar klanten welke nog niet eens een fatsoenlijke internetverbinding hebben, wat een wanvertoning!
Trosradar wakkerrrrrrrrrrrrrr worden!!
Die meneer de Beer is zijn woord niet nagekomen, afstraffen!!!

Joris als ik jou was zou ik loonsverhoging vragen, je doet het werk van een HELE afdeling.

eddieoss
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2009 10:45

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door eddieoss »

Helaas geen enkele reactie van Telfort. Ze lossen nog steeds de veroorzaakte elende niet op.

Dit keer maar onderstaande mail verzonden. Hopen dat iemand bij Telfort de moeite neemt naar de zaak te kijken. Het zal wel een rechtzaak worden.


Goedemorgen,

Tot op heden heb ik geen reactie ontvangen op mijn vraag waarom Jan van de administratie mij beloofd dat het de laatste factuur was, en de administratie van Telfort dit niet overneemt. (Dat jullie hiervan niets terug kunnen vinden, ligt niet aan mij). Waarom mag ik Jan niet meer spreken als ik bel?!?
Als ik bel wordt ik steeds doorverbonden en doorverwezen, maar krijg niemand die een beslissing mag nemen.
Niemand van Telfort neemt de moeite mij te bellen om een en ander door te spreken. Een beetje vreemde manier van werken.
Op mijn aangetekende klacht over de afhandeling van dit gedoe heb ik ook nog geen enkele reactie ontvangen.

Is het serieus de bedoeling dat ondanks de toezegging van Telfort dat ik geen facturen meer zal ontvangen, en ondanks dat de lijnen zijn afgesloten en zogenaamd niet opnieuw geactiveerd kunnen worden ik toch ruim 500 euro moet overmaken?? Dit terwijl jullie nooit de beloofde dienstverlening hebben kunnen leveren?? Het lijkt me niet.

Groet

eddieoss
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2009 10:45

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door eddieoss »

Owja, het klantnummer is 963627

aresd
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2009 11:37

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door aresd »

Beste Joris,

Tot op heden heb ik nog geen terugstorting mogen ontvangen van mijn abonnementskosten (klantnr. TV9SJZ2W00), noch heb ik iets van een gebaar als klantwaardering gemerkt. Beide waren mij door u aangeboden op 2 juni jl.

Wel is intussen mijn telefoonrekening met €34,84 aan extra belkosten naar uw servicedesk verrekend. Ik hoop spoedig iets van u te vernemen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik zie de adjustment staan, dit is de maand korting op het abonnementsgeld. Tevens zie ik dat u deze maand geen factuur heeft gehad of betaald heeft. Ik verwacht dat dit allemaal volgende maand wordt recht getrokken. Dat er facturatie problemen waren was mij onbekend. vandaar dat u nog niets gemerkt heeft.

Het gebaar komt zeker nog uw kant op, helaas kon het niet zo snel als ik in gedachten had.

U geeft aan dat wij de belkosten hebben verrekend, dit zie ik echter nergens terug.

Joris

aresd
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2009 11:37

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door aresd »

Beste Joris,

Ik bedoelde niet dat mijn telefoonkosten waren verrekend, dit is ook niet het geval. Ik wees meer op mijn onlangs verrekende telefoonrekening uit persoonlijke frustratie.

Mijn maandelijkse abonnementskosten gaan per automatische incasso, dus van mijn kant is er in ieder geval niets aangepast aan de situatie. Ik vertrouw in uw correcte afhandeling van de zaak.

Gesloten