LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 2

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
naïef
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 22:18

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door naïef »

Beste Aïda,

Ik heb sinds 16 juni niets meer van je vernomen!
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?

vr.gr,

Naïef

Dee82
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2006 13:18

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Dee82 »

Afgelopen vrijdag was het weer zover! Wederom geen of een slechte internetverbinding en het lokale draadloze netwerk viel weer geregeld weg. Direct de telefoon gepakt en beginnen met bellen.
Allereerst de klantenservice van telfort gebeld met de vaste lijn.
De medewerker vroeg mij om het modem opnieuw op te starten. Nadat ik hem duidelijk maakte dat mijn telefoon dan weg zou vallen kreeg ik als antwoord dat ik altijd met een mobiele moet bellen naar de klantenservice! BELACHELIJK!!!!

Vervolgens dus de verbinding maar verbroken en gebeld met mijn mobiele telefoon. De medewerker wat ik toen aan de lijn kreeg kon mij na 15 minuten bellen nog steeds geen passende oplossing bieden.
Continu werd mij een verhaal voorgedragen waar ik niet om vroeg. Dit leek ernstig veel op tijdrekken! Uiteindelijk er maar voor gekozen om de verbinding te verbreken, aangezien dit niet opschoot.
Toen zelf maar aan de slag gegaan met het resetten van het modem e.d. maar ook dit hielp niets. Uiteindelijk weer opnieuw de klantenservice gebeld. Wederom konden ze mij geen oplossing bieden voor mijn verbindingsprobleem.

Uiteindelijk deed mijn internet het weer, maar dit was voor korte duur.
Het modem bleef zichzelf namelijk herstarten! Alles gecontroleerd, maar niets raars te zien. Ook de klantenservice van Telfort kon mij wederom hier ook niet bij helpen!

Op de vraag hoe het kan dat mijn draadloze netwerk geregeld (5x per avond) wegvalt, kreeg ik ook geen oplossing. Er werd mij gezegd dat dit probleem wel bekend is met dit type modems, maar dat er geen oplossing voor bestaat. De vraag of ik een nieuw modem opgestuurd kon krijgen, werd beantwoord met: dan moet u voor een jaar verlenging bijtekenen! Dit is pure waanzin, aangezien ik nu al niet tevreden erover ben.

WAAROM HEEFT TELFORT UBERHAUPT EEN KLANTENSERVICE???
Ze kunnen je geen enkele passende oplossing bieden, en tijdens het gesprek moet je toch alles zelf doen!

Het resultaat van vrijdag is dus dat ik €29,43 aan belkosten gehad heb en nog steeds met de problemen zit! Ik heb telfort vanmorgen een mail gestuurd met daarin nogmaal het verzoek te zorgen voor een passende oplossing en een tegemoetkoming in de belkosten. Ik ben dus benieuwd!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Dee82, het is voor de helpdesk niet mogelijk een modem te resetten als ermee gebeld wordt. Vandaar dat er wordt gevraagd om niet via de modem te bellen.
U zegt dat Internet eruit lag, maar u kon wel bellen. Dat duidt erop dat er geen problemen waren met Internet, anders kon u ook niet bellen. Ik lees dat u na de reset van de modem een modem heeft wat zichzelf opnieuw opstart. Het lijkt erop dat de reset niet geheel juist is gegaan.
Zou u misschien de modem nogmaals kunnen resetten? Dit doet u het reset gaatje net zo lang in te drukken tot het power lampje even knippert.

Het probleem wat het verbreken betreft is mij echt onbekend, wel zijn er soms bepaalde draadloze cliënts die wat meer problemen geven dan andere.

Kunt u misschien uw klantcode plaatsen zodat ik hier uw gegevens erbij kan pakken?

Joris

Dee82
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2006 13:18

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Dee82 »

@Joris,
Er was geen of een slechte internetverbinding. Dus het ene moment kon er wel gebeld worden en het andere moment niet.

De reden waarom ik niet met een mobiel bel, is dat de kosten dan dermate hoog zijn dat het eigenlijk met geen pen te beschrijven is.

Mijn contractnummer? is 94208499

Het herstarten van het modem is na een aantal malen de reset te gebruiken opgelost. Dit heb ik zelf diezelfde avond al opgelost!

In ieder geval wel bedankt voor de zeer snelle reactie!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Dee82, is het probleem dan nu wel of niet opgelost?

Ik begrijp dat u niet vanwege de kosten met een mobiel wilt bellen, voor ons is het dan niet mogelijk om een modem te resetten. Jammer genoeg is resetten de eerste handeling die moet worden uitgevoerd bij problemen.
Hier is geen andere mogelijkheid voor dan om te bellen met een telefoon die niet op de modem is aangesloten.

Wij kunnen niet zoeken op contractnummer, u heeft geen ordernummer of klantcode voor me?

Joris

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ Naïef, ik ben bezig de situatie en de mogelijkheden uit te zoeken. Excuus dat het wat langer duurt, maar ik hou u op de hoogte.

Aïda

raha63
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 14:00

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door raha63 »

3 weken geleden aangetekende brief naar Telfort gestuurd waarin ik het contract wegens wanprestatie opzegde. Van de week kreeg ik een standaard brief waarin Telfort betreurde dat de verbinding niet goed werkte en verwees mij naar de helpdesk om het probleem op te lossen. Grrrr....Telfort leest niet eens de aangetekende brief en onderneemt dus helemaal geen actie om of het probleem op te lossen of om mij als klant te schrappen. Dus voorlopig blijft Telfort abonnementsgelden incasseren. Nou Telfort......mooi niet!!!! Als je de brief had gelezen dan had je kunnen lezen dat de helpdesk heeft aangegeven het probleem niet te kunnen oplossen en ik naar aanleiding daarvan het contract heb ontbonden. De dienst waarvoor ik betaal kan Telfort niet leveren.
De automatische incasso wordt vandaag ingetrokken. Het incassobureau zie ik met vertrouwen tegemoet. Ik heb genoeg bewijs dat Telfort ernstig in gebreken is gebleven. Ik was coulant om alleen een deel van het abonnementsgeld terug te vragen maar nu ga ik alle gemaakte kosten verhalen. Als het Incassobureau hiervan geen zaak gaat maken, dan doe ik het wel. De meeste mensen hebben geen trek in een rechtszaak en daar gooien bedrijven als Telfort het op. Nou, dan hebben ze aan mij een verkeerde. Het recht zal zijn loop krijgen!

Klantnr: T17VKU8134

ton21
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2009 17:45

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door ton21 »

3d22b sinds de overdracht speedlinq /telfort had ik door heel veel problemen , een aanbod van telfort , dit hield in dat de netwerk kosten niet meer betaald hoefden te worden
dit alles bevestigd door een brief ,ik citeer het laatste gedeelte ,
om te voorkomen dat u hier in de toekomst voor wordt berekend hebben wij de netwerk kosten stopgezet bij telfort normaal is dit niet mogelijk ,wij hebben dat wel voor u gedaan .
MOCHTEN ER TOCH NOG FOUTIEVE REKENINGEN VERSTUURD WORDEN DAN VERNEMEN WIJ HET GRAAG VAN U ZODAT WIJ DE NOODZAKELJIKE STAPPEN KUNNEN ONDERNEMEN .
GETEKEND MARGREET REFFELTRATH ,DIRECTEUR CUSTOMER SERVICE .
dit ging een tijdje goed ,totdat ik een klacht op dit forum plaatste , wel heel toevallig .er zijn nu in totaal 3 keer weer de netkosten af geschreven , heb daar nt een klacht over ingediend ,deze brief is men kenneljik ook weer kwijt want nog steeds geen antwoord ,dan de klantendienst maar gebeld zaterdag ,13-6
half uur aan de telefoon ,gesproken met mvr ,sikrea,deze wist negens van en moest overleggen met de chef , die het ook niet wist , moest maar een brief schrijven , zij haar dat is dus al gebeurd maar u leest die brieven niet of gooit ze gewoon weg .ja toch maar weer schrijven zij ze . Zij haar, kan het beter op dit forum plaatsen ,zodat men kan zien dat na 2 uitzendingen er nog steeds weinig verandert.
ook bleek in keer dat er voor 2 mnd abbo kosten waren afgeschreven , terwijl dit normaal per mnd is ,ja dat was een fout in de adminestratie , gebeurt dan wel erg vaak .bij telfort .TELFORT VOOR DE LAATSE MAAL KIJK FF IN DE BRIEF DIE U STUURDE .op 27-8-2008 dan is het zo opgelost ,maar men moet wel willen .
sp050320 wordt hier maar gepost ,op het andere ,internet forum wordt niet gerageerd.

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door spartaan »

Beste Trosradar,

Wordt het nu niet eens hoog tijd dat die meneer de Beer eens aangesproken gaat worden op de belofte welke hij heeft gedaan in de laatste uitzending. Sinds jullie laatste uitzending staat de topic Telfort2 continue bovenaan en is gebleken dat Telfort maar 1 echte medewerker heeft en dat is Joris van Telfort webcare. Hij helpt er 2 en er komen er weer 3 nieuwe bij. Brieven worden niet gelezen ...

Wordt het nu niet eens heel hoog tijd dat die meneer de Beer weer voor de camera gehaald wordt en geconfronteerd wordt met de steeds weer nieuwe DEZELFDE klachten.

Het is werkelijk ongelofelijk dat dit zo maar door mag blijven gaan.
Jullie hebben toch een consumentenprogramma? Kom dan eens op voor de consument!! :evil: Misschien ziet die meneer de Beer dan eindelijk het :idea: weer eens.

Jehanzeb
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2009 10:29

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Jehanzeb »

I bought Telfort Simonly Onberpekt bellen ( 1 year) abonnement on 21 Nov 2007. Due to the voice quality and bills, I requested Telfort not to renew my contract after the present contract finished. I received a "Bevstiging Beeindigen Contract: from Sabina Massink, Manager Klantservice that my contract will be ended on 19 april 2009. But my contract was not ended. And was converted to Simonly 300 minute per month without my permission and my perpetual reminding that I do not want Telfort services.
I wrote to Sabine Massink, Manager Klantservice, Roald Hulst, Directeur Sales and Marketing, Rob de Beer, Directeur Klantservice Mobiel and also to GSMWeb. But none of them even bothered to reply.
I believe that this cheating and theft, which telfort is doing with its clients. If properly investigated, their will be thousands of contracts which were extended without the consent of the clients.
I do not know how to stop this abonnment ? Either to lodge a complaint with the polities and take them to court ?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Naïef
Uw klacht is nog steeds bij ons in behandeling. Ik verwacht begin volgende week (week 28) een besluit. Zodra de terugkoppeling is ontvangen, berichten wij u opnieuw.

daphne

Moosje27
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2009 21:08

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Moosje27 »

hallo

We zijn nu vanaf maart dit jaar helaas lid geworden van telfort maar heb tot nu toe elke maand moeten bellen voor problemen.Nou wat denk je kreeg maand tot 6 weken terug nieuw modem.Probleem opgelost zou je denken nou nee hoor.Volgens mij doen ze helemaal niks met de problemen.Ze zeggen dat ze terug bellen om te vragen hoe het gaat of er nog problemen zijn nou wat denk je ze moeten nog steeds bellen.
Wanneer word er weer wat aan gedaan.
brieven sturen helpt niet.
De technische dienst kan het toch niet oplossen.
Meldingen er van maken als je bel nou volgens mij word dat niet gedaan.

gr My

raha63
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 14:00

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door raha63 »

Telfort bezwijkt onder alle klachten en technische problemen. Ze kan het gewoon niet meer aan. Volgens mij moeten we Telfort uit haar lijden verlossen door massaal het contract wegens wanprestatie te ontbinden. Op de site van TROS Radar staat hoe je dat moet doen en ook een voorbeeldbrief. Ik heb het een maand geleden gedaan en ook de automatische incasso stopgezet. Alleen Telfort weet het nog niet want ze leest de brieven niet vanwege een mega achterstand. Niet mijn probleem! De rechter zal daar ook geen boodschap aan hebben.

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door sindela »

op 06 Jun 2009 13:38 was ik nog tevreden maar afgelopen woensdag was het weer afgelopen :cry:
de donderdag afgewacht maar de verbinding lag er uit. Weer een half uur met je gsm bellen om de procedure weer door te lopen. En dan krijg je te horen dat er 5 tot 10 dagen tijd is om het op te lossen..... blijkbaar snapt Telfort niet dat internet bijna gelijk is aan water en licht.
Vrijdag belde ze om te vertellen dat er ook zaterdag gewerkt wordt en een afspraak gemaakt maar nog niemand gezien :?
De snelheid is weer verlaagd en de lijn is er weer maar dat is toch niet de oplossing als het een paar weken goed ging.
Ik ga de handel opdoeken en over naar CAIWAY en dan kan dat koper van KPN de deur uit. Volgens mij moet Telfort die Windows servers opdoeken en echte software installeren.
Als het aan de verbinding, de aders zou liggen dan pak je toch de andere twee en anders probeer het via analoog enz.... Maar de lijn was vorige keer in orde dan doen we maar niks(?)
stelletje prusers

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

sindela, op het moment dat u dit bericht plaatste zie ik een goede verbinding op uw adres, of had u op dat moment nog problemen? Uw lijn zit net op het randje van goed functioneren, vandaar dat de snelheid is aangepast. Het is een ISDN lijn en u zit op een redelijke afstand van de centrale.

De 5 -10 dagen is een indicatie, we proberen het zo snel mogelijk op te lossen maar doordat er soms meerdere monteurs moeten worden aangestuurd voor 1 probleem kan het soms wat langer duren dan we beiden willen.

Vandaar dat er 5 - 10 dagen wordt aangegeven.

Joris

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door sindela »

klopt maar ik ben thuis gebleven omdat er een monteur zou komen. De snelheid is vorige keer gemeten en de lijn zou 5 Mb aan moeten kunnen en nu zakken we weer. Het heeft een paar weken gewerkt, dan zit daar het probleem toch niet.
We (ik met kpn) hadden afgesproken dat de aderparen verwisseld zou worden, dat is niet gebeurd.
Waarom krijg ik geen informatie via sms zoals beloofd?
enz. enz.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

We hebben nog geen terugkoppeling gehad van KPN, naar mijn weten werken de monteurs niet op zaterdag.

Daarom heeft u nog geen terugkoppeling gehad via sms.

Joris

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door sindela »

als uitzondering werkten ze nu wel op zaterdag (teveel storingen) maar er is blijkbaar iets mis gegaan en nu zal het woensdagmiddag worden.
Ik ben dus erg benieuwd wat er gaat gebeuren en of er een echte oplossing komt.

marchinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2009 10:18

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door marchinus »

Geplaatst op 10 Jun 2009 16:48 door Telfort webcare
marchinus, we hebben wederom met uw oude provider contact gehad. Het was inderdaad nog niet verwerkt, dit zou nu wel goed in de systemen staan. We hebben het nu voor u geëscaleerd bij hen zodat u de gemaakte kosten terug kunt verwachten.

Joris
Helaas is het nog steeds niet opgelost. Net weer het geld door HetNet geïncasseerd. Wel hebben ze de 2 subaccounts afgesloten maar verder niets. Telfort heeft me dus goed in de problemen gebracht door niet tijdig HetNet voor me op te zeggen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Telfort heeft hier geen schuld aan, het zijn de systemen bij HetNet die weigeren.

We hadden het ook al geëscaleerd bij HetNet, ik ga er vandaag weer induiken voor u.

Joris

Gesloten