LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekeringen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
vsr
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2004 20:39

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door vsr »

Tenenkrommend heb ik de leugens namens DELA aangehoord. Lid word je nog steeds van de "coöperatieve instelling"die geen winst maakt. DELA maakt echter gebruik van talrijke werkmaatschappijen en die maken wel degelijk winst, en niet zo'n beetje ook. Enige tijd geleden is dat nog eens bevestigd door een oud-collega die daar solliciteerde. Hij werd erop gewezen dat naast het salaris een aanzienlijk niveau aan "aandeel in de winst" werd uitgekeerd.
Walgelijk vind ik deze instelling, maar besef dat ik als vijftiger bij die club aardig in de klem zit. Helaas prikt kennelijk ook de NMA daar niet doorheen....

funkees
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:49

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door funkees »

heb de uitzending maar voor een klein gedeelte gezien, maar kreeg de indruk dat (ook) Dela er niet onverdeeld positief uit kwam; daarom hierbij een kleine nuancering; allereerst weet ik exact, waar ik op grond van mijn Dela-polis recht op heb en waarop niet; ik ben 61 en mijn Dela-kwartaalpremie voor een natura-uitvaartverzekering met (voor bijkomende kosten) een totaal pluskapitaal van 2500 euro bedraagt ca. 37,50 euro; als je op grond hiervan uitgaat van een totale verzekerde waarde van 6000 euro, zou het 160 kwartalen ( = 40 jaar!!!) duren voordat ik dat bij elkaar zou hebben gespaard; ok, misschien 30 jaar als je de rente erbij rekent; deze polis is dus zo gek nog niet; daarbij komt dat ik enige tijd geleden bij de uitvaart van een kind van mij heb gezien dat alles werkelijk tot in de puntjes was verzorgd; en zonder bijbetaling;
Ik kan Dela alleen maar aan iedereen aanbevelen, maar mensen moeten zelf natuurlijk ook bereid zijn zich te verdiepen in wat voor overeenkomst ze aangaan; ik denk dat er wat dat aangaat erg veel luiheid bij een hoop mensen is en dus veel onterechte verontwaardiging als blijkt dat ze meer hadden verwacht dan ze krijgen.
overigens kan ik over andere verzekeraars niets zeggen; misschien zijn daar inderdaad toestanden die niet kloppen.

I Conrad
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:10

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door I Conrad »

Nadat ik bij radar de reacties had gehoord over de uitvaart verzekeringen. voelde ik me genoodzaakt om te reageren.

Vorig jaar is mijn ex man overleden en tijdens zijn ziekbed had ik al met onze volwassen kinderen de polis doorgenomen.mijn ex wilde namelijk nergens over praten.
wij wisten al meteen waar we recht op hadden. ondanks dat hij een atandaard verzekering had afgesloten en maar een aantal jaren was verzekerd, is alles goed verlopen.
wij zijn dus zeer tevreden over Dela.
mevr i conrad

bbboelens
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:45

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door bbboelens »

Ik ben bij Nuvema verzekerd. Ik heb hier telkens een naar bijgevoel over. Wat is het geval : mijn ouders betaalden mijn verzekering voor een crematie, al vanaf mijn geboorte. Sinds een aantal jaar heb ik deze zelf overgenomen. Tot 2 maal toe heb ik er een vertegenwoordiger voor over de vloer gehad.

Voordat er ook maar een vertegenwoordiger hier een voet over de vloer had gezet, zou ik - ik meen - ergens rond 2009 of 2010 premievrij zijn. Enfin, vanwege gezinsuitbreiding, kwam de eerste vertegenwoordiger hier over de vloer. En ja, vanwege de poliswijziging, was ik met het nieuwe contract pas premievrij in 2015. Een paar jaar later, was er weer gezinsuitbreiding. Je raad het al : dit jaar had ik een andere (2e) vertegenwoordiger over de vloer. Tot mijn verbazing (of nee, eigenlijk : zoals te verwachten viel), schoof mijn premievrije datum nog een keer op : 2024. "Vanwege de nieuwe polis" en "Maar dat zou ook komen, doordat de kosten van een crematie hoger zijn geworden" : kreeg ik nog te horen.

Ik krijg steeds meer het idee dat ik een pootje wordt gelicht. Nuvema incasseert dan in totaal een maandelijkse premie over een periode van 1969 (mijn geboortejaar) tot en met 2024. Da's toch 55 jaar lang !
Ik begrijp best dat die vertegenwoordigers niet voor de hobby even in de avonduren bij je langs komen. Maar mij bekruipt het idee dat er van het totale bedrag dat er over de 55 jaar betaald wordt aan Nuvema, maar een klein deel daadwerkelijk besteed zal worden aan mijn crematie. Sterker nog, na het zien van deze uitzending van Radar bekruipt me het gevoel dat mijn gezin zeer waarschijnlijk ook nog eens een extra poot uitgetrokken zal worden, mijn crematie.

Het enige wat me momenteel dwars zit : de polissen die ik tot nu toe telkens opgestuurd heb gekregen zijn abracadabra voor me, waardoor ik nog steeds achterblijf met een wrange bijsmaak, omdat ik niet exact kan aangeven of ik nu belazerd wordt of niet.

Daarnaast betaal ik ook een uitvaartvereniging in onze woonplaats een jaarlijkse lidmaatschap.

Als ze bij Tros Radar inzage willen hebben in de documentatie... Ik verstrek het ze met alle plezier.

[EDIT]
GRBML ! Ik heb uit voorzorg de ordner er nog eens bijgepakt. Ik merk tot mijn schrik dat er flink wat papieren opgeruimd zijn. Ik bewaarde echt alle papieren die ik ontving, tot de enveloppen aan toe. Gelukkig weet ik ook meteen weer hoe die papieren zijn opgeruimd. De laatste vertegenwoordiger die hier over de vloer kwam, heeft me toen geholpen eens drastisch te snoeien in deze ordner. Ik heb niet alles verwijderd, zodat ik kan nu tenminste nog die premievrije datumverschuiving van 2015 naar 2024 kan aantonen.

Uw uitvaartadviseur
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2008 10:07

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door Uw uitvaartadviseur »

T.A.V. PICKUP85


Als allereerste vindt ik het erg vreemd dat u tussenpersoon geen contact meer met u heeft opgenomen. Je zou toch zeggen dat hij/zij daarvoor is.
Ik zelf ben al een aantal jaren uitvaartadviseur en maak ik het ook dagelijks mee dat mensen onderverzekerd zijn.
Dit komt vaak doordat mensen net als u al een levenlang een polis hebben lopen die toendertijd een waarde had van bijvoorbeeld 5000 gulden, sinds we de euro's hebben zou dit ongeveer 2500 euro zijn. Alles wordt in de jaren duurder. Daarnaast bouw je met een uitvaartverzekering geen reserve op.
Polissen die vroeger zijn afgesloten zijn vaak naturapolissen, hierover is gisteravond in radar het nodige verteld.
Nog even in het kort, een naturaverzekering keert uit in diensten en producten. Als producten of diensten in de jaren duurder worden kunt u ervan uitgaan dat bij overlijden 9 van de 10 keer bijbetaald moet worden. Eigenlijk is dit belachelijk en vindt ik het wederom vreemd dat uw tussenpersoon geen contact legt. De beste manier om alles zelf goed in handen te houden is een sommenverzekering ook wel geldverzekering genoemd, dit betekend dat je voor een bepaald bedrag bijvoorbeeld 7000 euro verzekerd bent en daar een bepaalde vaste premie voor betaald t/m 85 jarige leeftijd. De waarde zal dus altijd 7000 euro zijn. Stel uw zou dan komen te overlijden dan krijgen uw nabestaanden een bedrag van 7000 euro uitgekeerd, zo kunnen zij diensten en producten zelf inkopen, dus de nabestaanden kunnen dan beter voldoen aan de wensen van de overlijden persoon en hebben dan zelf het geld in handen.
Ik hoop dat ik u hiermee iets meer heb kunnen informeren.

Heeft u nog vragen kunt u altijd reageren.



Ps: Ik heb geprobeert u te e-mailen alleen lukt dit niet, mailtjes komen terug.

opa leeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 10:45

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door opa leeuw »

Allemaal erg mooi en aardig om een en ander op deze manier uit de schoenendoos te halen en eenzijdig te belichten.
Verschillende vragen dien je jezelf te stellen:
1) gaan we allemaal dood?
2) wanneer gaan we dood?
3) als we dood gaan moet een uitvaart dan betaald worden?
Over deze vragen hoeft eigenlijk niemand na te denken.

Hoe gaan we dan om met de dekking omtrent de uitvaartkosten?
a) we doen lekker niets en de nabestaanden moeten diep in de buidel tasten.
b) lekker sparen op de bank en hopen pas dood te gaan als er voldoende saldo is.
c) afdekken mbv een verzekering en iedere maand premie betalen. (meestal moet je pas na een jaar of 30 dood gaan om meer premie te hebben betaald dan de dekking vanaf dag 1)
d) een koopsom storten. (inkopen voor een veel lager bedrag. nb over 2008 is dit zelfs nog aftrekbaar!!!)

Verder is het belangrijk te weten wat een (jouw) uitvaart zou gaan kosten en dient iedereen te overwegen welk risico hij/zij de nabestaanden gunt.

Sluit je een verzekering af dan ben je meestal dezelfde dag gedekt en kan het zelfs zijn dat je nog niet eens premie hebt betaald en de nabestaanden krijgen toch de overeengekomen dekking!

Duidelijk is wel dat de meeste mensen niet regelmatig na denken over dit onderwerp. Een rot onderwerp waar iedereen gewoon mee te maken krijgt. Struisvogelpolitiek helpt helaas niet en de rekening komt vanzelf.

Probleem om premie te betalen met een laag inkomen? Oké, begrijpelijk. Maar zijn de nabestaanden van deze mensen dan bestand tegen zulke hoge kosten en wil je dit hun aan doen?

Zelf had ik 2 verzekering lopen op het leven van mijn kind. Helaas waren de kosten van de uitvaart vele malen hoger dan de dekking omdat mijn adviseur :twisted: geen rekening had gehouden met de wensen en behoeften van de nabestaanden. Mijn familie heb ik inmiddels voor 10 tot 15.000 per persoon laten verzekeren en heb me voorgenomen om iedere 2 jaar me te laten adviseren door deskundige mensen.

Verzekeren is risico afdekken tegen een relatief laag bedrag per maand!
(Is een in 1970 afgesloten brandverzekering nog actueel te opzichte van de huidige prijzen of spelen we DAN juist struisvogeltje?)

ronaldvv
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 12:31

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door ronaldvv »

Ik vind dat Radar een grote fout heeft gemaakt in het item uitvaartpolissen. Radar spreekt van adviseurs maar laten gladde verkopers zien die hier een markt zien waar ze snel kunnen scoren en als de markt het weer toelaat zich weer volop storten in andere producten waar veel provisies op een eenvoudige wijze te behalen zijn. Verder is het natuurlijk wel heel simpel om te zeggen dat mensen maar een potje moeten gaan maken, wat gebeurt er als mensen beginnen met een potje en ze overlijden na 5 jaar? Denk dat er weinig in het potje zit. En wat gebeurt er met een potje waar geld in zit? in slechte tijden zal dit potje als eerste aangesproken worden.
Waar deze markt een slechte naam van krijgt is dit soort verkopers maar je moet niet alles over een kam scheren.

kittyenpaul
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:36

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door kittyenpaul »

In u uitzending van 10 nov. zei de directeur van DELA dat bij een crematie een urn hoort en bij een begrafenis een grafsteen. Alleen wordt dit door DELA niet vergoed. Ikheb dit zelf ervaren bij de uitvaart van beide ouders en als medewerker van een begrafenisondernemer.
Groetjes,
P. Smeets
Tuinstraat 11
Echt

hillmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 14:34

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door hillmar »

Ook ik heb de uitzending van 10-11-2008, bekeken.
Wij hebben een plusverzekering bij Dela. De verzekering loopt 45 jaar.
In de plusverzekering is een besteedbaar bedrag van € 478,00.
Ik ben naar mijn idee onderverzekerd. Dela geeft advies om een extra plusverzekering af te sluiten, voor begraven € 4.400,00 en cremeren € 2.800,00.
Hiervoor moeten wij gezondsheidsvragen invullen. Zodra je “ja” invult ontvangt je een aanvullende vragenlijst en ben je na acceptatie voor de rest van leven verzekerd.
Wat hebben gezondsvragen te maken met een begrafenisverzekering of zie ik dit helemaal verkeerd?

afg
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 16:27

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door afg »

ook mijn vrouw en ik keken gisteren geboeid naar het onderwerp uitvaartverzekeringen. wij - resp. 61 en 63 jaar - hebben geen uitvaart-verzekering want er is voor gespaard. We twijfelen nog, want wie weet wat een uitvaart over pakweg 20 jaar kost, mochten we dan nog leven.
Is daar iets zinnigs over te zeggen?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door MLF »

Ik denk dat u beter zelf kunt betalen (wat niet gaat als je dood bent).
Bij een verzekering blijft er altijd iets hangen bij de tussen persoon.

Overigens vind ik een begrafenis wel heel erg duur.

Kan iemand mij vertellen wat een goedkope normale kost zonder poespas?

driemanjj
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 17:49

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door driemanjj »

n.a.v. opmerking Hr Wageningen van Yarden dat zij regelmatig contact opnemen met polishouders moet ik U mededelen dat wij een koopsompolis hebben voor een totaalpakket van meer dan tien jaar terug , waarvoor wij elk jaar administratiekosten (autm) betalen doch eventueel contact opname door hun heeft nog nooit plaatsgevonden, dus is die opmerking zijnerzijds niet waar.

HettyG
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 14:58

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door HettyG »

Ik ben al jaren naar tevredenheid verzekerd bij Dela, en heb ook naar tevredenheid een door hen uitgevoerde uitvaart meegemaakt. Toen moest er ook worden bijbetaald maar dat wisten we van tevoren omdat mijn moeder al eerder was geadviseerd om zich hoger te verzekeren en zij dit niet gedaan heeft. Vergelijk het met de zorgverzekering. Je kiest bewust voor een basispakket zonder tandarts. Krijg je een jaar later problemen met je tanden, dan kun je vervolgens ook niet gaan klagen dat dit niet gedekt is ! Ik vond de opzet van de uitzending dan ook niet eerlijk. Het is heel duidelijk waar men wel en niet voor verzekerd is, het staat precies op de polis die ik elk jaar krijg. De premies van Dela zijn laag, en als je alles over een mensenleven uitrekent heb je je uitvaart helemaal betaald als je een jaar of 90 wordt. En dat wordt lang niet iedereen. Als een econoom zegt dat je beter je uitvaart zo kunt betalen moet ik daar een beetje om lachen. Zij doet net alsof iedereen net zoveel verdient als zij. Vreemde econoom, die niet weet dat veel mensen tegenwoordig in de schulden zitten of net rond kunnen komen. Als ik morgen doodga hebben mijn kinderen geen geld om mij een nette begrafenis te geven. Ik heb wel alles meeverzekerd, dus ook koffietafel, grafsteen en advertentie en ben er dus helemaal gerust op dat mijn kinderen niet voor verrassingen komen te staan.

lilif
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 16:10

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door lilif »

beste mensen;

als zelfst ond in de uitvaartbranche heb ik maar 1 advies:

alle vragen, alle onzekerheden...er is maar 1 antwoord:

neem geen uitvaartverzekering. straks wil vrijwel niemand wil meer de standaard uitvaart van 50 stuks standaard-drukwerk-met-grijze -rand, snel 50 kopjes koffie met cake in een koffiekamer waar je na een half uur weer uitmoet, fineerkisten en 30 minuten aula. en DAT is verzekerd. de rest moet toch bijbetaald worden. wanneer deze basiswensen wel voldoende zijn voor iemand, is een verzekering o.k.

spaar zelf voor de uitvaart, dan kunnen je nabestaanden met dat geld ook nog eens doen wat ze willen; een mooi zaaltje ipv een aula, eigen vervoer, wijntje met een lekker hapje, een bijzondere kist of zelf ontworpen rouwkaarten die als prachtige herinneringskaart kan dienen...er zijn zoveel mogelijkheden... ik doe niet anders dan naar mooie persoonlijke invulling te zoeken met nabestaanden. en vaak hoeven die niet eens veel te kosten!! want ik begeleid ook veel "arme" families, en ook daar zoeken we naar passende uitvaartwensen

een beetje uitvaart kost 4000-8000 euro; reken eens uit wat het je kost als je 50 jaar spaart een verzekeraar...en voor WAT dan??
ik heb een eenmanszaak, en zie geen enkel verschil met de facturen van de grote ondernemingen, die vergelijk ik graag en zie echt geen verschil..het grote verschil? ik sta 20 uur paraat voor de nabestaanden en doe alles van a-z.

als mijn ouders morgen overlijden zit ik ook met de handen in t haar qua financien, dat geld heb ik ook niet, en zij ook niet maar uiteindelijk komt iedereen er wel uit.

theakemna
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2005 16:06

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door theakemna »

Yarden directeur v. Wageningenbeweert in de uitzending van 10/11/08 van Radar :Wij gaan iedere vijf jaar bij onze klanten langs om evt. verlangens van de klant te kunnen bijsturen.
Wij zijn nu 68 jaar allebei en hebben ons toen we ong. 25 jaar waren bij de AVVL(is nu Yarden) verzekerd. Wij hebben echter in al die jaren niemand van of AVVL of Yarden gezien.
Mijn man en ik keken elkaar dan ook zeer verbaasd aan toen dit glashard werd gezegd.

Uitvaartadviseur
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2008 08:55

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door Uitvaartadviseur »

Vraag in elk geval altijd naar de kosten van de diensten van de uitvaartverzorger. De ene rekent 1200,- de ander 2000,-, dit is o.a. afhankelijk van de wensen, maar ook van de ingeschatte hoeveelheid uren. Je kunt sommigen per pakket inhuren, anderen per uur. Kijk zelf wat handiger is als je bijv. zelf wat dingen wilt doen, of laten doen door familie/vrienden. In een enkel geval is het bedrag ook afhankelijk van de provisie die zij krijgen op de te bestellen artikelen zoals de kist of de kaarten.

Ook als je verzekerd bent kun je kisten ook al zelf rechtstreeks bestellen, ze hebben alleen niet overal in Nederland depots, verzenden per pakketpost kan erg prijzig zijn, dus vraag wel vooraf naar deze bijkomende kosten. De verzekeraar kan je dit niet verbieden, zo kun je meer 'budget' overhouden uit je pakket voor extra kaarten bijvoorbeeld. Dat is wel het mooie van het naturapakket, dat ze soms wel onderdelen met elkaar verrekenen.

Het is prima dat iemand zijn brood verdient met dit vak. Maar waarom moet een kist opeens het dubbele kosten voor het bestellen en ophalen? Ik ken een verhaal van ouders van een overleden kind die een kistenleverancier belden om te vragen waarom dat zo'n klein kistje nou zo duur moest zijn. Toen bleek dat een grote uitvaartverzekeraar op de nota het dubbele bedrag gezet voor de kist. Daar kan de leverancier dus ook helemaal niks aan doen. Ik ken een aantal particuliere uitvaartverzorgers die bijv. voor het leveren van een kist alleen kosten rekenen voor de uren en de bezorging, dat komt dan niet op het dubbele. Dus vraag gewoon hoe ze hun kosten voor hun diensten berekenen.

PS de mooie kisten met een simpele binnenkist bestaan al een tijdje, maar niet iedereen wil in een kist liggen waar al een andere overleden in heeft gelegen. Kies gewoon voor een goedkopere kartonnen kist (beschilder die mooi), een rieten mandkist of een lijkwade, dit kan goedkoper uitvallen dan de 'standaard' kist.

Gandalf65
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2008 13:08

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door Gandalf65 »

Zowel mijn echtgenote als ikzelf hechten niet ceremonieel, mede om die reden hebben wij ons lichaam ter beschikking gesteld aan de medische wetenschap en hebben dus geen uitvaartverzekering. Omdat nu nog niet te voorspellen valt of men ons lichaam wil hebben na overlijden heb ik (althans voor degene die het eerste komt te overlijden) getracht dit zelf te regelen tegen zo laag mogelijke kosten. Dit is tot heden nog niet gelukt.
Wat wil ik:
(Aangezien laten liggen geen optie is).
1. Overlijdensacte (Gemeente ± 11,00)
2. Ophalen en transport crematorium in kist, doos, doek of wat dan ook.
3. Verbranding
Dus geen opbaren, aula en verdere onzin.

Punt 1 is geen probleem dit zelf te regelen
Punt 2 wel i.v.m. wet op de lijkbezorging maar zou niet zo duur mogen
uitvallen in vergelijking met verhuizing o.i.d.
Punt 3 Ook een probleem omdat crematoria volgens hun websites
slechts afspraken maken met de beroepsgroep en niet met
particulieren.
Welke ondernemer springt hierop in ???

Uitvaartadviseur
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2008 08:55

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door Uitvaartadviseur »

Vervoer mag desnoods ook in een gehuurd busje of in een stationwagon. U kunt een familielid desnoods vragen als chauffeur (als ze dat durven). Wel de kist goed vastzetten met banden natuurlijk. Dus dat hoeft inderdaad niet duur te zijn.

Opbaren in een uitvaartcentrum hoeft niet perse, maar als u niet opgebaard wilt worden dan moet er wel direct de volgende dag plek zijn bij het crematorium. Thuis kort opbaren kan dan misschien goedkoper uitvallen want de huur van een koeling kan per dag.

Cremeren kan wel rechtstreeks zonder het gebruik van de aula, maar de crematoria geven inderdaad geen losse prijsopgave. Ze kunnen het gebruik van de oven alleen volgens mij niet weigeren, anders zou dit op koppelverkoop lijken en dat mag in Nederland niet.

EKI
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 16:04

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door EKI »

Het is goed voor de mensen om de uitvaartnota te laten specificeren en goed op te letten of het volledige pakket van de natura polis wel wordt uitgekeerd. Transparantie is het alle belangrijkste dus kijk goed uit dat als u geen gebruik van b.v. dragers, volgauto's enz maakt, dit verekend wodt met andere diensten. En zover ik weet dat als de uitvaart op zaterdag valt en dit niet op de polis vermeld is als zijnde met uitzondering van zaterdag u geen extra kosten hoeft te betalen.

Een kleine zelfstandige uitvaartondernemer.

Andre112
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 nov 2008 09:39

Re: Uitvaartverzekeringen

Ongelezen bericht door Andre112 »

@ uitvaartadviseur: durf jij jezelf uitvaartadviseur te noemen?

Iedereen moet voor zichzelf inschatten of hij de kosten van een uitvaart moet verzekeren of dat hij of zij dat geld heeft en dus niet hoeft te verzekeren. Maar laten we niet vergeten dat het om de uitvaart van een dierbare gaat, en die moet goed zijn. Je kunt van alles zelf willen regelen maar als het moment daar is dat je een dierbare moet begraven of cremeren dan ben je toch echt met andere dingen bezig. Ik kan me niet voorstellen dat je dan zin hebt om een "busje"te huren en dat soort zaken. Uitvaartadviseur praat alsof je een nieuwe tv gaat kopen en je tijd en zin hebt om even overal te gaan shoppen met een stoffelijk overschot. Het valt me nog mee dat uitvaartadviseur niet het advies geeft om het stoffelijk overschot gewoon in je achtertuin te begraven, zonder kist zo een in een kuil. Dat is pas goedkoop!!!!!

Gesloten