LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vis

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vis

Ongelezen bericht door Radar »

Via onze website kunt u de reactie lezen van het Voedingscentrum.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1295

Deze staat onderaan het artikel.

pengelen
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:08

Re: Vis

Ongelezen bericht door pengelen »

..........
Laatst gewijzigd door pengelen op 13 nov 2008 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

VJUSTUSM
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 16:34

Re: Vis

Ongelezen bericht door VJUSTUSM »

Ik met plezier naar het programma om te zien hoe bepaalde zaken van fraude of misstanden tegen consumente in de spotlights komen; of waar je bij bv bij verzekeringen op moet letten etc: goed werk van het programma!

Dan de uitzending vis; waardeloos!!!!!!!!!!!!!!

Ik vond het te eenzijdig en totaal geen respect voor de twee heren aan tafel. Het ergste vond ik nog dat mevrouw Hertsenberg weigerde te luisteren naar het commentaar/ verhaal dat de heren hadden. Vooral de heer van het productschap Vis die een duidelijk verhaal had en probeerde uit te leggen dat de aantal gifstoffen niet eens per paling worden gehaald. Mevrouw realiseerde dat ze geen gelijk had en begon te sputteren en te stotteren. Geef dan ook toe!!!!!!!

Nogmaals ik vond de uitzending een enorme misser. Jullie verdienen hiermee de koudendouche

niels m.
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:53

Re: Vis

Ongelezen bericht door niels m. »

waar zijn we mee bezig in nederland???
waarom moet de visser van de zee af???

vis is gezond voor ieder! dat is al uit zoveel onderzoeken gebleken en als mevrouw Hertsenberg niet wilt luisteren als ze klem word gepraat en dan maar snel het gesprek stopt omdat ze niet wil toe geven is harstike stom! niet met de waarheid in aanraking durve te komen!!!!!!!!!

dit was egt een waardeloze uitzending!!!!!!!!

een visser van zee!! die nu nog zijn werk met plezier kan doen maar als de milieuclubs zo door gaan en de regeing ook gaat heel nederland kapot!!!!!!!!!!!

STOP DE GROENE LEUGEN!!

Zal je maar gebeuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2008 21:03

Re: Vis

Ongelezen bericht door Zal je maar gebeuren »

Vis is ongezond?

Heel jammer dat Tros (een publieke omroep nota bene) zich voor het karretje heeft laten spannen door Greenpeace. Mijn verwachting van een publieke omroep is dat deze zich neutraal opstelt. Natuurlijk moeten we goed op moeder aarde passen en alle daarbij behorende grondstoffen. Dat is simpelweg onze plicht. Maar om zo een sector aan te vallen die het naar mijn weten al helemaal niet makkelijk hebben vind ik ongepast.

Ook het feit dat mevrouw Hertsenberg vrijwel niet naar haar gasten luisterd vind ik een grote misser.

Laten wij vooral met zijn allen onze Hollandse nuchterheid bewaren. Neem het op voor ieder die, let wel, in de PRIMAIRE sector werken. Mensen die dus zorgen voor onze eerste levensbehoefte.

contax10
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2008 11:35

Re: Vis

Ongelezen bericht door contax10 »

Het blijft toch een vreemd programma hoor. Toen Nutricellulair topkwaliteit supplementen bracht, waren ze volgens RADAR veel te duur en kon het zelfde voor heel veel minder geld ook bij de huismerksupplementen. Nu zijn de goedkope visoliecapsules van de huismerken weer slecht voor de gezondheid, omdat ze ongezuiverd zijn. Moeten ze nu goedkoop zijn zodat de mensen niet te veel betalen, maar ja, dan wel ongezond, of zeer zuivere kwaliteit maar dan weer veel te duur… ik snap het niet meer. Of wil tros RADAR gewoon altijd wat te zeuren hebben en zijn ze regelmatig de weg kwijt. Een visfotograaf als expert gebruiken?

weerstand
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:20

Re: Vis

Ongelezen bericht door weerstand »

er zegt iemand ''dat er miljoenen geinvesteerd worden om te zorgen dat wij vis kunnen eten.''
dit vind ik een beetje kort door de bocht.
wat men ,volgens mij, moet zeggen is dat er miljoenen geinvesteerd wordt in ''het duurzaam vissen''. met de tegenwoordige prijzen van gasolie is dit cruciaal voor de toekomst van de visserij.
de ontwikkelingen die er de laatste jaren gekomen zijn bewijzen dat er veel olie bespaard wordt en aangezien kweekvis ook weer niet goed is, biedt dit voor de vissermannen een grote kans om ons te kunnen voorzien van vis uit de zee. kijk maar eens op www.visdasgeil.nl.
daar kun je zien dat de miljoenen ZEER GOED besteed worden. besparingen van 30% gasolie en geen zware kettingen meer die de bodem van de zee verwoesten(volgens de millieu organisaties)
laat ook eens het verhaal van de visserman zien die er alles aan doet ''om de vis duurzaam te vangen''(wat men graag wil) i.p.v. alleen maar negatieve journalistiek.
dus mensen: eet vis, omdat het erg gezond en duurzaam gevangen is...... :D

Iconique
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mar 2007 14:02

Re: Vis

Ongelezen bericht door Iconique »

Wat ben ik blij dat het Voedingscentrum eindelijk eens van repliek gediend wordt!

Het Voedingscentrum, volksverlakkerij numero uno!

Te vaak hoor ik "het Voedingscentrum zegt dit, het Voedingscentrum schrijft voor dat....". Wanneer dringt het nou eens door tot de mensen dat het Voedingscentrum er is om maar één doel te dienen, namelijk het belang van hun subsidiegevers waaronder Ahold, Unilever, productschap Vis en het belang van de ministeries van Landbouw en Volksgezondheid.

Het Voedingscentrum is gebaseerd op een Amerikaans marketingmodel om de voedseleconomie te stimuleren nadat deze was ingestort ten tijde van WO II. De schijf van vijf is een Nederlandse versie van het Amerikaanse model.

Ooit afgevraagd waarom stevia niet wordt geaccordeerd door het Voedingscentrum? Stevia is een natuurlijk zoetmiddel dat 300 x zoeter is dan suiker en nagenoeg geen calorieën bevat. Bovendien wordt het al meer dan 30 jaar genuttigd door de Japanners die het gezondste volk ter wereld zijn. Maar ja, het Voedingscentrum moet, net als de rest van Europa, de belangen van de suikerbietboeren verdedigen.

De misleiding omtrent PCB's en stevia zijn slechts enkele voorbeelden van de belangenverstrengeling van het Voedingscentrum.

Alle belangrijke posten in het Voedingscentrum, de leerstoelen en het departement Levensmiddelentechnologie in Wageningen worden bekleed door mensen afkomstig van hun sponsoren zoals Unilever, Ahold etc. Directeur Voedingscentrum? Topvrouw afkomstig van Unilever.

Het Voedingscentum; meest overschatte orgaan van Nederland.

leo ros
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2009 09:07

Re: Vis

Ongelezen bericht door leo ros »

Goede morgen,

Op 3 november was er een uitzending over visolie, wij, na het opmaken van de voorraad, zijn acuut gestopt met het innemen van visolie, nu moet er een vervanging zijn van algenolie, helaas hebben wij dat nog niet in de winkels kunnen vinden, kunt u ons vertellen waar wij deze algenolie kunnen kopen.

Bij voorbaat dank
Mvg Leo Ros

Ineke2011
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2011 16:42

Re: Vis

Ongelezen bericht door Ineke2011 »

leo ros schreef:Goede morgen,



Op 3 november was er een uitzending over visolie, wij, na het opmaken van de voorraad, zijn acuut gestopt met het innemen van visolie, nu moet er een vervanging zijn van algenolie, helaas hebben wij dat nog niet in de winkels kunnen vinden, kunt u ons vertellen waar wij deze algenolie kunnen kopen.

Antwoord
Die zijn bij reformzaken en natuurwinkles en dergelijk verkrijgebaar , de apotheek kan ze waarschijnlijk ook wel bestellen of online gewoon plantaardig Omegea 3 6 intypen.

Bij voorbaat dank

Mvg Leo Ros

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Vis

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik denk dat ze daar inmiddels wel achter zijn... De vraag was 2 jaar oud! :roll:

Gesloten