LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Visum

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Visum

Ongelezen bericht door Radar »

Gaat u naar de Verenigde Staten, dan dient u een elektronisch visum aan te vragen via het zogeheten ESTA-programma. Verschillende bedrijven bieden aan om u deze aanvraag uit handen te nemen - tegen een flinke vergoeding. Maar kunt u deze aanvraag ook niet gewoon zelf doen, in minder dan 15 minuten?

Uitzending: Maandag 30 maart 2009, Nederland 1, 20.33 uur
Herhaling: Dinsdag 31 maart 2009, Nederland 2, 14.15 uur

breeb
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 14:56

Re: Visum

Ongelezen bericht door breeb »

Net terug uit Amerika.
Heb voordien het formulier ingevuld. Een makkie.
Viel me alleen tegen dat ik in het vliegtuig toch nog een VisaWaver in moest vullen.

Amberlock
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:01

Re: Visum

Ongelezen bericht door Amberlock »

Visa Waiver invullen is een makkie. Een kind kan het nog.
Heeft u geen computer, dan wil een buurman of familielid dit wel even voor u doen. Wacht niet tot de laatste dag a.u.b.

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Visum

Ongelezen bericht door Harry07 »

Echt makkelijk! Je moet allen goed opletten en geen fouten maken. Het mooiste van alles, GRATIS!!! en het kost weinig tijd.

lucesmits
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 16:48

Re: Visum

Ongelezen bericht door lucesmits »

Bij onze reis naar de VS (vorige week terug gekomen) hadden wij netjes het visum aangevraagd via Internet. Tot onze verbazing moesten we nog steeds allerlei formulieren invullen en werd er helemaal niet gekeken of gevraagd naar het via Internet aangevraagde visum.

jan.korsman
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 16:59

Re: Visum

Ongelezen bericht door jan.korsman »

..zeer eenvoudig ga naar:

https://esta.cbp.dhs.gov/

en volg de invulschermen gelijk goeed voor een aantal jaren (als paspoort nr niet weizigd) en kan dus met nieuwe vlucht nr adres worden opgevraagd voor de volgende keer.

dat I94 nog steeds moet worden ingevuld is omdat er nog geevalueerd wordt (dit is pas per jan 2009); daarna kan de beurocratie op laag pitje en wil men de service verbeteren door deze automatisering.

Nederlandse grenscontrolle kan een voorbeeld nemen aan USA vertrtekkende passagiers. Hier in NL sta je ewig in de rij om "eruit" te mogen want misschien is de belasting of bekeuring niet betaald? Men zou dit alleen bij binnenkomst NL dienen te doen! Grote besparing minder marchuussee nodig (wel een paar extra bij binnenkomen..

Met groet en goede reis !

Ladynordic
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 20:41

Re: Visum

Ongelezen bericht door Ladynordic »

Vanmorgen uit New York teruggekomen na een week verblijf aldaar. Wij hadden vooraf ESTA visum aangevraagd en verkregen. Wie schetst onze verbazing toen de purser van Delta Airlines ons op 23-03-2009 op de heenreis bekend maakte dat wij allen voor niets het ESTA visum online hadden aangevraagd aangezien de Verenigde Staten hierop nog niet voorbereid zijn. Wij moesten dus gewoon het groene formulier in het vliegtuig geheel invullen. Bijzonder irritant.

Trossio
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2007 13:04

Re: Visum

Ongelezen bericht door Trossio »

Ik begrijp het niet, maar de links in dit artikel werken niet.
Deze wel (van de klm-site gehaald):

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html ... E6EA1684A0

Het verbaast me overigens niet dat er misbruik van wordt gemaakt: hoe komen die Amerikanen er nou bij om een zo onbegrijpelijk webadres te verzinnen!?!?

groet,
Sorrio

lostineyou
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2011 11:14

Re: Visum

Ongelezen bericht door lostineyou »

Ik heb vandaag geprobeerd via de ""officele"' ESTA site een nieuwe aanvraag te doen
maak ook daar moet je nu betalen helaas, Ik weet nog niet hoeveel want mijn vorige aanvraag is nog geldig tot 13 Januari..en ik ga pas in mei.
Er er nu helemaal geen mogelijkheid meer om dit gratis te doen??

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Visum

Ongelezen bericht door bprosman »

dan dient u een elektronisch visum aan te vragen via het zogeheten ESTA-programma.
Volgens mij is deze zin niet geheel correct, ESTA is namelijk GEEN visum aanvraag maar de vraag om toestemming om ueberhaupt de USA binnen te komen. Wordt dit om een of andere wijze afgewezen heeft het al geen zin om in het vliegtuig te stappen en dit geeft Homeland Security de gelegenheid om passagiers die gaan komen te screenen. Nederlanders zijn ook niet visumplichtig voor de USA (je krijgt automatisch een 90 dagen reisvisum), vandaar dat ze een Visa "Waiver" invullen, (de groene kaart) met wat algemene gegevens hoeveel geld je bij je hebt, of je plantjes bij je hebt ivm ziekten en of je op een boerderij geweest ben de laatste x dagen.
en werd er helemaal niet gekeken of gevraagd naar het via Internet aangevraagde visum.
Dit was al gedaan anders had je niet eens toestemming gehad af te mogen reizen.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Valt wel mee hoor, onmogelijk webadres,
esta spreekt voor zich, cbp - Custom & Border Protection, dhs - Department of Homeland Security, .GOV heeft iedere overheidssite in de US :wink:

Gesloten