LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VOLVO

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

VOLVO

Ongelezen bericht door Radar »

Het elektronische gasklephuis zorgt dat de motor gelijdelijker loopt. Maar vooral de gasklephuizen in de VOLVO blijken snel kapot te gaan, met alle gevolgen van dien. VOLVO-rijders worden zo geconfronteerd met hoge reparatiekosten oplopend tot wel 1000 euro. Gaat VOLVO dit steeds terugkerende probleem nu eindelijk netjes oplossen?

Live uitzending: maandag 2 februari 2009, 20.30 uur, Nederland 1
Herhaling: woensdag 4 februari 2009, 15.25 uur, Nederland 1

Ted
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2005 23:06

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Ted »

Ik geloof dat ze in de Verenigde Staten wel vervangen worden onder garantie, terwijl bij Volvo in Europa dit niet zo is. Beetje raar toch?

Voor meer info zie www.volvo-forum.nl
Op dat forum staan veel klachten over de zogenaamde ETM van Volvo.

PatjeB
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2008 11:54

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door PatjeB »

Ik heb een V50 uit 2006. In zowel 2007 als in 2008 plotseling meegemaakt dat de motor bij een snelheid (in bergen tijdens wintersport) zo rond de 140 ineens "uitviel". De snelheid van de auto neemt heel snel af. Dus beide keren de auto met gevaar voor aanrijdingen van de meest linkerbaan naar de vluchtstrook (gelukkig in beiden gevallen aanwezig) uit laten rollen. Eenmaal stil staand liep de motor nog wel maar schokte en trilde enorm. Alsof deze zo uit de motorklep zou komen bonken. Vriendin had voordat we op wintersport gingen al gewaarschuwd dat we een extra sleutel mee moesten nemen voor het geval de motor ineens zou afslaan, haar broer had dit gehad met een V50. En inderdaad, we kwamen stil te staan. Alleen maakt het niet uit of je de reservesleutel gebruikt of niet. Je moet de motor uitdoen en dan opnieuw starten, dan rijdt de auto weer. Maar je rijdt niet heel erg zeker meer kan ik je zeggen. Volvodealer zegt niets te kunnen vinden en in de computer is beide keren ook niets geregistreerd (!). Ook een proefrit heeft niets meer opgeleverd. Je kunt je dan ook gaan afvragen of de computer wel goed werkt. Ook een proefrit heeft niets meer opgeleverd.Een andere vriendin met V50 van mij had ditzelfde euvel en zat bij de terugroepactie van 2007/2008. Wij niet! De Volvodealer noemde dit plotselinge uitvallen van de motor overigens de veiligheidsmodus die de snelheid van de auto terugbrengt naar 80 km uur. Dit jaar gaan we weer op wintersport. Ik ben nu al bang dat we weer langs de kant komen te staan met de Volvo V50 die zomaar ineens uitvalt. Van een Volvo mag je dit eigenlijk niet verwachten! Ik ben blij dat er aandacht is voor de mankementen van Volvo!

Frank1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2009 20:00

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Frank1979 »

Ik zou graag willen reageren op jullie stelling daar ikzelf autotechnicus ben nij een volvo dealer.
Maar jullie doen direct alles over een kam scheren ben eens dan zo concreet en zeg me eens welke types het gaat want we hebben wel een stuk of 15 verschillende motoren met ieder zijn eigen gasklephuis en ja er zijn in het verleden wel eens problemen mee geweest met gasklephuizen maar als je daarvoor naar de dealer gaat ipv teun de beun of de "vakgarage "dan krijg je bij de dealer een schoonmaakbeurt en een software matige update wat jullie hier schrijven kan ik werkelijk pisnijdig om worden kijk eens bij andere merken wat daar allemaal mis is ipv alle volvo modellen over een kam te scheren Met andere woorden doe jullie huiswerk eerst eens goed voordat jullie weer mensen bang maken om niks een niet zo tevereden tros radar kijker

voorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2009 20:05

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door voorst »

Ik heb een volvo v70 uit 2003.
Afgelopen jaar heb ik o.a. tijdens onze vakantie twee keer meegemaakt dat de motor plotseling tijdens het rijden uitviel, beide malen met een caravan achter de auto.!
De eerste maal was op de rondweg bij Parijs,(op de middelste rijstrook in de spits!) de tweede maal beropwaarts in Spanje .
In beide gevallen was er mijnerzijds sprake van paniek. Na de motor uitgeschakeld te hebben startte hij daarna probleemloos.
Na de tweede uitval in Spanje is hij terplekke in een volvo garage nagekeken.Men constateerde via de computer de uitval maar kon er niets aan doen.
De afgelopen maanden is het nog 3 maal voorgekomen.
VV

RME
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2009 20:12

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door RME »

Twee Volvo's gehad; een V40 nieuwe Bi-fuel die hetzelfde probleem had. Op de snelweg reageerde de motor soms niet en moesten we snel de vluchtstrook opzoeken. Eenmaal vlak voor een tunnel in Oostenrijk aan de kant kunnen zetten; levensgevaarlijk. Vaak bij de Volvo garage geweest en ze hebben nooit iets kunnen vinden. Auto ingeruild. Vervolgens een nieuwe V50 gekozen. Op een gegeven moment gingen de deuren niet meer open aan een kant (gevaarlijk bij auto te water); was een bekend probleem bleek later. Korte tijd later kon de rem niet meer ingetrapt worden. De Volvo garage nam het verhaal niet serieus en gaf nauwelijks aandacht en wilde ons eigenlijk het bos insturen. Kort daarna nog een keer plaatsgevonden en inmiddels bleek ook dit een probleem bij de V50. Heb weinig vertrouwen meer in het veilige imago van Volvo en het serieus nemen van klachten die essentieel zijn voor de veiligheid.

volvos60
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2009 20:45

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door volvos60 »

Kijk eens op http://www.vexedvolvo.org , daar vind je alle modellen en bouwjaren van de Volvo's waar het om gaat. Je kunt er ook uitleg vinden van het probleem inclusief foto's.

Hans187
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 09:05

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Hans187 »

Frank, je moet wel toegeven dat ze bij volvo nederland (europa) buitengewoon arrogant omgaan met deze veel voorkomende klacht.
het gaat altijd om dezelfde types n.l. V70/S60 benzine modellen. met of zonder turbo. altijd rond de 150.000 KM

ieder merk heeft idd zijn tekortkomingen. maar zo'n auto in deze (prijs) klasse mag zulke problemen gewoon NIET (!) hebben.

In de States worden deze klachten WEL serieus genomen.


Ik heb zelf een S60 2.4T en ook hierbij is de "ETM" vervangen (€950,-)
bij volvo gingen ze ermee om alsof het de normaalste zaak van de wereld was. toen ik hierbij mijn verontwaardiging overuitsprak (netjes)
Kreeg ik de mededeling dat: als ik geen volvo kon betalen, ik dan maar een toyota moest gaan rijden!!!

Dit zegt al iets over de houding bij volvo. en NEE! dit is geen uitzondering.

Ik hoop dat ik mijn €950,- ooit nog een keer terug krijg. maar ik denk het niet.

PS: verder is het een super auto!!!!

torenhuys
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 09:51

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door torenhuys »

Wat een geklaag over Volvo. Zo'n onderwerp kun je wel over elk merk
maken. er zijn altijd wel ontevreden mensen te vinden.
Ik rijdt al 34 jaar Volvo - verschillende modellen gehad en altijd veel
kilometers. Nooit ellende gehad / nog geen lekke band.
Fantastisch betrouwbaar merk.

au pied des pyrenees
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 12:16

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door au pied des pyrenees »

VOLVO XC 70 bouwjaar nov. 2005-Ocean Race:
tot nu toe 3x over foutmelding motormanagement service spoed....
1e 44430km: auto stopt vanzelf brandstoffilter totaal vervuild... garage in France deze vervangen, brandstof vervangen... problematiek niet opgelost. Op transport naar Furness Car Hengelo Volvo. Zij constateren opnieuw een vervuild filter (terwijl deze er net nieuw in zat en er geen enkele km. mee gereden was daarna), vervangt opnieuw de brandstof. Conclusie - 5 injectoren doorgebrand, brandstofpomp stuk(onkosten 5.000,= incl. onderhoudsbeurt) (auto onder garantie - geen enkele tegemoetkoming)
2e 830876 km.... auto stopt vanzelf.... wederom dieselfilter totaal vervuild - nu op tijd vervangen waardoor schade beperkt is gebleven )
3e 136153 km.... wederom stopt de auto, houdt in.... conclusie vervuild dieselfilter. Schade beperkt omdat we de klacht nu kennen bij deze auto. Tevens de melding anti skid service.... wat inhoudt dat er in het ABS systeem een probleem zit. Nog eens extra onkosten van 500 €

Furness Car Hengelo wijt het aan ons tankgedrag en aan het bergachtige gebied waarin wij wonen. Het metertje in de tank zou niet tijdig aangeven wanneer we moeten tanken. Nu tanken we standaard als de boardcomputer aangeeft nog 250 km. te kunnen rijden. Bij de eerste schade is onderzoek gedaan naar de brandstof. In de hoge pieken van het onderzoek zijn enige resten van benzine aangetroffen. Daarom viel deze schade niet onder de garantie. We zouden dus benzine hebben getankt.

Klant is al lang geen koning meer bij VOLVO.... garantie tot aan de deur!

Gefrustreerd gedoe bij een nieuw aangekochte auto van toch niet het goedkoopste merk. Zowel dealer als Volvo NL geven geen enkele tegemoetkoming op de problemen met deze auto.
Inmiddels is de garantie verstreken en geeft VOLVO totaal geen gehoor meer.

marc'ss80
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 13:24

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door marc'ss80 »

Ook ik heb dit probleem al gehad met 150000km gasklephuis vervangen.(een s80 t6 uit 1999) het kost in 2008 ongeveer 700euro ex inbouwen.Het www.volvo-forum.nl staat er vol mee,zowel de klachten als de kosten.Het valt mij op dat het gaat meestal om auto's met meer dan 100000 kilometer op de teller.In amerika wordt dit "gewoon" vergoed.In Nederland dus niet(helemaal niets!)Wel vreemd voor z'n merk.Verder niets dan goed over de auto en de sub-dealer .De auto rijdt als een vorst.
vr,gr marc lohmeijer

Jans Weessies
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 12:32

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door Jans Weessies »

Gekocht in juni 2005 volvo S60. In maart 2006 probleem met gasklephuis. VOLVO gebeld of dit geen modificatie geval was daar monteurs mij vertelden dat alle 5 en 6 cylinder motoren deze problemen konden krijgen. VOLVO zegt GEEN modificatie, dus gevolg ruim 800 euro lichter! Hopende hiermee een bijdrage hebben geleverd gr ik u vr, J Weessies. Appingedam, telf 0596629812. Ps, km stand 150000.

s80rijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:06

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door s80rijder »

@torenhuys: goed om te horen dat u geen problemen heeft. Ik weet niet wat voor een Volvo u nu rijdt en met welke kilometerstand, maar ik hoop van harte dat je nog eens 34 jaar verder mag rijden met je bolide.

@Frank1979: ik zou eerst de uitzending afwachten alvorens een oordeel te vellen. Mijn auto komt deze avond in beeld (Tros heeft mij benaderd, niet andersom) en omdat er zoveel mensen met dit probleem worden geconfronteerd vind ik het mijn morele plicht ook anderen op de mogelijkheid van een alternatieve probleemoplossing te wijzen. Ook Volvo wordt hierop gewezen. Het verhaal zal vanavond wel duidelijk worden. Ik heb een goede band met mijn dealer, die wil ik niet verspelen met een zinloze 'schop tegen volvo', want ook voor mij geldt 'Volvo for Life'. Het is alleen erg frustrerend dat wanneer je bij de leverancier van jouw auto, volvocars, tegen een muur botst als je een probleem aan de kaak stelt. Een merk dat staat voor veiligheid en mensen met de kans op een motoruitval weer wegstuurt... En dat is waar deze actie over gaat. Volvo erkend de problemen maar komt niet met een eenduidigde oplossing. Schoonmaken en software lossen een duidelijk slijtage-probleem echt niet op. Iets wat ook jou als autotechnicus bekend zou moeten zijn.

Voor je reageert zou ik willen vragen eerst de aflevering te bekijken!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb op www.problemcar.nl dit probleem ook opgezocht maar wacht toch eerst de uitzending af.
Wel slordig dat dit relatief eenvoudige onderdeel niet gerepareerd kan worden voor redelijke prijs.....

Als je de oorzaak zou vinden dus ik zou als Volvo om de defecte onderdelen vragen en onderzoeken hoe je iets betrouwbaarder kunt maken.

Vooral in deze lastige tijd moet je geen jarenlange vaste klanten weg jagen.

Verder hebben de meeste Japanse auto's altijd een nood systeem wat hoewel slechter wel blijft werken.

irenan
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2008 01:45

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door irenan »

zag net Uw bericht voor vanavond!
Wij hebben een volvo xc70 en bij een km stand van 81.067
hadden wij een probleem met het gasklephuis van onzeauto!
wij vonden dit een idiote prijs voor de reparatie! incl btw €755.82
dus zijn wij erg nieuwsgierig hoe dit verder gaat vanavond!
vr gr Irenan

jackrussels
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 20:03

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door jackrussels »

Ik heb een Volvo V70 met 2.4 benzine motor 170pk. Bouwjaar november 2000. De Volvo begon begin 2007 slecht te starten. Auto naar de garage gebracht. Eerst bougies vervangen en een injectiereiniger in de benzinetank gegooid (rekening 91 euro). de auto startte nog slecht. Hierna het gasklephuis vervangen(rekening 742 euro). Kilometerstand bij vervanging gasklephuis 101410 kilometer. Auto start soms weer slecht.

sanderaafjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 20:57

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door sanderaafjes »

Overigens niets ter zaken doende:

De eerste auto is niet zoals genoemd" nog geen 5 jaar oud" ;
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 14-09-2001
dat is toch 7 a 8 jaar oud..

Welliswaar schandalig dat ze zo een hoog uitval hebben, het weten , maar er niets aan doen!

S.Hendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:08

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door S.Hendriks »

Hallo,

Misschien is mijn bericht niet helemaal juist hier, maar het betreft wel Volvo.
Ik rijd een Volvo XC70 (model 2005) D5 van september 2004.
Een maand geleden is mijn versnellingsbak overleden, wat ik erg snel vind na 4 jaar en een kilometerstand van 117.767.
Kosten EUR 3204,32 !! Ik moet wel zeggen dat ik 50% (25% vd dealer en 25% van de fabrikant) heb gekregen maar dus toch een kostenpost van 1600 euro.
Mijn vraag is eigenlijk of dit een meer voorkomend probleem is en of deze coulance redelijk is.

groeten
Stefan

geedsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:12

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door geedsen »

Ik zit in een vergelijkbare situatie. Auto 6 jaar oud, Motor moet volledig vervangen worden. Op Internet is te vinden dat fabrikant toegeeft dat het een design fout betreft. (Honderden auto's vallen uit met hetzelfde probleem, probleem was bij fabrikant al bekend toen mijn de auto bij de dealer werd gekocht). Kosten 7000 Euro. Ben al een half jaar bezig met een rechtszaak maar schiet niets op.
Grootste probleem is een tekortkoming in onze wet. Ik heb de auto 2dehands gekocht van mijn werkgever. Wet stelt nu dat ik mijn werkgever aansprakelijk moet stellen terwijl ieder logisch denkend mens begrijpt dat die er ook niets aan kan doen.

Ik vraag me af of er in de uitleg voor de Volvo eigenaren 'hoe gerechtelijke stappen te ondernemen' ook iets komt voor kopers van 2de hands volvo's. Het is toch belachelijk dat je de vorige eigenaar voor zoiets aansprakelijk moet stellen.

carlaboskramer
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:19

Re: VOLVO

Ongelezen bericht door carlaboskramer »

ik wil hier ook wat kwyt ,ik heb namelyk een renault laguna en heb precies dezelfde problemen gehad ,zo erg zelfs dat de gas klephuis ontploft is deze grap heeft ons 715 euro gekost,

Gesloten